Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kruzer

Ik heb ondertussen de CM9 staan ter vergelijk.  Klinkt in elk geval toch een klasse hoger dan de kleinere broer, maar het blijft wel dezelfde familie natuurlijk.  Een andere opstelling is moeilijk omwille van plaatsing wandmeubel, tv, ...
De speakers meer naar voor zetten brengt (in mijn woonkamer alvast) weinig soelaas bij de CM7.  Met de CM9 ga ik nu nog wat testen.

gilles0181

Even een vraagje;

Ik kan in de instellingen op de Denon AVRX7200WA de speaker grootte instellen; ik lees hier tegenstrijdige verhalen over.
Ik heb een set B&W CM10 S2, aangesloten via PRE out op een Rotel RB1582 mk II. Ik heb ook een REL T9 sub.
Is het aan te raden om de speaker grootte op small of large zetten?
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

scoc

Met een sub alle speakers op small zetten en dan een crossover instellen zoals bvb. 80hz.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Xander32

#2653
Je hebt vrij forse front ls., deze zou ik niet te hoog afknijpen. Zou deze tot zo'n 50 a 40 Hz doorlaten lopen en vanaf dat punt de sub laten inkomen. Daarvoor die je ze waarschijnlijk op "small" te zetten (?).

Quote from: gilles0181 on October 26, 2016, 18:46:04
Even een vraagje;

Ik kan in de instellingen op de Denon AVRX7200WA de speaker grootte instellen; ik lees hier tegenstrijdige verhalen over.
Ik heb een set B&W CM10 S2, aangesloten via PRE out op een Rotel RB1582 mk II. Ik heb ook een REL T9 sub.
Is het aan te raden om de speaker grootte op small of large zetten?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

scoc

Ook met grotere speakers is het aan te raden een hogere crossover te gebruiken zoals bvb. 80Hz. Een sub is zowiezo beter in staat om het laag weer te geven en kan perfect tot 100 en 120hz gaan. Verder heeft op deze manier de speaker veel meer ademruimte en ik heb gemerkt dat luidsprekers losser spelen en het hoog meer open en ruimtelijker wordt.

Ik zou als ik met subs speels nooit een crossover gebruiken van 40hz bvb. maar altijd minstens 60Hz en bij voorkeur 80-90Hz.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Xander32

Yep, dat roept men en men roept elkander allemaal na, maar ik heb daar igg ook heel andere ervaringen. Zowel in eigen set als die van anderen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

scoc

#2656
Ik doe dit al jaren in 2 verschillende sets met subs en ik kan enkel maar zeggen dat dit naar mijn gehoor gewoon losser en opener en relaxter speelt met strakker laag. Dus het is niet zo dat ik zomaar de "kudde" volg ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Xander32

Dan vooral blijven vertrouwen op jouw eigen gehoor, daar is niets mis mee  :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

denu

vanmiddag vol bewondering dit topic doorgelezen, iedereen loopt weg met b&w............   NOU IK VIND HET DE MEEST OVERPRICED EN OVERATED  BAGGER MERK OOIT !!!!!

van de week bij vrienden in belgie geweest die een set uit die zo geroemde 8 serie hebben , gevraagd om eens wat te laten horen i c m de mcintosh versterker er op, en wat denk je ............  beetje vermogen er op en wederom voor de 3e maal 2 woofers opgerookt ,en vorige keer al een middentoon unit.

en dan draaide ze naar mijn oordeel niet eens heel erg hard.

man man man wat een bagger is dat zeg,(zal wel aan het feit liggen dat het engels is) auto,s is ook al van dezelfde bagger kwaliteit van dat zelfde eiland.

en mijn eigen ervaring met een set b&w matrixen is ook al niet veel beter, o.a uitgebrande filters,enz enz .

WAT BEN IK TOCH BLIJ MET MN OUWE TROEP !!!!! infinty kappa !!!!

mishandelen tot en met op een verjaardags feest, en blijft altijd heel.


sorry dat ik even mn frustratie van me afschrijf hier op het forum, maar voor het geld wat die troep kost alleen om een naam weet ik toch wel iets vele malen beter te kopen,maar goed zolang mensen blijven geloven wat de massa koop ook wel goed MOET zijn zal er weinig veranderen.

bask04

Is er iemand hier met kennis die eens zou willen komen luisteren/afstellen  en of meten ?
Nieuwe fronts CM9 S2
Nieuwe center CMC2 S2
Nieuwe rears CM5S2

Nieuwe sub Rythmik F15HP

Receiver Anthem MRX 710

Hoeft uiteraard niet gratis

Deleted User

Quote from: denu on December 30, 2016, 19:14:41
vanmiddag vol bewondering dit topic doorgelezen, iedereen loopt weg met b&w............   NOU IK VIND HET DE MEEST OVERPRICED EN OVERATED  BAGGER MERK OOIT !!!!!

van de week bij vrienden in belgie geweest die een set uit die zo geroemde 8 serie hebben , gevraagd om eens wat te laten horen i c m de mcintosh versterker er op, en wat denk je ............  beetje vermogen er op en wederom voor de 3e maal 2 woofers opgerookt ,en vorige keer al een middentoon unit.

en dan draaide ze naar mijn oordeel niet eens heel erg hard.

man man man wat een bagger is dat zeg,(zal wel aan het feit liggen dat het engels is) auto,s is ook al van dezelfde bagger kwaliteit van dat zelfde eiland.

en mijn eigen ervaring met een set b&w matrixen is ook al niet veel beter, o.a uitgebrande filters,enz enz .

WAT BEN IK TOCH BLIJ MET MN OUWE TROEP !!!!! infinty kappa !!!!

mishandelen tot en met op een verjaardags feest, en blijft altijd heel.


sorry dat ik even mn frustratie van me afschrijf hier op het forum, maar voor het geld wat die troep kost alleen om een naam weet ik toch wel iets vele malen beter te kopen,maar goed zolang mensen blijven geloven wat de massa koop ook wel goed MOET zijn zal er weinig veranderen.

Raar dat Infinities ook stuk gaan:

http://www.audiofriends.nl/infinityfoamranden


WickedGame

Quote from: denu on December 30, 2016, 19:14:41
vanmiddag vol bewondering dit topic doorgelezen, iedereen loopt weg met b&w............   NOU IK VIND HET DE MEEST OVERPRICED EN OVERATED  BAGGER MERK OOIT !!!!!

van de week bij vrienden in belgie geweest die een set uit die zo geroemde 8 serie hebben , gevraagd om eens wat te laten horen i c m de mcintosh versterker er op, en wat denk je ............  beetje vermogen er op en wederom voor de 3e maal 2 woofers opgerookt ,en vorige keer al een middentoon unit.

en dan draaide ze naar mijn oordeel niet eens heel erg hard.

man man man wat een bagger is dat zeg,(zal wel aan het feit liggen dat het engels is) auto,s is ook al van dezelfde bagger kwaliteit van dat zelfde eiland.

en mijn eigen ervaring met een set b&w matrixen is ook al niet veel beter, o.a uitgebrande filters,enz enz .

WAT BEN IK TOCH BLIJ MET MN OUWE TROEP !!!!! infinty kappa !!!!

mishandelen tot en met op een verjaardags feest, en blijft altijd heel.


sorry dat ik even mn frustratie van me afschrijf hier op het forum, maar voor het geld wat die troep kost alleen om een naam weet ik toch wel iets vele malen beter te kopen,maar goed zolang mensen blijven geloven wat de massa koop ook wel goed MOET zijn zal er weinig veranderen.

:threadclosed:

Sjonge jonge wat een frustraties uit je zeg, maak je niet zo druk is slecht voor je hart :D

br@m

B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Lucky.L

Quote from: denu on December 30, 2016, 19:14:41
vanmiddag vol bewondering dit topic doorgelezen, iedereen loopt weg met b&w............   NOU IK VIND HET DE MEEST OVERPRICED EN OVERATED  BAGGER MERK OOIT !!!!!

van de week bij vrienden in belgie geweest die een set uit die zo geroemde 8 serie hebben , gevraagd om eens wat te laten horen i c m de mcintosh versterker er op, en wat denk je ............  beetje vermogen er op en wederom voor de 3e maal 2 woofers opgerookt ,en vorige keer al een middentoon unit.

en dan draaide ze naar mijn oordeel niet eens heel erg hard.

man man man wat een bagger is dat zeg,(zal wel aan het feit liggen dat het engels is) auto,s is ook al van dezelfde bagger kwaliteit van dat zelfde eiland.

en mijn eigen ervaring met een set b&w matrixen is ook al niet veel beter, o.a uitgebrande filters,enz enz .

WAT BEN IK TOCH BLIJ MET MN OUWE TROEP !!!!! infinty kappa !!!!

mishandelen tot en met op een verjaardags feest, en blijft altijd heel.


sorry dat ik even mn frustratie van me afschrijf hier op het forum, maar voor het geld wat die troep kost alleen om een naam weet ik toch wel iets vele malen beter te kopen,maar goed zolang mensen blijven geloven wat de massa koop ook wel goed MOET zijn zal er weinig veranderen.
Gelukkig is dat jouw mening! Heb zelf de 802D gehad en die hebben vaak genoeg in een party mode gestaan icm dikke monoblokken en nooit iets kapot gegaan.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Mario D

#2664
Quote from: denu on December 30, 2016, 19:14:41
vanmiddag vol bewondering dit topic doorgelezen, iedereen loopt weg met b&w............   NOU IK VIND HET DE MEEST OVERPRICED EN OVERATED  BAGGER MERK OOIT !!!!!

van de week bij vrienden in belgie geweest die een set uit die zo geroemde 8 serie hebben , gevraagd om eens wat te laten horen i c m de mcintosh versterker er op, en wat denk je ............  beetje vermogen er op en wederom voor de 3e maal 2 woofers opgerookt ,en vorige keer al een middentoon unit.

en dan draaide ze naar mijn oordeel niet eens heel erg hard.

man man man wat een bagger is dat zeg,(zal wel aan het feit liggen dat het engels is) auto,s is ook al van dezelfde bagger kwaliteit van dat zelfde eiland.

en mijn eigen ervaring met een set b&w matrixen is ook al niet veel beter, o.a uitgebrande filters,enz enz .

WAT BEN IK TOCH BLIJ MET MN OUWE TROEP !!!!! infinty kappa !!!!

mishandelen tot en met op een verjaardags feest, en blijft altijd heel.


sorry dat ik even mn frustratie van me afschrijf hier op het forum, maar voor het geld wat die troep kost alleen om een naam weet ik toch wel iets vele malen beter te kopen,maar goed zolang mensen blijven geloven wat de massa koop ook wel goed MOET zijn zal er weinig veranderen.

Dar zegt misschien meer over je "vriend(en)" dan over B&W..... :-X

denu

wel vreemd dat er in dit topic, "donateurs" van het forum wat vreemd reageren ;) nu gaat het over jullie :baaa: omzet zeker ???

VlisChris

#2666
Verklaar je nader over de toon van je postings.

Je gedraagt je op zijn zachtst gezegd opvallend. En weinig op een manier die we willen zien hier op het forum.
Je IP adres heb ik even bekeken. Je lijkt geen voormalig lid te zijn. Je postgedrag doet anders vermoeden.

Je gaat je vanaf nu fatsoenlijker gedragen. Dat Is in ieder geval zeker.


Aanvullend; ik zou even opzoeken wat het verschil tussen een donateur en een sponsor is. Je onnodige opmerkingen slaan dan nog ergens op.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

NWitkamp

Goedenavond andere B&W eigenaren,

Inmiddels is mijn complete Arcam set de deur uit en staat er nu een Rotel RA1570. Deze heb ik horen spelen samen de CM10''s. Ik was meteen verliefd en er moest dus een Rotel komen samen met B&W''s.

Een week of 2 gelden een set CM7''s overgenomen van een bekende van me. Hier ben ik erg over te spreken, maar ik mis wat diepte in de muziek zowel hoog als laag. Nu sta ik op het punt weer andere speakers uit te gaan proberen op mijn versterker. Ik kijk nu naar gebruikte CM9's of de 805s.

Speakers staan in een redelijk kleine ruimte van 4x4. Ik wil er maximaal €1500,- aan uitgeven. Iemand misschien ervaring met zowel de CM7, CM9, 805 of iets anders uit de 800 reeks voor hetzelfde budget?


WickedGame

Quote from: NWitkamp on January  5, 2017, 00:45:56
Goedenavond andere B&W eigenaren,

Inmiddels is mijn complete Arcam set de deur uit en staat er nu een Rotel RA1570. Deze heb ik horen spelen samen de CM10''s. Ik was meteen verliefd en er moest dus een Rotel komen samen met B&W''s.

Een week of 2 gelden een set CM7''s overgenomen van een bekende van me. Hier ben ik erg over te spreken, maar ik mis wat diepte in de muziek zowel hoog als laag. Nu sta ik op het punt weer andere speakers uit te gaan proberen op mijn versterker. Ik kijk nu naar gebruikte CM9's of de 805s.

Speakers staan in een redelijk kleine ruimte van 4x4. Ik wil er maximaal €1500,- aan uitgeven. Iemand misschien ervaring met zowel de CM7, CM9, 805 of iets anders uit de 800 reeks voor hetzelfde budget?

CM9 bied wat meer diepgang en zou een verbetering zijn tegenover de CM7.

De 805s is een hele mooie monitor, waar ik op het ogenblik ook mee draai in stereo. Het laag is bij de 805s wat minder dan bij een vloerstaander, maar dat is wel logisch.

Lion of Judah

In een kamer van 4x4 zou ik nooit groter maar juist kleiner adviseren, monitoren (805) dus.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Deleted User

Mijn huidige luisterruimte is 2.75 x 5 ongeveer. Ook ik draai met monitoren, maar wel aangevuld met een sub.

Arjan-Assen

Ik gebruik alweer een poosje 805s in mijn woonkamer. Zonder Sub overigens. Prachtig geluid!
De kamer is circa 5 bij 3,5.

Denk dat je budget ook mooi past hierbij voor een tweedehands
Sonos AMP  / Sonos & Kodi / Philips 50pus6703  / B&W PM1 / De Groef speakerkabels / Rega RP1

WickedGame

Quote from: bask04 on December 30, 2016, 23:53:55
Is er iemand hier met kennis die eens zou willen komen luisteren/afstellen  en of meten ?
Nieuwe fronts CM9 S2
Nieuwe center CMC2 S2
Nieuwe rears CM5S2

Nieuwe sub Rythmik F15HP

Receiver Anthem MRX 710

Hoeft uiteraard niet gratis

Waar woon je?

NWitkamp

Quote from: Arjan-Assen on January  9, 2017, 22:55:43
Ik gebruik alweer een poosje 805s in mijn woonkamer. Zonder Sub overigens. Prachtig geluid!
De kamer is circa 5 bij 3,5.

Denk dat je budget ook mooi past hierbij voor een tweedehands

Op dit moment in gesprek met iemand voor 805 Diamond.

Ook een mooie set pm1's gevonden, maar die zijn wat betreft prijs even duur als de 805'site.

djx801

Beste,

Ik heb een YAMAHA RXA 660 versterker, ik heb een 5.1 systeem van Wharefedale Diamond 10 Series.
Nu vind ik dat mijn 2 fronts te weinig mooie klank bieden qua muziek.
Ik had eraan gedacht om deze dan ook te vervangen door 2 B&W 683 S2...de een zecht, goed, de ander zegt dat ik ook mijne YAMAHA moet vervangen...maar deze is pas nieuw...dus liever niet...iemand wat goede tips?
Liefst van alles zou ik graag mijn 5.1 van Wharefedale houden, en juist mijn 2 fronts en eventueel mijne center vervangen.

Alvast bedankt...