WIndows 7 Mediacenter en nieuwe codecs + XBMC

Started by Rob-, January 25, 2009, 17:41:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xstream

Klinkt als een codec issue.
Bij wat voor video type gebeurt dit? Allemaal, of alleen mkv's, BR's, of dvd's oid?
VLC heb je ook op je ION, of draai je dat op een ander systeem?

Wat je eventueel kunt doen is het tooltje "MediaInfo" downloaden (gratis). Video file erin slepen en dan krijg je codec informatie. Dan kun je in ieder geval zien om welke codec 't gaat.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Cappuccino

Het gebeurd bij elk video type.
Ik heb vlc gewoon onder windows draaien en dat werkt goed.

Bedankt voor de tip van mediainfo, die ga ik vanavond is uit proberen.

Marantz SR7005 - B&M CM8 - B&W CMC - Dune HD Max - Inakustik Ref. A aqoustics

B.

En als je een XBMC zonder OS neemt? Met alle benodigde codec's al ingebakken. Dan weet je direct of je conflicten in W7 kunt uitsluiten.

Die kun je gewoon op USB zetten en direct runnen op je pc. Films mogen dan wel gewoon op externe hdd staan.

Cappuccino

dat is misschien ook nog een optie.
Maar ik kreeg na wat navraag op het werk te horen dat een collega de zelfde htpc heeft als ik en die loopt prima.
Dus ga morgen avond even bij hem langs om de instellingen door te nemen.

ik zal na het bezoek even laten horen of het probleem is opgelost.

mvg
Bas
Marantz SR7005 - B&M CM8 - B&W CMC - Dune HD Max - Inakustik Ref. A aqoustics

Cappuccino

Nou gister avond de 2 asrock's naast elkaar gezet en alle instellingen gelijk gezet.
En zelfs toen nog happerde mijn beeld wel en het zijne niet??

Na lang zoeken kwamen we er achter dat het in de resolutie zat van nvidia.
Als ik deze op 720p zet dan loopt alles zonder hapering en bij hem staat hij op 1080i?

Het beeld is goed al vind ik de kleur niet echt lekker diep maar dat valt ook nog wel in te stellen.

En misschien ligt dit ook nog in de hdmi kabel te vinden. ( er zit er nu 1 in van de bouwmarkt ) en de nieuwe is zojuist binnen gekomen via hifisupply.
een 1.4 ethernet 3d kabel dus daar kan het dan ook niet meer aan liggen.

Nu heb ik nog 1 probleem, de pc staat via hdmi met mijn reciever en die wil maar niet de beeldresolutie aan houden en schiet telkens terug naar 1080i ??
Dus tijdens het afspelen moet ik hem aanpassen en dan speelt het goed, zodra ik terug ga naar het menu in xbmc en een andere film start schiet hij weer terug naar 1080i ????? begrijp er niks van.

Morgen avond ga ik mijn Marantz SR7005 ophalen, misschien dat het probleem dan weg is?

PS: de asrock die naast de mijne draaide speelde rechtstreeks op zijn tv af dus had geen tussen stop via een reciever, nu kan ik dat ook doen maar het moet toch zo kunnen pc - reciever - tv ??

Mochten jullie nog tips hebben zodat mijn instelling blijft staan dan hoor ik het graag, dit is niet echt top.

groeten,
Bas
Marantz SR7005 - B&M CM8 - B&W CMC - Dune HD Max - Inakustik Ref. A aqoustics