Heb je nog een mogelijkheid om enkele gyproc platen die voor het dempingsmateriaal zitten te verwijderen? Dan zou je hiervan het effect van het dempingsmateriaal al eens kunnen testen. Als dit goed uitvalt zou je misschien voor de isolatie een stof kunnen spannen. Bevalt het niet dan schroef je gewoon de gyproc weer terug. Kijk voor ideeen eens in de bouw van mijn vorige bioscoopwand. Had hier ook gewerkt met stoffen panelen voor de demping. In jou geval zou je de demping natuurlijk wel eerst goed moeten afsluiten met een stof zodat er geen isolatiemateriaal meer doorheen komt.
Verder mag volgens mij de nagalm over het gehele frequentiebereik nog wel wat lager. Heb je voor het missen van warmte in het middengebied al geprobeerd om dit op te lossen met plaatsing?
Misschien makkelijk om de frequentiegrafiek wat meer in te zoomen, Bijv van 30-80 hz ipv nu de -60 tot 180 ;-)
Wel mooi dat je alles op deze manier zelf wil uitzoeken. Met name de website van Toine biedt een gigantische hoeveelheid aan informatie. Zeker nu je nog in de bouwfase zit, geeft dit veel mogelijkheden om nog eea te testen. Ik herken trouwens ook de opmerking die je noemt van de rust die een ruimte biedt :
Toen er nog geen gyproc stond en je in de ruimte kwam, ervaarde je een algemene stilte in de ruimte door de rotswol. Als je binnenkwam, moest je niet eens lawaai maken, je merkte het gewoon.
Had zelf precies hetzelfde na het plaatsen van een akoestisch plafond. Indien je dit eenmaal gewend bent