Kermits 21:9 Homecinema

Started by kermit, December 14, 2006, 21:10:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Quote from: Bart_M on September 28, 2016, 18:50:37
Als ik de filmpjes bekijk zie ik dat je een monitor calibratie bestand krijgt, en dus altijd via de pc moet werken.
Hoe doet je het dan als je een Dune en een projector hebt? Zit er ook een manual modus op waarbij je de settings op de projector stap voor stap kan aanpassen?
Je gebrukt alleen de sensor, niet de meegeleverde software.

Bart_M

Welke software gebruik je dan?

hifiman

Quote from: Bart_M on September 28, 2016, 23:32:22
Welke software gebruik je dan?
De autocal software van jvc.
Zelf gebruik ik daarna nog hfcr om handmatig te finetunen. Dat is overigens niet omdat de autocal zijn werk niet goed doet  , maar omdat mijn andere sensor accurater is dan de spyder 4.

Bart_M

Klinkt goed, jammer dat die niet beschikbaar is voor de JVC HD1.

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Kermit

Net je hele topic doorgelezen.
Goed voor elkaar.!!!

En binnenkort weer een update/upgrade gok ik  :yinyang:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

kermit

#1030
Quote from: Erik van Voorst on September 21, 2017, 23:36:12
Hoi Kermit

Net je hele topic doorgelezen.
Goed voor elkaar.!!!

En binnenkort weer een update/upgrade gok ik  :yinyang:
Hoi Erik,
Dank je. ;)
Na lang wachten is er een 4K projector die eindelijk betaalbaar geworden is.
Nu nog even afwachten. Jij ook alvast gefeliciteerd met je nieuwe upgrade. Ben benieuwd. ;)

MLCinema

Dus jij gaat ook voor de VW260?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

kermit

Quote from: Kamidioblitz on September 22, 2017, 08:07:36
Dus jij gaat ook voor de VW260?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als alles past en zoombereik is groot genoeg komt er een Sony te hangen.

riwi

Quote from: kermit on September 22, 2017, 13:29:17
Als alles past en zoombereik is groot genoeg komt er een Sony te hangen.

Mooi man. Ben benieuwd hoe dat er uit ziet straks bij je. Ik denk dat je er wel blij van gaat worden :)

eddy135

Ja, zo'n X5000 valt niet naar te kijken natuurlijk...! :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

kermit

#1035
Quote from: riwi on September 22, 2017, 15:46:10
Mooi man. Ben benieuwd hoe dat er uit ziet straks bij je. Ik denk dat je er wel blij van gaat worden :)
Moet wel passen ;D De JVC heeft wel een groot zoombereik. Ik moet me ff goed inlezen. Ik kan wel iets meer naar achteren met de projector. Max 3.80 .

Erik van Voorst (in memoriam)

Kermit DE JVC-expert zwicht voor Sony... :clapping:

Gaat Cinemike er nog wat mee doen of hang je hem straight out of the box op.  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reza

Misschien kom ik een paar dagen te vroeg :threadclosed:  :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

kermit

Quote from: Erik van Voorst on September 22, 2017, 19:56:49
Kermit DE JVC-expert zwicht voor Sony... :clapping:

Gaat Cinemike er nog wat mee doen of hang je hem straight out of the box op.  8)
Ik kom nog even bij jou kijken als ie hangt . Je woont bij mij om de hoek :pompom:

kermit

Quote from: reza on September 22, 2017, 23:00:13
Misschien kom ik een paar dagen te vroeg :threadclosed:  :D
Hahaha nee hoor je komt preciies op tijd :D

hifiman

Ahhhhh het is weer bananenvlaai seizoen begrijp ik  ;D

Kom graag een keer bij je langs Brian, en dan bedoel ik niet alleen voor de vlaai  :P  :thumbs-up:

reza

Even voor de duidelijkheid Bryan. Ik eet GEEN bananenvlaai, maar dat weet je hopelijk nog wel van de vorige keer :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

kermit

Quote from: reza on September 25, 2017, 15:22:01
Even voor de duidelijkheid Bryan. Ik eet GEEN bananenvlaai, maar dat weet je hopelijk nog wel van de vorige keer :D
:D
Dan ga je bananenvlaai leren eten. :clapping:

kermit

Quote from: hifiman on September 25, 2017, 14:05:58
Ahhhhh het is weer bananenvlaai seizoen begrijp ik  ;D

Kom graag een keer bij je langs Brian, en dan bedoel ik niet alleen voor de vlaai  :P  :thumbs-up:
Hey Ronald, Je bent van harte welkom. Alleen geen bananenvlaai dat mag niet van Reza. :D

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

#1045
Quote from: kermit on September 25, 2017, 15:56:47
Hey Ronald, Je bent van harte welkom. Alleen geen bananenvlaai dat mag niet van Reza. :D
Ik kom binnenkort effe buurten :-)

reza

Net thuis van Kermit. Was weer ouderwets gezellig, bedankt voor het volproppen, ik hoef een week niet te eten :D
Je hebt het nog steeds mooi voor elkaar! En die jvc speelt echt nog steeds fantastisch mooi! Ik had het echt niet verwacht, maar de 950 doet nog steeds gewoon mee hoor vind ik. Super filmisch plaatje mooi contrast veel licht prima ding.
We zien elkaar snel,

Groet en zegen,

Reza.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

kermit

#1047
Quote from: reza on September 25, 2017, 23:41:25
Net thuis van Kermit. Was weer ouderwets gezellig, bedankt voor het volproppen, ik hoef een week niet te eten :D
Je hebt het nog steeds mooi voor elkaar! En die jvc speelt echt nog steeds fantastisch mooi! Ik had het echt niet verwacht, maar de 950 doet nog steeds gewoon mee hoor vind ik. Super filmisch plaatje mooi contrast veel licht prima ding.
We zien elkaar snel,

Groet en zegen,

Reza.
Hoi Reza, thanks was weer gezellig. En nog bedankt dat je de bananenvlaai die ik speciaal voor Ronald had gehaald gegeten hebt.  :D

hifiman

Quote from: kermit on September 26, 2017, 13:57:03
Hoi Reza, thanks was weer gezellig. En nog bedankt dat je de bananenvlaai die ik speciaal voor Ronald had gehaald gegeten hebt.  :D
:o  :baaa:

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"