HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Started by J.A.F._Doorhof, December 30, 2008, 18:38:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Net bericht van UPS gekregen dat de units onderweg zijn naar ons, dus verwacht hier in de loop van deze week de volledige review.
Vanaf volgende week zullen we ook beginnen met het uitleveren en opnemen van orders van de PRIME, welke hopelijk in de 1-2e week van Januari gevolgd worden door de HD Dune centers.

Waar de BD serie zich in zal onderscheiden op dit moment is de combinatie van een snelle BD/DVD speler en Mediaspeler in 1 behuizing.
Als alles werkt zoals we verwachten zou het dus een all for one oplossing moeten zijn.
Je kunt je dus voorstellen dat we het product met zeer veel spanning tegemoet zien.
Als de BD prime waarmaakt wat het beloofd dan zou het voor ons HT liefhebbers wel eens de beste oplossing kunnen zijn voor alle formaten en een hele boel spelers/bekabelingen overbodig kunnen maken.

Als begin van de review even een overzicht van de opties en de mogelijkheden plus wat plaatjes:


De BD prime is leverbaar als :
* Gigabit LAN versie
* e SATA versie
* Wifi versie

Wij zullen de Gigabit LAN versie gaan reviewen maar voor de rest van de functionaliteit zal dit niet uitmaken.

SPECS
Playback:
Blu-Ray discs (Profile 1.1/2.0)
DVD-Video discs
Files on Blu-Ray (BD-R, BD-RE), DVD (DVD-ROM, DVD+-R, DVD+-RW), CD (CD-ROM, CD-R, CD-RW) discs
Files on USB drives (USB HDD, USB flash, USB card readers etc)
Files in local network from PC or NAS (NFS and SMB)
IPTV (free channels UDP/RTP MPEG-TS, H.264/MPEG-2)
Internet radio (HTTP/MP3)



The player will support a proprietary implementation of full VoD and HV system called "Dune HD", planned to be launched in future. This system is based on SecureMedia solution, certified by all the Hollywood majors.

File formats: MKV, MPEG-TS, MPEG-PS, M2TS, VOB, AVI, MOV, MP4, QT, ASF, WMV, DVD-ISO, VIDEO_TS.
Video codecs: MPEG2, MPEG4, DivX, XVID, WMV9, VC1, H.264.
Audio codecs: AC3 (DD), EAC3 (DD+), DTS, MPEG 1/2/3, AAC, LPCM, WMA, WMAPro, Dolby True HD, DTS HD HRA, DTS HD MA (HD-formats for Blu-Ray playback only).
Subtitle formats: Plain text, SSA/AAS, SRT, VOB.


Network
Browsing, copying and direct playback of files from PC and NAS in local network (NFS and SMB protocols).
attached storage from local network.
Playback of Internet radio (HTTP/MP3).
Playback of IPTV (free channels UDP/RTP MPEG-TS, H.264/MPEG-2).
NAS function: FTP and SMB servers for accessing player's H.264/MPEG-2).
Bit-Torrent client for digital content download from Internet.
Web browser (based on the same engine as used in Mozilla Firefox) for browsing arbitrary Internet sites (with limited possibilities and performance).


Hardware
the most modern design of Dune HD Center includes - Sigma Designs 8634 SoC
384 MB of RAM, 64 MB flash and 1GB of NAND flash memory for fastest Java support on the latest and future Blu-Ray disks (Profile 2.0).
HDMI 1.3 for ultimate HD video and HD audio performance.
Optical and coaxial digital and 7.1 analogue audio output.
Composite, component, S-Video video output.
Three USB 2.0 ports for connecting external AV sources.
Ethernet 100 Mb/s and Wi-Fi up to 300 Mb/s (optional).


Dimensions
With legs: 430mm (width) x 270mm (depth) x 50mm (height)
Without legs: 430mm (width) x 270mm (depth) x 42mm (height)


Blu-Ray video playback support
DVD-Video playback support:
DVD menu navigation is supported.
Sources:
Commercial DVD-Video disks:
Internal DVD drive.
USB DVD drives.
ISO images, VIDEO_TS folders:
Internal DVD drive.
USB mass storage devices (USB HDD, USB flash memory).
USB DVD drives.
NFS network folders.
SMB network folders.

Media files playback support:
Sources:
Internal DVD drive.
USB mass storage devices (USB HDD, USB flash memory).
USB DVD drives.
NFS network folders.
SMB network folders.
HTTP URLs (limited support).
Containers:
MPEG (MPEG-TS, MPEG-PS, VOB, M2TS) (typical file extensions: .MPG, .TS, .M2TS, .TP, .VOB).
AVI (typical file extensions: .AVI).
MOV, MP4 (typical file extensions: .MOV, .MP4, .QT).
MKV (typical file extensions: .MKV).
ASF (typical file extensions: .ASF, .WMV).
DVD-ISO, VIDEO_TS (DVD-Video playback, including DVD menu support).
Raw video.
Raw audio (typical file extensions: .WAV, .MP3).
Video codecs:
MPEG2.
MPEG4.
DivX.
XVID.
WMV9.
VC1.
H.264.

Audio codecs:
AC3 (DD).
EAC3 (DD+).
DTS.
MPEG (layers 1/2/3).
AAC.
LPCM.
WMA.
WMAPro.
Embedded subtitle formats:
In MKV: plain text, SSA/ASS.
In MP4: VOB.
External subtitle formats:
SRT.
External audio streams:
AC3.
DTS.


IPTV:
Protocols:
Multicast UDP (raw).
Multicast RTP.
Format:
MPEG-TS container.
MPEG2 video codec (SD and HD resolutions).


Extended set of supported video modes:
HDMI:

480i, 480p (60 Hz)
576i, 576p (50 Hz)
720p (50 Hz, 60 Hz)
1080i (50 Hz, 60 Hz)
1080p (24 Hz, 25 Hz, 30 Hz, 50 Hz, 60 Hz)
1024×768, 1280×1024, 1280×768, 1280×960, 1360×768, 1366×768, 1400×1050, 1440×900, 1600×1200, 1680×1050, 1920×1200 (60 Hz)

Component:
PAL
NTSC
480p (60 Hz)
576p (50 Hz)
720p (24 Hz, 25 Hz, 30 Hz, 50 Hz, 60 Hz)
1080i (48 Hz, 50 Hz, 60 Hz)
1080p (24 Hz, 25 Hz, 30 Hz, 50 Hz, 60 Hz)

Composite:
PAL
NTSC

Note: some video modes may be not supported - it depends on the player mode, type of data being played back, and peculiarities of video hardware connected to the player.


www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#1
Nou daar gaan we en ik trek maar vast flameresistant kleding aan want dit zal wel wat worden.....

review eerste dag
Bij sommige apparaten ben ik simpelweg nerveus voor een review omdat ik hoog gespannen verwachtingen heb, zo ook met de HD dune.
Heb vandaag angstvallig de tracking van UPS in de gaten gehouden en ja hoor rond 14:00 waren ze daar.

Mijn eigen versie meteen uitgepakt, even laten opwarmen en aangesloten.

De positieve dingen
Opstarten van de Dune gaat redelijk vlot, iets sneller dan de TVIX6500.
De menu structuren zijn fantastisch, erg mooi gemaakt en werken zeer makkelijk en duidelijk.
De unit zelf ziet er netjes uit en ook de AB ligt lekker in de hand.
Aansluitingen achterop zijn zeer netjes verzorgt en makkelijk toegankelijk en alles wat je wilt is er, had alleen graag een IEC stekker aansluiting gezien.
GOTO was op de TVIX een leuke optie die veel gebruikt werkt, bij de Dune werkt dit met de pijltjes waarbij naar links en rechts de seconden laten verspringen en omhoog en naar beneden de minuten.

Video's die problemen hadden op de TVIX
Bepaalde video's die op de TVIX slecht wilde spelen of geen geluid hadden hebben dat nu wel.
De WMV van Within Temptation is echter ook nu nog steeds zwart wit en zonder geluid.
De 1080P rip van Event Horizon was op de TVIX een absolute ramp en kon eigenlijk alleen vanaf het begin af aan gespeeld worden, nu kun je netjes naar een bepaald punt toe en pauze/play werkt zoals het hoort.

