WIndows 7 Mediacenter en nieuwe codecs + XBMC

Started by Rob-, January 25, 2009, 17:41:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob-

Zijn er al mensen die windows 7 mediacenter gebruiken .
Ik heb hem er net opgezet en moet zeggen loopt best lekker
De codecs die gebruikt worden zijn Microsoft DTV voor audio en video.
Ken ze persoonlijk niet .
Het draait allemaal soepel zijn zover ik kan zien kleine veranderingen
Bijv een videofolder voor dvds , makkelijker toegang tot subs en audiosporen enz
Ga er is verder mee stoeien ben benieuwd naar ervaringen van andere personen .

rob
Antec fusion 430, Gigabyte E7aum-ds2h, nvidia9400, Audio HDMI(nvidia), E5200 proc, 4g geheugen, Scythe Shuriken, Liteon dvd speler, 160g intern, 500g nas, Winvista, Xbmc.

WJUC

Goedemorgen, toch maar dit topic omhoog gehaalt want:

Ik draai nu Windows 7 Ultimate 64bit versie, en gebruik nu Media Center voor het afspelen van videos en mp3's.  Het bevalt goed, mooie interface, en redelijk snel en soepel. (Bij het starten van een video hapert ie soms nog even, ook bij het omzetten van soundtrack van een DVD van DTS naar 2.0 bijv duurt een tijdje.

Nu nog een goede manier vinden om de ordening van mp3's te regelen, mijn mp3-tags kwamen blijkbaar niet overeen met de folders die ik gemaakt had.



Rob-

Hoi

Heb het zelf even gebruikt .
Maar ben nu een mediaportal gebruiker , wat ik toch wel veel beter vind draaien.
Xbmc draai ik momenteel ook ben er nog niet uit wat ik de beste vind , maar grote kans dat dat uiteindelijk toch xbmc gaat worden.
Maar enfin deze twee mediacenters winnen voor mij met een staatlenge van  mediacenter van microsoft , welke versie ook .

rob
Antec fusion 430, Gigabyte E7aum-ds2h, nvidia9400, Audio HDMI(nvidia), E5200 proc, 4g geheugen, Scythe Shuriken, Liteon dvd speler, 160g intern, 500g nas, Winvista, Xbmc.

Toni71

Was ook begonnen , met mediacenter in win 7.
Ik vond het  mijn muziekcollectie niet fijn weergeven.
Iemand adviseerde ergens op het forum Jriver mediacenter.

Dat werkt perfect.Doe er alles mee.Hd films, dvd , en muziek.

Gratis 30 dagen te proberen...

Vr.gr.Tony

Rob-

Antec fusion 430, Gigabyte E7aum-ds2h, nvidia9400, Audio HDMI(nvidia), E5200 proc, 4g geheugen, Scythe Shuriken, Liteon dvd speler, 160g intern, 500g nas, Winvista, Xbmc.

Rob-

Ben helemaal over op xbmc
Dat is dus voor mij een super mediacenter programma .
In ieder geval veel gaver en veel betere ondersteuning als windows mce .
Mediaportal is ook oke maar dit is veel makkelijker in te stellen .

Rob
Antec fusion 430, Gigabyte E7aum-ds2h, nvidia9400, Audio HDMI(nvidia), E5200 proc, 4g geheugen, Scythe Shuriken, Liteon dvd speler, 160g intern, 500g nas, Winvista, Xbmc.

kaajee

Mooi! Goed om te horen......

En hoe bevalt het tv kijken en opnemen? Kloppen de gidsgegevens?  Welke tuner(s) heb je?
Want dat is voor mij de belangrijkste reden dat ik wél Windows MCE gebruik namelijk.

Rob-

Ah sorry

Maar ik gebruik geen tuners , heb een humax 5050c aan me netwerk hangen waar ik alles mee opneem.
In mediaportal heeft een vriend van me in ieder geval zon alphcrypt kaart zitten .Daar heeft ie geen problemen mee niet met opnemen en ook niet met de gids .

Xbmc ondersteunt volgens mij nog geen tuners , das ook de reden dat veel mensen ove stappen op mediaportal.
Of in de nieuwe versie tuners ondersteunt worden weet ik niet , de final versie komt over 2 weken geloof ik .

Stel je vraag anders is hier
http://www.xbmcfreak.nl/

Zeer veel info te vinden over xbmc .
Gebruik het zelf voor alles wat ik binnen haal . voor me eigen cd's dvd s enz enz
Ziet er ook zeer gelikt uit met hele mooie skins
You tube en allerlij plugins , en ze werken ook allemaal goed .

Mce is en blijft beperkt vind ik ,maar oke wel ondersteuning tuners .
Maar das voor mij niet van belang , heb daar een aparte hdpvr voor gekocht .

Dus helaas antwoord voor tuners op xbmc moet ik je schuldig blijven .

Antec fusion 430, Gigabyte E7aum-ds2h, nvidia9400, Audio HDMI(nvidia), E5200 proc, 4g geheugen, Scythe Shuriken, Liteon dvd speler, 160g intern, 500g nas, Winvista, Xbmc.

lazyeye

Quote from: Rob- on January 25, 2009, 17:41:47
Zijn er al mensen die windows 7 mediacenter gebruiken .
Ik heb hem er net opgezet en moet zeggen loopt best lekker
De codecs die gebruikt worden zijn Microsoft DTV voor audio en video.
Ken ze persoonlijk niet .
Het draait allemaal soepel zijn zover ik kan zien kleine veranderingen
Bijv een videofolder voor dvds , makkelijker toegang tot subs en audiosporen enz
Ga er is verder mee stoeien ben benieuwd naar ervaringen van andere personen .

rob

ik draai hier al vanaf de RC versie 7mc. ik ben er super over te spreken. heb een tijdje ook een firedtv gehad (externe versie) en werkt ook vlekkeloos. Je moet wel eerst even de goede transponderlijst hebben. Deze week komt mijn anysee e30c binnnen. daar zijn ook hele goede referenties over te vinden. makkelijker dan een firedtv!
voor mijn dvd collectie gebruik ik mediabrowser > strakke 3d weergave van je films, gelijk alle info haalt hij van internet. en hij kan automatisch iso's mounten.
muziek was wel even een hoop gepuzzel maar met een id3tag proggie even puzzelen en je bent een heel eind.
ik zou het zelfs aandurven om alleen eindversterker aan mijn htpc te hangen. ik kan er alles mee! dvd's zien er super uit op 1080p. Daarom hoef ik (voorlopig) ook nog geen blu-rays. voor die 36GB per film meer vind ik een heel klein beetje kwaliteit verschil wel acceptabel.

kortom: ik kan niet meer zonder mijn media center! een media player is veel te beperkt voor mij. maar goed, ik ben dan misschien ook een 'computernerd'

Rob-

Hoi

Ben er een tijdje mee bezig geweest
Draai nu een tijdje xbmc , moet zeggen dat bevalt goed
Alles speelt ie af en makkelijk in te stellen mooie skins enz

Het gaat vind ik net iets makkelijker als bij win7
Heb ook een hele tijd mediaportal gedraaid beviel eigenlijk ook wel , op het navigeren na dat ging veel te traag .

Hou het voor nu even bij xbmc

Weet jij toevallig of win 7 harware versnelling ondersteunt im mce ?

rob
Antec fusion 430, Gigabyte E7aum-ds2h, nvidia9400, Audio HDMI(nvidia), E5200 proc, 4g geheugen, Scythe Shuriken, Liteon dvd speler, 160g intern, 500g nas, Winvista, Xbmc.

Sjettepet

Ben ook net overgestapt van Win7 MCE naar XBMC (onder Win7). Reden van overstappen was de automatische aanpassing van de refresh rate, waardoor het laatste beetje schokken van NTSC-films ook was verholpen. Moest wachten op de huidige versie van XBMC, omdat eerdere niet wilden opstarten op mijn tweede scherm (TV).

XBMC met de AEON skin ziet er mooi uit, maar eerlijk gezegd was ik met MCE en Mediabrowser ook tevreden. Mijn vrouw en kinderen missen de foto-screensaver van Win7 MCE.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Rob-

Hoi

De automatische aanpassing van de refresh rate werkt dat goed .

die hoef je toch alleen maar aan te zetten in de systeem folder video ?

Rob
Antec fusion 430, Gigabyte E7aum-ds2h, nvidia9400, Audio HDMI(nvidia), E5200 proc, 4g geheugen, Scythe Shuriken, Liteon dvd speler, 160g intern, 500g nas, Winvista, Xbmc.

Sjettepet

Ja, hoeft maar op 1 plek aangezet te worden, bij instellingen, video afspelen.

Het werkt goed, maar de werking is wel afhankelijk van het scherm. Mijn Philips doet 50 en 60Hz bij 720p, en 50, 60, 24Hz bij 1080p. Bij 24Hz kreeg ik een zwart scherm. Toen ik de instelling "volledig scherm in window" had aangevinkt deed hij het wel.

Ik ben trouwens weer terug naar 7MCE in combinatie met Mediabrowser en Salami. Voor mij het beste/mooiste resultaat (inderdaad, geen automatic refresh rate changer...). Het blijft een afweging, de ideale software bestaat (nog) niet.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Rob-

Oke

Zal hem is aanzetten en kijken wat het effect is
Nee ideaal is het nog net niet , hoop wel dat xbmc snel hardware ondersteuning krijgt .
Misschien net genoeg voor het laatse duwtje

rob
Antec fusion 430, Gigabyte E7aum-ds2h, nvidia9400, Audio HDMI(nvidia), E5200 proc, 4g geheugen, Scythe Shuriken, Liteon dvd speler, 160g intern, 500g nas, Winvista, Xbmc.

ksi

Erg benieuwd naar een oplossing voor geen subtitles in wm12 in win7. Krijg dat niet geheel aan de praat.
De auto codecs die hij neemt, zou je om moeten zetten naar een andere maar is mij nog niet gelukt.

Sjettepet

Kwam er net achter dat enkele video-instellingen, zoals deinterlacing, alleen in te stellen zijn als er een video afgespeeld wordt. Je kunt dan de keuzes opslaan als standaard. Ik vond de instellingen bij settings/system en settings/video al zo mager...

Dit maakt XBMC voor mij helemaal af. Het enige dat ontbreekt (i.m.o) is een categorisering van videos. Nu wordt alles op één hoop gegooid in de bibliotheek en kan ik bijvoorbeeld kinderfilms niet onderscheiden van films voor volwassenen.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Rob-

Gewoon 2 aparte mapjes maken , films en kinderfilms en die toevoegen
Dan kun je alles apart behandelen in xbmc .

rob
Antec fusion 430, Gigabyte E7aum-ds2h, nvidia9400, Audio HDMI(nvidia), E5200 proc, 4g geheugen, Scythe Shuriken, Liteon dvd speler, 160g intern, 500g nas, Winvista, Xbmc.

skystar

Draai nu Windows 7 home Premium met de volgende config:

CPU P 4 S 478 2,8 Ghz
mobo asus pm8
mem 2Ghz
Graf.kaart Ati radon Hd 2650 512 mb ram
Technotrend budget 1500 c icm cam tbv ziggo
Technotrend budget 1500 s tbv fta sat astra 19,2
tvlink tbv koppeling naar MCE win7
Sony str-dg700 tbv audio
Sony KDV40V5500 tbv beeld

Werkt als een speer met mijn minimale config.
Enkel nu nog het geluid via de dvi naar hdmi en dan is alles zo goed als klaar.

Martin
Sony str-dg 700, sony ssv 225, ss-cn 225, sa-wms 225, kdl-40v5500, Asrock net ion met DVB-C.

B.

WMC op Win7 werkt bij mij ook zéér soepel. Iets wat ik bij Vista nooit heb ervaren. Ik heb er ook zo'n WMC afstandsbediening bij. Je drukt op het media center knopje en het programma is GELIJK opgestart! 8)

Hardware:
Intel i7 860
6 GB DDR3
Nvidia GT230
1.5 TB HDD (2x 640GB)

Zou ik een grote snelheidswinst behalen door beide schijven in RAID te configureren? Dat ze elkaar dipliceren en dus snellere laadtijden hebben? Of zie ik dit verkeerd...

Ottovw

Windows 7 64 bits draait hier super met de nieuwste versie van XBMC. Geen happering van enige geluid en/of beeld HD streaming. Werkt allemaal perfect via optical geluid en HDMI uitgang beeld. ! Heb zowiezo veel lof met XBMC naar mij weten is een ION 330 pctje met linux en xbmc en een mooi leuk klein super mediapc !

B.

Je kan XBMC toch ook op USB stick zetten en zonder verdere OS opstarten vanaf je USB device?

squallgage

( als het goed is zit media player standaard in Windows 7 :S ,)

Maar ik heb het sinds win XP nooite echt wat gevonden , het vraagt veel van je pc.
Gister voor het eerst XBMC gedownload dit altijdgebruikt om menu's op Omgebouwde xboxen te zetten.

Maar dit werkt echt fantastisch. Mkv met DD5.1 of DTS doen het perfect ,kan goed instellen
ik mis alleen mijn verscherp functie die ook in VLC zit.
een klein tikje verscherping kan op de barco een wereld van verschil betekenen.
wat op m'n lcd eruit ziet als lelijk :D !

Ik ben zelf aan het twijfelen als ik straks echt een aparte pc ga maken of ik hem dan niet als nog ga maken met XP en XBMC.
" kan ook aan mijn videokaart liggen" maar ik draai nu een tijdje Enterprise, en op het gebied van explorer werkt het nog niet helemaal,. vaak verspringende raampjes. bij het vergroten verkleinen
wil hij vaak los laten terwijl je de muisknop nog vast hebt. en zo zijn er nog een paar dingentjes waar ik nog niet helemaal over tevreden bent

Maar ik ga voor XBMC , ook omdat je makkelijk de skins kan manipuleren tot een eingen ontwerp.
ben alleen reuze benieuwe hoe die gast op die voorbeeld plaatjes zo mooi al die info van die films er in hebben gekregen.
Vlissingen is de shit, geloof je het niet. Vraag het de duitsers. !

Ottovw

Quote from: B. on February 19, 2010, 00:13:27
Je kan XBMC toch ook op USB stick zetten en zonder verdere OS opstarten vanaf je USB device?

Dat klopt xbmc inclusief Linux op een usb stick. Dit heet xbmc live.

Sjettepet

Quote from: Rob- on January  9, 2010, 17:30:11
Gewoon 2 aparte mapjes maken , films en kinderfilms en die toevoegen
Dan kun je alles apart behandelen in xbmc .

rob
Geprobeerd maar lukt niet. Wel in het bestandsmenu van XBMC maar niet in de Library. Dus is het kiezen: of de filmsoorten apart benaderen in een minder fraai menu, of alle eyecandy maar dan alle films op een grote hoop ("library").
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Cappuccino

Hallo,

Ik heb sinds kort een Asrock ION 3d 152d overgenomen en hier opnieuw fris weer windows 7 op gezet met xbmc.
Nu heb ik het volgende probleem.

Alles werkt prima, maar bij het afspelen van films dan hapert het beeld?? ( geen verschil bij interne schijf en externe schijf )
Het geluid loopt wel prima.

Via b.v. VLC player lopen de films wel gewoon goed??

De pc staat als volgt aangesloten mocht dit helpen.

via hdmi naar mijn Denon reciever en dan via hdmi naar de tv.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want dit is echt  :sneaky2:

gr.
Bas


Marantz SR7005 - B&M CM8 - B&W CMC - Dune HD Max - Inakustik Ref. A aqoustics