Verschillen in kabels ja/nee

Started by J.A.F._Doorhof, January 14, 2009, 22:50:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ik hoor een verschil tussen de standaard dropveter en een goede interlink

JA
349 (66.5%)
NEE
176 (33.5%)

Total Members Voted: 515

ShellBeach

#50
Quote from: chansig on April  1, 2009, 09:20:02
Hoe duur moet een set minimaal zijn wil hij de eigenschappen van een kabel laten horen en waar stopt de set met het laten horen van de verschillen ?

reken op ~ 12.000 voor een stereo set die alle verschillen laat horen in zaken zoals kabels
en dan geen bose/b&w merken maar merken die het meeste bang for the buck geven, ipv average omdat de merknaambekendheid ook betaald moet worden
ingeval merknaambekendheid doe maar minstens *2
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Zee

Quote from: ShellBeach on April  1, 2009, 11:07:49
reken op ~ 12.000 voor een stereo set die alle verschillen laat horen in zaken zoals kabels
en dan geen bose/b&w merken maar merken die het meeste bang for the buck geven, ipv average omdat de merknaambekendheid ook betaald moet worden
ingeval merknaambekendheid doe maar minstens *2



Shit, ik ben afgezet, ik heb teveel betaald voor mijn spulletje!
Mijn set was wat duurder maar ik heb nog nooit verschil tussen kabeltjes gehoord. Zou er wat mis zijn?  Of is mijn set gewoon weer zo goed dat deze geen last heeft van die vervelende kabeltjes?
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

denoontje

Quote from: ShellBeach on April  1, 2009, 11:07:49
reken op ~ 12.000 voor een stereo set die alle verschillen laat horen in zaken zoals kabels
en dan geen bose/b&w merken maar merken die het meeste bang for the buck geven, ipv average omdat de merknaambekendheid ook betaald moet worden
ingeval merknaambekendheid doe maar minstens *2

Nee hoor
in mijn primare WB set hoorde ik het ook, zelfs op mijn Denon AVR/B&W set.....

chansig

Tsja dat verklaart dat ik geen verschil hoor tussen kabels (afgaande dat wat je zegt klopt..12.000 euro)..Mijn set komt op 1900 euro....Cd Speler van 100 euro, DT van 300 euro, Versterker van 900 euro, speakers van 500 euro (met wel peperdure units...welke je niet zo snel vindt in de standaard speakers) en de rest voor kabels..Oh en een phonotrap van 80 euro...

Ik nodig iedereen uit om mij in me gezicht te vertellen dat mijn set niets met high end te maken heeft... ;D ;D ;D

Ik ga niet slaan hoor.... :P

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

LexiconLogan

jouw set heeft werkelijk niets met high end te maken













;D
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

chansig

Quote from: LexiconLogan on April  1, 2009, 12:14:38
jouw set heeft werkelijk niets met high end te maken


;D

In mijn gezicht....Zo durf ik het ook wel... ;D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

LexiconLogan

eh...ben je groot/sterk en lenig en zo? anders laat ik het hier bij denk ik :devil:
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

chansig

Allemaal niet...wel heel erg vriendelijk.. :hehe:

Gr Hnas
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

LexiconLogan

jouw set heeft werkelijk iets met high end te maken ;)
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

frank2

ach alles moet je in perspectief zien: de een vind een B&W 603 speaker al high end een ander moet minimaal 2x mono CAT versterkers hebben voor het high end is.

Toch vind ik het voor enekel personen fijn dat ze ondanks dure apparatuur totaal geen verschil in kabels horen. Scheelt ze veel geld, maar misschien moeten ze dat weer uitgeven aan "beter Horen" omdat ze in hun jeugd, hun oren misschien verpest hebben door walkmans e.d.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

S@m

Quote from: frank2 on April  1, 2009, 12:50:30
de een vind een B&W 603 speaker al high end een ander moet minimaal 2x mono CAT versterkers hebben voor het high end is.


Audiofiel
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Audiofiel is een term voor iemand die zich zeer gedreven voelt tot het perfectioneren van de weergave van opgenomen geluid. Hoewel het er in de veel gevallen niet mee bedoeld wordt, kan dit zover gaan dat het een obsessie wordt. De term audiofiel is van het Grieks en Latijn afkomstig en betekent vrij vertaald hoor-liefhebber oftewel: geluidsliefhebber.

De audiofiel zal, voor zover budget en andere randvoorwaarden het toelaten, een audioinstallatie zo inrichten dat de reproductie van hoge, midden- en lage tonen zo natuurgetrouw mogelijk is. Dit wil in beginsel zeggen dat gepoogd wordt het geluid precies zo weer te geven als dat het klonk ten tijde van de opname, bij live-concert of in opnamestudio.

