Linn Akurate DS & Linn Majik DS

Started by Roeland, February 18, 2009, 20:46:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: eddy135 on October 28, 2009, 17:18:04
Hoe selecteer ik afspelen op folderindeling, kan daar in de Twonky instellingen niets over vinden..?
Die ripnas heeft zeker m'n interesse.. ;)

1. Ga naar Twonkymedia in de NAS. Dat is ip-adres van je nas:9000 Bijv. http://192.168.2.1:9000
2. Selecteer in de linker kolom music tree
3. Onder aan de pagina kies je in het drop-down menu voor custom
4. Scroll weer naar boven en kies add node
5. Vul dan in Folder
6. Kies bij type folder
7. save changes
8. restart server



QuoteRescannen van de files brengt wel wat verbetering, maar nog niet  naar m'n zin

Je zal al je tags moeten langs lopen.
Dat kan je doen met het programma mediamonkey (alleen windows)

Groet,

Bjorn

bmateijsen

Je kan ook de custom helemaal aanpassen... Die van mij heeft de volgende structuur...

eddy135

Ik kan bij navigation tree alleen voor music- pictures- videos only of all content types kiezen.
gebruik Twonky 5.0.68, misschien is dat anders opgebouwd?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

bmateijsen

Quote from: eddy135 on October 28, 2009, 20:44:27
Ik kan bij navigation tree alleen voor music- pictures- videos only of all content types kiezen.
gebruik Twonky 5.0.68, misschien is dat anders opgebouwd?

Gebruik je die op de PC, indien ja, download een V4.14.
Versie 5 heeft sowieso problemen met grote aantallen muziekbestanden.

Groet,

Bjorn

eddy135

#204
Quote from: bmateijsen on October 28, 2009, 20:45:56
Gebruik je die op de PC, indien ja, download een V4.14.
Versie 5 heeft sowieso problemen met grote aantallen muziekbestanden.

Groet,

Bjorn
Nee bedankt! ;)
Heb vanaf het Linn forum begrepen dat die m'n Netgear heeft doen crashen.
Maar de tree indeling van V4 vond ik wel prettiger, inderdaad.
Wachten is waarschijnlijk op een andere oplossing?

En wat is een groot aantal bestanden?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

bmateijsen

Quote from: eddy135 on October 28, 2009, 20:57:47
Nee bedankt! ;)
Heb vanaf het Linn forum begrepen dat die m'n Netgear heeft doen crashen.
Maar de tree indeling van V4 vond ik wel prettiger, inderdaad.
Wachten is waarschijnlijk op een andere oplossing?

Misschien is het inmiddels wel opgelost, maar Qnap houdt zich dus nog bij versie 4.

QuoteEn wat is een groot aantal bestanden?

De laatste keer, meer dan 100 CD's, dus 700 -800 bestanden.

Overigens moet de tree functie ook gewoon werken in V5.
Dus gewoon even rustig puzzelen. Of gewoon overstappen op een QNAP, dat is mijn inziens ook echt een betere NAS.

Groet,

Bjorn

eddy135

Nou, 100 cd's staan er ondertussen wel ruimschoots op.
Nu die ander 850 nog.  ;)
Zal dus toch naar wat anders moeten uitkijken; ik hou de ripnas in de gaten...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

bmateijsen

Welke ripper gebruik je? Voor de beste tagging, kies dBpoweramp.
Je kan met Monkeymedia (de normale versie is gratis) verder de tags bewerken.

Groet,

Bjorn

eddy135

Gebruik idd dBpoweramp.
Tags bewerken heb ik nog niet geprobeerd.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

eddy135

Wat ook vaak mis gaat met rippen, de melding: "uitgesteld schrijfbewerkingen zijn mislukt - kan niet alle gegevens voor bestand blablabla.flac opslaan. De gegevens zijn verloren gegaan."

Een album staat er dan wel op, maar een aantal nummers zijn gewoon niet geript, en slechts 20kB groot ofzo.
Valt wel op dat nummers dan om en om geript zijn?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

bmateijsen

Ik denk dat je je CD's even moet nakijken of anders de drive van je pc. Ik heb namelijk echt nog geen CD gehad waarbij bepaalde tracks niet gelukt zijn!

Groet,

Bjorn

Quote from: eddy135 on October 29, 2009, 13:37:48
Wat ook vaak mis gaat met rippen, de melding: "uitgesteld schrijfbewerkingen zijn mislukt - kan niet alle gegevens voor bestand blablabla.flac opslaan. De gegevens zijn verloren gegaan."

Een album staat er dan wel op, maar een aantal nummers zijn gewoon niet geript, en slechts 20kB groot ofzo.
Valt wel op dat nummers dan om en om geript zijn?

eddy135

Quote from: bmateijsen on October 29, 2009, 14:36:55
Ik denk dat je je CD's even moet nakijken of anders de drive van je pc. Ik heb namelijk echt nog geen CD gehad waarbij bepaalde tracks niet gelukt zijn!

Groet,

Bjorn

Dit gebeurd op dit moment met elke cd die ik probeer te rippen; wat kan er met de drive aan de hand zijn?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

bmateijsen

Quote from: eddy135 on October 29, 2009, 14:39:31
Dit gebeurd op dit moment met elke cd die ik probeer te rippen; wat kan er met de drive aan de hand zijn?

De drive is waarschijnlijk versleten, dus adviseer ik echt om een nieuwe te plaatsen.

groet,

Bjorn

eddy135

Quote from: bmateijsen on October 29, 2009, 14:40:34
De drive is waarschijnlijk versleten, dus adviseer ik echt om een nieuwe te plaatsen.

groet,

Bjorn
Hmm, de ripnas komt stees dichterbij... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

eddy135

Wel merkwaardig dat ik nu een hele rits cd's naar een lokale map geript heb, zonder enig probleem.
Lijkt toch meer in de netwerkvebinding te zitten...?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

bmateijsen

Quote from: eddy135 on October 29, 2009, 15:37:00
Wel merkwaardig dat ik nu een hele rits cd's naar een lokale map geript heb, zonder enig probleem.
Lijkt toch meer in de netwerkvebinding te zitten...?

Ik was van mening dat je al naar een lokale map aan het rippen was.
Dan zal het inderdaad in de netwerkverbinding zitten. Ik rip standaard eerst lokaal en kopieer dan.

Groet,

Bjorn

eddy135

Quote from: bmateijsen on October 29, 2009, 15:39:46
Ik was van mening dat je al naar een lokale map aan het rippen was.
Dan zal het inderdaad in de netwerkverbinding zitten. Ik rip standaard eerst lokaal en kopieer dan.

Groet,

Bjorn
bedankt!
Zal eens proberen of dat beter werkt..
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

eddy135

Ik ben blijkbaar niet de enige met problemen:

http://www.psaudio.com/ps/newsletters/october-2009-ps-newsletter/

..ben benieuwd naar het resultaat..
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

LP

Hallo Eddy,

Ook ik gebruik twonky 5 icm een DS. Maar ik draai de twonky server op een imac. Als ik zie wat voor een aanslag twonky op m'n machine pleegt (vooral tijdens het opstarten) dan zou ik er niet aan moeten denken om twonky op een NAS te draaien. Af en toe de volledige twonky database verwijderen helpt ook (vooral wanneer je folder/song structuur er vreemd uit begint te zien of wanneer de server wat trager aan het worden is). Er staat ergens een db directory met daarnaast een db.info bestand. Deze kon ik zonder probleem weggooien. Bij mij werden toen 276.000 bestanden gewist. En ik heb nog maar een kleine song bibliotheek met ongeveer 3250 bestanden.

Wanneer de tags van je nummers niet goed zijn dan is de kans zeer groot dat twonky ze je niet laat zien. Voor het toevoegen van de tags aan mijn muziekbestanden gebruik ik musicbrainz. Deze haalt de tags uit een vrij grote database en mijn ervaring is dat de gegevens in deze database van zeer goede kwaliteit zijn. Enige nadeel is de interface en het gebruik van musicbrainz (daar moet je eventjes voor gaan zitten). Musicbrainz zou je nu ook over je huidige library heen kunnen gooien om alles te corrigeren / aan te vullen.