Beeldkwaliteit
Absoluut fantastisch, de eerste speler die qua beeld in de buurt komt van de MB200.
Het beeld is rustig, scherp en heeft bovenal veel diepte.
Blacker than black en whiter than white worden beide doorgegeven.
Het is niet mogelijk het HDMI signaal in te stellen (kan op zich voor problemen zorgen maar is niet hoogstwaarschijnlijk vandaar niet onder negatieve dingen, zou het wel graag willen zien in een update).


Geluidskwaliteit
Zie ook het vervolg van deze post.
Op zich zeer goed op coax uit, laten we het houden op tussen de MB100 en MB200 in, maar stukken beter dan de TVIX.

Maar lees verder.......



De negatieve dingen
Tja.
Soms ontkom je er niet aan om een paar negatieve dingen op te noemen, maar in dit geval, waar zullen we beginnen.

Laten we beginnen met de dingen die je zelf kunt oplossen.

1. De AB heeft geen verlichting (of wel geen noemenswaardige), dit is op te lossen door een universele te programeren.

Maar dan erger, en laten we maar met het ergste beginnen en dan naar beneden toe werken.
2. autodetectie
Werkt voor geen meter.
Bijna alles word herkend als 1080i60 terwijl als je op info drukt je wel ziet dat het bron materiaal soms goed word herkend, soms niet.
HDV word netjes herkend als 1440x1080 25hz maar word afgespeeld op 1080i60, wat dus 1080i50 moet zijn.
DVD word herkend als 576i 24hz op zich niet vreemd voor NTSC (reverse pulldown) maar zeer vreemd voor PAL aangezien dit 25hz moet zijn, maar beter 50i.
DVD word dan ook verkeerd afgespeeld, alleen NTSC DVD's worden vaak naar 1080i60 uitgestuurd wat correct is, echter net zo vaak word gekozen voor 1080P24 wat er niet uitziet aangezien het hele beeld gaat slepen.
BD word afgespeeld op 1080i60 terwijl dit 1080P23,97 moet zijn.

Op te lossen ?
Ja.
Handmatig voor elke film selecteren wat je gaat kijken, niet veel werk maar moet wel opgelost worden.
Mooi is wel dat de Dune beschikt over de keuze 23.97 of 24 hz, een veel gemiste kans op andere spelers.
Eventueel een optie via de AB om de framerate te selecteren zodat je niet elke keer het setup menu in hoeft.

3. DVD playback
Dit is HEEL HEEL slecht.
Een kopie speelt ineens (wat ik getest heb), van mijn originele DVD's draaide Lola Rent (R2) ineens.
Brotherhood of the wolf en Donnie Darko (beide R2) bevriezen de gehele speler.
Regio 3 word niet afgespeeld (logisch)
Regio 1 word SOMS afgespeeld, soms bevriest de speler en soms zien we cannot play regio.

Op te lossen ?
Hopelijk met firmware update

4. BD playback
Ligt aan de BD die je afspeelt.
Komende van de PS3 is het even slikken qua laadtijden maar het is niet het langzaamste dat ik gezien heb gelukkig.
Wat wel HEEL beroerd was is de performance met de DVE BASIC BD, deze disc is simpelweg niet mee te werken, de menu's worden ZEER ZEER traag opgebouwd, het lijkt nog het meest op een 486 met 256MB die windows VISTA probeert te draaien.

De andere BD's die ik getest heb, Queen live in montreal en Dark Night lopen zoals ze horen te lopen, menu's worden relatief snel opgebouwd en onder de film is navigeren snel en makkelijk.

op te lossen ?
Als het alleen DVE is dan valt het mee, maar moet wel op te lossen zijn in firmware.

5. geluid via analoog
Onbruikbaar.
De balans is goed en je hoort dat er FLINK wat potentie in de speler zit, maar het geluid word verpest door het effect alsof je naar het begin van een grammofoon plaat zit te luisteren, zelfs bij de BD op pauze is er een continue storing te horen.

Op te lossen ?
Misschien een te hoog output level ?
Kan me niet indenken dat het zo hoort.

EDIT
Bij mijn 2e speler is het analoge audio wel correct.

6. file formats
M2T files worden niet afgespeeld, simpel hernoemen naar MPEG werkt wel.

Op te lossen ?
Zeer zeker in de firmware.