Audiofielen noemen zichzelf ook wel High-Enders, afgeleid van High-End HiFi. HiFi is op diens beurt weer afkomstig van "high fidelity", in het Nederlands: "hoge getrouwheid". Het begrip High-End duidt op de hogere regionen van de mogelijkheden in het bereiken van die getrouwheid in geluidsweergave. Sommige van de hieronder gerekende apparaten zijn zo goed, dat de technische en/of klank-kwalitatieve eigenschappen van de opnameapparatuur verre wordt overtroffen! Om deze reden is er ook nog sprake van 'audiofiele opnames'. Het audiofiel zijn komt dus soms ook om de hoek kijken bij het maken van opnames, waar het dus niet zozeer gaat om de High-End weergave, maar het zo natuurgetrouw opnemen, teneinde later ook de weergave zo natuurlijkgetrouw mogelijk te kunnen laten zijn.

Soms kan audiofilie een afwijking worden genoemd, voor anderen is het een hobby waaraan veel plezier wordt beleefd.
:smile:

chansig

#61
Nou das dan een geluk..Weinig walkmans opgehad...en als het al zo was dan zacht. Ik ben niet zo van het harde. Ik merk wel dat mijn gehoor achteruit gaat. Mijn collega is een kleine 20 jaar jonger dan dat ik ben...deze hoort wel degelijk meer. Ik ben pas 40 ik ben benieuwd hoe het is als ik 50 ben...

Het luisteren en kunnen aangeven van verschillen vind ik over het algemeen niet zo lastig. Wanneer de verschillen overduidelijk zijn (zoals afgelopen zaterdag bij een "vergelijk" tussen een buizenbak en tor was iedereen (man of 15) het eens over de gehoorde verschillen. Gelukkig bleek niet iedereen dezelfde voorkeur te hebben qua versterker..het verschilde zelfs per muziek soort...Leuke hobby..

De term high end is me bekend...gelukkig wordt het bereiken van hig end in wikipedia niet gekoppeld aan geld...Ach en we zijn allemaal in de marge bezig een orkest natuurgetrouw weergeven in je huiskamer... ;D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

LOTS

Quote from: gerard123 on March 29, 2009, 17:49:50
Nog nooit enig verschil waargenomen tussen welke kabel dan ook.

Musical Fidelity CD speler + voorversterker, JK Acoustics eindversterker en Jean Marie Reynaud Offrande speakers. Ik zit dus niet naar een wekkerradio te luisteren of zo.

LOL  ;D

Laatst die Transaparant kabel, zo dik als mijn pols en een demper ter grootte van een aktetas aan een wekkerradio gekoppeld...wekkerradio ontploft... :laugh:

Nah, niet echt natuurlijk.   ;)

Wel Monster subwooferkabel vervangen door QED in mijn Kef 3001 eitjes set (!). Hoor onmiddellijk verschil. Beter? Wellicht, maar niet zeker. Hangt er vanaf wat je zoekt, maar verschil is er.
Waarom horen mensen dat niet en weer anderen wel?
Begrijp het niet... :dontgetit:
LOTS: Lord Of The Strings

frank2

Quote from: chansig on April  1, 2009, 13:19:49
Nou das dan een geluk..Weinig walkmans opgehad...en als het al zo was dan zacht. Ik ben niet zo van het harde. Ik merk wel dat mijn gehoor achteruit gaat. Mijn collega is een kleine 20 jaar jonger dan dat ik ben...deze hoort wel degelijk meer. Ik ben pas 40 ik ben benieuwd hoe het is als ik 50 ben...



Gr Hans

Ik ben " al" 48 jaar en ja in verhouding tot jongeren is mijn gehoor al iets minder, vooral de hoogste tonen gaan mij voorbij, EN TOCH HOOR IK DUIDELIJK VERSCHIL tussen diverse kabels. Dus Hans wees gerust het heeft niet veel met leeftijd te maken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Nee met de prijs welke je set kost en of je goed kan luisteren..Ik weet het...De eerste voorwaarde gaat voor mij al niet op..dus over de 2e hoeven we niet eens te praten... :(

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

KillerbeeNL

tjonge jonge,

Dat er een high-end set nodig is om verschillen te kunnen horen vind ik wel zo'n onzin  :devil:.

Een setje "alles in een" van 200-300 euro kan ik nog wel begrijpen dat die het verschil niet laten horen en
bovendien heb je dan ook geen digitale interlinks nodig dus dan blijft de speakerkabel en netkabel over  :closedeyes:.

Het hoeft allemaal geen duizenden euro's te kosten want 2e hands is er voor een leuk bedrag ook een aardige set te verzamelen dus de opscheppende "opscheppert" (denk gamma) hoeft niet te denken dat alleen in "zijn" 12k installatie het verschil laat horen.

Deze ja/nee topic begint door de believers/non-believers in een discussie uit te draaien en dat is toch niet de bedoeling,daar heb je een ander topic voor mensen !!


Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Philipant

Ja gestemd (er vanuit gaande dat de vraag zich ook uitstrekt over stroomkabels).
Heb uitgebreid ge-experimenteerd met stroomkabels (Kemp (Hi-power, Plus, Reference, Reference+Hummer), Triac, Supra, Isotek, Belden, Furutech (Evolution Power en G-314 AG): de verschillen waren bij mij groot en ja ook in de keuken door mijn vrouw waarneembaar zonder dat ze wist dat ik er weer een andere kabel in had zitten en ja, zo had commentaar dat overeenkwam met mijn waarneming.

Heb nog een hoop opmerkingen (er zijn redenen waarom je in het ene geval wel en het andere geval het verschil niet kunt horen), maar aangezien we alleen zouden stemmen ...

Zaagstra

#67
Jazeker. maar ik ben goedgelovig, heb ik me laten overtuigen ;-). Veel van de effecten zitten niet alleen in geluid maar ook beeld, en vaak ook als je het niet verwacht (bijvoorbeeld beter geluid door andere videokabel en omgekeerd - raar maar waar). Knuppeltje in hoenderhok cq handgranaat op tafel:

JA, IN GEBRUIK: luidsprekerkabels, interlinks, stroomkabels, stekkerpolariteit, stekkervolgorde, Nespa, Audiodesk, groene stift (Städtler Lumocolor), audiofiele meterkaststop (schoonmaken vd contacten helpt ook al), cd mat, zilveren "Prismatic Tape" (Peter Belt "Rainbow Foil" maar dan 100x goedkoper, zie http://www.fancy-tapes.co.uk/store/product/42-46/), CD treatment waarvan ik de naam kwijt ben (werd in de Doelen voor € 10 bij Music Emotion stand verkocht), Bedini CD Clarifier demagnetiseerder

JA, DEMO GEHAD, KOMT ER: Franck Tchang's Sugarcubes en Resonators

NOG TE TESTEN: Schumann Resonance tweaks, gevarieerde Peter Kemp produkten

JA, TE LASTIG CQ DUUR: Nanotec CD treatment (flesje verstopt), Auric Illuminator (10 minuten poetsen per CD!), Peter Belt Cream Electret (werkt wel degelijk op CD/DVD - labelkant wel te verstaan - maar het wordt me te vettig), CD/DVD invriezen (omslachtig en ik ben een keer een stel vergeten, die kwam ik na 2 maanden per ongeluk weer tegen in het vriesvak ;-)), bij volle maan geoogst maagdenbloed (geen maagd meer te vinden tegenwoordig... ;-))

GEEN VERSCHIL: papiertjes onder voetjes/tafelpoten, kabels knopen, gordijnen omvouwen, foto's invriezen, aspirientjes op luidsprekers (allemaal gratis Peter Belt tips)

Ik weet, het is triest met me gesteld, maar ik heb een hoop plezier in mijn waan ;-)

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

Zaagstra

Quote from: Philipant on April  1, 2009, 23:00:25
(er zijn redenen waarom je in het ene geval wel en het andere geval het verschil niet kunt horen),

Of waarom de één wel verschil hoort en de ander niet.

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

tiptop

Maar dat is voor een ander topic :sigh: ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

dekkersj

Waarbij opgemerkt moet worden dat niet alle verschillen ook echt fysiek aanwezig zijn.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

peterrr

Sinds wanneer is geluid iets Fysiek ?
Ik heb het nog nooit vastgehouden    ;)

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

dekkersj

Al heel lang, het is namelijk een drukverandering. Jij bent in de war met andere fysieke (waarschijnlijk onhygienische) handelingen  ;D

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Kuipje

Kijk nou eens wat ik gevonden heb: een oud artikel over verschillen in kabels. Leuk leesvoer:

http://www.opusklassiek.nl/audiotechniek/kabels_sprookjeswereld.htm

JeKa

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 14, 2009, 22:50:38
Aub ALLEEN antwoorden als je ZEKER WEET dat je JA/NEE een verschil hoort.
Laten we er geen discussie bij maken, maw iedereen die een reply post die op een discussie lijkt word automatisch verwijderd tenzij het iets toevoegt, maw geen discussie over of het wel of niet kan

Laten we ook de stelling simpel houden.
Ik wil geen opmerkingen over kabel x vs kabel y of een kabel van 10.000,00 vs een kabel van 9999,00.

Simpelweg wie hoort verschil tussen de bekende dropveters die standaard bij een set geleverd worden en WILLEKEURIG ELKE andere kabel van een beetje kwaliteit.