DD - nieuw huis - tijd voor 3e BIOS

Started by DD2, October 2, 2008, 23:39:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

high-q

Ik kwam per toeval op deze pagina uit ... zie dat er al een tijdje geen activiteit in dit threadje is geweest.

Wat een ontzettend sfeervolle HT!!! Ik zit zelf aan iets vergelijkbaars te denken in de zin van dedicated ruimte wat ook
sfeervol is zonder dat er film gekeken wordt.

FF een paar vraagjes, welke kleur verf heb je op de muur, wat voor verf heb je op de muur en welke lampen heb je
aan de wand hangen??

Grtz!!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

DD2

Thanks!

De verf is van Veveo, gewoon goede latex.. kleurnr weet ik zo niet (vriend & aannemer kwam ermee, zal hem eens vragen welk nr het was). Het is een combinatie van grijs met een tintje groen en bruin. Beetje navie achtig noem ik het maar..  :)

Lampjes heb ik ergens op internet gevonden..  RVS.. waren niet duur ook, meen 30 euro per spotje..  in het plafond zitten standaard halogeen spots en de indirecte verlichting via de zijkant van het plafond is een dubbele lichtslang. Alles dimbaar.


DD2

Inmiddels ook wat upgrades doorgevoerd qua geluid, 5.1 ipv 21 etc,..  Zal weer eens vragen of iemand wat nieuwe foto's kan schieten.

skank1

#178
knap man! thumbs op

nog even een vraagje omtrent de ruimte (anderen mogen ook antwoorden)

maar wat doe je met de garagepoort? is die er nog?
ik heb nl ook een garage (staat wel los van het huis, achteraan de tuin) ideaal dus echter wel wat minpunten
dit zou betekenen dat ik er chauffage moet heen leggen (onhaalbaar denk ik)
al het materiaal die er nu instaat een andere plaats moet geven... (terug onhaalbaar)
elektriciteit zou echter geen probleem zijn vermits er een verdeelkast staat
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

DD2

In mijn geval heb ik de garagedeur verwijderd, dat is nu een dichte muur geworden (zie paar pagina;s terug..)

skank1

#180
Quote from: DD2 on October 12, 2010, 14:16:46
In mijn geval heb ik de garagedeur verwijderd, dat is nu een dichte muur geworden (zie paar pagina;s terug..)
het leek nochtans niet volledig dicht ;) zal wel mijn ogen zijn
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

high-q

#181
Quote from: DD2 on October 12, 2010, 13:23:14
Thanks!

De verf is van Veveo, gewoon goede latex.. kleurnr weet ik zo niet (vriend & aannemer kwam ermee, zal hem eens vragen welk nr het was). Het is een combinatie van grijs met een tintje groen en bruin. Beetje navie achtig noem ik het maar..  :)

Lampjes heb ik ergens op internet gevonden..  RVS.. waren niet duur ook, meen 30 euro per spotje..  in het plafond zitten standaard halogeen spots en de indirecte verlichting via de zijkant van het plafond is een dubbele lichtslang. Alles dimbaar.



Bedankt voor de antwoorden, het resultaat mag er echt wezen  :wub:

@Skank1
Voor de voorbereiding is bij mij in de garage de CV-installatie al verplaatst en is er een kozijn in de maak ter vervanging van mijn garagedeuren.
Daar komt gedeeltelijk een dichte muur en een kozijn voor een deur. Er komt ook nog een tussenwand, zodat er een soort van klein hok ontstaat
voordat je de toekomstige HT binnen komt lopen. (ga ik gebruiken als washok, wasmachine staat er ook al)

Heb een garage en een schuur, dus alles wat in de garage staat kan naar de schuur. Aangezien ik de garage voor nog geen 10% gebruik leek mij
een transformatie naar een dedicated HT mij wel een leuk idee ;D

Zoals ik het nu zie duurt het verzorgen voor een goede basis het langst. Maar goed .... we hebben geduld. De set is er ook niet in één keer gekomen
en de hobby mag je best bezig houden  ;)

Grtz!


HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skank1

Quote from: high-q on October 12, 2010, 15:38:26
Bedankt voor de antwoorden, het resultaat mag er echt wezen  :wub:

@Skank1
Voor de voorbereiding is bij mij in de garage de CV-installatie al verplaatst en is er een kozijn in de maak ter vervanging van mijn garagedeuren.
Daar komt gedeeltelijk een dichte muur en een kozijn voor een deur. Er komt ook nog een tussenwand, zodat er een soort van klein hok ontstaat
voordat je de toekomstige HT binnen komt lopen. (ga ik gebruiken als washok, wasmachine staat er ook al)

Heb een garage en een schuur, dus alles wat in de garage staat kan naar de schuur. Aangezien ik de garage voor nog geen 10% gebruik leek mij
een transformatie naar een dedicated HT mij wel een leuk idee ;D

Zoals ik het nu zie duurt het verzorgen voor een goede basis het langst. Maar goed .... we hebben geduld. De set is er ook niet in één keer gekomen
en de hobby mag je best bezig houden  ;)

Grtz!

Het ontbreken van verwarming in de garage en de ketel die bij mij op zolder staat van het huis (20m verwijdert van de garage) staat, zal zoiezo voor een absolute "no go" zorgen
echter is de zolder bij mij wel een optie.. maar dan heb ik terug het probleem van slapende kinderen in huis ( en die gaan de eerste 20 j nog niet het huis uit)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

DD2

#183
Nog even lopen stoeien met autostich..  gaaf progje..   8)

simpel cameraatje.. kleuren kloppen helaas niet echt en de kwaliteit laat te wensen over..  (donker zwart is paars uitgevallen blijkbaar)...

maar... wel leuk voor het idee   :P








DD2

#184
QuoteHet ontbreken van verwarming in de garage en de ketel die bij mij op zolder staat van het huis (20m verwijdert van de garage) staat, zal zoiezo voor een absolute "no go" zorgen

Heb zelf een klein radiatortje geplaatst en er hangt een airco welke ook kan verwarmen..    Aangezien de hoeveelheid isolatie die van mijn huis overtreft  ::) is het er eigenlijk altijd aangenaam, zowel in de zomer als winter..    

kwestie van goed isoleren dus.. ;)

MG76

ziet er gaaf uit! Ook mooie up/down verlichting, welk merk/type is dat als ik vragen mag?

DD2

Durf ik je zo niet te zeggen, ben gewoon online gaan zoeken en kwam ze vrij snel tegen destijds.  Volgens mij zag ik ze een tijd terug zelfs bij de Aldi liggen met Ledjes erin.

high-q

Nice update. Wel grappig om te zien dat op je foto's de wanden de ene keer meer grijs lijken en de andere keer iets groener.
Gisteren wat plaatjes laten zien aan mijn vriendin. Zij vond de ruimte erg sfeervol en zelfs de diffusors mooi, haha!  :D

Waar heb je je apparatuur trouwens verstopt?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Bolle

Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

DD2

Quote from: high-q on October 13, 2010, 10:04:52
Nice update. Wel grappig om te zien dat op je foto's de wanden de ene keer meer grijs lijken en de andere keer iets groener.
Gisteren wat plaatjes laten zien aan mijn vriendin. Zij vond de ruimte erg sfeervol en zelfs de diffusors mooi, haha!  :D

Waar heb je je apparatuur trouwens verstopt?

haha,, snap precies wat je bedoelt met de diffusors..  kreeg hetzelfde commentaar..  mijn vriendin snapte niet dat ik ze erop plakte en nu vind ze het ook mooi..  zo zie je maar.

de panorama foto's kloppen niet qua kleur, die op pagina 6 zijn beter  al moet ik zeggen dat de kleur op de bovenste foto van de muur ook wel dichtbij lijkt te komen.  slechte camera gebruikt.. licht voluit aan en heb nog moeten fotoshoppen ook om het een beetje zichtbaar te krijgen.

Apparatuur staat bij mij achter mijn bank in een rack..  idd verstopt.. ;)

HTip

Prachtige ruimte en ook nog de akoestiek aangepakt :thumbs-up:

Helemaal top!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Apoc@

Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA


hoekie

Strakke ruimte!

Waar zit nu de garagedeur en hoe heb je die geïsoleerd?

Aangenaam is het, maar hoeveel graden is de ruimte in de winter met -10 of draait de radiator mee op de kamerthermostaat.?

Gr. Alex

CoSo

#194
Quote from: hoekie on October 17, 2010, 20:07:38
Strakke ruimte!

Waar zit nu de garagedeur en hoe heb je die geïsoleerd?

Aangenaam is het, maar hoeveel graden is de ruimte in de winter met -10 of draait de radiator mee op de kamerthermostaat.?

Gr. Alex

Quote from: DD2 on October 12, 2010, 14:16:46
In mijn geval heb ik de garagedeur verwijderd, dat is nu een dichte muur geworden (zie paar pagina;s terug..)

hoekie

Excuus, niet goed gelezen.....

DD2

QuoteAangenaam is het, maar hoeveel graden is de ruimte in de winter met -10 of draait de radiator mee op de kamerthermostaat.?

De Radiator draait mee op met de woonkamerthermostaat idd. Denk dat het anders wel een kwestie van tijd is idd voordat de ijspegels aan de speakers hangen.. ;)

hoekie

#197
Quote from: DD2 on October 18, 2010, 08:02:32
De Radiator draait mee op met de woonkamerthermostaat idd. Denk dat het anders wel een kwestie van tijd is idd voordat de ijspegels aan de speakers hangen.. ;)

Valt mee hoor ;)
Ik heb de radiator weggehaald omdat ik dat oude ding niet mooi vond.
Hij zat ook hier aan de lange wand en dan had ik misschien de leidingen moeten verleggen naar het nistje. (vond een strakke wand zonder iets mooier)
In het nistje zit nu de airco dus die had daar dan niet meer geplaatst kunnen worden.

Waar de leidingen achter de wand zitten (lange wand), daar hangen nu de diffusers...

Al met al goed dat ik er geen heb terug geplaatst al mis ik m toch wel een beetje.
Nu is het 16 graden in de ruimte maar met de kou die gaat komen gaat de temperatuur uiteraard ook naar beneden.

Als het buiten -10 is dan is het in de garage zo'n 8 graden en dat is koud.
Gelukkig kan de airco ook verwarmen. Deze zet ik dan een 45 minuten voor aanvang film aan en dan warmt die rustig de ruimte op...

Etiennevh

Mooie ruimte! Mijn ruimte is net zo breed, dus dit is voor mij een passend voorbeeld! Thanks voor de inspiratie! Btw, nooit nagedacht over 21:9? (heb niet heel je topic doorgelezen)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

DD2

QuoteMooie ruimte! Mijn ruimte is net zo breed, dus dit is voor mij een passend voorbeeld! Thanks voor de inspiratie! Btw, nooit nagedacht over 21:9? (heb niet heel je topic doorgelezen)

Zeker wel nagedacht over 21:9 echter vind ik deze ruimte daar te klein voor.. zou wel groter willen draaien in een verre toekomst (zal ik een ander huis moeten hebben dan.. :) ).   2e probleem is dat alle "gangbare" beamers voor zover ik weet native 16:9 uitsturen vanaf het panel..  dan via een dure voorzetlens schalen naar 21:9.   Niet echt een optie dus voor mij op het moment. Masking dat zie ik ook niet echt zitten, ook nog geen echt goede oplossing voor gezien.  Nu plaats ik de subs vaak in het "zwarte" gedeelte om tegemoed te komen aan de wensen van sommige bezoekers.. ;)  en bij de niet engelse films uiteraard.. ;D