In eerste instantie stonden de muziekbestanden bij mij op een Windows Home Server. Ik vond dit niet fijn werken en heb alles maar weer terug naar de imac geschoven. Gebruik de server nu alleen nog als backup. Alle bestanden staan nu in itunes en laat twonky de itunes music directory scannen. Dit vind ik vele malen fijner werken dan een aparte server. Bij mij staat de WHS trouwens niet 24 uur per dag aan. Dus of ik nu de WHS of imac aan zet, is voor mij geen verschil.

Ook met twonky 5 kun je 'vrij eenvoudig' zelf een custom directory structuur maken. Laat maar even weten wanneer je hier hulp bij nodig hebt.

Groet,
Lars


eddy135

Hi Lars,
Bedankt voor de info; heb gezocht naar de db. bestanden, maar die vind ik niet op m'n nas.
Ben wel benieuwd hoe de directory structuur aangepast kan worden, want gebruik nu alleen genres en/of music folders.
Vind de menustructuur ook minder fraai dan V4, omdat hij alleen maar een alphabet weergeeft, zonder meteen titels te tonen.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Ralph71

Quote from: garmtz on February 19, 2009, 14:03:22
Hebben we nog niet vergelijkend getest, maar wel interessant om te weten... In ieder geval klinkt het streaming zo goed als de DACs toelaten. En dat is gewoon heel erg goed bij de AVR600. Voordeel is dat het niet van het ene apparaat naar het ander hoeft met een S/PDIF interface --> uitgangsbus --> kabel --> ingangsbus --> S/PDIF receiver, maar gewoon intern blijft.

Hoi Garmt,

hebben jullie de AVR600 inmiddels al vergeleken met de Majik DS? Wat zijn de bevindingen?

Groet, Ralph
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

garmtz

#221
Quote from: Ralph71 on November  6, 2009, 13:16:46
Hoi Garmt,

hebben jullie de AVR600 inmiddels al vergeleken met de Majik DS? Wat zijn de bevindingen?

Groet, Ralph

Nee, nog niet vergeleken... Maar even het volgende gedachtenexperiment. STEL dat een Majik DS ietsiepietsie beter zou klinken dan de interne UPnP media renderer in de AVR600, zou je daar dan 2368 Euro voor over hebben? :)  

Feitelijk zou je je de volgende vraag moeten stellen: zijn de interne DACs van de AVR600 gemakkelijk te verbeteren met een zeer hoge kwaliteit stereo bron (kan ook een CD speler zijn). Je kunt dat dan zelf uitproberen met een goede CD-speler en de AVR600 op 'direct'. Waarom zou je iets van ons aannemen... ;)  De Majik DS digitaal aansluiten op de AVR600 (hoewel niet uitgeprobeerd) lijkt mij zinloos: je gebruikt dan immers dezelfde DAC's, dus hetzelfde geluid. Mijn gequote post heeft wat mij dus geen relevantie meer, het gaat zowiezo niet beter klinken dan de interne client in de AVR600, tenzij je dus de Majik DS analoog aan gaat sluiten.

garmtz

De DS produkten zijn met de Dynamik en Cara upgrades opnieuw getest in Audio en Stereoplay. Ik heb de reviews gescanned en kunnen bij mij worden opgevraagd. De resultaten liegen er niet om!

s.t.

HI Garmtz, zou graag de scans willen zien. Ben zelf eigenaar van Majik met Dynamik.

existence

Quote from: garmtz on November 17, 2009, 10:36:13
De DS produkten zijn met de Dynamik en Cara upgrades opnieuw getest in Audio en Stereoplay. Ik heb de reviews gescanned en kunnen bij mij worden opgevraagd. De resultaten liegen er niet om!

Ook info over de sneaky music ds?