Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

Zelfde kast andere drivers en filters. Eigenlijk gewoon de productie van de huidige kast voortzetten en de techniek geleend uit de 800 serie voor de nieuwe drivers en bam je hebt 'nieuwe' duurdere speakers

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Jaap380

Vorige week mijn eerste kennismaking met B&W: de DM 580 voor 2 tientjes. Wel met waterschade (natte voeten gehad) en domes en stofkappen ingedeukt. Diafragma's losgehaald, uitgedeukt, stofkappen weer netjes en spelen maar. Ik heb hiervoor Tannoy D633 gehad, Jamo Concert V. Het is een heel ander geluid en ik geniet er erg van. Alleen mis ik t.o.v. mijn vorige speakers toch wel een diep doorgaand laag. (Ondanks de enorme kast). Daar moet ik nog iets op verzinnen (in een ander topic).  Maar B&W smaakt naar meer!

manco401

#2702
Heeft iemand de nieuwe 700 serie al beluisterd? Momenteel denk ik aan een set cm10s2 einde reeks of wel max een 703s2 maar dat is niet met de "tweeter on top" (702 is wat buiten budget) maar op andere fora lees ik dat de nieuwe 700 serie weer een grote stap vooruit is, mede doordat deze is afgeleid van de nieuwe 800 serie.. hmm keuzes.. Alsook vind ik de nieuwe serie wel stukken mooier vanwege de minder opzichtige metalen ringen rond de drivers...

Rusher

Quote from: manco401 on October 10, 2017, 20:38:43
Heeft iemand de nieuwe 700 serie al beluisterd?
Ja, op de X-Fi show. Er klonk rust, maar dat kwam door de Luxman geïntegreerde klasse A versterker. "Het" B&W geluid blijft voor mij altijd een beetje te plat en steriel; ook weer bij de nieuwe 700 serie.

Maar neem je tijd en ga lekker uitgebreid luisteren. Alles is smaak, dus ook de mijne...

Rusher

#2704
Quote from: Rusher on October 10, 2017, 22:32:53
Maar neem je tijd en ga lekker uitgebreid luisteren. Alles is smaak, dus ook de mijne...
Bijvoorbeeld hier:
https://www.hifi.nl/artikel/25985/Bowers---Wilkins-700-demo-bij-Overgaauw-in-Leiden.html

manco401

Heb intussen de 700 serie gehoord bij de dealer, ze zijn echt goed, no doubt, 703s2 en 702s2 gehoord en beiden vergeleken met de CM10s2 , ondanks dat de 702s2 zeer indrukwekkend klonk, was ik toch erg gecharmeerd van de CM10, super allround, je kan er alles opgooien en het klink heel muzikaal, alsook (naar mijn oren) zeer tonaal gebalanceerd, van hoog naar laag, de erg aantrekkelijke eindereeks prijs heeft ook geholpen, geen twijfel, maar hier staan dus een paar CM10s2 te spelen in de woonkamer :) happy :)

TopGun2010

Goede keus! Ze zijn ook echt top!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

BennieC

Overweeg ook de aanschaf van de CM10s2. Momenteel heb ik de 683s2 die op zich goed bevallen, maar soms wil je ook weer eens iets anders  ;D

Helaas kan ik ze bij mij in de buurt niet beluisteren, maar voordat ik 2 uur in de auto ga zitten voor een luistersessie.. ga ik er flink op vooruit tov de 683s2?


Gr. Bennie

manco401

Quote from: BennieC on November 14, 2017, 20:48:05
Overweeg ook de aanschaf van de CM10s2. Momenteel heb ik de 683s2 die op zich goed bevallen, maar soms wil je ook weer eens iets anders  ;D

Helaas kan ik ze bij mij in de buurt niet beluisteren, maar voordat ik 2 uur in de auto ga zitten voor een luistersessie.. ga ik er flink op vooruit tov de 683s2?


Gr. Bennie

Ik ken de 683s2 zelf niet zo goed, maar heb toen ik mijn CM10s2 recent kocht wel vergeleken met de CM9s2, naar mijn oren speelt de CM10 toch echt in een andere klasse, vooral in het midden en hoog. Erg gedetailleerd, maar nooit schel of te scherp, en met enorme souplesse, vooral dat laatste is indrukwekkend. Als ik zo naar de specs kijk gaat de CM10 toch ook wat dieper in het laag.
Hij heeft wel graag veel stroom en stabiele versterking.

naish123

#2709
Ik heb veel speakers gehad en weer verkocht maar mijn oude B&W 601's blijven steeds weer terug naar beneden komen. En, toch als ik  reacties lees op fora dan is het altijd dat B&w's schel zijn, het allemaal marketing is etc. Maar tot nu zijn deze speakers die steeds maar blijven.   Zal wel aan mij liggen.
Dus, als ik nu tweedehands ga kijken voor B&W monitors tot €500, wat is dan een goede keuze? Een gebruikt setje 685?

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

activ

Is die prijs per stuk?
Voor gebruikte monitors zou ik denken aan CM5 of als het wat ouder mag zijn 705 van de oude serie.

Mijn oren vinden die beter klinken dan de 600 series. Zou vooral ook aanraden om te luisteren, want het klinkt wel anders.

naish123

#2711
€500 is voor een set. Doordat ik zoveel gewisseld heb de laaste jaren, ben ik een huiverig om meer geld uit te geven.

Deze bijvoorbeeld:?
http://link.marktplaats.nl/m1218999516?
Baspoort zit alleen aan de achterkant. Speakers staan ongeveer 40cm van de muur af. Weet niet of ik daar last van krijg.

Of deze: http://link.marktplaats.nl/m1220545056? Wat duurder. Weet ook niet of dit een nette prijs is?





activ

Baspoort kun je schuimrubber in stoppen als je er last van hebt, dat zou geen probleem moeten zijn. Of je CM5 meer aantrekkelijk vindt op de 705 zul je zelf moeten bepalen. Ik vindt persoonlijk de 7xx serie beter klinken dan de cm series, maar of jij dat ook vindt kun je alleen zelf zeggen.

Ik vindt persoonlijk de vraagprijs voor die set 705 te hoog, voor dat geld kun je ook een set 704's vinden. Zitten wel stands bij, dat dan weer wel. Als je die set interessant vindt zou ik proberen het voor minder te krijgen. En sowieso altijd luisteren voor de aanschaf.

naish123

De stands heb ik eigenlijk al. Ik zag dat heel de CM serie met aardig wat korting bij Correct verkocht wordt. Ik heb nu weer mijn oude 601's staan en die vind ik eigenlijk goed klinken. Dus wellicht vind ik de cm serie wel heel goed. Moeilijk is het wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


activ

Dan ga je ze toch een keer luisteren, dan weet je het.

naish123

Inmiddels een aantal speakers beluisterd (Focal, Piega, Dynaudio) en B&W 706S2 op mijn eigen versterker. En die 706 vond ik weer erg mooi. Ze best laag voor het formaat en een mooi helder en vol geluid. Ik denk alleen nog de kleur bepalen..

activ

Leuk, dat je hebt verder gekomen bent. Wat sprak je het meeste aan van de B&W ten opzichte van de andere? Of kun je dat niet uitdrukken?

naish123

Het laag was veel beter vertegenwoordigd. Zelfs zo veel beter dat bij de andere speakers deze hele laag niet gehoord had. Ik had echt idee dat ik luisterde naar een grote vloerstaander. De muziek kwam met veel gewicht over t.o.v. van de rest.
Plaatsing is echt goed. Stemmen komen echt los van de speaker en een beetje vaag; maar veel meer emotie was er waarneembaar bij de B&W. Verder was het op een laag volume niveau nog steeds mooi.
En, gewoon beluisterd met mijn eigen versterker (gereviseerde AMC 3100a) en dezelfde Bluesound Node 2 die ook heb. Mooi vergelijk bij een goede zaak, trouwens (Lexicom).

naish123

Twijfel nu alleen nog of ik een 706 of maar gelijk voor een 705 zal gaan. Weet niet of er veel verschil tussen die 2 zit (?)
Als je naar de cijfers kijkt scheelt het niets.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


Deleted User

Cijfers zeggen niets, kan je de speakers niet naast elkaar beluisteren?

scoc

#2720
Ik heb ze beiden thuis op demo gehad maw de 706s2 en 705s2. De 705s2 is nog iets meer open van sound en iets meer 'sparkle' in het hoog maar zeker geen dag en nacht verschil. En hij is ook 50% duurder en de reden waarom ik niet heb gekozen voor de 705s2 was eerder kosmetisch omdat die blinkende losse tweeter ring reflecteerde in combinatie met mijn projector wat ik echt irritant vond.

Uiteindelijk ben ik vooraan voor de 704s2 gegaan omdat ik de aparte Continuum driver wou.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

naish123

#2721
Quote from: scoc on November 30, 2017, 10:38:29
Ik heb ze beiden thuis op demo gehad maw de 706s2 en 705s2. De 705s2 is nog iets meer open van sound en iets meer 'sparkle' in het hoog maar zeker geen dag en nacht verschil. En hij is ook 50% duurder en de reden waarom ik niet heb gekozen voor de 705s2 was eerder kosmetisch omdat die blinkende losse tweeter ring reflecteerde in combinatie met mijn projector wat ik echt irritant vond.

Uiteindelijk ben ik vooraan voor de 704s2 gegaan omdat ik de aparte Continuum driver wou.
Super! Dank voor je antwoord. Het ook meer een dingetje in mijn hoofd dat ik dan weet dat er nog een type boven zit die wellicht veel beter is. En dat is dus niet zo. Dat heb ik ook in een review gelezen.


naish123

Dit weekend de B&w's 706 S2 en de Kef's ls50 te logeren. Ik neig meer naar de Kef's; helder strak en laten alles duidelijk horen.  De 706's zijn zachter qua klank. Ze maken er een geheel van. Makkelijker om te laten draaien op de achtergrond. Ik ben er nog niet uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


Robert

#2723
Nieuwe B&W 600 serie met Continuum midrange en magnetische grilles, maar geen grote 3-weg center meer.

http://blog.bowers-wilkins.com/music/new-600-series-storied-sound/


PorscheHD

Vroeg of er nieuwe kwamen binnenkort "nee hoor meneer kan nog wel een jaar duren" okay dan haal ik de 685s2 wel. 😂😂 naja eerst revieuws maar eens afwachten.