Bug (2006)

Started by ShellBeach, November 3, 2008, 21:50:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ShellBeach

Gisteren Bug uit 2006 gezien. Volgens moviemeter:

QuoteVerenigde Staten
Thriller / Drama
102 minuten

geregisseerd door William Friedkin
met Ashley Judd, Harry Connick Jr. en Michael Shannon

Agnes is een eenzame, gescheiden vrouw die nog steeds doodsbang is voor haar ex-echtgenoot. In een onguur motel in Oklahoma leert ze een paranoïde oorlogsveteraan kennen, die overal waar hij kijkt wormen en insecten denkt te zien.

Redelijk goor hoe die paranoïde oorlogsveteraan Ashley zo kan mindfucken dat ze ook overal beestjes ziet. De tegenmaatregelen worden naar 't einde redelijk drastisch. Het doet me denken aan het effect van jeuk: als je iemand ziet krabben dan is de kans ook groot dat je zelf gaat krabben. Of als iemand gaat kuchen, werkt ook aanstekelijk. Vergroot dit effect 1000x en gooi er nog een complot theorie tegenaan en je hebt een film als Bug.

Het einde was er wel een beetje over mensen die The Signal leuk vonden zullen hier wellicht ook van genieten.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Tube-freak

#1
Ik vond dit wel een goede film vooral omdat je nooit helemaal weet wat nou echt is en wat een paranoide fantasie.  Ik denk wel dat het de bedoeling is dat het een complot "praktijk"  is want dat merk je aan allerlei miniscule details.

Zo vliegt er in het begin van de film een helicopter over als ze buiten staat voor haar hotel kamer (dus ze weten dat ze thuis is)  dan beginnen ook onmiddelijk de mysterieuze telefoontjes even later schrikt ze van een merkwaardige man in de supermarkt die "per ongeluk"  tegen haar aanstoot.

Zo zijn er nog wel een paar momenten die doen vermoeden dat het allemaal wat meer is dan fantasie...  En ook al zou het dus niet echt zijn dan is het nog steeds een goede film (het kan nog steeds allemaal toeval zijn).

persoonlijk houd ik niet van de super subtiele hints,  mag van mij wel wat meer "obvious" maar wel echt goed acteerwerk en goed verhaal met lekker minimale amount aan verschillende sets (Alles wat je ziet is hotel kamer, supermarkt en lesbo-bar). 


16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai