Nintendo Wii Algemeen

Started by Paul Landsmeer, November 18, 2008, 11:29:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Paul Landsmeer

Er zijn al algemene topics voor PS3 en Xbox 360, maar blijkbaar niet voor de best verkopende console van deze generatie, de Nintendo Wii. Bij deze!

LittleNinja

Wat mag hier allemaal wel en niet besproken worden? ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Paul Landsmeer

#2
Qua verkoopcijfers is de Wii nu ook in de VS de 360 voorbijgeschoten met 2 miljoen meer verkochte consoles:

http://www.gamepro.com/article/news/207947/wii-leads-xbox-360-by-2-mln-units-in-u-s/

Let vooral op de enorm steile curve die de Wii haalt en op het feit dat, ondanks dat ze rond dezelfde tijd zijn gelanceerd, Sony er in geen enkele maand in is geslaagd om meer PS3's te verkopen dan de Wii. Sterker nog, het verschil is dramatisch groot.



Waar houdt dit op?


Paul Landsmeer

Quote from: LittleNinja on November 18, 2008, 11:30:29
Wat mag hier allemaal wel en niet besproken worden? ;)

Alles!

(gelukkig is de Wii totaal ongeschikt als mediaplayer  ;D)

Joris1971

Ik heb de wii... wat ik ervan vind? Geen ene reet aan.

In het begin is het leuk, maar om nu altijd als een idioot met die nunchuck controller te staan zwaaien, dank je.
Tevens ziet het er grafisch allemaal slecht uit, volgens mij was de gamecube grafisch sterker.

Ik vind de wii gewoon een kleuterconsole.

groet Joris

roland p

#5
Ik vind Zelda en Metroid nog wel leuk. Resident Evil wil ik ook nog wel een keer aanschaffen. Dat je met die controls moet gaan schudden boeit me eigenlijk niet meer zo (doe mij maar een gewone gewoon controller).

Graphics van de gamecube lijken idd. beter.

btw. Die reclame van dat muziek spelletje is echt tenenkrommend. Dat slaat toch helemaal nergens op?
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Steven Coymans

Heb er nu een maand of 2 eentje. Eigenlijk gekocht voor mijn vrouw. De Wii fit toestand dus.
Ikzelf ben er niet echt gek van. Ben dan zowiezo al niet echt een gamer, maar kan me niet langer dan 30min bezig houden met de spelletjes.
Heb er dan ook maar een paar. Transformers, Wii Sports, Mario Kart en Resident Evil Umbrella.
Waarbij Mario kart dan wel leuk is, vooral in multi-player.

Ik denk dat vooral de multi-player spelletjes het Wii concept aantrekkelijk maken, zeker spelletjes zoals tennis etc.
In je eentje vind ik er niet zoveel aan. Zeker omdat de grafics een beetje mager zijn.
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

LittleNinja

Ik ben van plan hem aan te schaffen voornamelijk omdat deze computer iets eenvoudiger te bedienen is voor mijn kids (3jr) als de PS3. Ben ook wel van mening dat deze computer vooral leuk is voor de jongere gamers.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

vieze freddie

de mijne gaat binnenkort gechipt worden
heb al genoeg spelletjes en wii-motes gekocht om hun uit de kosten te helpen
had ik geweten dat het zoveel geld zou kosten, had ik allang een ps3 gekocht veel goedkoper!
maarja had mijn tante kloten dan was het mijn nonkel! :-\

gebruik hem eigenlijk alleen nog maar als er bezoek is, met zijn vieren is het wel lachen
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

LittleNinja

;D

..met z'n vieren en dronken. ::)
( Jammer, want ik drink niet. :D )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

vieze freddie

2 dronken mannen en 2 nuchtere vrouwen meestal ;D
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Joris1971

Quote from: LittleNinja on November 18, 2008, 12:33:58
Ik ben van plan hem aan te schaffen voornamelijk omdat deze computer iets eenvoudiger te bedienen is voor mijn kids (3jr) als de PS3. Ben ook wel van mening dat deze computer vooral leuk is voor de jongere gamers.

Ik ga hem misschien verkopen Dennis (na goedkeuring van mijn vriendin). We hebben er een Wii-Fit bij en Mario Kart (met stuurtje) en nog wat spelletjes..

Paul Landsmeer

Quote from: Joris1971 on November 18, 2008, 12:00:37
Tevens ziet het er grafisch allemaal slecht uit, volgens mij was de gamecube grafisch sterker.

De Wii is eigenlijk is een iets verbeterde versie van de Gamecube, maar dan met motion-toepassingen. Grafisch hoeft de Wii dus niet onder te doen voor zijn oudere broertje. Ik heb zelf een Gamecube gehad maar die was qua beeld toch echt niet beter naar mijn mening. Dat Wii Sports er niet uitziet, tja, dat ligt aan de ontwikkelaar. Niet elke spelontwikkelaar haalt het maximale uit de mogelijkheden van de console.

vieze freddie

Quote from: Joris1971 on November 18, 2008, 12:47:05
Ik ga hem misschien verkopen Dennis (na goedkeuring van mijn vriendin). We hebben er een Wii-Fit bij en Mario Kart (met stuurtje) en nog wat spelletjes..
moest ge de wii fit board apart willen verkopen.. ;)
er zijn toch geen spellekes waar ge 4 van die dingen voor nodig hebt, anders zijn we weer vertrokken ::) ;D
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

LittleNinja

Quote from: Joris1971 on November 18, 2008, 12:47:05
Ik ga hem misschien verkopen Dennis (na goedkeuring van mijn vriendin). We hebben er een Wii-Fit bij en Mario Kart (met stuurtje) en nog wat spelletjes..

Op wat voor termijn?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Joris1971

Quote from: LittleNinja on November 18, 2008, 23:45:35
Op wat voor termijn?

Misschien deze week nog.

Ik stuur je even een PM.

Raimond

Quote from: Joris1971 on November 18, 2008, 12:00:37
Ik heb de wii... wat ik ervan vind? Geen ene reet aan.

In het begin is het leuk, maar om nu altijd als een idioot met die nunchuck controller te staan zwaaien, dank je.
Tevens ziet het er grafisch allemaal slecht uit, volgens mij was de gamecube grafisch sterker.

Ik vind de wii gewoon een kleuterconsole.

groet Joris

ach ja de meningen zijn daarover verdeeld,ik vind het meer een familie console ;D,tja en als je grafische hoogstandjes verwacht dan had jebeter een ps3 of 360 kunnen kopen naar mijn mening.

Ik vind persoonlijk dat het een erg leuke machine is.
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Paul Landsmeer

Quote from: Raimond on November 19, 2008, 09:47:09
ach ja de meningen zijn daarover verdeeld,ik vind het meer een familie console ;D,tja en als je grafische hoogstandjes verwacht dan had jebeter een ps3 of 360 kunnen kopen naar mijn mening.

Ik vind persoonlijk dat het een erg leuke machine is.

Om in familieverband of met casual gamers samen te spelen, is er geen betere, naar mijn mening. De motion functies geven dan een meerwaarde die de 360 en PS3 missen.

Wowly

Net een gekocht voor de kids  ^-^ Verwacht er veel van.....keep you posted.

Wowly

Raimond

#19
nooit te veel van verwachten,maar mijn ervaring is dat kids(mijn neefjes),het ding geweldig vinden,vooral mario kart,Mario Galaxy spelen ze heel graag :).
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Wowly

mario, heb ik al meer gehoord, dat dat zo'n succes is. Ga'k zeker proberen!!!

Wowly

Raimond

zekers doen hoor,echt dat zijn ideale games voor kids,ook voor jezelf trouwens hoor,vooral Mario kart is echt verslavend ;D.
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Harry HT

Hi,

Hoe zijn jullie ervaringen met ombouwen? Is er wat bekend over het stukgaan na ombouwen? 

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Paul Landsmeer

QuoteWii turns two as industry dominance continues

Nintendo's birthday gift for the Wii was the same this year as it was in 2007: Incredible sales, hardware shortages and more top 10 first party IP.

As the Wii enters its second year of life, the sales continue, the dust settles (on the console, some would say incorrectly), and new possibilities lay on the horizon.

Indeed, the past two years were a whirlwind for the console, billed over and over again by its handlers in Kyoto as the everyman, woman and child's system, thanks to its low buy in cost, motion controls and easy accessibility.

Consumers have rewarded Nintendo in droves for this approach, even as the most passionate of gamers have cried foul over a perceived lack of serious titles and a smothering online presence whose Friend Codes are a nuisance, to say the least.

The complaints have fallen on deaf ears for the most part, however, as Nintendo to date has sold 15 million Wii consoles to a formerly hardcore-dominated U.S. audience. For you number crunchers, that's about 2 million more than second place Xbox 360, which had a full year head start.

With shortages predicted to strike retailers again this holdiday--recession be damned--it's looking more and more like Nintendo could sell another 15 million by this time next year.

And, for once, on this milestone moment the success goes beyond hardware. Nintendo consoles, previously lambasted by critics and financial types because of a lack of software, now boast a wide range of titles. From mounds of shovelware to chart-topping first party IP, the Wii has surprised, for better or worse......

Het complete artikel: http://www.gamepro.com/article/news/207965/wii-turns-two-still-dominates/


Wowly

Quote from: Harry HT on November 20, 2008, 11:04:19
Hi,

Hoe zijn jullie ervaringen met ombouwen? Is er wat bekend over het stukgaan na ombouwen? 

Gegroet,

Harry

Ik heb hem nieuw uit de doos omgebouwd. Supermakkelijk met een clip, echter mijn originele dvd-rom drive had de befaamde epoxyhars beveiliging, dus heb ik eerst een vervangingsdvdrom moeten kopen alvorens de hack uit te voeren. Ik moet natuurlijk wel mijn backups kunnen maken....

Vandaag Wii music gedaan: heel erg leuk, ook goed te doen voor de kids!!

Wowly