De beste muziek Blu-ray's

Started by Marcel_T., January 20, 2009, 15:01:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcel_T.

Quote from: steves on December 17, 2009, 16:05:08
Ok,bedankt.
Had me laten vertellen dat ie dat wel was.

Geen reden om hem te laten liggen hoor. Zoals ik al zei, beeld en geluid zijn prima.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

steves

Ik heb er nog wel een paar op mijn verlanglijstje staan,zal deze er dan ook maar tussen zetten  :)

Robbert54

Quote from: Marcel_T. on December 15, 2009, 13:57:36
Beter dan Caught in the Act?
nee. Caught in the Act is echt een heerlijk concert. en een compleet concert. MB is MSG is geen volledig concert dus dat is wel jammer. maar die geeft wel weer wat meer achtergrond informatie.

die vent is trouwens echt knettergek he?! :clapping: :clapping:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

steves

Quote from: The Vampire on December 18, 2009, 19:48:56
nee. Caught in the Act is echt een heerlijk concert. en een compleet concert. MB is MSG is geen volledig concert dus dat is wel jammer. maar die geeft wel weer wat meer achtergrond informatie.

die vent is trouwens echt knettergek he?! :clapping: :clapping:

Dat is ie inderdaad wel een beetje ja  ;D
Het is ook wel leuk dat ie zo door het publiek gaat en met de mensen bezig is enzo.

Robbert54

ja, en hij staat er ook zo op zijn dooie gemakje bij. hij doet het allemaal zo gemakkelijk. en zijn omgang met het publiek vind ik echt mooi.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Tube-freak

- Ray Charles live at Montreux 1997  Mooi beeld ondanks dat het 1080i is.  Goed geluid.
- Within temptation - Black Symphony.  helaas ook 1080i maar maakt de muziek en het geluid wel weer goed.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

htandre

Kings of Leon - Live at the O2 London, England

Heerlijk geluid.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

mbman


Icul8r

Quote from: peterrr on December 16, 2009, 20:38:56
Vind de nieuwe ( enigste?) van George Michael ook zeer o.k

leuk overzicht van zijn Carrière waar bij mijn vrouwtje en ik mee de 80`90`s mee doorgekomen zijn...



strak beeld en goed geluid. ( we luisteren stereo weer  ;))

groet peterr

Mmmm, is de beeldkwaliteit nu wel zo super van deze BR? Waarschijnlijk wel 1080p, maar vind hem nog vrij korrelig, mogelijk vanwege hogere iso-waarde die bij de Live opname gebruikt zijn???? Had er zelf namelijk meer van verwacht... Iemand anders?
ONKYO TX-SR875, MARANTZ CD6002, Sonos Connect, PS3, Mede8r 400X2, VIFA Premium 22, VIFA Premium Center, KEF HTS2001 surround, BKXXLS400, QED Silver Anniversary XT, QED HDMI-P,  PHILIPS 40PFL9704, HUMAX IPVR-5050C

peterrr

Ik vind hem best wel  strak, maar niet de shots van het led scherm, en bepaalde shots met het licht.
Dan word het "gruizig" daar heb je gelijk in.
Als je meer naar de details erom heen kijkt zie je dat het zeer scherp is.
De close ups e.d laten zeer goed zien dat onze Michael "middelbaar" wordt  ;D

Hij is (lang) niet zo goed als b.v Rush "snakes& arrows"  maar ja da`s ook in ned, gefilmd ::)

groet Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Marcel87

Quote from: htandre on December 19, 2009, 18:54:59
Kings of Leon - Live at the O2 London, England

Heerlijk geluid.

Deze wil ik ook gaan bestellen maar kan nergens vinden wat voor surround erop zit?

Dolby trueHD?
LG 65C9 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

htandre

Quote from: Marcel87 on December 28, 2009, 21:43:06
Deze wil ik ook gaan bestellen maar kan nergens vinden wat voor surround erop zit?

Dolby trueHD?

Ja ook trueHD (ik heb hem bij Amazon.com USA besteld).
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

LOTS

#62
Quote from: Ralph71 on November 25, 2009, 10:17:11
TRIJNTJE OOSTERHUIS & METROPOLE ORCHESTRA:
BEST OF BURT BACHARACH LIVE

Samen met het Metropole orkest onder leiding van Vince Mendoza, nam Trijntje Oosterhuis op 2 oktober jl. in de HMH dit prachtige muzikale document op. In een intieme,sfeervolle setting kwamen alle hoogtepunten uit Burt Bacharach zijn repertoire voorbij...
Doordat het een en ander zo prachtig uitpakte, hebben we besloten om dit juweeltje in 3 verschillende formats uit te brengen. Namelijk een Blu-Ray (inclusief documentaire en exclusieve foto's), een DVD met highlights & 2 CD's! Een en ander wordt ondersteund met een aantal advertenties in Jazz Magazine & Jazzism en daarbij is Trijntje volop in de weer om het geheel onder de aandacht te brengen (bij Radio 6, Pauw en Witteman, inclusief metropoleorkest). We houden u op de hoogte!

Blu-ray
DVD + CD
2 CD  

http://www.bol.com/nl/p/dvd/best-of-burt-bacharach-live/1002004007449533/index.html


Wij vonden het concert waanzinnig goed, heb de blu-ray inmiddels besteld. Ben benieuwd!

Laat ik nou blind de DVD kopen...

...terwijl de Blu-Ray een stukje verderop ook ligt.  :sleepy:

Wat een ongelofelijke sukkel ben ik dan.  :withstupid:

Vooral ook omdat de DVD zo'n beetje het beste laat horen wat ik OOIT in surround op muziek heb gehoord. (DTS 660 kbs) .
Ik ben en niet dol op Trijntje en niet dol op Bacarach en niet dol op het Metropool orkest. lol
Maar als die drie samenkomen dan kan daar wel weer wat spannends uitkomen, en daar hou ik nou wel weer van!

Met enige spanning gekocht, want je weet maar nooit hoe ze de productie gigantisch kunnen verkloten (trompetsectie in je rears bijv. of meer van dat soort rare "surround" oplossingen). Gelukkig niets van dit alles, en vanaf de eerste maten van de Fluegelhorn die meteen ver en vol de luisterruimte inkomt weet je dat het goed zit.

ook Trijntje d'r stem klinkt vol en gemakkelijk. Strijkers zijig, warm en transparant.
En dan dat koper. Wow.
Zoveel power en kracht heb ik sinds de Basie band o.l.v. frank Foster op Reference Recordings CD niet meer gehoord. En dat in gecomprimeerd formaat.

En wat een klappen komen er uit dat slagwerk. Ook hier ga ik weer gerust vergelijken met de RR opname van de Basie band.

Ik was zeer sceptisch, maar ben volledig om, niet alleen vanwege de mooie en moderne uitvoeringen van toch best oubollig materiaal, maar vooral ook de sublieme geluidskwaliteit.
Een absolute referentie en perfect demo-materiaal. Gisteren nog eens naar een oudere referentie geluisterd; Roger Waters, 'life in the Flesh", maar die valt dan best tegen.

tzt toch maar ook de BRD kopen, is maar 3 euro duurder bij de MM.  :satisfied:
LOTS: Lord Of The Strings

Alex Groningen

Gisteravond even Lou Reed - Berlin bekeken, en er heerlijk van genoten.

morca

roy orbison
black and white night
heeft 96/24 lpcm stereo klinkt echt super
met elvis costello bruce the boss en nog veel meer bekende artiesten als band of achtergrondzanger(es)

willem focus

Hoi,

Heb deze week de nieuwe Madonna "Sticky and Sweet " binnen gekregen. Vanavond eens opgezet.
Het optreden zal ik niet teveel over melden, misschien moet ik het eerst een aantal malen afdraaien.
En ik ben  niet echt een Madonna fan hoor, maar daar staat een partij vette geluidstrack op ! O0

Groeten.....Willem ;)
Pioneer PDP-428XD/Cambridge 650R/ Pioneer-DVR 545HX/PioneerDV-585A/Infinity Beta 40/Infinity C250/Infinity Beta 10/Infinity SW10/Samsung DCB-H360R/Oppo BDP83/Iphone3GS

haythijs

Ik ben deze al vaker tegengekomen en hoor er toch wel goede berichten over. Ook ik ben geen echte Madonnafan, maar ze weet natuurlijk wel hoe ze een optreden moet neerzetten en invlullen.
En ook voor het gehoor heeft ze me wel eens verbaasd, de cd Ray of light bijv blijft een snoepje voor het gehoor.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

knubbe

Heb er 2 en dat zijn dus meteen mijn favorieten :D

Justin Timberlake - Futuresex/Loveshow
Beyonce - I am .. Yours

Hoog op mijn lijstje staan om nog aan te schaffen Tiesto & Amy Winehouse
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

EdwinB

Een muziek Blu-ray welke ik zeker kan aan raden is "The Killers: Live from the Royal Albert Hall".

Geweldige show van deze Amerikaanse band, met een uitzonderlijk enthousiast publiek moet ik zeggen, de sfeer spat van het scherm.

Een echte aanrader!

Grt,


Edwin

raMniv

Bruce springsteen live in Dublin blijf ik een lekker concert vinden. (hyde park qua geluid zeker!)
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

TopGun2010

Celine Dion - A New Day - Live in Las Vegas
John Mayer - Where the light is - Live in Los Angeles
Amy Winehouse - I told you I was trouble - Live in London
K.D. Lang - with the BBC concert orchestra - Live in London

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

haythijs

#71
Afgelopen weekend David Gimour bekeken, wat een heerlijke Blu Ray is dat. Qua beeld misschien niet helemaal super, wellicht komt dit door de lichtshow. Qua audio was het echter wel genieten.
Prachtige nummers uit solowerk maar voor mij gaat de voorkeur vooral uit naar nummers uit het Pink Floyd tijdperk. Klassiekers als Shine on, Time, Wish you were here, Echoes of Comfortably numb worden geweldig gespeeld en klinken subliem. Meneer blijft toch echt een meestergitarist waarvan op deze blu ray echt te genieten valt.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

melluh

Met stipt op 1 in mijn collectie: Metallica - Francais Pour Une Nuit






FDLARRY

Nou ben ik zelf geen metal fan maar 2 jaar geleden op Rock Werechter speelden deze mannen 2 uur zo ongeloofelijk strak dat ik mezelf er op betrap dat ik regelmatig Metallica opzet.

Deze albums heb ik in 24 96 en klinken erg goed.

Metallica - ... And Justice For All [4x180g LP-Set @ 45 rpm] 24-96

Metallica - Metallica [4x180g LP-Set @ 45 rpm] 24-96
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Robbert54

Quote from: TopGun2010 on August  8, 2010, 15:48:28
Celine Dion - A New Day - Live in Las Vegas
John Mayer - Where the light is - Live in Los Angeles
Amy Winehouse - I told you I was trouble - Live in London
K.D. Lang - with the BBC concert orchestra - Live in London


mag van mij met dikke stip op 1! :music: :music:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo