Nielvm's HT is gebruiksklaar !!!

Started by nielvm, February 28, 2009, 09:12:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nielvm

Terug van vakantie en al meteen weer begonnen aan de HT.

Vandaag allerlei spullen gaan halen en de linker zijde van het vals plafond verder gemaakt.





Op de 2de foto heb ik de rolluiken dicht gedaan. Je ziet goed dat het plafond dan pikzwart wordt en dat de verlichting best wel sfeervol is.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

Weer wat gewerkt aan het plafond. Enkel de rechter kant moet nog gedaan worden. Dankzij de onvolledigheid van een bekende Zweedse winkel kan ik de laatste spots nog niet plaatsen. De veertjes om de spots te plaatsen ontbraken in 1 pak.




Eveneens een steun gemaakt voor de projector in te plaatsen. Laatste verfijningen hieraan moeten nog wel gebeuren.



Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

Vandaag nog wat verdergewerkt:

De projectorsteun is af:



De projectiekant rondom zwart geverfd. Deze muur wordt afgewerkt met dezelfde zwarte stof als het plafond. Echter voor eventueel strooilicht dat door het doek zou komen, heb ik de achterzijde zwart geverfd. Tijdens een film wil je geen witte muur door het doek zien  :P Dit geeft eveneens al een leuk idee van de schermgrootte.



Het plafond is nu helemaal dicht. Enkel de gyproc van de koof moet nog afgewerkt worden.





Agenda voor morgen:

Deur plaatsen. Niet eenvoudig aangezien er geen volledige deur in kan vanwege het schuine dak.
Plakwerk van het raam afwerken.
Indien nog tijd over netwerkkabel voorzien
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Start to HT

Knap, die vooruitgang! Leuk om te volgen, maar ook leuk om te doen hé. En nog een week thuis... ;)
Netwerkkabel ben ik bij mij vergeten. Dat wordt weer een prutswerkje om deze alsnog te leggen :-X

Xander32

Hey harde werker - je maakt al goede vorderingen. Ben benieuwd naar `t eindresultaat!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

nielvm

Bedankt voor de lovende commentaren.

Is inderdaad heel leuk om te doen. Heb nog tot en met dinsdag verlof, er kan dus nog heel veel gedaan worden  :).
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Denon Focal

Ziet er goed uit, suc6 met de verdere afwerking
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

nielvm

Vandaag enkel deur kunnen plaatsen. Rondom wel al afgewerkt met gyproc.

Uiteraard blijft deze deur niet in het onverantwoorde wit en krijgt hij nog een mooie omlijsting ;-)


Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

markieray

Dit wordt zonder twijfel een schitterende dedicated HT. Some guys have all the luck hé !  8)

Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat, en volg je project vanop de eerste rij zoals je weet.  ;D

Heb je al een "naam" bedacht voor je HT trouwens ?

grtn

Mark
Epson TW-5000 full hd - Denon AVR-2807 - B&W 6 series - DIY sub (BK Monolith+ clone) - Behringer DSP- Dune BD Prime- 5,5 TB harddisk (Western Digital)

nielvm

Niet echt mee bezig.

Voorstellen? Nielvm's HT is niet echt origineel, ik geef toe  ;)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

#160
Vandaag de eerste laag kleur gezet op de muren.

Sorry voor de slechte foto's, zondag komt de fotograaf ;)
Op de 1ste foto zie je de werkelijke kleur het beste. Het is dus een soort donkerpaars. In de hoeken waar weinig licht komt, lijkt het bijna zwart.
Morgen de 2de laag paars, daarna de koof in het donkerrood  :)



Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

Fotograaf is gisteren geweest, maar de batterijen van zijn fototoestel waren plat. Dan maar voor de volgende keer :-(.


Intussen is alles wel al geverfd. Het to-do lijstje wordt aardig kort:

- Projectiewand maken van zwarte stof. Hierachter komt nog wat akoestische isolatie.
- Projectiescherm plaatsen
- Plinten plaatsen
- Omlijsting deur
- Raam afwerken
- Kabelgoot naar beamerstand voorzien (nog niet meteen een idee voor)
- Meubeltje in elkaar steken
- Apparatuur plaatsen
- Film kijken


Heb dan maar zelf nog wat foto's proberen te trekken:



Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

Ruimte gisteren "afgewerkt", m.a.w. kijkensklaar gemaakt. Wat moet er dan nog wel gebeuren? Kleine dingen zoals plinten en andere verfijningen.

Meteen ook het geluid afgesteld en uitgemeten. De restultaten







Foto's van de ruimte volgen nog.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

En de beloofde foto's. Binnenkort komen er van betere kwaliteit m.b.v. bevriende fotograaf ;)













Zoals je op sommige foto's kan zien, moet er hier en daar nog wat afgewerkt worden. Er staan echter nog een hele hoop andere dingen in het huis te wachten, waardoor dit niet voor onmiddellijk zal zijn. Voorlopig kan dit er wel mee door  :P
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

frankp

Het bakje popcorn doet het 'm  :clapping: :popcorn:
Mooie ruimte geworden...veel plezier ervan!

nielvm

Laatste weken druk bezig geweest met de HT. Ik heb 2 nieuwe subwoofers gebouwd om de monolith+ te vervangen. Het zijn 2 kisten geworden van 110 liter met exodus audio shiva drivers.










Binnenkort volgt de afwerking  :)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X


nielvm

Bedankt :)

Ik vind wel dat de fronts in het gebied van 100-1000hz nogal piekerig overkomen. Is dit normaal?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

morca

Wat is normaal,dat gebied zie je wel vaker nog veel ergere uitschieters of dippen.
Denk dat je goed weg komt zo.

Wat voor receiver had je ook al weer ah de sr6004.
Je hebt ADSY uit staan?
Dan kan je de eq manueel instellen in ddat gebied ook iest aanpakken.
Bedoel ik niet direct boosten,maar er zit wel een dikke piek die je iets kan vlakken misschien,die op 300 en 550 hz
en die kleine ertussen ook misschien...

nielvm

Ik heb met de manuele eq in de versterker al enkele gebieden aangepakt.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

morca

Quote from: nielvm on November 24, 2012, 17:20:14
Ik heb met de manuele eq in de versterker al enkele gebieden aangepakt.
Ah kijk,je bent al net als mij,zoek het probleem op en los het op door zelf je verstand en oren te gebruiken.
En ga dan zelf stellen aan de hand van een meting.

Goed bezig,je manier van werken staat mij wel aan.
Leuk is nu ga je er steeds meer van snappen en leren.

Maak je niet te druk of hij al optimaal staat.
Ga lekker luisteren,de komende maanden zullen kleine dingen je opvallen die je dan nog bij gaat regelen, misschien.
Even in 1 dag een set perfect afstellen kan op papier wel,maar de oren horen vanzelf vaak nog wel kleine dingen.

Al je ruimte erg goed is,dus je zou net als ik boven ineens klaar kunnen zijn  ;)
dan ben je met de sub al klaar  ;)

nielvm

Vanavond wordt alles kritisch beoordeeld bij het bekijken van film. Op zich is er met de vorige metingen niet erg veel veranderd, misschien staat de subwoofer net iets stiller.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X