Front der Fronts

Started by Erik van Voorst (in memoriam), June 27, 2003, 09:42:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Bij deze een verslag van de bouw van een extreme set
welke ik weer een filmnaam meegeef....xXx  8)

Ik steek het niet onder stoelen of banken het wordt mijn eigen "onbetaalbare" set Sentinels.

Een zeer complex gebouwde referentie luidspreker van
mijn favoriet der favorieten Avalon, de ontwerper Neil Patel. :o

http://www.avalonacoustics.com/eclip.html

Ik moet gereedschappen gaan kopen enz. enz....het wordt in ieder geval ook mijn moeilijkste bouwwerk
(ook wel wat meubels gebouwd) dus geduld  ;)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Oracle

Zie ik het goed, en is die speaker tri-wired?

Groet,
Mark

Robbo

 8)

Heb je je sub nu niet voor niks gebouwd   ;)

Oh nee, kan als LFE dienen  ;D


Rob


suyver

 :o Dat wordt een interessante uitdaging!
Veel plezier...

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Erik van Voorst (in memoriam)

Rob,

Hoe ben jij erachter gekomen dat hij de bouwer wordt van Doede zijn Sentinel  ???  ???

Ik moest wel HEEL veel surfen en mailen.  ;D

Op zijn site staat niets.

PS
De Sentinel is een aktief systeem met externe crossover
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

MrPink

Wow, heel veel succes (en foto's ;D)! :)

Groetjes,
Oscar

Scarp

Ik wacht wel op het "Rear der rears" topic ;)

diceman

Zo Erik jij heb er zin in zeg  :o.

Wat een plaatjes zeg,en moet zeggen heb er wel vertrouwen in dat het je lukt.

Petje af hoor dat je zo handig bent.

Ga je thread weer met veel plezier volgen.

The Foundation

DIY speakerbuilder der DIY speakerbuilders  8)

Erik van Voorst (in memoriam)

#9
Nou jongens daar gaatie....

Mijn eerste foto:... ik gebruik/maak tekeningen (heel weinig gegevens) vergroot deze tot 1:10 van die gegevens werk ik naar 1:1.
Het is de bedoeling dat ik een complete luidspreker bouw van karton op ware grootte.

Ik begin met de " kop"
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

garmtz

Er staat xxx in de filenaam. Die komt niet door veel proxies (inclusief die van mij)... Zal thuis moeten gaan kijken...   :-\

Erik van Voorst (in memoriam)

#11
Neil Patel's Revenge.....ga ik veranderen...doe ik niet meer

Maar bij jou thuis kan het wel.... ??? ;D
maar Garmt.....a dirty mind is a joy forever

see you tomorrow
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

garmtz

Quote from: Erik van Voorst on June 27, 2003, 19:58:35
Neil Patel's Revenge.....ga ik veranderen...doe ik niet meer

Maar bij jou thuis kan het wel.... ??? ;D
maar Garmt.....a dirty mind is a joy forever

see you tomorrow

Ah, bedankt. Ik zie hem nu. Ik ben nu op mijn werk, waar de proxy alles met (o.a.) "xxx" tegenhoudt. Thuis heb ik dat probleem niet... Dat een dirty mind a joy forever is hoef je mij niet te vertellen... ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

Bijgaand een foto van 2 Sentinelkoppen, de witte is ontstaan na een meetfout (middag werk) , dus de bruine (houtkleur genomen 8)) is de goede.

Voor de nabouwers let wel op de poling dus:
witte knijpers = Right
blauwe knijpers= Left ;D ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

blue-eyes

Tip: Bij speakerland hebben ze een kant en klare speaker van karton ;D ;D

Geintje! Wordt gaaf, ik hoop op net zo een mooie topic als de topic van je center!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jeroen_B

Ik moet zeggen dat als je deze speaker na kan bouwen dat je dan elke speaker wel kan bouwen!
Ik vroeg me af hoe je al die schuine kanten gaat maken.
Het lijkt me nog al moeilijk om die hoeken exact op elkaar te laten passen aangezien het allemaal schuine kanten zijn.

Ik neem aan dat normaal gesproken deze speakers computergestuurd worden gemaakt.
Wat voor gereedschap gebruik je om die hoeken te berekenen?

jeroen

SiR-ROUND


MrPink

Hoort dit niet bij Afstandsbedieningen, X10, etc.? ;D

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND


Erik van Voorst (in memoriam)

#19
Jeroen,

Ik gebruik gradenbogen in een paar maten, winkelhaak en zwaaihaak.
Ook gebruik ik een zeer goede decoupeerzaag en
een zaagtafel (nog te kopen) met gradeninstelling.
Ik ben het met je eens dat dit een behoorlijke uitdaging is
maar daar zit um ook de kick ;D

Alleen de baskast heeft 90 graden hoeken (uitwendig)
de rest....a nightmare :o

Door dat zelfbouw hou ik gelukkig nog wat geld
over voor gereedschap ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jeroen_B

Hoi erik,

Dat zal een duur geintje worden neem ik aan die zaagtafel met graden instelling!
Inderdaad een nachtmerrie want wanneer je met hoeken werkt is een kleine afwijking een groot probleem! Het past dan voor geen meter meer.

Kun je foto,s maken van het proces van de schuine hoeken maken?
Ik zou graag willen weten hoe je dat gaat doen om er van te leren. Heb nog steeds in mijn achterhoofd zitten om eens zelf speakers te gaan bouwen naar een bestaand idee en ontwerp maar dan op een eigen design.
En avalon disign vind ik ook erg mooi ;D


jeroen

Erik van Voorst (in memoriam)

#21
De Sentinel kost 85.000 Euro
de zaagtafel 1000 Euro
dus ..... ::)

En met een HT heb je nog heel wat speakers in het verschiet... ;)

Als het allemaal gaat lukken met die hoeken zie je het terug op het forum "in full color"

....en anders ga ik uit als een nachtkaars..... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jeroen_B

Hoi,

Het design kun je uiteraard nabouwen. Maar weet je ook welke spullen er in een echte sentinel zitten en hoe die er van binnen uitziet dan?

Een interne constructie kun je uiteraard zelf nog wel bedenken of maken.


Ik vind overigens de classic al een heel mooi design. Hele mooie vorm !

jeroen

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik weet alle units, en heb een " redelijk" beeld van de
interne constructie.

Tot nu toe zal mijn unit-bezetting idem dito worden met een voorbehoud voor
de dubbele 12 inch (folder 13 inch) Eton woofer.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Robbo

Quote from: Erik van Voorst on June 27, 2003, 11:04:59
Rob,

Hoe ben jij erachter gekomen dat hij de bouwer wordt van Doede zijn Sentinel ??? ???

Ik moest wel HEEL veel surfen en mailen. ;D

Op zijn site staat niets.

PS
De Sentinel is een aktief systeem met externe crossover

Via een topic op het belgische audioforum :)



Rob