Stassenhifi

Started by vinny70, November 7, 2008, 21:54:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vinny70

Zijn er mensen die ervaring hebben met Stassenhifi uit venlo?Ik ben geinteresseerd in een receiver(yamaharxv3800) die daar een stuk goedkoper is dan hier in Belgie.Scheelt 400 euro,wat toch wel de moeite is.Alleen vraag ik me af hoe zij dat voor zo een groot prijsverschil kunnen verkopen.Heb hier en daar al negatieve beoordelingen gelezen maar meschien dat hier personen zijn die een realistische visie hebben over deze firma.
Hopelijk,want ik hoop zo snel mogelijk over te gaan tot aankoop.

R

Gebruik even de zoekfunctie. Genoeg over geschreven :(

Nahpets

Inderdaad de zoekfunctie even gebruiken. Dan zal je zien dat er mensen met uitstekende ervaringen zijn en mensen met duidelijk minder goede ervaringen. Ik vind het overigens wel verdacht dat bij eerdere soortgelijke topics er ineens allerlei positieve ervaringen verschijnen van mensen die nooit eerder posten en ook daarna nooit meer wat geschreven hebben.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

beunky

Quote from: vinny70 on November  7, 2008, 21:54:12
Zijn er mensen die ervaring hebben met Stassenhifi uit venlo?Ik ben geinteresseerd in een receiver(yamaharxv3800) die daar een stuk goedkoper is dan hier in Belgie.Scheelt 400 euro,wat toch wel de moeite is.Alleen vraag ik me af hoe zij dat voor zo een groot prijsverschil kunnen verkopen.Heb hier en daar al negatieve beoordelingen gelezen maar meschien dat hier personen zijn die een realistische visie hebben over deze firma.
Hopelijk,want ik hoop zo snel mogelijk over te gaan tot aankoop.

Even afgezien van de uitstekende tips hierboven (zoek op oude topics) even een vraag: waarom kan Stassen dit zoveel goedkoper aanbieden? Ga het even voor jezelf na. Ze hebben net als andere winkels een pand en personeel, dus ook kosten.
Het kan dan alleen nog het gevolg zijn van een goede inkoopprijs. Ik vraag me dan af waarom zij van een Nederlandse importeur een veel betere inkoopprijs zouden krijgen dan de rest van Nederland...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Stefan S.

Quote from: beunky on November  7, 2008, 23:34:58
Het kan dan alleen nog het gevolg zijn van een goede inkoopprijs. Ik vraag me dan af waarom zij van een Nederlandse importeur een veel betere inkoopprijs zouden krijgen dan de rest van Nederland...

Of ze zijn gelukkig met een mindere marge...  ;D

jasjenl

Quote from: beunky on November  7, 2008, 23:34:58
Het kan dan alleen nog het gevolg zijn van een goede inkoopprijs. Ik vraag me dan af waarom zij van een Nederlandse importeur een veel betere inkoopprijs zouden krijgen dan de rest van Nederland...
Ze halen het vaak niet van de Nederlandse importeur. Ik heb bijv. een tijdje terug wel eens contact gehad met Marantz Nederland en die gaven ook aan dat Stassen geen afnemer van hen meer was.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Jurgen79

Ik heb altijd een heel erg gemengd gevoel bij ze. Ben er in het verleden vrij regelmatig geweest en ook vaak wat gekocht (ook vrienden en kennissen). Iedere keer ging er wel iets mis: apparaat niet op voorraad, verkeerde kleur, ander apparaat in doos, gereserveerde goederen ineens verkocht, andere AB erbij, demo model luidsprekers (Waar ik voor kwam) zwaar beschadigd. Maar dat staat tegenover dat ze ter plekke erg klantvriendelijk (lijken?) te zijn. Je kunt het grootste deel van de dag van alles en nog wat beluisteren in hun luisterkasteel. En bij bijna ieder ding wat er fout ging werd er uiteindelijk wel weer een nette oplossing aangedragen (duurder type met extra korting, alternatief apparaat tijdelijk te leen tot goede apparaat binnen is, vergoeding van brandstofkosten, enz).

Maar gezien de ervaringen uit het verleden en het feit dat het voor mij 2 uur rijden is kom ik er al een aardige tijd niet meer. Ik betaal nu graag (iets) meer voor hetzelfde apparaat van een dealer hier in de buurt.
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

jasjenl

Quote from: jslender on November  8, 2008, 15:10:00
Ik heb altijd een heel erg gemengd gevoel bij ze. Ben er in het verleden vrij regelmatig geweest en ook vaak wat gekocht (ook vrienden en kennissen). Iedere keer ging er wel iets mis: apparaat niet op voorraad, verkeerde kleur, ander apparaat in doos, gereserveerde goederen ineens verkocht, andere AB erbij, demo model luidsprekers (Waar ik voor kwam) zwaar beschadigd. Maar dat staat tegenover dat ze ter plekke erg klantvriendelijk (lijken?) te zijn. Je kunt het grootste deel van de dag van alles en nog wat beluisteren in hun luisterkasteel. En bij bijna ieder ding wat er fout ging werd er uiteindelijk wel weer een nette oplossing aangedragen (duurder type met extra korting, alternatief apparaat tijdelijk te leen tot goede apparaat binnen is, vergoeding van brandstofkosten, enz).

Maar gezien de ervaringen uit het verleden en het feit dat het voor mij 2 uur rijden is kom ik er al een aardige tijd niet meer. Ik betaal nu graag (iets) meer voor hetzelfde apparaat van een dealer hier in de buurt.
Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik heb er ook wel aardig wat dingen gekocht in het verleden, maar op de één of andere manier knaagde er ook altijd iets op de achtergrond. Ze zijn an sich wel aardig, maar de manier waarop ze zich gedragen geeft mij toch altijd het gevoel dat ze niet helemaal open kaart spelen met je. En ook ik heb wel eens gehad dat een model dat ik wilde hebben niet meer leverbaar was, maar dat een hoger model nog wel kon (terwijl in principe beide modellen destijds nog wel gewoon in de collectie zouden moeten zitten).

Het luisterkasteel is zeker leuk en je kunt daar op zich meestal rustig je gang gaan, maar toch, ergens heb ik ook altijd die gemengde gevoelens bij ze gehad.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

jaco

gooien ze nog steeds met een doos in de winkel, als voorbeeld hoe bij anderen met spullen omgegaan wordt, en waarom je dus vooral bij hun moet kopen ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Oud lid

Ik ken Stassen al zo'n 35 jaar. Ze hebben altijd als dubieus te boek gestaan, van het begin af aan. Het zijn inderdaad de zaken die al aangedragen worden. Ik heb er zelf nog nooit wat gekocht. We hebben wel een keer een radio gratis gekregen (35 jaar geleden) omdat mijn vader iets voor hem gemaakt had in dat pand aan de Vleesstraat. Ze hebben dat pand in de Vleesstraat ook al al die tijd gehad, dus wellicht dat er weinig meer aan betaald hoeft te worden. Ik woon al jaren elders. Een tijd terug heeft een kollega van mij iets bij Stassen gekocht en die was er positief over. Stassen doet aan grijze import. Volgens mij zit de oude Math Stassen er niet meer in maar een zoon. Jaren geleden was ik weer eens in Venlo en ben toen ook het pand aan de Vleesstraat weer eens binnen gelopen. Daar werd een personeelslid toch uitgekaffert omdat hij een klant via de telefoon niet dringend genoeg de winkel in had gepraat... Ik heb het telefoongesprek gehoord en het uitkafferen. Bij de beesten af. Ik zou er NOOIT iets kopen.

Erwin B

johnhifi

De post van Erwin B. Dat dus. Beter kan ik het niet omschrijven.

Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

cycloon

Ik ben anders toch tevreden met hun service. Ben altijd zeer vriendelijk geholpen en ontvangen in hun winkel!
Zelfs soms met koffie en gebak.

Het enigste minpuntje dat ik kan noemen is de levering van mijn pioneer plasma laatst, zou eerst ochtends komen toen begin van de middag maar werd uiteindelijk avonds. Dus ja dan zit je de hele dag thuis op een dag dat je anders geld kan verdienen bij klanten....

Maar behalve dat, ben ik zeker tevreden en zal ik daar ook graag spullen blijven kopen.
Pioneer sc-lx71/Pioneer bdp-lx71/lx5090/Elac-Fs 208.2/bs204.2/cc201.2/MJ Acoustics Reference 150 MKII.

DD2

Hier ook goede ervaringen..  prima service geen problemen mee gehad tot dusver..

1x erg lang moeten wachten op een interlink.. kreeg daarvoor in de plaats een duurdere versie. top geregeld dus.

peterrr

Hier 2 keer een slechte ervaring, receiver via internet niet voorradig, 6 x bellen drammen of ik toch niet de zilveren wou.
De zwarte (4weken later)kreeg ik via GLS en moest ik ophalen in Utrecht.(woon in hilversum).
Met een zelfde knik in de kap  zo groot als een ARAGON versterker.
Met een DUITS reparatie rapport dat de eelco`s vervangen ware en de kap  ::)
die kwam een knul 2 weken later weer op halen en "cash"terug betalen.

Tweedekeer .....nieuwekans.......speakers...... mission......advocaat.....1jaar ellende.......

Gelukkig hebben we de foto`s nog.

Stassen mag van mij verdwijnen in een Mergelgrot...diep......heeeel diep.

groet peterr



Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

cinebasement

#14
Ik zal er NOOIT meer een stap binnen zetten...
Afspraken die meerdere keren niet worden nagekomen... Apparatuur welke ineens toch al verkocht blijkt te zijn als je een luister-afspraak hebt... Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik zal je het hele verhaal besparen, maar mij zul je er niet meer tegen komen...
In een woord: schandalig...


S60t

#15
Erg goeie ervaringen mee. Erg aardige mensen en leveringen op tijd, ook zeer goede service.
Dit soort mensen vind je niet in de randstad in iedergeval.

Mijn ervaring is dat ik dit soort service niet vaak meer mee maak.

Wel bijzonder om te lezen hoe de ervaringen kunnen verschillen.

Greetz.
Samsung Q8FN 55", Epson EPM-TW5000, searching for mobile screen, Yamaha RX-A1040, Yamaha DVD-S2700, Playstation 4, Kef Q5, KEF Q4, Dali sub, Kef CODA 80, Kef 1 Eitje.

peterrr

Quote from: S60t on November 23, 2008, 17:44:34
Erg goeie ervaringen mee. Erg aardige mensen en leveringen op tijd, ook zeer goede service.
Dit soort mensen vind je niet in de randstad in iedergeval.

Wel bijzonder om te lezen hoe de ervaringen kunnen verschillen.

Greetz.

Vind je het normaal om alle zaken/mensen in de Randstad over een kam te scheren ?

Ga jij even in de "schaamhoek" jochie  >:(

Peterr (uit de randstad )


Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Paul1967

Quote from: S60t on November 23, 2008, 17:44:34
Erg goeie ervaringen mee. Erg aardige mensen en leveringen op tijd, ook zeer goede service.
Dit soort mensen vind je niet in de randstad in iedergeval.Wel bijzonder om te lezen hoe de ervaringen kunnen verschillen.

Greetz.

??? Waar slaat dit nou weer op.

Stassen heb ik zelf geen ervaring mee. Gezien de toch wel (meestal) negatieve uitlatingen over deze winkel, zal ik mijzelf eerst ff goed achter de oren krabben eer er wat te kopen cq zaken met ze te doen.

S60t

#18
Quote from: peterrr on November 23, 2008, 19:06:19
Vind je het normaal om alle zaken/mensen in de Randstad over een kam te scheren ?

Ga jij even in de "schaamhoek" jochie  >:(

Peterr (uit de randstad )




Ach...wat zal ik zeggen. Alles is te nuanceren....ik kom zelf ook uit de randstad en heb nu eenmaal deze ervaringen. Dat ik deze deel en mensen het hier niet mee eens zijn is niet meer dan normaal...Alleen om meteen een waarde oordeel er aan te hangen met de opmerking "Ga jij even in de "schaamhoek" jochie"  vind ik wel jammer....

Maar ook hier, ieder zijn mening.
Samsung Q8FN 55", Epson EPM-TW5000, searching for mobile screen, Yamaha RX-A1040, Yamaha DVD-S2700, Playstation 4, Kef Q5, KEF Q4, Dali sub, Kef CODA 80, Kef 1 Eitje.

S60t

#19
Quote from: HT-kabouter on November 23, 2008, 20:08:08
??? Waar slaat dit nou weer op.

Stassen heb ik zelf geen ervaring mee. Gezien de toch wel (meestal) negatieve uitlatingen over deze winkel, zal ik mijzelf eerst ff goed achter de oren krabben eer er wat te kopen cq zaken met ze te doen.

Dat is natuurlijk geheel je eigen keuze...ik deel alleen een ervaring wat in dit onderwerp volgens mij gevraagd wordt...die van mij is nu eenmaal goed.
Als mensen daar problemen mee hebben als ik een vergelijk trek met de randstad ...tja verder ga ik hier niet meer op in.

Een ieder doet ermee wat hij wil.
Samsung Q8FN 55", Epson EPM-TW5000, searching for mobile screen, Yamaha RX-A1040, Yamaha DVD-S2700, Playstation 4, Kef Q5, KEF Q4, Dali sub, Kef CODA 80, Kef 1 Eitje.

Paul1967

#20
Je weet het weer mooi te brengen. Je had iets genuanceerder met je woordkeuze om kunnen gaan.
Zoals je het bracht lijkt het erop dat je alle mensen in de Randstad over één kam scheert m.a.w. niet aardig zijn, niet op tijd leveren en geen service verlenen.
Ik ben ook wel eens in het Zuiden des lands niet al te vriendelijk geholpen in een winkel, mij hoor je dan niet zeggen dat meteen alle winkels/personen daar niet sporen.

S60t

#21
Quote from: HT-kabouter on November 25, 2008, 18:06:41
Zoals je het bracht lijkt het erop dat je alle mensen in de Randstad over één kam scheert m.a.w. niet aardig zijn, niet op tijd leveren en geen service verlenen.

Dat was niet de bedoeling, ik heb dan ook maar een nuancering in de post aangebracht
Samsung Q8FN 55", Epson EPM-TW5000, searching for mobile screen, Yamaha RX-A1040, Yamaha DVD-S2700, Playstation 4, Kef Q5, KEF Q4, Dali sub, Kef CODA 80, Kef 1 Eitje.

cycloon

Mijn nieuwe pioneer sc-lx71 receiver heb ik bij stassen gekocht, welke in week 3 helaas een kapot powerledje ontwikkelde..
Even gebeld met stassen, werd gewoon thuis omgeruild (vlijmen). Klasse!
Pioneer sc-lx71/Pioneer bdp-lx71/lx5090/Elac-Fs 208.2/bs204.2/cc201.2/MJ Acoustics Reference 150 MKII.

wh-vanderpost

Heb er destijds een Onkyo receiver en DVD speler gekocht. Ik heb de 501 meegenomen en een week later omgeruild voor een 601 omdat de 501 geen component switching had. Kon probleemloos, weinig bij hoeven betalen.
De DVD speler (402) was nog niet uit toen, zodra hij uit kwam zouden ze hem opsturen. Paar keer aan de telefoon gehangen omdat het te lang duurde. Uiteindelijk een speler met de post gekregen die duidelijk de stoeptegels van dichtbij had gezien. Aan/uit knop zat IN de speler en nog meer beschadigingen op de kast. Opgebeld en een afspraak gemaakt... weer erheen gereden en na wat zoekwerk (magazijn zit blijkbaar tegenover de showroom) kon ik een nieuwe speler meenemen. In totaal veel tijd gekost, niet echt een hele slechte ervaring maar de volgende keer toch maar iets dichterbij zoeken.
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

roadrunnerguido

Mijn ervaring met Stassen ligt er een beetje tussen in...

Ik heb mijn 4 Kef Q1 daar gekocht, in eerste instantie ging ik voor Warfedale 9.2 maar na een mailtje of ze die op voorraad hadden werd ik gebeld met een ellelang verhaal wat voor troep dat wel niet was.
Er werd mij geadviseerd om voor de Kef iQ3 te gaan, ervan uitgaande dat ze verstand van zaken hadden vond ik dit ook goed.
Aangezien deze niet meer leverbaar waren ??? hadden ze er 4 opzij gezet voor mij en kon ik zaterdags ze komen ophalen.

Eenmaal in de winkel werden we vriendelijk onthaald door een jong gastje die in 3 minuten mijn goede zin had verpest, want volgens hem was Kef maar rotzooi wat niet hard kan draaien en een nauw afstraling heeft.

Een paar minuten later stond er een andere verkoper voor me met de mededeling dat de 1Q3 niet op voorraad waren en ook niet meer besteld konden worden. Uiteindelijk kwamen we op het nieuwe ??? type Q1 uit, het enige verschil was dat de achterkant vlak was.

Na nog een paar verkopers met tegenstrijdige verhalen kreeg ik Marcel Stassen te spreken die meteen een rondleiding gaf door het "kasteel" en toen hij hoorde dat ik er 4 tegelijk wilde hebben was het zo geregeld. Maar ze moesten besteld worden.

Een week later kon ik ze ophalen, weer 3 verschillende verkopers, maar nu onder het genot van koffie met vlaai  :tongue2:
En een half uur later, nadat er 2 man waren die beweerde dat ze nog niet binnen waren, had ik dan eindelijk de speakers in de auto liggen.

Maar verder ben ik wel tevreden over ze  O0 het was mijn eerste en laatste keer.
LCD - Sharp LC 37XD1E
Receiver - Marantz SR 7500
Bluray - Sony BDP S550
DVD - Philips 5980 Fronts en Surround Kef Q1 Center JBL.... Sub Sony....