HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Started by J.A.F._Doorhof, December 30, 2008, 18:38:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: kermit on February 26, 2009, 12:56:37
Dat is de reden waarvoor ik het gekocht hebt. Scheelt me 25 euro per disc. ;)
Toch vind ik het jammer dat (te) veel mensen deze redenatie erop na houden. Ik wil helemaal geen gedownloade rips. Ik wil gewoon maximale kwaliteit zonder bestanden samen te stellen of met gecomprimeerde files te maken te hebben. En dat kan alleen maar met de originele disc of een eigen gemaakte rip, voor mijn part van de videotheek. Ik heb niet voor niets een redelijk goede set. dan wil ik ook het maximale eruit halen, zonder aan de bron te twijfelen. Ik kan me heel veel voorstellen dat je alles vanaf een centrale server wilt streamen.

Dat zou dan ook mijn enige eis zijn voor een apparaat als de HD center: het in maximale kwaliteit afspelen van een 100% blu-ray rip.

Sol

Quote from: jowi on March  1, 2009, 18:14:21
Nee hoor, er staan ook 1:1 bluray copieen ter download als je even zoekt. Niks re-encoded shit.

Die zijn er inderdaad meer dan genoeg te vinden. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Teejoo

#527
Quote from: jowi on March  1, 2009, 18:14:21
Nee hoor, er staan ook 1:1 bluray copieen ter download als je even zoekt. Niks re-encoded shit.
Daar heb je ongetwijfeld gelijk in. Dan zal het wel ook wel weer aan mijn idee liggen dat we toch ook nog wat moeten kopen willen we dat er films gemaakt blijven worden. daarnaast bergrijp ik niet waar de 25,00 vandaan komt. Ervan uitgaande dat je ook voor opslag moet zorgen + infrastructuur is een gedownloade film ook niet gratis. Je koopt nu in de UK voor 16-17 euro de films op disc. Dus dat valt ook wel mee  ;). Je zit dan natuurlijk wel voor fysieke opslagplaats moeten zorgen. Van de andere kan is het ook wel weer erg leuk om een film uit te zoeken in je film bieb!

Maar back on topic: zoals eerder aangeven, naar mijn mening zal een apparaat als de Dune in elke geval een 1:1 rip perfect moeten afspelen.

J.A.F._Doorhof

De Dune speelt inderdaad al vanaf de eerste versie gewoon 1:1 BD rips af.
Zelfs vanaf een nas met 10/100.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

kermit

#529
Quote from: Teejoo on March  1, 2009, 17:37:01
Toch vind ik het jammer dat (te) veel mensen deze redenatie erop na houden. Ik wil helemaal geen gedownloade rips. Ik wil gewoon maximale kwaliteit zonder bestanden samen te stellen of met gecomprimeerde files te maken te hebben. En dat kan alleen maar met de originele disc of een eigen gemaakte rip, voor mijn part van de videotheek. Ik heb niet voor niets een redelijk goede set. dan wil ik ook het maximale eruit halen, zonder aan de bron te twijfelen. Ik kan me heel veel voorstellen dat je alles vanaf een centrale server wilt streamen.

Dat zou dan ook mijn enige eis zijn voor een apparaat als de HD center: het in maximale kwaliteit afspelen van een 100% blu-ray rip.

Als jij  geld wilt uitgeven voor een echte bluray moet je dat doen. Ieder zijn eigen ding. Je hebt zeker nog de dune nog een echte bluray rip zien spelen. :)

Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  1, 2009, 22:31:06
De Dune speelt inderdaad al vanaf de eerste versie gewoon 1:1 BD rips af.
Zelfs vanaf een nas met 10/100.

Klopt, zonder hickups.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

jaco

Quote from: Teejoo on March  1, 2009, 17:37:01
Toch vind ik het jammer dat (te) veel mensen deze redenatie erop na houden. Ik wil helemaal geen gedownloade rips. Ik wil gewoon maximale kwaliteit zonder bestanden samen te stellen of met gecomprimeerde files te maken te hebben. En dat kan alleen maar met de originele disc of een eigen gemaakte rip, voor mijn part van de videotheek.
Tja 1:1 rip zou genoeg moeten zeggen lijkt me.
En ik denk dat de videotheek minder keus heeft dan de hoeveelheid titels die je zou kunnen downloaden op dit moment. Beetje scheve ontwikkeling blijkbaar, maar misschien geeft het wel aan dat het marktmodel niet goed is zo ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Starred

Als er voldoende BD's in de videotheek zouden liggen die tegen schappelijke prijs te huur zijn, stop ik met DL.
Tot op heden is het aanbod helaas vrij mager

EdSki

Veel films zijn die 30 euro inderdaad echt niet waard. Hoog tijd dat de distributie en film maatschappijen eens met hun tijd meegaan...maar dat is meer wat voor een ander topic  ;D

Ben ook erg tevreden hoe de dune br rips afspeelt. Zonder veel nukken en met erg goede beeld kwaliteit.

Sullivan

Quote from: EdSki on March  2, 2009, 11:27:43
Zonder veel nukken en met erg goede beeld kwaliteit.

??? Dus wel met een beetje nukken?  :-\

EdSki

Quote from: Sullivan on March  2, 2009, 11:33:16
??? Dus wel met een beetje nukken?  :-\

Menu's zijn een beetje traag. Maar ik heb nog niet de laatste firmware geinstalleerd ..

Sullivan

Quote from: EdSki on March  2, 2009, 11:37:42
Menu's zijn een beetje traag. Maar ik heb nog niet de laatste firmware geinstalleerd ..
Menu's kan me niet zoveel schelen, maar de film zelf is dus nuk/stotter vrij?

Miesepies

De snelheid van menu's zal denk ik niet echt veranderen. Wat ik begreep is de snelheid beperkt vanwege de gebruikte Sigma chip.

J.A.F._Doorhof

Wat is je ervaring met standalone spelers ?
volgens mij zijn namelijk veel BD spelers erg traag in de menu's.

De nieuwe beta verbeterd het trouwens wel iets.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Menus zijn bij mij wel eens trager,maar dan alleen wanneer ik vanaf mijn NAS streamt en het menu oproep, als ik dezelfde film>>menu oproep wanneer ik deze v/a de interne hdd doet dan loopt alles gesmeerder.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

borkaenjo@work

Zolang film kijken nog geen Olympische sport is, mag het best wat langer duren voordat een menu opstart en reageerd.
Waar ik me wel aan stoorde was de AB. Je moet er bijna echt recht voor gaan zitten wil ie werken.
Ik heb bij mijn Lexicon reciever een programmeerbare AB en dat is een wereld van verschil.
Nu kan ik de HD center onder bijna elke hoek bedienen.
Verder heb ik nu zo'n 4 Tb aan Full BR rips (ongeveer 27 films per Tb)die allemaal werken.
Het probleem bij sommige titels zoals de Matrix films waarbij ik geen geluid via analoog had,
is met de nieuwe firmwares opgelost.
Ik vind tot nu toe de HD center helemaal geweldig.

borkaenjo@work

Ff nog een vraagje.
Mag je gedownloade Full BR rips "ruilen" of misschien beter gezegd delen met elkaar?
Ik geef Japie een ext hdd en Japie mij.
En mag dat dan via dit forum????

J.A.F._Doorhof

nee
In je bezit hebben en downloaden mag.
Aanbieden of uploaden is illegaal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Moet je om die laatse beta firmware te installeren ook eerst dat geneuzel met de _update_1 installeren zoals bij de eerste beta?

Dit dus?
NOTE: To upgrade from firmware versions prior to 081226_1216_update1, you should first install the version 081226_1216_update1 (see below for instructions)

want dat staat er niet bij bij de beta van 090220
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

papaleo

#544
Quote from: Hanky Panky on March  2, 2009, 16:28:57
Moet je om die laatse beta firmware te installeren ook eerst dat geneuzel met de _update_1 installeren zoals bij de eerste beta?

Dit dus?
NOTE: To upgrade from firmware versions prior to 081226_1216_update1, you should first install the version 081226_1216_update1 (see below for instructions)

want dat staat er niet bij bij de beta van 090220

Nee,als je de (een na) laatste beta er al op hebt staan dan is dit niet meer nodig.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Job

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  2, 2009, 16:08:00
Aanbieden of uploaden is illegaal.
Je mag voor eigen gebruik, studie of oefening een kopie voor jezelf maken. Je mag dus niet een kopie maken en die aan iemand anders geven, maar iemand anders mag wel langskomen om een kopie voor zichzelf te maken. In de praktijk is het resultaat van beide handelingen natuurlijk hetzelfde.

ajbeefde

Quote from: Job on March  2, 2009, 18:12:25
Je mag voor eigen gebruik, studie of oefening een kopie voor jezelf maken. Je mag dus niet een kopie maken en die aan iemand anders geven, maar iemand anders mag wel langskomen om een kopie voor zichzelf te maken. In de praktijk is het resultaat van beide handelingen natuurlijk hetzelfde.

Een copie maken voor eigen gebruik is niet hetzelfde als iemand die op visite is en ook een copie maakt.......
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Job

#547
Quote from: ajbalmere on March  2, 2009, 18:16:00
Een copie maken voor eigen gebruik is niet hetzelfde als iemand die op visite is en ook een copie maakt.......
Jawel, die persoon op visite maakt dan immers een kopie voor eigen gebruik. Geldt ook voor spul dat je uit de bibliotheek leent (behalve integrale boeken, dat mag dan weer niet).
Trust me, leuk vind ik het niet, maar dit is wel waar het op neerkomt.

ajbeefde

Quote from: Job on March  2, 2009, 18:23:53
Jawel, die persoon op visite maakt dan immers een kopie voor eigen gebruik. Geldt ook voor spul dat je uit de bibliotheek leent (behalve integrale boeken, dat mag dan weer niet).
Trust me, leuk vind ik het niet, maar dit is wel waar het op neerkomt.

Artikel 16c van de Auteurswet gaat over het voor eigen gebruik kopiëren op beeld- en geluidsdragers en andere (digitale) informatiedragers. Onder deze bepaling valt dus ook de privé-kopie die u maakt van een legaal aangeboden bestand dat u van het internet heeft gedownload. Een dergelijke privé-kopie mag u alleen zelf en alleen voor uzelf maken. Zie ook: Is het auteursrecht online anders dan offline?'


Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

EdSki

Quote from: Sullivan on March  2, 2009, 11:41:28
Menu's kan me niet zoveel schelen, maar de film zelf is dus nuk/stotter vrij?

Alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd speelt hij iig goed af.