Het personalized networked media tank topic

Started by JeKa, January 10, 2009, 11:40:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JeKa

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Popcorn Hour en ben erg enthousiast over de vele mogelijkheden en `programmaatjes` die er op kunnen draaien. Dit topic is bedoelt om te laten zien wat je hebt verandert aan de menuĀ“s van je Popcorn Hour. Op deze manier krijgen we misschien een beetje inspiratie van elkaar. Uiteraard posten met afbeeldingen!

Misschien is het ook handig om er een linkje bij te geven van de pagina waar je de tutorial en downloads vandaan hebt.

Bij deze bijt ik het spits af:
Bij het opstarten van mijn PCH



En wanneer ik op de jukebox button klik kom ik hier:





Robbo

Zeer gaaf !

Hoe gaat deze Jukebox om met TV-series ?  Met name ivm losse afleveringen en series over meerdere DVD's. 

JeKa

Quote from: Robbo on January 10, 2009, 11:52:54
Zeer gaaf !

Hoe gaat deze Jukebox om met TV-series ?  Met name ivm losse afleveringen en series over meerdere DVD's. 

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het schijnt dat je de PCH zo in kan stellen dat hij automatisch de nieuwste serie kan downloaden wanneer deze online wordt gezet. Wel een erg gave functie!

Of alle aflevering onder 1 cover komen weet ik niet. Je kan het meeste zelf programmeren, dus dat zal ook wel kunnen.

JeKa

Inmiddels weer wat aanpassingen gemaakt:

Jukebox


Het menu van de Popcorn Hour


En het menu bij het kiezen van Hard_disk als bron (maar dan zonder de blauwe kaders)


JeKa


Douma

Je bent me net voor met het openen van dit topic. :) Ik ben druk bezig met de interface. Kan alleen nog niks echt goed testen aangezien ik niet kan verduisteren. ik wacht nog even totdat het iets donkerder wordt. Dan zal ik ook wat fotootjes schieten. Mits het gelukt is uiteraard.  ;)
"Nothing lasts, but nothing is lost."

master30

Die van mij is gewoon standaard.

werkt die jukebox ook als je de pch voor content, met een externe hdd op usb gebruikt? Dus geen pc (die aan hoeft) in het netwerk zeg maar
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

JeKa

Quote from: Douma on January 11, 2009, 15:45:53
Je bent me net voor met het openen van dit topic. :) Ik ben druk bezig met de interface. Kan alleen nog niks echt goed testen aangezien ik niet kan verduisteren. ik wacht nog even totdat het iets donkerder wordt. Dan zal ik ook wat fotootjes schieten. Mits het gelukt is uiteraard.  ;)

Je kan het meeste gewoon op je pc zien. Bijvoorbeeld de index.htm's zijn gewoon te openen in firefox en zo kan je testen op het geprogrammeerde werkt. Echter kan je volgens mij het menu van de PCH niet zien.

JeKa

Quote from: master30 on January 11, 2009, 15:47:32
Die van mij is gewoon standaard.

werkt die jukebox ook als je de pch voor content, met een externe hdd op usb gebruikt? Dus geen pc (die aan hoeft) in het netwerk zeg maar

Mijn pc hoeft niet aan te staan. Staat allemaal op de interne hdd

master30

klinkt goed, werkt dit ook op extern?

misschien dat ik me toch eens moet gaan verdiepen in het inbouwen van een harddisk, zijn hier nog nadelen aan?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Douma

QuoteJe kan het meeste gewoon op je pc zien. Bijvoorbeeld de index.htm's zijn gewoon te openen in firefox en zo kan je testen op het geprogrammeerde werkt. Echter kan je volgens mij het menu van de PCH niet zien.

Klopt. Maar ik ben bezig met het Movieflow gebeuren. En dat lukt dan nog niet helemaal. Wil daarvoor toch op mijn pch kijken.

Quoteklinkt goed, werkt dit ook op extern?

Ja hoor. Dat zou geen probleem moeten zijn. En ook over het netwerk moet dit goed gaan.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Douma

#11
Ik heb Movie Flow inmiddels werkend. Ziet er leuk uit, maar ik ga er niet mee verder. Ik mis namelijk het overzicht. Ik vind het prettig om een pagina te hebben waarop ik in een blik meerdere films kan zien die ik in mijn collectie heb.

Terug naar de standaard jukebox. Het grote nadeel daarvan vind ik dat je niet handmatig de film informatie kan wijzigen. Niet alle informatie wordt correct binnengehaald. Maar goed, dat zal vast in de loop der tijd verbeterd worden.

Edit: Ik ben er inmiddels achter hoe je verkeerd binnengehaalde informatie voor films kan veranderen.

1. Verwijder alle, door Movie Jukebox, binnengehaalde informatie zoals afbeeldingen en xml bestanden.
2. Ga naar www.imdb.com en zoek de film op waarvan je de informatie in Movie Jukebox wilt hebben
3. Ga naar de map waarin de film waarvan je de juiste informatie wilt binnen halen.
4. Maak in notepad(kladblok) een nieuw bestand aan en zet daarin de url van imdb. Bijvoorbeeld voor de film Surveillance is dit: http://www.imdb.com/title/tt0409345/
5. Sla dit bestand vervolgens op als een .nfo bestand. Je moet dus zelf de extentie er achter zetten. Zie onderstaande afbeelding.
6. Laat de Movie Jukebox configurator opnieuw de informatie van je films binnen halen.
7. De Movie jukebox configurator kijkt automatisch als eerste naar het .nfo bestand en zal de url die daar instaat gebruiken.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

reza

Heel cool. Alleen te moeilijk voor een NOOB als mij ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

steelfixer1

Ik heb een HDX 1000 waarop ik My lil movie jukebox op heb gezet.
hier staat een handleiding en een filmpje hoe het eruit ziet:

http://www.treasure-cove.net/moviejukebox.htm

Daar is ook alle software te downloaden.

Ik heb een aantal .mkv,.wmv,en dvdvideo bestanden op de interne disk en op mijn pc staan;in het programma geef je de locatie van de films aan.

Kost wat tijd maar werkt geweldig!




Patrick

DVDGuy

#14
Quote from: steelfixer1 on January 11, 2009, 19:17:56
Ik heb een HDX 1000 waarop ik My lil movie jukebox op heb gezet.
hier staat een handleiding en een filmpje hoe het eruit ziet:

http://www.treasure-cove.net/moviejukebox.htm

Daar is ook alle software te downloaden.

Ik heb een aantal .mkv,.wmv,en dvdvideo bestanden op de interne disk en op mijn pc staan;in het programma geef je de locatie van de films aan.

Kost wat tijd maar werkt geweldig!

Ik heb zelf een Rhapsody RSX 100 en een WD TV; eens kijken of ik dit daar ook kan gebruiken  :tounge:
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Douma

QuoteIk heb een HDX 1000 waarop ik My lil movie jukebox op heb gezet.
hier staat een handleiding en een filmpje hoe het eruit ziet:

http://www.treasure-cove.net/moviejukebox.htm

Daar is ook alle software te downloaden.

Ik heb een aantal .mkv,.wmv,en dvdvideo bestanden op de interne disk en op mijn pc staan;in het programma geef je de locatie van de films aan.

Kost wat tijd maar werkt geweldig!

Dat is inderdaad de tegenhanger van Yet Another Movie Jukebox. Het nadeel van My Lil Movie Jukebox vind ik dat je Movie collector erbij moet gebruiken. Het is wel uitgebreider dan YAMJ
"Nothing lasts, but nothing is lost."

JeKa

Quote from: reza on January 11, 2009, 19:04:38
Heel cool. Alleen te moeilijk voor een NOOB als mij ;D

Ik ben ook best een noob op dit gebied, maar het is echt wel te doen! Gewoon erg veel lezen en trial met zeer veel error . ;D

Quote from: steelfixer1 on January 11, 2009, 19:17:56
Ik heb een HDX 1000 waarop ik My lil movie jukebox op heb gezet.
hier staat een handleiding en een filmpje hoe het eruit ziet:

http://www.treasure-cove.net/moviejukebox.htm

Daar is ook alle software te downloaden.

Ik heb een aantal .mkv,.wmv,en dvdvideo bestanden op de interne disk en op mijn pc staan;in het programma geef je de locatie van de films aan.

Kost wat tijd maar werkt geweldig!


Ziet er goed uit!

JeKa

#17
Ik ben bezig geweest om een custom skin te maken. Gewoon bestaande skins gebruikt en hiermee gecombineerd en geshopt.



op de tv wordt het PLAY icoontje dezelfde kleur als de pijlen in de afbeelding hierboven


Ook deze iconen worden de kleur van de pijltjes in de eerste afbeelding


Eindelijk lijken het nu niet een aantal verschillende programmaatjes. Nu nog even kijken hoe ik die oranje letters kan veranderen

JeKa


JeKa

#19
Quote from: JeKa on January 12, 2009, 16:34:53
Ik ben bezig geweest om een custom skin te maken. Gewoon bestaande skins gebruikt en hiermee gecombineerd en geshopt.

1

op de tv wordt het PLAY icoontje dezelfde kleur als de pijlen in de afbeelding hierboven

2

Ook deze iconen worden de kleur van de pijltjes in de eerste afbeelding

3

Eindelijk lijken het nu niet een aantal verschillende programmaatjes. Nu nog even kijken hoe ik die oranje letters kan veranderen


JeKa

#20
2

JeKa

#21
3

Douma

Maak even een paar screenshots, dan hoeven wij onze verbeelding niet te gebruiken.  ;)
"Nothing lasts, but nothing is lost."

JeKa

#23
Quote from: Douma on January 12, 2009, 16:46:24
Maak even een paar screenshots, dan hoeven wij onze verbeelding niet te gebruiken.  ;)

;D Ik had haast....... Ik heb ze aangepast. Er hangt alleen een beetje een groen gloed over de foto's.

Dit zijn de echte kleuren:

Douma

#24
Quote;D Ik had haast....... Ik heb ze aangepast. Er hangt alleen een beetje een groen gloed over de foto's.

Aangepast? Groene gloed? Weet je zeker dat je de juiste te pakken hebt? Ik zie niet echt een verschil met de originele skin. Een groene gloed kan ik ook niet bespeuren.


Haha, eerst zeggen dat je het aangepast hebt en daarna de boel pas wijzigen. Snapte er al niks van.

Ik ga binnenkort kijken of ik een eigen theme kan maken. Met knoppen om snel de juiste videomode voor verschillende bestanden te kiezen. Automatisch werkt niet echt. vind ik toch wel vervelend. Op dit moment gebruik ik de volgende:



"Nothing lasts, but nothing is lost."