Frank en Yehudi’s Bios

Started by Shoalinmonk, March 28, 2023, 19:59:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shoalinmonk

#25
Jeuk! Jeuk!
Het plafond is eindelijk bedekt met rockwool. Vandaag het grootste gedeelte van de dag een mondkapjes gedragen. Het is bende dat spul. De backboxen zijn geplaatst. Blij dat ik het toch gedaan heb. Die extra twee.

Morgen nog tien balkjes plaatsen en dan is het echt tijd om de platen te gaan monteren. Dit laat wel eventjes op zich wachten. Eerst eventjes van de paaseitjes genieten en er staan nog wat andere leuke dingen op de agenda.

Fijne paasdagen allemaal.
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Shoalinmonk

#26
Vandaag hard gewerkt. Het plafond is eindelijk helemaal dicht.

De volgende stap is 4 keer een cirkel en 1 keer een lange dunne rechthoek uitsnijden.

Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Shoalinmonk

#28
Het eind is inzicht!
Er is resultaat te zien!

Wij zijn erg blij met de mooie ruimte. Denk dat het erg goed is gelukt.

We gaan nu opzoek naar leuke items voor de inrichting. Kastje, meubels, iets aan de wand.
En nog gordijnen en voor de kleine raampjes nog iets van raam bekleding.


Aanstaande zaterdag komt 'de pro' Viktor.
Apparatuur netjes inregelen, en hij neemt de Zappiti mee.

Super veel zin in. 

Ik post komende tijd nog wat foto's in detail van het eindresultaat.

Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Richard70…

Mooie ruimte hoor , veel plezier zaterdag.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Sisirider68

Niks zo fijn als een mooie dedicaties bios, dat wordt lekker genieten :clapping: veel kijk- en luisterplezier gewenst in je nieuwe ruimte :headbanging: ziet er goed uit!

Remco

Erg mooi geworden Frank. Veel plezier alvast zaterdag! :popcorn: 
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

denoontje

Mooi mooi hoor! Vanaf zaterdag dan zeker genieten :popcorn:  :popcorn:

williams

Erg mooi en sfeervol geworden en ik vind met name de kleur van de vloerbedekking er erg sjiek uitzien .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Trabuca

#34
Quote from: Shoalinmonk on April 22, 2023, 21:38:14Vandaag hard gewerkt. Het plafond is eindelijk helemaal dicht.

De volgende stap is 4 keer een cirkel en 1 keer een lange dunne rechthoek uitsnijden.



Wat voor platen heb je gebruikt voor het plafond? Je hebt het over geperforeerde gipsplaten, hoe werk je dat af bij de naden? Heb je een detailfoto?

Het is een erg mooie sfeervolle ruimte geworden, mooie kleurencombi!
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

vik

Fantastisch mooie ruimte Frank :worship:  :worship:

De kleuren combinatie is in de werkelijkheid nog mooier als op de foto's erg smaakvol.

Gister flink wat stappen gezet en nu op naar een plan voor de rest van de akoestiek.

Eerste reflectie punten zijwanden, achterwand moeten we aanpakken en iets verzinnen voor dat raam. Combinatie plafond absorptie voor het midden gebied en tapijt voor het hoog is prima in balans. Bass absorptie gaan we ook wat aan doen.

De Monitor Audio Atmos speakers zijn ook heel erg fraai daar was ik ook erg benieuwd naar.  :)

To be continued! Dit zijn de leuke projecten  8)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fluissie

Mooie ruimte hoor  :thumbs-up:  :popcorn:

Shoalinmonk

Quote from: Trabuca on May  5, 2023, 21:17:43Wat voor platen heb je gebruikt voor het plafond? Je hebt het over geperforeerde gipsplaten, hoe werk je dat af bij de naden? Heb je een detailfoto?

Het is een erg mooie sfeervolle ruimte geworden, mooie kleurencombi!
Het zijn platen van Knauf .. type Cleaneo .. op internet is wel een gebruiksaanwijzing te vinden. daar staat alles zeer gedetailleerd in.

https://knauf.nl/product/cleaneo-uff-luchtzuiverend-plafond


Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Shoalinmonk

#38
Quote from: vik on May  7, 2023, 08:11:23Fantastisch mooie ruimte Frank :worship:  :worship:

De kleuren combinatie is in de werkelijkheid nog mooier als op de foto's erg smaakvol.

Gister flink wat stappen gezet en nu op naar een plan voor de rest van de akoestiek.

Eerste reflectie punten zijwanden, achterwand moeten we aanpakken en iets verzinnen voor dat raam. Combinatie plafond absorptie voor het midden gebied en tapijt voor het hoog is prima in balans. Bass absorptie gaan we ook wat aan doen.

De Monitor Audio Atmos speakers zijn ook heel erg fraai daar was ik ook erg benieuwd naar.  :)

To be continued! Dit zijn de leuke projecten  8)


Bedankt weer Viktor! We hebben pas drie keer een film gekeken. Green Book, Passengers en The Mace Runner 2.
Geluid is op zich prima, reflectie punten zijwanden merk je goed. Dat was op vorige adres beter. Bass vind ik hier beter. De Bubble ook, veel beter!
Wanneer de reflectiepunten zijn aangepakt is het denk ik op en top! Bass komt daarna. Trouwens het beeld is echt heel erg mooi, zoveel beter dan de die X5900.

