HT in Garage Xtra Small

Started by LP, September 12, 2008, 16:06:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LP

Paar weken terug liep ik heel toevallig tegen dit forum aan tijdens het zoeken naar bioscoopstoelen. En sindsdien heb ik hier heel wat avonden doorgebracht op heel wat topics. Dit is echt een heel erg leuk en interessant forum.

Allereerst maar wat over mijzelf. Ben 39 jaar en werkzaam als freelance IT'er. Alleenstaand en dus geen vrouw/vriendin 'probleem'. Vrij veel in het buitenland gewerkt en sinds 2 jaar een eigen huis. Probeer nu m'n werk wel in Nederland te zoeken en ga ik niet meer in op buitenlandse aanbiedingen. Geen echte hobby's. Maar op dit moment zou je kunnen zeggen dat mijn projectje mijn hobby is.

Aangezien ik met zoveel plezier allerlei topics heb gelezen, zal ik proberen om jullie nu mee te laten 'genieten' met mijn projectje.

Een aantal maanden geleden kwam ik op het geniale idee om van mijn garage een dedicated HT ruimte te gaan maken (en sindsdien heb ik ook heel wat avonden wakker gelegen). Mijn garage is L-vormig waarbij het lange stuk ongeveer 2,9m bij 7,1m is en het kleine stuk 2,8m bij 1,8m. Het lange stuk wordt dan de HT ruimte en het kleine stuk wordt de bij-bijkeuken.

Op dit moment staat mijn set in de woonkamer en ben hier niet heel erg tevreden over. Ten eerste galmt de woonkamer behoorlijk. En dat hoor je ook goed terug bij stereo muziek. Ander punt is dat alle verlichting (straat en huis) heel erg mooi in de plasma weerspiegelt. Natuurlijk kun je deze punten in de woonkamer aanpakken. Maar dan wordt het er niet fraaier op (je bouwt immers geen woonkamer rondom je HT set). Maar in een dedicated ruimte kan dit natuurlijk wel.

Ik heb op dit moment een Arcam AVR-350, Arcam DV-137, B&W 804s, B&W PV1, B&W XTC en Mirage Omnisat speakers aan het plafond. Waarschijnlijk overleven alleen de 804s en de PV1 de verhuizing naar de HT ruimte. De rest ga ik inruilen. Heel misschien overleeft de receiver de verhuizing (best wel tevreden over de klank bij normale muziek).

Maar eerst maar eens wat foto's van de huidige situatie.













De verbouwing van de garage is afgelopen week begonnen. Ze zijn maandag en dinsdag geweest en in die tijd is er al een hele berg werk verzet. Alle leidingen zijn gelegd, garagedeur verwijderd, kozijn geplaatst, radiator verwijderd, buizen uitgebikt voor de vloerverwarming en muurtje + deur geplaatst.

Heb helaas geen foto's van voor de verbouwing. Jullie moeten het dus doen met de foto's van dit moment. De 2e en 3e foto zijn van de bij-bijkeuken, 4e foto gemaakt met mijn rug tegen de muur waar het projectiescherm komt te hangen en 5e foto gemaakt met mijn rug tegen het raam.











Eigenlijk is de ruimte veel te smal (vandaar ook de titel). Een scherm tussen/boven de speakers wordt echt te krap. Denk nu aan een scherm wat ik uit het systeemplafond laat komen (voor de speakers langs). Had ik dit forum maar 3 jaar eerder gezien dan was mijn de garage nu 1,5 meter breder geweest en had ik echt een super HT kamer gehad. Maar ja, je kan niet alles hebben. Volgende huis dan maar.

Als projectiescherm zit ik te denken aan OS-screen E1-110 en beamer zal waarschijnlijk een Infocus IN83 worden. Voor surround achter komt er waarschijnlijk een setje 805. Maar kan ook zo zijn dat de 804 naar achter gaan en dat ik een nieuwe set 803 ga kopen als front speakers. Center speaker wordt een HTM3s.

Met de versterking zit ik nog een beetje in m'n maag. Mijn voorkeur gaat uit naar een HMDI 1.3 compatible versterker. Maar zijn er al HMDI 1.3 versterkers die op een fatsoenlijke manier normale stereo muziek kunnen spelen?

