HT in Garage Xtra Small

Started by LP, September 12, 2008, 16:06:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Wederom een mooie ruimte! Het zijn net konijnen ;)

Proficiat!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Seth__Gekko

Dat ziet er inderdaad chique uit zeg. Je ziet die monster van een center al opdoemen in het licht!

De stoelen zijn een opvallende keuze, niet de grote recliners in de smalle ruimte, maar het zijn Gelderlanders, die zullen wel als gegoten zitten! Ben benieuwd naar de projectieplannen.

mikeske

Heel mooi gedaan  ;)

Veel plezier in je HT
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Starred

Is Toine nog langsgeweest?
En hoe is je akoestiek nu?

LP

Quote from: Starred on April 20, 2009, 09:53:23
Is Toine nog langsgeweest?
En hoe is je akoestiek nu?

Akoestiek is een stuk beter dan de woonkamer. Maar kan nog niet zeggen dat ik er van sta te springen. Heb nu geen CD speler meer en heb muziek alleen maar kunnen testen door wat WAV's naar de AVR600 te streamen. Dit klonk goed maar niet geweldig. Kan aan de ruimte liggen en kan natuurlijk aan de streaming-kwaliteit van de AVR600 liggen. Het laag galmt niet meer zo erg als in de woonkamer. De ene film die ik heb kunnen kijken, klonk prima. Heb zelfs voor het eerst de bas kunnen voelen. Dit is mij in de woonkamer nog nooit gebeurd.

Maar zoveel heb ik nog niet van de ruimte kunnen genieten. Paar dagen nadat de ruimte was 'opgeleverd', kwam de stucadoor om de ruimte ernaast te stucen. De ruimte had hij zo mooi afgeplakt dat ik geen zin had om dit er af te halen (moet 'm nu namelijk nog verven). Maar hij zit nu al twee keer in de verf en begint er op te lijken. Nog 1 weekje afzien en dan kan ik er weer in.

Toine is nog niet langs geweest. Goed dat je erover begon. Was de afspraak een beetje vergeten. Maar heb gelukkig nog twee weken.

Quote from: Fabian92 on April 19, 2009, 18:41:11
Mooie ruimte hoor  ;) Maar projectie komt dus nog wel?  :happy:

Projectie komt er zeker. Het wordt naar alle waarschijnlijkheid een 110inch audiotransparant scherm en JVC RS20 beamer. Maar het hangt er nog niet dus ik hou nog even een slag om de arm.

Quote from: celerontje on April 19, 2009, 18:06:24
Heel mooi!
Ik begrijp alleen je keuze voor de Sony S550 niet, je hebt die analoge uitgangen niet nodig en qua beeld zijn er betere spelers voor hetzelfde geld, maargoed, 't is jouw keuze! ;)

Bij de S550 heb ik eigenlijk helemaal niet nagedacht. Het is een tijdelijke oplossing en deze zal t.z.t. naar de woonkamer verhuizen. Zocht iets goedkoops. De S550 kwam goed uit de reviews en ook aangeschaft zonder beeld te bekijken. Maar nu ik 'm heb gezien en gehoord, is het best een goede koop geweest.

Wat ik eigenlijk zoek is een apparaat zoals de Linn DS (staat ook nog op mijn verlanglijstje) maar dan voor blu-ray. Zit er aan te denken om zelf een PC te bouwen waarmee ik films kan streamen maar ben zo bang dat de kwaliteit tegen gaat vallen.

bmateijsen

Dan zou ik de Dune Center nemen met een paar E-sata disks.

Groet,

Bjorn

Quote from: LP on April 26, 2009, 15:16:21
Wat ik eigenlijk zoek is een apparaat zoals de Linn DS (staat ook nog op mijn verlanglijstje) maar dan voor blu-ray. Zit er aan te denken om zelf een PC te bouwen waarmee ik films kan streamen maar ben zo bang dat de kwaliteit tegen gaat vallen.

LP

#31
Bedankt voor de tip Bjorn. Had nog nooit van de Dune gehoord. Zoiets zoek ik. Er zijn meer van dit soort apparaten maar dit is volgens mij de eerste die BD-ISO kan afspelen (en dat heb ik nodig). De Dune BD Base voldoet aan al mijn wensen. Interne BD speler of SATA disks zijn niet echt noodzakelijk. Gigabit LAN is voldoende (heb al mijn films & muziek nu al op 2 servers staan).

Niet actief

Het is lang stil, terwijl de ruimte intussen vast operationeel is!
Hoe is het nu met de XtraSmall garage als HT?

LP

Hoi Toine. Het is inderdaad al heel erg lang stil. Goed dacht je een bericht heb gepost. Nu moet ik wel. Ik heb m'n camera gepakt en heb nog een beetje batterij. Vandaag wordt 't maar weer eens tijd voor mijn jaarlijkse update.

Niet actief

Quote from: LP on October 21, 2010, 16:50:02Hoi Toine. Het is inderdaad al heel erg lang stil. Goed dacht je een bericht heb gepost. Nu moet ik wel. Ik heb m'n camera gepakt en heb nog een beetje batterij. Vandaag wordt 't maar weer eens tijd voor mijn jaarlijkse update.
Looking forward...  ;)
Ik had al een hele tijd een plekje voor je ruimte ingeruimd op mijn website, hopend op een topic dat anderen, die een vergelijkbaar kleine ruimte willen gaan inrichten, kan inspireren.
Zie http://www.soundscapes.nu/referenties.html linksonder...

LP

Sinds m'n laatste 'grote' post is er heel veel gebeurd. Even een korte opsomming:
- B&W subwoofer weg, Velodyne DD12 erin.
- Voor muziek is er een Linn DS Akurate gekomen.
- De Sony blu-ray speler staat nu in de woonkamer en is vervangen door een Dune HD Base.
- Stream mijn blu-ray films vanaf het netwerk via 2 maal een DS1010/DX510 combi (10*2TB en 10*1.5TB).
- Films kijk ik op 110inch scherm + beamer (JVC, volgens mij een RS20).
- Muziek concerten kijk ik gewoon op de TV.
- Er is een lekker zacht kleed op de vloer gekomen.

Voor de akoestiek is Toine langsgeweest. Achter zijn er twee RPG Modex Plates (type 2) geplaatst voor de lagere regionen. Aan de rechter- en linkerkant hangen schuimpjes van de gamma. Deze zitten in een houten raamwerk dat ik met een stuk vissnoer en een magneetje aan het systeemplafond heb gehangen. Zo kan ik eenvoudig de panelen verschuiven en is het niet noodzakelijk om overal gaten te boren. Op de muur achter de front speakers hangen een aantal waveweavers van Toine. De akoestiek vind ik nu perfect. Het is iedere keer weer genieten bij een film of muziek. Irriteer me nu nergens meer aan. Ben super tevreden met geluid en het beeld.

Laat ik zeggen dat ik me nu niet meer aan de akoestiek irriteer. Irriteer me nog wel aan m'n center speaker waar af en toe de stemmen niet zo zuiver uitkomen. Vrijwel in iedere film zit wel ergens een fragment waarbij het lijkt alsof de microfoon tijdens de opname is overstuurd. Klinkt niet lekker. Het zal mij niets verbazen wanneer ie stuk is. Maar als ie stuk is, waarom hoor ik het dan niet continue?

De kans dat de speaker stuk is, is bij mij heel erg groot aangezien bijna alles wat geleverd is, vervangen of gerepareerd is. De ellende op een rij:
- Dune vertoonde kuren, vervangen door een nieuwe.
- AVR600 maakte kortsluiting, vervangen door een nieuwe. Nieuwe examplaar speelde geen TrueHD audio, gerepareerd.
- USB poort van de JVC werkte niet, gerepareerd.
- Scherm hing niet strak, vervangen door een nieuwe.
- Logo van de DD12 brandde niet, gerepareerd.

Mijn gevoel zegt me dat ik nog iets vergeten ben. Leveranciers kunnen er niets aan doen. Quality Control van de merken is gewoon prut (waarschijnlijk hebben ze hier het eerst op gekort vanwege de recessie).

Dus laat ik er maar van uitgaan dat de speaker ook kapot is.

Het scherm is audiotransparant, gaat voor de speakers langs en beslaat bijna de gehele breedte van de ruimte. Dat is echt fantastisch. Je ziet alleen nog maar de film.

Nu tijd voor de foto's.

Foto 1: Voormalige garage. Nu halletje naar buiten en route naar de bios.
Foto 2: Ingang bios.
Foto 3: Achterkant ruimte met verduisteringsgordijn omhoog.
Foto 4: 3 maar nu met gordijn omlaag.
Foto 5: Voorkant van de ruimte.
Foto 6: 5 maar nu met scherm naar beneden.
Foto 7: Scherm met beeld.

Foto 1:


Foto 2:


Foto 3:


Foto 4:


Foto 5:


Foto 6:


Foto 7:

Martijnst1990

Wauw!  8) Echt een pracht ruimte met dito componenten!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Alex Groningen

#37
Zeer zeker een hele mooie HT ruimte.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maxtrash

heel fraai en je woonkamer en keuken ook trouwens!

Niet actief

Quote from: LP on October 21, 2010, 20:24:23Irriteer me nog wel aan m'n center speaker waar af en toe de stemmen niet zo zuiver uitkomen. Vrijwel in iedere film zit wel ergens een fragment waarbij het lijkt alsof de microfoon tijdens de opname is overstuurd. Klinkt niet lekker. Het zal mij niets verbazen wanneer ie stuk is. Maar als ie stuk is, waarom hoor ik het dan niet continue?

Er was ooit een periode dat ik ook ineens veel pech had met allerlei apparaten die nieuw toch storingen bleken te hebben. Ik ken het gevoel...

Wat je beschrijft hoeft misschien toch niet een defecte luidspreker te zijn. Het probleem kan ook in het digitale conversiedomein zitten, of ergens anders in de processing-keten.
Misschien eens proberen om een van je hoofdspeakers bij wijze van experiment als center aan te sluiten en de center als hoofdspeaker. Vervolgens een van de passages opzetten waarvan je weet dat ie storing geeft in de center. Als het ook gebeurt met een hoofdspeaker als center weet je dus dat het niet de centerspeaker zelf is die defect is, maar dat het in het toegevoerde signaal zit.

Ben wel benieuwd...
Succes!

HTip

Prachtige ruimte :wub: En weer een akoestisch hoogstandje van Toine :worship:

WaveWeavers en RPG Modex Plates (her)ken ik, maar wat zijn die panelen op de zijmuren aan de voorkant?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

CoSo

Idd een prachtige ruimte.

Komen de fronts nu achter het scherm, heeft dit geen invloed op het geluid?

HTip

Quote from: CoSo on October 23, 2010, 10:48:58
Komen de fronts nu achter het scherm, heeft dit geen invloed op het geluid?
Het scherm is zgn. akoestisch transparant. In het scherm zitten kleine gaatjes die het geluid (hoog en midden) doorlaat. Bassen is sowieso geen probleem.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LP

Bedankt voor de complimenten allemaal.

QuoteWat je beschrijft hoeft misschien toch niet een defecte luidspreker te zijn. Het probleem kan ook in het digitale conversiedomein zitten, of ergens anders in de processing-keten.
Misschien eens proberen om een van je hoofdspeakers bij wijze van experiment als center aan te sluiten en de center als hoofdspeaker. Vervolgens een van de passages opzetten waarvan je weet dat ie storing geeft in de center. Als het ook gebeurt met een hoofdspeaker als center weet je dus dat het niet de centerspeaker zelf is die defect is, maar dat het in het toegevoerde signaal zit.

Bedankt voor de tip. Totaal niet aan gedacht om dit te doen. Bijna te simpel voor woorden. Komende week staan er weer een aantal films op de planning. Kom er vast wel weer eentje tegen die dit probleem heeft. Ga het proberen en houdt jullie op de hoogte.

QuoteWaveWeavers en RPG Modex Plates (her)ken ik, maar wat zijn die panelen op de zijmuren aan de voorkant?

De paneeltjes op de zijmuren zijn de schuimpjes van de gamma. In een houten frame en zwarte stof er om heen. Heb de panelen wat afgewisseld qua grootte.

QuoteKomen de fronts nu achter het scherm, heeft dit geen invloed op het geluid?

Ja, alle fronts staan achter het scherm. Zal altijd wel iets invloed hebben op het geluid. Maar ook nog nooit geprobeerd. Klinkt uitstekend met scherm naar beneden. Stel je voor dat je het verschil gaat uitproberen en je merkt dat het geluid met scherm naar beneden stukken slechter is? Dan heb ik gelijk weer slapeloze nachten.

LP

HT Xtra Small is niet meer. Vorige week volledig tegen de vlakte gegaan.

Idee was altijd om een paar jaar in m'n huis te blijven wonen en dan zelf iets te laten bouwen. Die paar jaar was nu wel aangebroken. Maar probeer in deze tijd maar iets te verkopen. En dan ook nog met winst. En voor nieuwbouw vragen ze ook nog steeds de hoofdprijs. Woon op een mooie plek en in een mooi huis en heb besloten om mijn huidige huis goed aan te pakken.

Eerste project is het verhuizen van mijn kantoor van de zolder naar de begane grond. Spendeer zeer veel van mijn tijd op kantoor (en dus op zolder). Dit kantoor heeft geen eigen WC en geen aparte toegang. Voor de belastingdienst hoort deze dus bij het woonhuis en kan dit niet als kantoor worden aangemerkt. Alle aankopen en wijzigingen hierop gaan dus van het privé-vermogen en niet van het zakelijke. Logische stap is dus het kantoor naar de begane grond met eigen toegang en WC. En de enige geschikte plek voor het kantoor was mijn oude HT ruimte.

Kantoor komt dus in mijn oude HT ruimte die ook gelijk met 150cm wordt verbreed. Achter het kantoor komt mijn nieuwe HT ruimte. Nieuwe HT ruimte wordt zoals het er nu uitziet 513cm x 631cm. Plafondhoogte is nog onbekend. Maar zal zo rond de 260cm liggen.

Ga het met de nieuwe HT ruimte een stuk eenvoudiger aanpakken qua inrichting. Films kijk je in het donker. Je hebt dus niets aan leuke gordijnen en wandbekleding. Een heel verlichtingsplan is ook volledig onzinnig. Leuk voor de foto's op het forum maar voegt niets toe aan de film- en muziekbelevenis. Muren worden mooi glad gestuukt en daarna gaat er een pot zwarte verf overheen. Lekker simpel. Enige wat nog aan de muren komt zijn akoestische panelen.

Wil voor de nieuwe ruimte wel weer een akoestisch transparant scherm. Formaat 21:9 deze keer en 360cm breed. Speakers gaan erachter en de surround speakers worden in-wall versies (ga dan gelijk naar 7.1).

Weet nog niet voor welke speakers ik ga. Ga volgende week bij BB&G luisteren naar hun JBL systeem. Maar kan ook zijn dat ik bij B&W blijf en dat ik drie 802D's aan de voorkant zet. Maar het kan ook nog wel helemaal iets anders worden. Heb alleen geen zin in een wekenlange zoektocht naar de ultieme speaker.

Er zijn ook wel wat wijzigingen geweest in mijn setup. De AVR600 is de deur uit. Afgelopen winter was ie weer stuk. Dit was de druppel. Er komt bij mij nooit meer iets van Arcam de deur in. Vervangen door een Marantz AV8801. De bedoeling is dat deze binnenkort op bezoek gaat bij CineMike. De Oppo BDP-93 is vervangen door een BDP-95 (ook van CineMike). Als versterking gebruik ik nu een Mark Levinson 533h en 532h. Hier moet nog een 532h bijkomen (demo of gebruikt). Keuze voor Mark Levinson gemaakt na een vergelijk met Classé CA-2300, Parasound A51 en een Bryston waarvan ik het type niet meer weet. Niet helemaal een eerlijk vergelijk maar sound van de Mark Levinson sprak mij het meeste aan alhoewel ik met de Classé versterking ook heel goed had kunnen leven wanneer ik de ML niet had gehoord.

De verbouwing gaat zeer voorspoedig. Op dit moment zijn de heren druk bezig met het metselen van de buitenmuren. Zal komend weekend even wat foto's maken en die posten.

quattronl

Qua on wall/in wall speakers zou je eens kunnen luisteren naar [urlhttp://totemacoustic.com/en/surround/tribe-surround/]Totem[/url].
Bijv. de Mask is een inbouwspeaker en schijnt zeer goed te klinken.

Verder ben ik ERG benieuwd naar het resultaat straks!
Gezien de kwaliteit van je vorige HT/ruimte zijn mijn verwachtingen hoog :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

LP

Een week te laat maar dan nu eindelijk wat foto's.

De ruimte op de eerste foto wordt mijn nieuwe kantoor. Dit is de oude HT ruimte. Op deze foto is goed te zien hoe smal de oude ruimte was.

De tweede foto toont de ingang van de nieuwe HT ruimte en de derde foto toont de HT ruimte vanuit de deuropening.






LP

En natuurlijk afgelopen weekend bij BB&G geweest om naar het JBL systeem te luisteren. Nu met een eigen setje blu-rays van concerten die ik redelijk goed ken.

Zwaar onder de indruk. Bij de eerste noot was ik al verkocht. Klinkt stukken ruimtelijker en gedetailleerder dan mijn eigen set. Met name de stemmen uit het center kanaal klonken fantastisch.

Maar het is helaas niet gratis. Ben bang dat ik met deze set behoorlijk over mijn gereserveerde budget heen ga.

LP

Maanden later en eindelijk is het mooiste van de hele verbouwing begonnen. Afgelopen vrijdag zijn de heren van Mutrox gestart met de bouw van mijn HT. Bouw was het niet helemaal. Meer binnenslepen en neerzetten van zeven pallets vol met HT. Niet alleen m'n nieuwe ruimte staat vol. Ook kantoor en woonkamer worden op dit moment als opslag gebruikt. Maar goed dat ik niet getrouwd ben. Deze verbouwing was zeker weten een echtscheiding geworden. Hieronder een paar foto's (niet zo goed gelukt maar op dit moment is er ook nog niets spannends te zien).

Als alles volgens planning gaat dan is dinsdagavond de ruimte helemaal klaar. Deze planning zal moeilijk worden en ik gok zelf op woensdag. Hierna moet er nog vloerbedekking worden gelegd (deze komt volgende week vrijdag) en de kers op de taart wordt natuurlijk het bezoek van de heren van BB&G. Die zijn nog niet ingepland. Binnenkort maar eens een blik op mijn bankrekening werpen om te zien wanneer dat kan gaan gebeuren. Maar wil eerst de hele verbouwing achter de rug hebben (interieurbouwer moet ook nog komen met deuren en kastenwanden).

Primaire kleuren van de HT worden zwart (plafond en houtwerk), donkerblauw (panelen op de wanden) en donkerbruin (vloerbedekking).