Zal van de week nog wat foto's plaatsen. Plafond is naderhand ook nog een keer gespoten. Erg mooi geworden en super blij dat we voor dropjes zwart zijn gegaan. Nu de gordijnen de indirecte verlichting..even sparen eerst ...ach het is hier Off Season ... wanneer de klok weer terug gaat begint het filmseizoen weer.

Nu is het onze tweede woonkamer, waar we later op de avond nog eventjes vertoeven met op de achtergrond de ondergaande zon met op de voorgrond de haven.. pffff wat een straf zeg.
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Shoalinmonk

#39
Vanavond heb ik nog wat foto's  proberen te maken om zo de ruimte mooi in beeld te brengen.
Het is nog wat kaal om echt gezellig te kunnen zitten. Maar de kwaliteit van het geluid maakt heel veel goed, de omgeving om ons heen ook. We zijn juist heel blij met alle ramen in de ruimte.


Spoedig zal er wat meer opvulling zijn, want we hebben een mooie wijnkast gekocht. Eigenlijk meer een wijnkastje, klein maar fijn, past in de ruimte. 60 breed en 40 diep. Metertje hoog en helemaal van mango hout. Dit kastje komt op de achtermuur te staan. Vanavond ook de maten opgenomen van het achterraam. Ik maak een constructie die ik gemakkelijk kan plaatsen en dus ook weer kan weghalen. Een soort 'deksel' in het raam, hierop kan dan een mooi paneel komen. Absorptie of diffuus dat gaan we eerst meten. Nu al zin in Viktor . Dit paneel wordt dan alleen gebruikt bij de functie 'bios'  :colgate: 

Hier dan ook nog wat foto's
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Shoalinmonk

#40
En deze nog. De tv kan dmv de beugel in het midden gezet worden. Kon niet anders vanwege het raam. De tv komt dan ook zo'n 18 cm voor het raam te hangen.

Tv is 55 inch. Ook bewust deze maat genomen, zodat het contrast naar 'bios' maximaal is.
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Remco

Heel erg mooi Frank. Goed over nagedacht, ook die inbouwkast voor je apparatuur. Je hebt een mooi torentje bij elkaar staan ;D.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Shoalinmonk

Quote from: Trabuca on May  5, 2023, 21:17:43Wat voor platen heb je gebruikt voor het plafond? Je hebt het over geperforeerde gipsplaten, hoe werk je dat af bij de naden? Heb je een detailfoto?

Het is een erg mooie sfeervolle ruimte geworden, mooie kleurencombi!


Ik had het zelf dicht gekit met acrylaar kit. Het zag er mooi uit, voordat ik het plafond ging rollen. Schijnt dat bij bepaalde latex de kit gaat krimpen of brokkelen. Dus na het rollen een minder resultaat. Daarna heb ik het een keer laten spuiten, daarvan is het opgeknapt, en zeker acceptabel.

Maar het kan nog veel mooier als je het doet zoals het eigenlijk hoort. onderaan wat linkjes.

Wanneer er een processor in huis is die 6 atmos kan aansturen doe ik het nog een keer over het plafond. Op de Knauf manier. Was er helemaal klaar mee en wou gaan genieten. Een heel huis inrichten is veel werk pfffff. We zijn tevreden over het plafond met de weet dat het volgende jaar nog een keer goed aangepakt wordt.

hieronder een duidelijke film.

https://www.youtube.com/watch?v=qj8mi0CAsSc

https://www.youtube.com/watch?v=0pIKEeHEQ8Q
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Shoalinmonk

Quote from: Remco on May 22, 2023, 22:04:22Heel erg mooi Frank. Goed over nagedacht, ook die inbouwkast voor je apparatuur. Je hebt een mooi torentje bij elkaar staan ;D.
Dank je Remco. Het is super leuk om een aparte ruimte te hebben! Echt luxe.. maar daar genieten jullie al een tijdje langer van.
De apparatuur zo in een zijmuur kan ik iedereen aanraden. Wat een genot om alles aan te sluiten. Over kom je gemakkelijk bij. En het is super clean in de ruimte zelf, joh waar moet je het anders allemaal laten.. ;D
Als je het leuk vindt kom je maar een keertje kijken, het is dichtbij.
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Shoalinmonk

Quote from: williams on May  5, 2023, 21:07:01Erg mooi en sfeervol geworden en ik vind met name de kleur van de vloerbedekking er erg sjiek uitzien .
Ja dank je dat klopt zeker, op foto zie je het al goed, in het echt is het nog mooier. Wat ik wel jammer vind is het stofzuigen, dat gaat zwaar. Maar als je een bepaalde richting op zuigt, kleurt het tapijt heel mooi donker geel/goud. Echt super mooi bij het groene behang.
Mijn vrouw heeft de kleuren gekozen, ons hele huis is 'hotel chique' ingericht. Alle ruimtes zijn eigenlijk heel sfeervol en warm.
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Valkyrie

Wat een gave ruimte is dit geworden!! :thumbs-up:

Heb je al verduistering voor de ramen?
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster