Verschillen in kabels ja/nee

Started by J.A.F._Doorhof, January 14, 2009, 22:50:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ik hoor een verschil tussen de standaard dropveter en een goede interlink

JA
349 (66.5%)
NEE
176 (33.5%)

Total Members Voted: 515

peterrr

#25
En hier ook een JA
bij cdspeler v.s Rega Apollo/Primaluna Dialogue 2

Verschil:
Taralabs hoog met scherp randje   E100,-
Monster Laag minder strak ( minder detail overall) zeg maar iets wollig E40,-
Zelfbouw koolstof interlink Hoog Perfect laag veel wol E 10,-
Transparant ml1 ( kastje ) Hoog zuiver nergens scherp het laag strak (staccato achtig) E 225,-
...jammergenoeg :(
Maar toch gekocht na 4 weken op proef. ;D

groet peterr
             
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

denoontje

en dan te bedenken dat ik ook stroomkabels ga testen deze week ;-)

Erik van Voorst (in memoriam)

Verschil in kabels zijn duidelijk hoorbaar........helaas wel hoe verfijnder de set hoe beter merkbaar....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

chansig

Geen verschil tussen kabels en dit is ook niet afhankelijk van de set....gelukkig maar. ;D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

stone56

Ook opvallend waren de prestaties van mijn Ixos 141 (=XHT611) Scart kabels. Beslist beter met beeld en geluid dan die goedkope.
It's only rock 'n roll (but I like it)

tiptop

Hier met alle soorten kabels verschillen te merken. Heb er ondertussen al heel erg veel geprobeerd op mijn eigen set en daarnaast nog een hoop in winkelsituaties.

Genoeg ervaring opgedaan om te weten dat er grote verschillen KUNNEN zijn. Maar niet bij elke vergelijking. Soms doordat de kabels gewoon een soort zelfde signature hebben, soms doordat het met de apparatuur/akoestiek niet goed hoorbaar is.

Het verschil tussen luidsprekerkabels en digitale vind ik subtiel, maar soms wel essentieel. Maar het verschil tussen de hele dure en goedkopere goede zijn soms beschamend klein.

Met stroomkabels is het erg wisselend, afhankleijk op welk apparaat ze zitten en met welke andere stroomkabels in de keten.

IMHO ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

gerard123

Nog nooit enig verschil waargenomen tussen welke kabel dan ook.

Musical Fidelity CD speler + voorversterker, JK Acoustics eindversterker en Jean Marie Reynaud Offrande speakers. Ik zit dus niet naar een wekkerradio te luisteren of zo.

Erik van Voorst (in memoriam)

Gisteren weer een leuke ervaring...

Bracht voor een vriend onverwachts even een Tunami Powerchord mee toen ik op visite ging....

Sinds kort leest hij op dit forum...

Op zijn set (avalons wadia audionote) welke grotendeels uit normale gamma-achtige snoeren bestaat hing hij deze Tunami aan zijn transport.
...WAT ER TOEN GEBEURDE..... :-X

Vol ongeloof liep hij rondjes door de kamer...hij stotterde zelfs...hoe kunnen ze op dat forum nu toch zo oeverloos discuseren hierover....

Enfin even dus weer een zoveelste praktijkvoorbeeld.....ondanks de stijging van de Yen (30%) gaat hij waarschijnlijk voor het eerst van zijn leven 400 euri uitgeven aan een kabeltje......en hij wil hem tot dat moment zelfs van mij lenen...zo groot was het verschil .....hij wil niet meer terug... ;D

Als het goed is gaat zijn hele cd-collectie er opnieuw in....dus hij zal weinig slaap vatten... :lookaround:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ShellBeach

#33
Quote from: Erik van Voorst on March 29, 2009, 18:33:15
Vol ongeloof liep hij rondjes door de kamer...hij stotterde zelfs...

O0

Quote from: Erik van Voorst on March 29, 2009, 18:33:15
hoe kunnen ze op dat forum nu toch zo oeverloos discuseren hierover....

de skepps krijgen massaal aandacht door zwart/wit te poneren: er zijn genoeg mensen die in de val trappen om hen te proberen overtuigen, dat is natuurlijk oeverloos, maar sommigen hebben te veel geloof in hoop, een menselijke eigenschap
en de mods moeten maar toezien want zij hebben zelf geen voldoende sterke argumenten om de skeps te weerleggen .....

en zo blijven sommigen bezig
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Snowmaster

Heb zojuist ook een ja gestemd.

Op meerdere middenklasse sets heb ik kabels geprobeerd :  luidsprekerkabels, coaxiale kabels, analoge en digitale interlinks, HDMI kabels, optische kabels, cat kabels, stroomkabels, antennekabels maar ook verschillende connectoren, zekeringen en ondergronden.
Bij veel kabels was er verschil te horen, soms miniem en soms helemaal niet.  Duurder is niet altijd beter en ook kan een iets andere klank niet altijd als slechter of beter benoemd worden. 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Paul1967

#35
Volmondig JA gestemd.

Ik zou mijn Blue heaven niet meer willen omruilen voor een standaard kabeltje.
Wereld van verschil hoorbaar. ;)

chansig

Nee gestemd...4 maanden geleden samen met 10 anderen geen verschil kunnen horen tussen een kabel van 800 euro en 1 van 10 euro...Zomaar een luisterervaring..

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Audiotwin

Quote from: chansig on March 29, 2009, 22:20:29
Nee gestemd...4 maanden geleden samen met 10 anderen geen verschil kunnen horen tussen een kabel van 800 euro en 1 van 10 euro...Zomaar een luisterervaring..

Gr Hans


Zo,kom je ook weer eens om de hoek kijken ;) ;D
Tevredenheid!!!

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: chansig on March 29, 2009, 22:20:29
Nee gestemd...4 maanden geleden samen met 10 anderen geen verschil kunnen horen tussen een kabel van 800 euro en 1 van 10 euro...Zomaar een luisterervaring..

Gr Hans

Ja gestemd.....Oja....wij zaten met 11 anderen
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Peter O

Sinds kort m'n surrounds voor zien van 2 lange stukken Canare 4S11, 't geluid van achter is klinkt veel meer 'open' dan voorheen.

dekkersj

Quote from: Erik van Voorst on March 30, 2009, 09:30:21
Ja gestemd.....Oja....wij zaten met 11 anderen
Maar was dat volledig blind en met veel trials uitgeprobeerd?

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

LexiconLogan

en een paar mooie flessen wijn!
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

tiptop

 ;D

Hier ook nog 4 mm2 oehlbach voor de achterluidsprekers gekocht. Klinkt prima zo. Of ik verschil zou horen met duurdere weet ik niet maar ik mis niks.


Bij interlinks hoor ik veel grotere verschillen :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

chansig

#43
Quote from: Audiotwin on March 29, 2009, 22:55:11
Zo,kom je ook weer eens om de hoek kijken ;) ;D

Niet gaan spugen... ;D ;D

Ik kan de grap wel waarderen.. :)

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Erik van Voorst on March 30, 2009, 09:30:21
Ja gestemd.....Oja....wij zaten met 11 anderen

Gelukkig is een ieders eigen ervaring veel waard voor hem die hem ervaren heeft...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: dekkersj on March 30, 2009, 21:11:23
Maar was dat volledig blind en met veel trials uitgeprobeerd?

Groet,
Jacco

Voor zover ik weet had niemand oogklachten....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

dekkersj

Dat verklaart dan een hele hoop.  ;D

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Alex Groningen

En ook ik zeg ja.Het zijn de punten op de i zetten,het maakt het net allemaal even af.
Heb zelf dus diverse kabels geprobeerd en kan zeggen dat ik duidelijk waarneembare verschillen heb gehoord.
En dat op een setje als deze,dus dat kan nog wat worden als er binnenkort een geheel nieuwe stereo set
staat in een hogere prijsklasse.Kan ik tegen die tijd mooi even weer gaan experimenteren met diverse kabels.

frank2

heb ook op ja gestemd, kabel verschillen zijn altijd hoorbaar als je tenminste een goed gehoor hebt, en een set hebt staan incl. speakers die dusdanig open geluid produceert dat je het kan horen. Op jamo speakers magic 8 van 100 euro zou ik ook geen verschil horen. of een setje van 200 euro cd speler en versterker.
Sommigen in dit topic willen gewoon niets anders horen dan dat het allemaal onzin is en blind getest is bla bla bla. Dat mag, wees blij spaar je veel geld uit.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

#49
Hoe duur moet een set minimaal zijn wil hij de eigenschappen van een kabel laten horen en waar stopt de set met het laten horen van de verschillen ?

Ik heb een 100 euro cd speler... :'( :-X :-[ ;) :sneaky2: :yin-yang: ;D ;D ;D ;D Gelukkig zitten er in mijn speakers voor bijna 1000 euro aan units...dus dat trekt de boel weer een beetje recht...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.