Hardware versnelling met HD2600

Started by WMC, November 21, 2008, 20:17:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WMC

Een tijdje terug heb ik een ATI HD2600 Pro AGP kaart gekocht omdat deze hardware versnelling van HD mogelijk zou maken. Ik krijg dit echter niet aan de praat. Ik gebruik Catalysist control center 8.541 en de Combined Community Codec Pack met Media player Classic. Heeft er iemand ervaring met deze kaart want van de vele guides op internet wordt ik ook niet wijzer.

Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

DrSmith

Ik zou eerst dat codec pack deinstalleren. Deze packs ondersteunen meestal geen DXVA, hebben de neiging om zich als preferred decoder te installeren en hebben een boel overhead (troep die je toch niet gebruikt maar wel aan de performance van je PC knabbelen).
Dan zou ik Media Player Home Cinema installeren. Evt. aangevuld met Haali Media Splitter en AC3 Filter.
Dan MPC HC instellen volgens deze Guide. Let ook op de Notes, waar gesproken wordt van een hotfix voor AGP-kaarten.

Haali Media Splitter en AC3 Filter kun je instellen bij de "external filters" (waar in de guide wordt voorgedaan hoe je ffdshow moet blokken).

Nog als toevoeging: sommige bestanden zijn helaas niet geschikt om hardwarematig versneld te worden. Je kunt in MPC HC ook aangeven dat hij de instellingen in een bestand in plaats van in het register opslaat. Daarmee kun je dan 2 versies van MPC HC creeeren; eentje voor DXVA en eentje voor softwarematige decodering. Een goed softwaredecoder is CoreAVC.

Ik hoop dat dit je wat op weg helpt.

WMC

Quote from: DrSmith on November 21, 2008, 20:51:16
Nog als toevoeging: sommige bestanden zijn helaas niet geschikt om hardwarematig versneld te worden. Je kunt in MPC HC ook aangeven dat hij de instellingen in een bestand in plaats van in het register opslaat. Daarmee kun je dan 2 versies van MPC HC creeeren; eentje voor DXVA en eentje voor softwarematige decodering. Een goed softwaredecoder is CoreAVC.


Bedankt voor je antwoord, ik ga het een dezer dagen proberen. Wat voor files heb je het dan vooral over die niet gedecodeerd kunnen worden? Ik heb voornamelijk MKV h264 720p files. Bijvoorbeeld de Planet Earth serie van de BBC.

Groeten,

Tom
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

ShellBeach

#3
Voor HW accell icm Radeon 2600 (googlen op "avivo") zijn er alvast:

PowerDVD filter
Nero filter
Arcsoft filter

Mits wat hacking met graphedit kan je deze filters ook in andere players krijgen.
Zoek op de posts van ub4b en mijn nieuwe nickname klinktbeter hier zijn al pagina's aan verspild zelfs proof of concepts ...


S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

DrSmith

Quote from: WMC on November 21, 2008, 22:37:25
Bedankt voor je antwoord, ik ga het een dezer dagen proberen. Wat voor files heb je het dan vooral over die niet gedecodeerd kunnen worden? Ik heb voornamelijk MKV h264 720p files. Bijvoorbeeld de Planet Earth serie van de BBC.

Groeten,

Tom
Bestanden met een video format profile @L5.1 kunnen meestal niet afgespeeld worden. Je kunt het eenvoudig bekijken met Media Info.
Quote from: klinktbeter on November 21, 2008, 23:11:55
Voor HW accell icm Radeon 2600 (googlen op "avivo") zijn er alvast:

PowerDVD filter
Nero filter
Arcsoft filter

Mits wat hacking met graphedit kan je deze filters ook in andere players krijgen.
Zoek op de posts van ub4b en mijn nieuwe nickname klinktbeter hier zijn al pagina's aan verspild zelfs proof of concepts ...



Ik gebruik de PowerDVD filters en CoreAVC in KM Player, ook MPC kan van die filters gebruikmaken. Ik heb er geen hacks voor hoeven uitvoeren (maar dat komt misschien omdat ik een legale versie heb ;) ).

WMC

Het lijkt erop dat het lukt met MP HC. CPU load is by Iron Man 720p nog maar maximaal 10 procent. Ik heb de guide doorlopen, echter miste ik de optie om H264/AVC (FFmpeg) aan te vinken, deze stond er bij mijn MP niet in. Is dit erg of niet?

Quote from: klinktbeter on November 21, 2008, 23:11:55
Voor HW accell icm Radeon 2600 (googlen op "avivo") zijn er alvast:

PowerDVD filter
Nero filter
Arcsoft filter

Mits wat hacking met graphedit kan je deze filters ook in andere players krijgen.
Zoek op de posts van ub4b en mijn nieuwe nickname klinktbeter hier zijn al pagina's aan verspild zelfs proof of concepts ...


Zit dit Avivo standaard in je software die bij de kaart zit? En wat is de meerwaarde boven MPHC?
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

ShellBeach

Quote from: WMC on November 22, 2008, 20:08:55
Zit dit Avivo standaard in je software die bij de kaart zit? En wat is de meerwaarde boven MPHC?

Voor Avivo heb je een ATI kaart nodig, een recente driver en een codec die avivo gebruikt, de drie eerder gepost ondersteunen dat.
En dan nog een shell (of een software speler) die daarmee overweg kan, maar elke deftige speler kan dat. PowerDVD is een speler+extra applicaties+codec, hun codec kan je ook in andere players gebruiken.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

WMC

Nog een probleempje waar in tegenaan loop. Als ik dubbel klik om een film om hem af te spelen krijg ik een Windows scherm waar ik kan kiezen waarmee ik hem af wil spelen. Omdat MPHC geen installatie programma is staat hij niet in de lijst, dus ga ik naar de map waar ik hem heb uitgepakt. Als ik dan MPHC selecteer keer ik weer terug naar het programma selecteer venster, erg vreemd. Ligt dit aan MPHC?

Alvast bedankt,

Tom
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

kaajee

#8
Je kunt, wanneer je een programma er bij gezocht hebt (MPHC in jou geval), toch aangeven/aanvinken: Dit type bestand altijd met dit programma openen.........

Dan wordt altijd MPHC gebruikt.........

WMC

Quote from: kaajee on November 23, 2008, 13:59:07
Je kunt, wanneer je een programma er bij gezocht hebt (MPHC in jou geval), toch aangeven/aanvinken: Dit type bestand altijd met dit programma openen.........

Dan wordt altijd MPHC gebruikt.........

Misschien heb ik het probleem niet goed geformuleerd: Als ik MPHC selecteer om een film te openen opent hij hem hier niet mee en keert hij gewoon terug naar "selecteer het programma waarmee je de film wilt spelen".

Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

kaajee

En als je de film gewoon vanuit MPC-HC opent? (bestand-openen........., je kent et wel......)

WMC

Dat lukt wel, maar het is gewoon vervelend dat je er altijd aan moet denken het zo te doen.
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

DrSmith

Dus het lukt niet om dit met ("rechtsklik op gewenst bestand", "openen met", "programma kiezen" en dan onderin ook even "dit type bestand....." aan te vinken), voor alle dezelfde extensies in te stellen?

Je zou dan nog kunnen proberen om dit in te stellen door: "rechtsklik op gewenst bestand", "eigenschappen" en dan "programma wijzigen waarmee....".
Of in Verkenner gaan naar "Extra", "Mapopties", "Bestandstypen" en dan de gewenste extensies aan het gewenste programma koppelen.

RalphH

Nog even over de idc van 5.1, bij 720p films kun je deze makkelijk omzeten naar 4.1 (wat HA mogelijk maakt) met het progje "idc changer" Let op, bij 1080p werkt dit niet, dan heb je een langere weg te gaan om 'm om te zetten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

WMC

Quote from: DrSmith on November 24, 2008, 01:51:34
Dus het lukt niet om dit met ("rechtsklik op gewenst bestand", "openen met", "programma kiezen" en dan onderin ook even "dit type bestand....." aan te vinken), voor alle dezelfde extensies in te stellen?

Je zou dan nog kunnen proberen om dit in te stellen door: "rechtsklik op gewenst bestand", "eigenschappen" en dan "programma wijzigen waarmee....".
Of in Verkenner gaan naar "Extra", "Mapopties", "Bestandstypen" en dan de gewenste extensies aan het gewenste programma koppelen.

Heb het beide geprobeerd, lukt niet. Ik open wel gewoon vanuit MPHC. Overigens werkt L4.1 ook niet goed met HA, dus ik denk dat ik maar een nieuw moederbord met onboard kaart koop inclusief nieuwe processor. Wat volstaat om fatsoenlijke software versnelling te doen?
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

ShellBeach

Quote from: WMC on November 26, 2008, 19:20:41
Heb het beide geprobeerd, lukt niet. Ik open wel gewoon vanuit MPHC. Overigens werkt L4.1 ook niet goed met HA, dus ik denk dat ik maar een nieuw moederbord met onboard kaart koop inclusief nieuwe processor. Wat volstaat om fatsoenlijke software versnelling te doen?

Ik speel het zonder enige moeite op een Core2duo 3 Ghz .... een CPU van ongeveer een jaar oud.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

WMC

Omdat ik heb besloten de hardware te upgraden heb ik hier even een nieuw topic over geopend.

Bedankt voor de tips iedereen!
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R