Media Center Extender

Started by CineSmurf, October 11, 2008, 15:58:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CineSmurf

Af en toe neem ik een programma met mijn media center op. Nu brand ik ze altijd op een DVD+RW'tje, maar ik zou het liefst meteen op mijn PC via een mediacenter extender de programma's bekijken. Ben vooral op zoek naar een goedkope effectieve oplossing. Het hoeft geen HD aan te kunnen oid.

Ik heb beschikking over ethernetaansluitingen bij mijn TV.

Iemand een idee wat ik kan gebruiken?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Jeroen V

Quote from: CineSmurf on October 11, 2008, 15:58:13
Iemand een idee wat ik kan gebruiken?

Je kunt een Xbox360 gebruiken, daar zit een Media Center Extender ingebakken. Ik ben er eigenlijk zelf ook benieuwd naar of dat prettig werkt (en of het een beetje stil is) Ik zou het graag in de slaapkamer willen gebruiken.

CineSmurf

Quote from: Jeroen V on October 11, 2008, 16:04:19
Je kunt een Xbox360 gebruiken, daar zit een Media Center Extender ingebakken. Ik ben er eigenlijk zelf ook benieuwd naar of dat prettig werkt (en of het een beetje stil is) Ik zou het graag in de slaapkamer willen gebruiken.

Xbox 360 is nog best prijzig. Volgens kan je de oude Xbox'en ook gebruiken, maar hoe en of dat werkt is allemaal erg onduidelijk... Dan staat er zo'n lijst met onmogelijke afkortingen wat ie allemaal kan afspelen, maar geen idee welke afkorting wordt gebruikt voor programma's die media center opneemt...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Bart_M

Volgens mij kost de Xbox 360 nu iets van €150. Valt nogal mee dus.

Jeroen V

Quote from: CineSmurf on October 11, 2008, 16:19:29
Xbox 360 is nog best prijzig. Volgens kan je de oude Xbox'en ook gebruiken, maar hoe en of dat werkt is allemaal erg onduidelijk... Dan staat er zo'n lijst met onmogelijke afkortingen wat ie allemaal kan afspelen, maar geen idee welke afkorting wordt gebruikt voor programma's die media center opneemt...

Je kunt inderdaad de oude ook gebruiken, en dan heb je twee mogelijkheden. Microsoft heeft een MCE Extender gemaakt voor de Xbox (dus software en AB) die werkt gewoon als 'echte' Media Center Extender. En je kunt XBMC Media Center gebruiken. (xbmc.org) Media Center neemt op in dvr-ms formaat, en die staat netjes in de lijst met ondersteunde containers. Als je overigens de Vista TV Pack installeert, dan wordt er opgenomen in .wts formaat, en die kan volgens mij (nog?) niet door XBMC afgespeeld worden.

CineSmurf

150 euro is inderdaad niet veel. Werkt ie dan meteen als MCE extender? Of moet je nog wat extra's kopen (afstandsbedieningen enzo)?

Ik kwam zonet met wat googlen nog een product voor mijn Wii tegen: XOOM. Maar slechte reacties en ook hier is het me weer niet duidelijk of je MCE bestanden kan afspelen.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

celerontje

Linksys heeft hier ook een kastje voor. (met HDMI!)
Zowel met, als zonder ingebouwde DVD speler te verkrijgen.
De x-doos 360 verbruikt veel energie en is behoorlijk lawaaiig.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Jeroen V

Quote from: celerontje on October 11, 2008, 17:33:41
De x-doos 360 verbruikt veel energie en is behoorlijk lawaaiig.

Mijn neefje heeft er eentje, en met spellen maakt hij inderdaad veel lawaai, maar ik vraag me af of hij als MCE extender misschien wel stil is. (minder stroom verbruik)

CineSmurf

Nadeel van de XBOX is ook de zeeeer lage WAF  ;) ("Waar hebben we nou weer nog een spelcomputer voor nodig...)

Die linksys dingen zijn wel mooi, maar kennelijk is er nog niet een simpel apparaatje van een paar tientjes dat gewoon doet wat ie moet doen...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

CineSmurf

Inmiddels een tweedehands xbox onderweg naar mijn  ;D Kan ik wat gaan experimenteren.

Wellicht zijn hier ook wat popcornhour experts in de zaal  :P

Speelt een popcornhour ook windows-media-center files af?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Madhouse

#10
Quote from: CineSmurf on October 21, 2008, 11:01:19
Inmiddels een tweedehands xbox onderweg naar mijn  ;D Kan ik wat gaan experimenteren.

Wellicht zijn hier ook wat popcornhour experts in de zaal  :P

Speelt een popcornhour ook windows-media-center files af?

Ik doe het nu met mijn Xbox360. Dit werk heel goed, alleen zijn bepaalde formaten niet af te spelen!
Ik wil ook heel graag een Popcorn Hour A-110 aan gaan schaffen om alle formaten af te kunnen spelen (op 1080p via HDMI) en dan laat ik mijn 360 vervallen als media extender. Als het goed is is een media center file gewoon .wmv en dit speelt de 360 en popcorn gewoon af.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

CineSmurf

Windows media center file is een .dvr-ms file. Inderdaad een soort wmv, maar hij staat niet bij de lijst wat ondersteund wordt...


Hoe ga ik trouwens precies de xbox (oude type) als mediacenter extender gebruiken? Moet ie omgebouwd zijn? Zo ja, hoe kom ik daarachter of dat zo is?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

CineSmurf

Ok. Ik heb mijn XBOX. (ouderwets model). Vraag is nu - hoe ga ik die als mediacenter gebruiken?

Iemand enig idee? Moet ie omgebouwd zijn? Hoe kom ik daarachter?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.