Popcorn hour A-110 of HDX-1000 ?

Gestart door Martijn76, februari 5, 2009, 15:09:44

Vorige topic - Volgende topic

Martijn76

Beste mensen,

Welke van deze 2 'tanks' is de betere keuze op dit moment?

Beoogde gebruik: Gebruikersvriendelijk beschikbaar maken van SD en HD materiaal (ook downloads) en muziek (minder prio, via iTunes-Server) welke opgeslagen staan op een Synology NAS.

Het aanpassen van eventuele gebruikersinterface (zoals elders op het forum beschreven) is een leuke 'nice to have'.

gr,

Martijn

dvd-fan

Wil je gebruik gaan maken van hd geluid of alleen dd en dts? Anders is de popcorn a100 een optie. Zie verkoop :ph34r:
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Martijn76

Citaat van: dvd-fan op februari  5, 2009, 16:06:41
Zie verkoop :ph34r:

Ik zal zelf ook HD geluid doen, jouw verkooptopic had ik al aan iemand doorgestuurd die wellicht interesse heeft ;)

Midcall

Het zijn eigenlijk twee identieke apparaten, bijna geheel dezelfde hardware/software. Behuizing van de hdx lijkt wat steviger, de popcorn is wat goedkoper en zou daarom zelf meer neigen naar de popcorn.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

NeoPhix

Citaat van: Midcall op februari  5, 2009, 16:49:09
Het zijn eigenlijk twee identieke apparaten, bijna geheel dezelfde hardware/software. Behuizing van de hdx lijkt wat steviger, de popcorn is wat goedkoper en zou daarom zelf meer neigen naar de popcorn.

Als HDX bezitter ben ik niet partijdig, maar de veel mooiere aluminium behuizing en de betere hitteafvoer hebben bij mij de doorslag gegeven. Qua mogelijkheden zijn ze inderdaad identiek.

Martijn76

Is de Firmware 100% identiek (oftewel, kan je de HDX flashen met een PCH A110 FW ?)

Neig nml. naar de HDX, maar weet dat PCH inmiddels een behoorlijke community heeft opgebouwd

NeoPhix

De firmware is niet 100% identiek, maar bijna alle extra applicaties (MovieJukebox, MusicJukebox etc) die voortkomen uit de community zijn ook te gebruiken op de HDX1000. Over het algemeen duurt het een week of 2/3 langer voordat de HDX1000 de nieuwe firmware update krijgt aangezien de code iets moet worden aangepast.

Nelisje

Ik kan je adviseren op eBay te kijken voor een HDX1000. Ik heb het ook zo gedaan en voor 259euro een nieuwe HDX1000 besteld.. tis geen ibood prijs, maar zeker acceptabel.

Ik zou zelf gaan voor de HDX1000, sterker nog dat heb ik gedaan. Als je een beetje zoekt is het prijsverschil heel klein en dan ziet de HDX1000 er een stuk gelikter uit. En heeft ook nog een kaartlezer en coax uitgang.

Midcall

Citaat van: Nelisje op februari  6, 2009, 13:40:55
Ik kan je adviseren op eBay te kijken voor een HDX1000. Ik heb het ook zo gedaan en voor 259euro een nieuwe HDX1000 besteld.. tis geen ibood prijs, maar zeker acceptabel.

Ik zou zelf gaan voor de HDX1000, sterker nog dat heb ik gedaan. Als je een beetje zoekt is het prijsverschil heel klein en dan ziet de HDX1000 er een stuk gelikter uit. En heeft ook nog een kaartlezer en coax uitgang.
Toch is de PCH zo'n 20% goedkoper en feitelijk hetzelfde apparaat. Eigenlijk is het een keuze tussen uiterlijk of prijs omdat er verder geen verschillen zijn. De firmware ondersteuning is bij PCH iets beter/sneller krijg ik de indruk.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Nelisje

Zoals ik het kon vinden kwam de PCH op 249 en de HDX op 259.. Als je buiten europa ging kijken was er misschien iets meer winst te behalen, maar dat valt volgens mij ook wel mee. En buiten europa had ook niet mijn voorkeur omdat de douane de prijs nog op kan drijven waardoor het verschil te minimaal is.

Ik heb ook redelijk gepuzzeld om een zo leuk mogelijke prijs te vinden natuurlijk. Wilde in principe de ibood prijs betalen maar dat is helaas onmogelijk. Dus heb ik me maar neergelegd bij die 259euro. Hoe dan ook goedkoper dan waar ook in Nederland.

Mirickle

Bij bseated.nl/bioscoopstoelen.nl kan je de PCH A110 pre-orderen (pre-order uit hun volgende zending) voor 249,=.
Dat gezegd hebbende heb ik zelf ook voor de HDX gekozen, om dezelfde redenen die al eerder genoemd werden, `t is gewoon een mooier kastje, en door de aluminium opbouw koelt het beter.

Iets om nog op te letten is de mogelijkheid tot DTS-downmixing (dus uitsturen als stereo uit de NMT), de PCH schijnt dat al te kunnen, de HDX nog niet. Weet niet of dit nog steeds het geval is, gebruik het zelf niet, maar als het belangrijk voor je is zou ik het even uitzoeken.

De HDX bevalt me perfect, echt een verademing na jarenlang pielen met een HTPC. Ik speel er vooral x264 .mkv files in 1080p en 720p mee af, met DD en DTS passthrough en dat gaat perfect.

Ik zou je aanraden om `m hier in NL te kopen met garantie voor die paar tientjes extra. De hardware is naar ik links en recht gelezen heb niet de meest betrouwbare ooit. Het lijkt wel alsof het inbouwen van een harddisk in de NMT vaker problemen oplevert, zal ongetwijfeld met warmte te maken hebben. Zelf stream ik direct vanaf mijn server over 100Mbit bekabeling.
Sony KDL40W4000 | Kef Q7, Q5, Q10c |  SVS 2039PCPlus | Denon AVR-3808,  Marantz DV7001, SA7001 | XBMC HTPC | Squeezebox3 | Xbox360 |  PlayStation 3 | Wii

Martijn76

Denk toch dat het de HDX gaat worden hoor, gewoon door het geringe prijsverschil en de betere kwaliteitservaring.

HDD doe ik er niet in denk ik, gaat allemaal via m'n NAS (of moet je per sé een HDD hebben om bijv. iets van Jukebox oid te installeren?)

Midcall

Citaat van: Martijn76 op februari  9, 2009, 12:56:49
Denk toch dat het de HDX gaat worden hoor, gewoon door het geringe prijsverschil en de betere kwaliteitservaring.

HDD doe ik er niet in denk ik, gaat allemaal via m'n NAS (of moet je per sé een HDD hebben om bijv. iets van Jukebox oid te installeren?)
Voor mij was de HDX enkel een overweging ivm de beter koeleigenschappen van de behuizing voor als er een HD in zou moeten. Omdat ze hard- en softwarematig zo goed als identiek zou ik zonder enige twijfel echter de PCH nemen als je een externe (of geen) hd erop aansluit, omdat de firmware support beter is voor de PCH, en dat is erg belangrijk in een wereld van constant veranderende codecs en dergelijke.

Nelisje

Volgens mij gebruikt hij de interne harddisk voor de software die je erop draait. Weet niet of dit eventueel ook op het geheugenkaartje kan in de kaartlezer. Maar volgens mij heeft een harddisk de voorkeur.

EDIT: De laatste update van de HDX is volgens mij van 23 oktober.. dus dat is niet al te recent. Maar ik heb nog geen problemen met niet werkende codecs. En volgens mij is hij ook vrij stabiel.

Christof_G

Ik denk dat ik ook een HDX-1000 ga aanschaffen, maar ik heb nog een vraagje over de ondertiteling. Hoe ziet deze eruit, is die mooi omlijnt zodat je het duidelijk kan lezen? Bij mijn eerste dvd speler waren deze namelijk gewoon geel zonder randje en dit was totaal onleesbaar, bij mijn Pioneer is dit mooi omlijnt en zeer duidelijk.
HT speakers (7.4.4): 3 x M&K S150 | 2 x M&K S150T | 2 x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
HT elektronica: Acurus Muse + Arcam PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
HT video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424
Woonkamer (4.1): 2 x Focal 300 IWLCR6 + 2 x Focal Dome | SVS 3000 Micro | Arcam AVR550 | Vero 4K+ | Bluesound Node nano

Martijn76

In het 'zustertopic' van de A100/A110 wordt een voorbeeld gegeven van de ondertiteling, ziet er prima (leesbaar) uit.

Voor wat betreft de Jukebox e.d., heb al eea er over opgezocht, maar is hierbij een interne HDD nodig, of kan je direct verwijzen naar een NAS oid (voor het programma zelf, niet de content); dit zal bij de A110 niet anders zijn dan bij de HDX-1000 dus volgens mij ervaringsdeskundigen genoeg... :)

Mirickle

Ondertitels bij 720p/1080p x264-encoded mkv's ziet er perfect leesbaar uit. Hoe het bij dvd-iso's zit weet ik niet, nog niet geprobeerd. Ik zal het binnenkort eens proberen.
Sony KDL40W4000 | Kef Q7, Q5, Q10c |  SVS 2039PCPlus | Denon AVR-3808,  Marantz DV7001, SA7001 | XBMC HTPC | Squeezebox3 | Xbox360 |  PlayStation 3 | Wii

Nelisje

Je kunt in de HDX in de index.htm verwijzingen zetten naar netwerk locaties.. alleen staat die index.html in de root van de (interne) harde schijf. Als je ergens een harde schijf van een paar gig hebt kun je volgens mij voor de rest alles naar je nas linken.

Ik heb het bij mij zodanig aangepast dat de complete jukebox uit de kdoske skin gesloopt is. Omdat ik deze toch niet ga gebruiken maar de skin wel nice vind. Volgens mij werkt alles via HTML dus kun je de links allemaal aanpassen zodat ze werken. weet alleen niet of je dit ook met de index.htm kunt doen die op de HDX staat. Maar volgens mij staat alles in de ROM.

Overigens zijn er ook custom fonts voor de HDX/PCH.

Christof_G

Gisteren is mijn HDX-1000 gearriveerd. Een beetje vroeger dan verwacht, want ik moet nog wat kabels bij trekken voor het netwerk (maandag avond besteld, donderdag rond de middag geleverd). Het eerste dat me opvalt is dat de interne HD wel erg veel lawaai maakt. Als mijn netwerk in orde is, ga ik deze terug verwijderen want dit is echt te luid.
HT speakers (7.4.4): 3 x M&K S150 | 2 x M&K S150T | 2 x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
HT elektronica: Acurus Muse + Arcam PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
HT video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424
Woonkamer (4.1): 2 x Focal 300 IWLCR6 + 2 x Focal Dome | SVS 3000 Micro | Arcam AVR550 | Vero 4K+ | Bluesound Node nano

Martijn76

Citaat van: Nelisje op februari 10, 2009, 15:05:06
Je kunt in de HDX in de index.htm verwijzingen zetten naar netwerk locaties.. alleen staat die index.html in de root van de (interne) harde schijf. Als je ergens een harde schijf van een paar gig hebt kun je volgens mij voor de rest alles naar je nas linken.

Ik heb het bij mij zodanig aangepast dat de complete jukebox uit de kdoske skin gesloopt is. Omdat ik deze toch niet ga gebruiken maar de skin wel nice vind. Volgens mij werkt alles via HTML dus kun je de links allemaal aanpassen zodat ze werken. weet alleen niet of je dit ook met de index.htm kunt doen die op de HDX staat. Maar volgens mij staat alles in de ROM.

Overigens zijn er ook custom fonts voor de HDX/PCH.

Heb niets met S-ATA liggen van een paar GB, maar zit te denken aan een CF-naar-SATA convertor, kan ik gewoon een CF-kaart van 2 GB (tientje ofzo) en zo'n adapter (12 eurotjes). Heb ik in ieder geval 'iets', ook wel geinig om mee te experimenteren :)

Mirickle

Bij bseated hebben ze de A-110 voor 249,=, wat op zich een nette prijs is.
Zie http://www.bioscoopstoelen.nl/shop/POPCORN-HOUR-c-308.html.

Martijn76

Hij was van 't weekend ook bij onedayfly, maar was op zich niet eens zo'n hele interessante prijs.

Maar goed, misschien een idee voor een powerbuy (het liefst dan de HDX ;)) Weet alleen niet wie dat regelt.

fastlex

Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

home@the movies

Hi Iedereen

Mocht er ooit interesse opduiken voor een power buy van de Popcorn A110, dan wil ik gerust eens nadenken over een behoorlijke korting voor forum leden, ik hoor het wel van jullie.

Met vriendelijke groeten

Werner, Home@ The Movies
http://www.homeatthemovies.be/cms/index.php?act=viewCat&catId=18

Madhouse

Citaat van: home@the movies op maart 31, 2009, 09:04:17
Hi Iedereen

Mocht er ooit interesse opduiken voor een power buy van de Popcorn A110, dan wil ik gerust eens nadenken over een behoorlijke korting voor forum leden, ik hoor het wel van jullie.

Met vriendelijke groeten

Werner, Home@ The Movies
http://www.homeatthemovies.be/cms/index.php?act=viewCat&catId=18

Dan zou ik ff een interesse peiling doen in het Powerbuy topic  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub