HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Started by J.A.F._Doorhof, December 30, 2008, 18:38:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: nwolsink on September  6, 2009, 08:47:11
Maar is het dan zo dat je audio tracks die je niet afspeelt wel meestreamt?
Hangt van je applicatie af, bv de PCH gebruikt een applicatie op de Server PC genaamd MyIhome, en die doet al wat preprocessing volgens mij door alleen de gekozen data over te zenden, waardoor de bitrate zakt en het streamen aardig goed gaat.

Als je de mkv zonder preprocessing streamt (dus gewoon via samba of nfs) dan zal alle data overgestuurt worden en pas in de Sigma chipset van de speler gestript worden (decoderen wat geselecteerd/nodig is en de rest skippen).

riwi

#1676
Quote from: Kjelt on September  6, 2009, 11:47:04
Hangt van je applicatie af, bv de PCH gebruikt een applicatie op de Server PC genaamd MyIhome, en die doet al wat preprocessing volgens mij door alleen de gekozen data over te zenden, waardoor de bitrate zakt en het streamen aardig goed gaat.

Als je de mkv zonder preprocessing streamt (dus gewoon via samba of nfs) dan zal alle data overgestuurt worden en pas in de Sigma chipset van de speler gestript worden (decoderen wat geselecteerd/nodig is en de rest skippen).

Precies.
Als je upnp gebruikt wordt alleen het geselecteerde (juiste video en audio + subtitle track) naar de Dune gestuurd door de mediaserver.
Als je gewoon traditioneel SMB of NFS gebruikt gaat de gehele file, inc alle audio en subtitle tracks van de disk/PC/NAS naar de Dune, pas in de Dune zelf wordt dan gekozen wat nodig is voor het afspelen.

@kermit : Mooi dat het uiteindelijk toch gelukt is. Zo zie je maar dat het best kan met vista. Alleen heb ik met vista erg weinig ervaring en blijft het dus een beetje ploeteren voor je wat hebt :) . Ik blijf het wel raar vinden dat als de rechten niet goed staan (iedere gebruiker voor elke share toegevoegd) dat je dan wel de folders ziet, maar niet de inhoud ervan.

Hanky Panky

Quote from: riwi on September  6, 2009, 12:32:01
Precies.
Als je upnp gebruikt wordt alleen het geselecteerde (juiste video en audio + subtitle track) naar de Dune gestuurd door de mediaserver.
Als je gewoon traditioneel SMB of NFS gebruikt gaat de gehele file, inc alle audio en subtitle tracks van de disk/PC/NAS naar de Dune, pas in de Dune zelf wordt dan gekozen wat nodig is voor het afspelen.

@kermit : Mooi dat het uiteindelijk toch gelukt is. Zo zie je maar dat het best kan met vista. Alleen heb ik met vista erg weinig ervaring en blijft het dus een beetje ploeteren voor je wat hebt :) . Ik blijf het wel raar vinden dat als de rechten niet goed staan (iedere gebruiker voor elke share toegevoegd) dat je dan wel de folders ziet, maar niet de inhoud ervan.

Maar de dune maakt toch geen gebruik van een 'server programma' ? Of mis ik iets?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

riwi

Quote from: Hanky Panky on September  6, 2009, 14:41:47
Maar de dune maakt toch geen gebruik van een 'server programma' ? Of mis ik iets?

Ik zag bij kermit een upnp optie in het menu. Door die te kiezen maakte die contact met de windows mediaplayer medialibrary en kon je daarvan bestanden afspelen. We hebben ook Myihome nog geinstalleerd op de PC, maar die werd door de Dune niet gezien. Ik denk dat de Dune alleen DLNA mediaservers ziet (zoals o.a. twonky, mediatomb etc.) die onder de microsoft DLNA certificering vallen en niet de pure upnp servers zoals myihome / wizd etc.
In principe hadden we ons gericht op het werkend maken van de SMB naar de PC vanaf de Dune.

nwolsink

Quote from: riwi on September  6, 2009, 15:00:40
Ik zag bij kermit een upnp optie in het menu. Door die te kiezen maakte die contact met de windows mediaplayer medialibrary en kon je daarvan bestanden afspelen. We hebben ook Myihome nog geinstalleerd op de PC, maar die werd door de Dune niet gezien. Ik denk dat de Dune alleen DLNA mediaservers ziet (zoals o.a. twonky, mediatomb etc.) die onder de microsoft DLNA certificering vallen en niet de pure upnp servers zoals myihome / wizd etc.
In principe hadden we ons gericht op het werkend maken van de SMB naar de PC vanaf de Dune.

De meeste van mijn 1:1 BD rips zijn .iso bestanden, die gaat een DLNA mediaserver niet zien of wel?
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

JvdBosch

Is de Dune ook te gebruiken als audio-speler zonder de TV aan te moeten zetten? Dus kun je via het display navigeren en muziek selecteren? Een soort rudimentaire squeezebox. Dit vind ik een groot manco van de huidige NMT's en ik zoek er een die dat wel kan...

riwi

Quote from: nwolsink on September  7, 2009, 09:02:58
De meeste van mijn 1:1 BD rips zijn .iso bestanden, die gaat een DLNA mediaserver niet zien of wel?

Klopt. De meeste mediaservers zoeken naar audio en video bestanden en zien dus niet de iso. Als je de iso uitpakt naar een BDMV folder structuur zou het wel kunnen. Wat er dan gebeurt is dat je in je medialijst allemaal 00000.m2ts bestanden gaat zien, waarvan je dan de grootste moet zoeken omdat die meestal de hoofdfilm bevat. Handig is dat dus niet via upnp.

Ik hoorde wel dat mediatomb bezig was om in de mediaserver in te bakken dat ook DVD-iso files zouden kunnen worden afgespeeld. Hoe ze dat dan gaan doen met de DVD menu's etc. weet ik niet. Ik denk dat ze alleen de hoofdfilm in de DVD-iso dan zullen pakken.

Uitpakken van een BD iso file kan met :
virtual clone drive -> daarmee de iso file mounten naar een drive letter in windows.
Evt (als je XP draait) heb je nog de udf 2.5 filesystem driver nodig om het filesysteem van een bluray schijf te kunnen lezen.
http://www.videohelp.com/tools/UDF_Reader

Sonic Circle

Quote from: JvdBosch on September  7, 2009, 11:10:04
Is de Dune ook te gebruiken als audio-speler zonder de TV aan te moeten zetten? Dus kun je via het display navigeren en muziek selecteren? Een soort rudimentaire squeezebox. Dit vind ik een groot manco van de huidige NMT's en ik zoek er een die dat wel kan...

Volgens mij niet. Ik zoek ook zo'n oplossing, want zit/lig regelmatig muziek te streamen of luisteren vanaf de interne HDD zonder dat ik daarmee de beamer hoef te belasten.

Garmt van BB&G gaf me de tip om bv op de s-video out van mijn receiver een simpel lcd schermpje aan te sluiten, waarmee je dan kunt zien waar je heen moet browsen. Dit ga ik binnenkort proberen.

celerontje

Wat heeft het voor zin om een LCDtje aan de S-video van je receiver te knopen?
Je gaat daar echt geen beeld van je Dune op zien. ;)

Eigenlijk zou er een soort interface voor de iPod Touch moeten komen.
Dat heb jij vast wel gezien bij BB&G; Bjorn kan de Linn met zijn iPod bedienen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

papaleo

Weer 'n schermpje erbij......en deze moet ook nog eens dicht bij je staan om het af te kunnen lezen want om er steeds heen te lopen is ook niet handig.
Vandaar dat ik dus heb gekozen voor de Squeezebox-duet,ok...,je heb dan wel weer 'n ab (met schempje  :D) erbij  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

JvdBosch

Quote from: papaleo on September  7, 2009, 12:42:40
Weer 'n schermpje erbij......en deze moet ook nog eens dicht bij je staan om het af te kunnen lezen want om er steeds heen te lopen is ook niet handig.
Vandaar dat ik dus heb gekozen voor de Squeezebox-duet,ok...,je heb dan wel weer 'n ab (met schempje  :D) erbij  ;)

Ja, dat werkt natuurlijk ook prima, maar ergens is het van de gekke dat je al een apparaat hebt wat die functie perfect kan vervullen, maar dat je er een ander apparaat bij koopt die het handiger doet.
Niets tegen jouw keuze, maar ik wil eigenlijk een alles-in-een oplossing.
Misschien dat ik dan maar kies voor de PCH C-200... Die heeft wel een schermpje....

papaleo

Quote from: JvdBosch on September  7, 2009, 13:26:51
Ja, dat werkt natuurlijk ook prima, maar ergens is het van de gekke dat je al een apparaat hebt wat die functie perfect kan vervullen, maar dat je er een ander apparaat bij koopt die het handiger doet.
Niets tegen jouw keuze, maar ik wil eigenlijk een alles-in-een oplossing.
Misschien dat ik dan maar kies voor de PCH C-200... Die heeft wel een schermpje....

Ik weet niet hoe de afleesbaarheid van dat schempje is,maar deze is wel erg klein hoor...,of je zit er pal boven op, ja, dan is het wel te doen,maar ik denk dat als je verder dan 3m vanaf zo'n klein scherm zit dat het turen gaat worden.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Mark Levinson

#1687
Iemand een idee hoe ik (makkelijk) een playlist voor muziek kan aanmaken met de Dune HD Center?
Ik kan wel een nummer voor nummer afspelen, maar ja dat is voor een avondvullend programma niet echt handig.

Alvast bedankt.

Aanvulling:
Ik ben nu bezig met m3u bestanden, die leest de dune als mediafolder en kan ik een hele map afspelen.
Iemand hier ervaring mee?

AllStar

#1688
Mh, heb Band of Brothers van "boeha" gedownload, maar af en toe is mijn receiver het DTS signaal kwijt. Vanuit de Dune een 10m coax kabel naar de receiver, een no-name coax kabel van €15,-. Zou de kabel zelf het probleem kunnen veroorzaken? Draai de laatste beta firmware en speel de bestanden van een externe schijf die dmv een USB kabel is aangesloten op de Dune BD Prime . .

Marco88

Hallo allemaal!

Ik heb hier mijn apple computer staan en wil daarmee streamen naar mijn dune.

Nu had ik opgevangen dat ik SMB kon installeren en daarmee mijn computer als server te configureren. Op de site stond echter dat het oa. voor Linux is en niet specifiek voor Apple. Goed, omdat Apple op linux gebaseerd is wou ik het toch proberen.

Na het downloaden en uitpakken kwam ik een map vol met files en folders tegen. Na het lezen van de README.txt snapte ik er de balle van.

Kennerlijk moet je in de terminal met codes aan de gang of weeeet ik veel om het geinstalleerd te krijgen. Ik werk gewoon op OSX 10.4 en hoopte gewoon een set-up bestandje te krijgen.

Zoals jullie zien ben ik niet echt goed in dit IT-gebeuren maar hoop wel dat een van jullie mij kan begeleiden met het werkend maken van deze setup.

Op het moment zijn ze direct aan elkaar gekoppeld met een Cross-cable, de Apple is zoals gezegd 10.4 en de dune heeft firmware 081226-1216_update2 .



Dank jullie bij voorbaat!

Meeuwtje

Wanneer zal de volgende firmware weer eens komen. Tis vrij stil na 31 juli j.l. Ben er met smart op aan het wachten, helaas.... :(
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 683 s2 / B&W htm61 s2 / B&W 685 s2 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

Kjelt

Zelfde geld voor de popcornhour, geen fw update sinds begin juni. Ik vermoed dat alle SW engineers van beide firma's druk met de nieuwe hardware bezig zijn, zo gaat het althans bij ons bedrijf  ;)

Hanky Panky

Quote from: Mark Levinson on September  9, 2009, 09:19:15
Iemand een idee hoe ik (makkelijk) een playlist voor muziek kan aanmaken met de Dune HD Center?
Ik kan wel een nummer voor nummer afspelen, maar ja dat is voor een avondvullend programma niet echt handig.

Alvast bedankt.

Aanvulling:
Ik ben nu bezig met m3u bestanden, die leest de dune als mediafolder en kan ik een hele map afspelen.
Iemand hier ervaring mee?


Hoi,

Als je op OK drukt om een bestand te starten dan speelt hij alleen dat ene nummer af, als je op de play knop drukt (driehoekje naar rechts gericht) dan speelt hij alle bestanden in dezelfde directory achter elkaar af. Zo werkt het iig met video bestanden, ik heb het nog niet geprobeerd met audio bestanden.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

borkaenjo@work


papaleo

Oeps....,ik hoop niet wat ik denk.. :-\

Mijn Dune Center deed de laaste tijd 'n beetje raar wanneer ik verbinding zocht met mijn NAS de Dune liep steeds vast, tijdens de verbinding al,nu ik gelezen had dat de laatste "090731_1629_beta firmware niet echt stabiel was,dacht ik dan maar even terug....tja dat dacht ik.
Tijdens de 'upgrade' die al meer dan een uur niets meer deed en alleen maar 'upgrade' in het venster liet zien,en ik een zwart TV beeld bleef houden,heb ik toch maar de stroom er af gehaald (ik weet...risico) om daarna een recovery er op los te laten....
Wat ik dus niet hoopte,,,als ik nu de center aan zet blijft deze staan, en lees alleen maar 'Dune' in het venster,hij gaat niet meer verder naar b.v 'loading' of ' ---1---'

Weet iemand nog wat ik kan doen om er nog leven uit te krijgen?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

#1695
@papaleo,

Deze al geprobeerd ?

Quote from: svmnb on August  6, 2009, 11:29:30
Heb je hier iets aan?

Firmware recovery procedure:
     - Copy a firmware DFF file into "dune_firmware.dff" file at the top
       level of a USB flash drive (preferably use exactly the same
       firmware version as was attempted to install during the failed
       upgrade).
     - Switch the player off (using the power button on the player).
     - Attach the USB flash drive with "dune_firmware.dff" file to the
       player.
     - Switch the player on.
     - The player should detect the the USB flash drive and automatically
       start firmware recovery procedure. You should see "RECOVER", "CHK
       0", "CHK 1",..., "CHK 99", "REC 0", "REC 1", ..., "REC 99", "OK",
       "EJECT STORAGE AND REBOOT" messages on the front panel of the
       player.
        - On an error, a message "ERR ..." is displayed on the front penal
          of the player. "..." is the error code. Possible error codes:
           - "ERR Ann", "ERR Bnn", "ERR Cnn": A problem with
             the "dune_firmware.dff" file: the file is invalid/broken, the
             file corresponds to a wrong player model, the file can not be
             read from the USB drive, etc.
           - "ERR Dnn", "ERR Enn": A problem during data copying (e.g. the
             USB drive disconnected during data copying).
     - Detach the USB flash drive from the player, and delete the
       "dune_firmware.dff" file from it (do not attach the USB flash drive
       with this file to the player when you switch the player on,
       otherwise, the player will attempt to recover the firmware again).
     - Switch the player off (using the power button on the player).
     - Switch the player on.
     - The recovered firmware should load in the usual way.


papaleo

#1696
Deze probeer ik,maar volgens mij doe ik toch iets fout?

Er is wel 'n lichtpuntje want na de Dune 'n tijdje uit te hebben gehad,zie ik nu wel 'loading' en ---1---

Maar ik heb dus deze dff. Versie "090626_1828,welke ik bezig was op de Dune te zetten toen het mis ging, en nu op 'n USB gezet maar verder dan ---1--- loopt de Dune niet,dus ik zal wel wat fout doen...?!

edit;
Dus nog maar een keer uit/aan zetten met de schakelaar aan de voorzijde en achterzijde,maar nu blijft de dune wederom hangen op de stand>>display: 'Dune' verder loopt die weer niet....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: papaleo on September 27, 2009, 22:02:25
Deze probeer ik,maar volgens mij doe ik toch iets fout?

Er is wel 'n lichtpuntje want na de Dune 'n tijdje uit te hebben gehad,zie ik nu wel 'loading' en ---1---

Maar ik heb dus deze dff. Versie "090626_1828,welke ik bezig was op de Dune te zetten toen het mis ging, en nu op 'n USB gezet maar verder dan ---1--- loopt de Dune niet,dus ik zal wel wat fout doen...?!

edit;
Dus nog maar een keer uit/aan zetten met de schakelaar aan de voorzijde en achterzijde,maar nu blijft de dune wederom hangen op de stand>>display: 'Dune' verder loopt die weer niet....

Ik denk dat het zijn laatste stuiptrekking is geweest want hoevaak ik 'm ook daarna heb aangezet,er blijft nu alleen maar "DUNE" in het display staan...verder gaat die niet  :-\

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

christa

hoe werkt AAI image tool moet ik dat programaatje op de dune zetten
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

Wuppy32

Heeft iemand al zelf de ventilor van de Dune Center vervangen? Is dit makkelijk zelf te doen en welke kan je het beste kopen?