De verwachting is dat de aannemer binnen twee of drie weken klaar is (het wachten is op de aanleg van de vloerverwarming). Daarna moet de ruimte worden aangekleed en dan alle audio/video spullen erin. Dat laatste zal waarschijnlijk ietsje langer duren (bruin moet het allemaal wel kunnen trekken). Maar als alles zo rond maart volgend jaar klaar zou zijn dan ben ik heel erg tevreden.

Via een hele omweg had ik inmiddels Toine ook al gevonden en die gaat mij helpen om de accoustiek zo optimaal mogelijk te krijgen. Dus dat het beter gaat klinken dan mijn woonkamer staat al vast.

Zal de komende weken zoveel mogelijk foto's blijven posten om jullie op de hoogte te houden.

En als jullie tips/adviezen hebben dan hoor ik dat graag.

AnubisNefer

Leuke set heb je daar ...........


Heb je al een reciever in gedachten ?



Wens je succes bij het verder bouwen van je Xtra small ht !
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

nielvm

Amai, zo'n ht liefhebber en nog nooit dit forum gevonden :p

De keuze van de projector verbaast me wel wat. Ken het merk wel, maar heb altijd gedacht dat het redelijk
duur was en dat je veel betaalt voor design.

Maw, ik ben wel benieuwd naar de motivatie achter de keuze voor deze projector...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

donaldk

Nee hoor de Infocus 83 is het laatste model en heeft goeie reviews gehad, DLP rgenbogen zouden ook erg meevallen. Ook redelijk wat licht.

Met een dergelijke lange en smalle ruimte kun je ook gaan voor een retroscherm, 290 cm brede ruimte betekent een scherm van effectief 280 cm breed, uitgaande van tweemaal 5 cm profiel.

reza

Hoi,


Welkom op het forum ;)

Je kan ook kiezen voor een transparant scherm met je speakers er achter!
Staat niet alleen cool klinkt ook nog prima!! Kan je toch een aardig scherm plaatsen hoor!

En een mooie beamer op het oog.
Maar het duurt nog wel heel erg lang voordat je klaar bent zeg! Ik moet nog 3 weken wachten
en dat vind ik al heel erg lang ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

JeKa

Stijlvolle inrichting en ook mooie foto's!

molle

Zeer netjes allemaal. En welkom op het forum ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

hoekie

hou mijn topic in de gaten...
ook in de garage (2.52 breed) en toch een 2 meter scherm!
ok, een transparant scherm... waar dus straks de speakers achter komen...

johnhifi

Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Atmoz


Wow, mooi huis/inrichting.
Echt te gekke foto's 8)

En ook de apparatuur is heel netjes :P

Ben benieuwd hoe je garage gaat worden!!

Succes met klussen ;)

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

LP

Quote from: hoekie on September 12, 2008, 22:44:10
hou mijn topic in de gaten...
ook in de garage (2.52 breed) en toch een 2 meter scherm!
ok, een transparant scherm... waar dus straks de speakers achter komen...

Volgens mij is jouw topic 'The Garage'? Da's een van mijn favorieten (samen met de dedicated HT-ruimte van Jean). Die garage wordt echt heel erg mooi. Iedere avond kijk ik even wat er is gebeurd. Bij mij wordt het ook een transparant scherm. Kan niet anders. Ruimte is te smal. Of je moet een heel erg klein doek nemen. Of het doek bijna tegen het plafond aanhangen. Allemaal geen opties dus dan doek maar voor de speakers langs.

Quote from: reza on September 12, 2008, 21:32:06
Je kan ook kiezen voor een transparant scherm met je speakers er achter!
Staat niet alleen cool klinkt ook nog prima!! Kan je toch een aardig scherm plaatsen hoor!

En een mooie beamer op het oog.
Maar het duurt nog wel heel erg lang voordat je klaar bent zeg! Ik moet nog 3 weken wachten
en dat vind ik al heel erg lang ;D

Het wordt inderdaad een transparant scherm. Deze versie van de beamer heb ik eigenlijk nog niet gezien. De voorganger wel meerdere keren gezien en het beeld vond ik super. Heb heel wat reviews gelezen en de opvolger kwam er altijd goed uit. Wat ik een tijdje terug wel heb gezien was de SIM2 Domino D80E. Dat beeld zag er ook fantastisch uit. Maar die vind ik eigenlijk iets te duur. Maar voordat ik tot aanschaf overga wil ik de IN83 zeker een keer bekijken.

Vind de duur eigenlijk zelf wel meevallen. Half juni kwam ik ongeveer op het idee. Daarna vergunning aanvragen en een geschikte aannemer zoeken. Nu bijna 3 maanden verder en de bouw is net begonnen. En al die tijd ben ik er toch wel actief mee bezig geweest. Gisteren bijvoorbeeld gekeken naar spullen voor de inrichting. Da's 10 weken levertijd. Bestel ik het nu dan is het begin december dat het geleverd wordt.

Quote from: donaldk on September 12, 2008, 20:24:47
Nee hoor de Infocus 83 is het laatste model en heeft goeie reviews gehad, DLP rgenbogen zouden ook erg meevallen. Ook redelijk wat licht.

Met een dergelijke lange en smalle ruimte kun je ook gaan voor een retroscherm, 290 cm brede ruimte betekent een scherm van effectief 280 cm breed, uitgaande van tweemaal 5 cm profiel.

Wat zijn DLP regenbogen? Er is mij verteld dat er twee types projectoren zijn (LCD en DLP). En van die twee was DLP de beste keuze. Dus vandaar de keuze voor een DLP projector. Moet me hier toch maar even in gaan verdiepen. Ben echt een persoon die zich heel erg kan storen aan imperfecties. Dus als ik dadelijk bepaalde patronen in mijn beeld zie dan word ik helemaal gek. Misschien nog een niet zo'n slimme vraag. Maar wat is een retroscherm?

LP

Gisteren bij een interieurwinkel geweest waar ze met mij meedenken mbt de inrichting van de ruimte.

Wilde eerst gaan voor een standaard inrichting met bv bioscoopstoelen. Vond ik eigenlijk toch niet zo mooi. Wil nu gaan voor mooie meubels die je zonder problemen ook in de woonkamer neer zou kunnen zetten.

Het meedenken heeft al zijn vruchten afgeworpen want ze kwamen met een heel leuk idee mbt de verlichting. Alle leiding zitten inmiddels al op hun plek maar ben bang dat er toch nog een paar gaten bij moeten komen. Ze kwamen namelijk met de volgende LED vloerverlichting van delta light.



En als stoel kwamen ze hier mee. Helemaal mijn smaak. Maar zit het goed? Hard of zacht maakt mij niet uit. Als het maar comfortabel zit. Volgens mij heb ik er ooit in gezeten maar kan mij niet herinneren hoe die zat (da's dus geen goed teken). Dus binnenkort maar even proefzitten. Hopelijk zit die goed want anders gaat het echt niet door.



Verder hebben ze ook nog voorstellen gemaakt voor vloer-, wand- en raambekleding. Maar deze keuze ga ik pas maken nadat Toine de ruimte na heeft gemeten.

marcobuurlage

Quote from: LP on September 14, 2008, 14:37:56
Volgens mij is jouw topic 'The Garage'? Da's een van mijn favorieten (samen met de dedicated HT-ruimte van Jean). Die garage wordt echt heel erg mooi. Iedere avond kijk ik even wat er is gebeurd. Bij mij wordt het ook een transparant scherm. Kan niet anders. Ruimte is te smal. Of je moet een heel erg klein doek nemen. Of het doek bijna tegen het plafond aanhangen. Allemaal geen opties dus dan doek maar voor de speakers langs.

Het wordt inderdaad een transparant scherm. Deze versie van de beamer heb ik eigenlijk nog niet gezien. De voorganger wel meerdere keren gezien en het beeld vond ik super. Heb heel wat reviews gelezen en de opvolger kwam er altijd goed uit. Wat ik een tijdje terug wel heb gezien was de SIM2 Domino D80E. Dat beeld zag er ook fantastisch uit. Maar die vind ik eigenlijk iets te duur. Maar voordat ik tot aanschaf overga wil ik de IN83 zeker een keer bekijken.

Vind de duur eigenlijk zelf wel meevallen. Half juni kwam ik ongeveer op het idee. Daarna vergunning aanvragen en een geschikte aannemer zoeken. Nu bijna 3 maanden verder en de bouw is net begonnen. En al die tijd ben ik er toch wel actief mee bezig geweest. Gisteren bijvoorbeeld gekeken naar spullen voor de inrichting. Da's 10 weken levertijd. Bestel ik het nu dan is het begin december dat het geleverd wordt.

Wat zijn DLP regenbogen? Er is mij verteld dat er twee types projectoren zijn (LCD en DLP). En van die twee was DLP de beste keuze. Dus vandaar de keuze voor een DLP projector. Moet me hier toch maar even in gaan verdiepen. Ben echt een persoon die zich heel erg kan storen aan imperfecties. Dus als ik dadelijk bepaalde patronen in mijn beeld zie dan word ik helemaal gek. Misschien nog een niet zo'n slimme vraag. Maar wat is een retroscherm?
Er is mij verteld dat er twee types projectoren zijn (LCD en DLP). En van die twee was DLP de beste keuze.

Ik vind dit eigenlijk een verkeerd antwoord lcd en dlp zijn beiden zeer goeie technieken en dlp de beste keuze is ?

Heb je zelf het verschil gezien tussen een lcd en een dlp ?
Ik denk dat dit voor ieder zeer persoonlijk is en dat je niet echt kan concluderen dat 1 van de 2 de beste keuze is.

Het ligt er natuurlijk aan hoe gevoelig je bent bij dlp voor het zogenaamde regenboog effect en bij lcd projectoren voor het zogenaamde raster

Ik zou zeggen als je beiden nog niet gezien hebt ga hier is naar kijken en kijk dan welke jij persoonlijk de beste keuze vind

Mvg Marco Buurlage
Beamer: JVC D-ILA HD1 , Receiver: Onkyo TX-SR 607 , Frontspeakers: Klipsch RB61 , Rearspeakers: Klipsch RS3 , Center: Magnat Monitor 210 , Subwoofer: Jbl , Bekabeling speakers: Freitag High perfomance cable Bekabeling subwoofer: Oehlbach

Niet actief

Quote from: LP on September 14, 2008, 15:05:04

En als stoel kwamen ze hier mee. Helemaal mijn smaak. Maar zit het goed? Hard of zacht maakt mij niet uit. Als het maar comfortabel zit. Volgens mij heb ik er ooit in gezeten maar kan mij niet herinneren hoe die zat (da's dus geen goed teken). Dus binnenkort maar even proefzitten. Hopelijk zit die goed want anders gaat het echt niet door.
Dat lijkt een (echte?) "Le Corbusier"
Die zit als gegoten, maar heeft een stevige prijs, denk ik zo...
Succes!  ;)
Toine.

R

Ik denk dat hij het gestreepte geval op de tweede foto gaat testen.

Quote from: ThingMan on September 14, 2008, 23:33:50
Dat lijkt een (echte?) "Le Corbusier"
Die zit als gegoten, maar heeft een stevige prijs, denk ik zo...
Succes!  ;)
Toine.

Durk

die tweede stoel is alsof je op schoot van een rondborstige dame zit.. (zal dus wel lekker zitten)

... je hebt iig smaak! Stijlvolle inrichting!
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

hoekie

Quote from: LP on September 14, 2008, 14:37:56
Volgens mij is jouw topic 'The Garage'? Da's een van mijn favorieten (samen met de dedicated HT-ruimte van Jean). Die garage wordt echt heel erg mooi. Iedere avond kijk ik even wat er is gebeurd. Bij mij wordt het ook een transparant scherm. Kan niet anders. Ruimte is te smal. Of je moet een heel erg klein doek nemen. Of het doek bijna tegen het plafond aanhangen. Allemaal geen opties dus dan doek maar voor de speakers langs.