7. audio output
Speel je een DVD af dan is het verstandig om DD en DTS uit te laten sturen via de coax output.
Je moet dan in het menu de speler zetten op BITSTREAM.
Kijk je een BD af met een LPCM stream of DD/DTS HD dan is het verstandig om de speler op LPCM (decode) uit te laten sturen.
Wissel je vaak ben je de pineut.

Op te lossen ?
Ja zeer zeker.
Laat in de firmware de coax output altijd op bitstream staan en de HDMI output op decode (mits je een pre-amp hebt die HDMI 1.3 ondersteund en DD/DTS HD.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#2
Aangezien we het liefst positief eindigen in een review mijn mening (en dat is een eerlijke mening).

Is de HD Dune een verplichte aanschaf ?
Aan de ene kant wel.
Aan de andere kant zou ik als particulier even wachten totdat op zijn minst de boven genoemde problemen opgelost zijn.
Het is niet leuk elke keer te moeten wisselen van outputs, aan de andere kant, je zet een film op en kijkt de gehele avond.

bediening algemeen
Werken met de HD dune is een verademing in vergelijk met veel andere spelers.
Aanmaken van netwerk shares is makkelijk en werkt direct, internet radio is een mooie extra net als IPTV, ook is er een optie voor Torrents maar vraag me af wie dat in een mediaspeler gaat gebruiken.

Als je door alles heen luistert en kijkt
Dan is het een fantastische speler, maar jammer genoeg kan ik dat niet.
Wat ik hoor is een open geluid met veel definitie, maar een totaal verknipt beeld bij de analoge uitgangen en juist BD heeft daar fantastisch geluid, via de HDMI output is het trouwens wel goed, dus we kunnen voorlopig luisteren via de Octava gelukkig.

Als ik naar het beeld zelf kijk is het wederom een verademing, als je het goed ingesteld hebt (video formaat) dan tovert de Dune een plaatje op het scherm dat zonder twijfel een heel stuk beter is dan de TVIX6500 die ik ernaast heb gehouden.
Echter ik vind het verschrikkelijk irritant dat ik elke keer voor een nieuw stukje film een selectie moet gaan maken welke output ik wil dat de Dune gebruikt, aan de andere kant als er auto op zit ga ik ervanuit dat ze het maken.

De vervanger van mijn DVD speler ?
Had het wel gehoopt maar mijn speler speelt elke DVD af die ik erin stop, de Dune niet.

De toekomst
Afwachten wat Dune gaat doen, het is een bedrijf dat volgens mij serieus bezig is maar erg jong is met dit soort dingen, ik heb het idee dat de BD prime ENORM VEEL te snel op de markt is gezet, ik heb beta en alpha testen gedaan van units die beter functioneerde dan deze unit.
Ik heb echter wel goede hoop dat ze het oplossen.

Kopen dus ?
Ik zou het geld even reserveren en afwachten wat Dune gaat doen, ik heb hele goede hoop maar ik wil pas iets echt verkopen als ik weet dat het goed is, en laten we eerlijk zijn er mag best EEN foutje inzitten maar dit is wel een hele waslijst.


AANVULLING 16 FEB 2009
Even aan aanvulling op deze review.
Bij de nieuwe BETA firmware van een paar dagen geleden lijken de DVD playback problemen opgelost. Het duurt bij de probleem titels wel even voordat alles geladen is maar daarna spelen de titels die ik geprobeerd heb nu zonder problemen.
De DVE BD is IETS sneller maar het is nog steeds behelpen, andere BD's spelen wel zoals het hoort en dus snel.

HD Center
Zaterdag hebben we hier eindelijk de HD Centers binnen gekregen en aangezien de unit bijna exact gelijk is qua performance aan de BD Prime hier als aanvulling de review van de HD Center.

Looks
De BD prime ziet er leuk uit maar doet enigsins goedkoop aan, op zich is daar niets mis mee, ik ben van mening dat als iets goed afspeelt en goed klinkt het meer waard is dan uiterlijk.
De HD Center is een ander verhaal.
Het enige echte nadeel van de BD Prime vond ik de stroom aansluiting, ze hebben bij de BD Prime voor de kleine stroomaansluiting gekozen (scheerapparaat stekker) bij de Dune HD Center is dit de bekende IEC plug welke ik prefereer.
Ook is de HD Center een hele andere machine qua uiterlijk, alles is mooie afgewerkt en de machine is wat groter. De totale machine ziet er netjes high-end uit met mooie dubbele voeten en een nette layout op zowel de achter als voorkant, zelfs het BD laatje loopt allemaal anders en soepeler.
Het grootste verschil is echter de mogelijkheid om een interne HDD te plaatsen in de meegeleverde bracket/slede. Voor sommige mensen zal dit belangrijk zijn voor andere totaal niet en ik behoor bij die laatste groep, ik snap best dat mensen bang zijn voor bepaalde BD rips die niet zullen lopen over het netwerk maar ik ben ze NOG niet tegengekomen, en als dit gebeurt zou je ook gebruik kunnen maken van de USB aansluitingen op de BD prime.
Verder werkt de unit zover ik nu kan zien gelijk aan de BD prime, ik zie geen direct verschil in beeldkwaliteit wel is het geluid iets losser maar dit is naar mijn idee te wijten aan het feit dat ik op dit moment een andere stroomaansluiting gebruik die loopt over een netfilter en de BD prime met zijn kleine stroom aansluiting heeft daar minder profijt van.
Dit verschil is echter waarschijnlijk op de meeste sets verwaarloosbaar of niet hoorbaar.

Over de display is al veel geschreven, persoonlijk geef ik de voorkeur aan de blauwe display van de BD prime maar vind de groene niet lelijk (alleen anders).

Conclusie
De BD prime blijft mijn favoriet als mediaplayer, om de simpele reden dat de gemiddelde levensduur van een mediaplayer niet JAREN is, er komt steeds wat nieuws en beters.
De HD Center is mijn absolute favoriet als je een wat meer high-end set hebt staan en je wilt niet een unit die opvalt om zijn vormgeving maar je wilt een wat meer high-end look in de speler, de HD Center voldoet daar perfect aan, ook de stroom aansluiting vind ik een grote plus.
De interne HDD zal per persoon verschillen maar het is natuurlijk wel een groot wezenlijk verschil.

Van origine zou de HD Center meer intern geheugen bevatten dan de BD prime maar zoals we nu kunnen zien op de site is dat niet meer waar, dit feit was voor mij in het begin een reden om blind de HD center te kiezen voor ons zelf maar nu is het prijsverschil redelijk groot voor alleen een interne HDD en een betere kast/stroom aansluiting.
Aan de andere kant het is wel een hele mooie machine.

Na een paar weken gewerkt te hebben met de BD prime en nu een weekend met de HD Center blijft mijn conclusie dat het een revolutionair product is.
Ook is me duidelijk dat er meer fabrikanten zullen volgen want dit concept is gewoon niet te missen in de steeds ingewikkelder wordende systemen met meer en meer spelers.
Wel moet ik een flinke kanttekening zetten bij de ontwikkeling van de firmwares.
Dit mag een stuk sneller gaan, bij de vorige review was DVD playback waardeloos en dit heeft redelijk lang geduurd voordat het wel ging werken en met de nieuwe firmware heb ik op dit moment geen goede analoge decoding voor DD-HD en DTS-HD (alleen frontkanalen en vreemde fase verschuivingen in de fronts waar de surrounds hadden moeten zitten), DD decoding gaat wel goed op de analoge uitgangen.

Ook is me de afgelopen weken een andere bug duidelijk geworden, als je bij sommige DVD's door de menus wil navigeren is dat niet mogelijk, de speler gebruikt de pijltjes toetsen namelijk om te springen binnen een film en ziet het geanimeerde menu als scene, dit is zeer lastig en bij 2 DVD's betekend dit simpelweg dat ik bepaalde tests niet kan doen.
Laten we hopen dat dit opgelost word.



www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Misschien gemist maar advies prijs?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Criterionlover

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 31, 2008, 16:58:38


Kopen dus ?
Ik zou het geld even reserveren en afwachten wat Dune gaat doen, ik heb hele goede hoop maar ik wil pas iets echt verkopen als ik weet dat het goed is, en laten we eerlijk zijn er mag best EEN foutje inzitten maar dit is wel een hele waslijst.



Klasse Frank , dat je dit mee geeft als advies. Zo heb je wat aan een review.
T+A ; Sonos

J.A.F._Doorhof

Prijzen zijn nog redelijk vaag, maar reken ergens tussen de 450,00 en 500,00
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Bedankt voor het snelle antwoord frank ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

jowi

Super Frank, echt geweldig dat je dit zo doet. Ik hoop dat deze punten door de bouwers opgepakt worden.

J.A.F._Doorhof

Ze zullen wel moeten want zoals aangegeven in potentie is het een fantastisch ding.
Kan alleen nergens op hun site een firmware gedeelte vinden dus ik hoop wel dat ze dit actief gaan doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Prijzen zijn trouwens :
499,00 inclusief BTW voor de BD prime
50,00 voor de modules dus of e-sata/gigabit lan/wifi.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jowi

Nou inderdaad, de potentie om een zeer goed alternatief te worden voor een HTPC is er zeker zo te horen.
Nu maar hopen dat dát ook de bedoeling is van de ontwikkelaars...

Ik meen trouwens dat het een Israelisch merk was, die jongens kunnen over het algemeen aardig programmeren, en dat is een understatement :)

J.A.F._Doorhof

Klopt vandaar dat ik er ook nog steeds high-hopes voor heb.
Het enige waar ik ECHT mee in mijn maag zit is mijn analoge output, ik heb een zelfde speler ook aan Jaco meegegeven dus wacht even af wat zijn ervaring is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Micha2

ik ben erg blij dat ik heb gewacht op de review. vooral de opmerkingen op audio gebied zorgen ervoor dat ik nog even bij mijn htpc blijf.

Maar frank complimenten over je eerlijke conclusies. In recente eventuele zoektocht naar een macupdate waarin verkopers ondeugdelijke info gaven een verademing.
Mijn website is compleet vernieuwd: http://www.studio-immo.nl

J.A.F._Doorhof

in mijn optiek heeft het totaal geen zin om niet eerlijk te zijn in een review de waarheid komt vroeg of laat toch boven.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Beetje opmerkelijk dat je moet kiezen voor of wifi of bedraad. Waarom niet én én?

J.A.F._Doorhof

kan wel maar dan niet gigbit lan.
Er zit ook een standaard netwerk aansluiting op.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jowi

Er zit een soort uitbreidingsslot achterin waarin je 1 van de opties kunt steken, dus niet alle tegelijk helaas. Ik zou ook graag én gigabit willen, én een paar interne harddisks :)

J.A.F._Doorhof

een paar interne hdds ?
Voor 1 hdd moet je wachten op de hd center.
Ik gebruik liever een nas of externe hdds

Mooie van deze serie is dat er voor iedereen wat is. Ik ga zelf voor de esata versie uiteindelijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

helaas kwam jaco te laat voorbij de itc winkel dus het wordt vrijdag..

jaco


J.A.F._Doorhof

top die link had ik niet. Zal morgen meteen proberen en kijken welke versie er nu inzit.
Hebben tot 18:00 op je gewacht maar toen moesten we echt weg.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jowi

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 31, 2008, 19:17:54
een paar interne hdds ?
Voor 1 hdd moet je wachten op de hd center.
Ik gebruik liever een nas of externe hdds

Mooie van deze serie is dat er voor iedereen wat is. Ik ga zelf voor de esata versie uiteindelijk.
Oh krijg nou wat, in mijn enthousiasme dacht ik dat je er dus max 2 SATA disks in kwijt zou kunnen, maar je krijgt 2 aansluitingen voor SATA disks ;)
Nou dan maar voor de gigabit versie lijkt me :)

rbormans

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 31, 2008, 19:42:03
top die link had ik niet. Zal morgen meteen proberen en kijken welke versie er nu inzit.
Hebben tot 18:00 op je gewacht maar toen moesten we echt weg.
Ik ben benieuwd erg benieuwd naar de uitkomst. Had je al een idee van de prijs (en releasedatum) van de HD center ?

J.A.F._Doorhof

kan ik weinig van zeggen kan 2e week januari zijn maar ook veel later.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Met dank aan jaco net gehoord dat zowel dvd als bd regiovrij te maken is ;)
Geeft de unit toch weer een extra kick.
Zal morgen checken welke firmware er draait en hier weer posten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"