Hoi, dat klopt.
The Garage topic is van mij.
Dank, inderdaad die van Jean gaat volgens mij ook erg mooi worden!
Woensdag gaat Gé weer verder. Heb van m begrepen dat die weer het eea besteld heeft :-)
Spots voor in het NISje waar de merchandise beelden komen. Tapijt is besteld...
Begint echt wat te worden nu....
Succes!
Gr. Hoekie

LP

Het heeft 'ietsje' langer geduurd dan verwacht maar ik heb inmiddels een ruimte waarin ik naar films kan kijken. Heb helaas nog geen projectiescherm en beamer. Moet het voorlopig nog even doen met een LCD scherm.

Heb de afgelopen periode vooral veel moeten wachten. Het aantal uren wat in de verbouwing is gaan zitten, is eigenlijk heel erg weinig. De meubels waren bv al in december besteld. Afgelopen week zijn ze geleverd. Dat is bijna 4 maanden wachten. Op de stucadoor en de behangers heb ik ook maanden moeten wachten.

Maar heb deze periode wel kunnen gebruiken om op mijn gemak spullen uit te zoeken. De stoel met de rondingen is het niet geworden. Op het plaatje ziet ie er leuk uit. Maar het is niet een stoel om in te zitten (heb nog nooit in zo'n verschrikkelijke stoel gezeten). Toen ik uiteindelijk een winkel had gevonden die 'm had, vertelden ze ook dat het een decoratieobject was.  Totaal niet geschikt om in een HT-ruimte te plaatsen. Heb uiteindelijk gekozen voor drie stoeltjes van Gelderland. Hierin kun je zonder probleem een paar uur in zitten.

De Arcam set die ik had, heb ik ingeruild voor een Arcam AVR600. De center is een HTM3S geworden en achter heb ik net als voor twee 804s geplaatst. De sub uit de woonkamer is naar de nieuwe ruimte verhuisd. Verder heb ik nog een Sony S550 blu-ray speler en een Sony 40Z4500 LCD scherm aangeschaft.

Plafond is een zwart systeemplafond van Rockfon. Op de muur zit vinyl behang van Vescom (donkergrijs) en op de vloer ligt een dunne wollen vloerbedekking (donkergrijs). Voor het raam zit een zwart verduisteringsvouwgordijn en een transparant gordijn (van het zelf soort als die blauwe in de woonkamer).

Hieronder twee foto's die ik net heb genomen. Ben een prutsfotograaf dus ze zien er niet zo heel erg mooi uit. Zal kijken of ik binnenkort bij daglicht wat foto's kan maken. Dan kunnen jullie iets beter zien hoe de ruimte er uit ziet.






Jean Sibelius

Zo vanuit het niets ineens een hele stijlvol ingerichte HT-ruimte op het forum erbij :). Welkom op het forum.

Jammer dat de ruimte inderdaad wat aan de smalle kant is, maar met die apparatuur moet je er zeker van kunnen genieten!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

MLCinema

Zeer fraai en stijlvol :). Je hebt nog steeds projectie plannen neem ik aan? ;D
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

nice hoor, erg chique,  veel kijkplezier en met de audioset moet ook het geluid goed zijn lijkt me!

MartijnR

Quote from: Jean Sibelius on April 19, 2009, 08:20:46
Zo vanuit het niets ineens een hele stijlvol ingerichte HT-ruimte op het forum erbij :). Welkom op het forum.

Jammer dat de ruimte inderdaad wat aan de smalle kant is, maar met die apparatuur moet je er zeker van kunnen genieten!

Idd een zeer fraaie ruimte. Mooie apparatuur ook.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

HTip

#22
Ziet er inderdaad erg mooi uit. Mooie set ook 8)

Nu nog een beamer en scherm en dan ben je klaar!

edit: Ik heb nog een scherm in de aanbieding, maar ik denk dat ie te groot voor jouw ruimte is...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Heel mooi!
Ik begrijp alleen je keuze voor de Sony S550 niet, je hebt die analoge uitgangen niet nodig en qua beeld zijn er betere spelers voor hetzelfde geld, maargoed, 't is jouw keuze! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Fabian92

Mooie ruimte hoor  ;) Maar projectie komt dus nog wel?  :happy:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty