Blu ray: The Gladiator

Started by Wuppy32, September 3, 2008, 11:23:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

esre

Wat is dan wel een referentie blu ray?
Ik lees hier altijd Batmen maar ik vind die niet echt zo dat ik van mijn stoel val.
Nu doe ik dat niet zo snel want ik hang meer op de bank maar dat terzijde. :D

Starred

De Boeha versie (men kent hem wel) ziet er als 1 op 1 rip helaas ook niet geweldig (als referentie) uit.

Btw: zelfs geen Master Audio in de Boeha versie?

celerontje

#52
Quote from: esre on August 25, 2009, 23:42:49
Wat is dan wel een referentie blu ray?
Ik lees hier altijd Batmen maar ik vind die niet echt zo dat ik van mijn stoel val.
Nu doe ik dat niet zo snel want ik hang meer op de bank maar dat terzijde. :D
Welke Batman bedoel je dan?
We bedoelen The Dark Knight, en dan vooral de openingscene, da's één van de scenes die in IMAX is gedraaid.
Geloof me, iets beters qua beeld op live-action gebied ga je niet tegenkomen op BD.

Quatum of Solace is ook echt referentiekwaliteit, net al de Pirates of the Caribbean films.
En zo kan ik nog wel even doorgaan! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

esre

Ik ook. :D
Klopt de openingsscene knalt van The Dark Night maar op een of andere manier vind ik Quantum of Solace kwa beeld meer spetteren.
Ik denk dat iedereen zijn voorkeur heeft, ik vind blauw en rood bepalend of ik iets vind knallen maar ik ben dan ook geen expert. :nowink:

celerontje

Die openingscene van The Dark Knight ziet er vrij natuurlijk uit, terwijl Quantum of Solace lekker felle kleurtjes heeft en een opgepompt contrast.
Een beamer/TV hoort gewoon goed gekalibreerd te zijn, zodat de specifieke ''grading'' van de film zo optimaal mogelijk gepresenteerd wordt.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jaco

Bij Paramount denken ze dat het een prima disc is, aldus een e-mail terug aan iemand die klaagde over de beeldkwaliteit:

Gladiator does not hit the stores until September 1st. What are you watching? Here is an actual review of our movie –

"Truly this is an incredible digital achievement. Paramount's MPEG4 AVC transfer seems to have improved in every single facet of the visuals. It's tighter, brighter, superior contrast... it is extremely impressive looking and I hope the captures below support this because this is one of the best looking Blu-rays I've seen this year. The DTS-HD Master 5.1 at a whopping 4404 kbps is ABSOLUTELY perfect.

I don't think I've ever seen supplements on this level. On disc 2 - your shopping list will enact through the Visions From Elysium portal. It's highly impressive - really a great interactive feature. Well, despite your opinions on the film or it's Oscar worthiness - this ParamountBlu-ray is in a class by itself. It's raised the bar for this new format. It covers every nook and cranny of desirability with a plethora of supplements and reference A/V. An unbelievable value for all that is included. I'd say this is possibly the best Blu-ray of the year but I'm just going over the 'Sapphire Series' Braveheart now and it seems equally triumphant. We give this our strongest recommendation."


AVS forum vergelijkings thread

svmnb

Die vergelijkende shots van de vliegende pijlen zijn inderdaad veelzeggend. Wat een gepruts en vooral slechte kwaliteitscontrole.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

celerontje

Ik ga 'm ook annuleren, want ik kan net zo goed de DVD gaan upscalen, want de Blu-ray bevat amper meer detail, zelfs bij zo'n wijd shot, als bv. die pijlenscene.

Yippie-ka-yay, Blu-ray f*ckers! :devil:

En Paramount maar beweren dat je niet moet oordelen a.d.v. screenshots... Nou, dikke vinger, want ik op AVSforum staan ook motion samples en daarbij is NOG duidelijker te zien dat die pijlen grotendeels weggepoetst zijn.

Ik ga nu bijna zeggen: Ik ben blij met die die Amerikaanse ''sue-culture''!
Laat het bedrijf dat voor dit prutswerk verantwoordelijk is maar eens vechten met Gladiatoren, zal ze leren! >:(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jantje112

Ik heb ooit een rip op mijn HD staan van een off air recording en die is echt retestrak. Toch eens vergelijken met de BluRay voordat ik hem in het karretje gooi.

Krijgt er weer zo'n DFW idee bij..

celerontje

DFW past tenminste zelf geen DNR en EE toe, want het enige wat ze (laten) doen is het encoderen en authoren van de master die ze ter beschikking hebben, voor zover ik weet.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

svmnb

Volgens mij komt de Europese release van Universal, niet van Paramount en in ieder geval NIET door DFW. Daar zou ik bij voorbaat al een naar voorgevoel bij krijgen.
Ik hoor steeds vaker dat DFW releases nu wel in orde zijn, maar ik koop voorzichtigheidshalve vrijwel alle BD's in de US of UK, zodat ik DFW 100% kan uitsluiten.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

celerontje

Quote from: jantje112 on August 26, 2009, 20:53:44
Krijgt er weer zo'n DFW idee bij..
LEZEN!!!!!!!!!!!! ;) :D :D :D

Die missende vuurpijlen vind ik echt niet kunnen, ik heb nu een vergelijk in motion samples en het is zeer duidelijk te zien.
Dus ik ga die hap anuleren, gemiste kans!
Bovendien is 't ook niet één van mijn favoriete films, maar wel prima vermaak en zeker de moeite waard om op BD te hebben... MITS VAN GOEDE KWALITEIT!
Dus niet dat je vuurpijlen niet kunt zien, die op de DVD en zelfs op YouTube WEL zichtbaar zijn... >:(

Gemiste kans! >:(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbo

#63
Hier  http://comparescreenshots.slicx.com/comparison/12353/picture:6  een direct vergelijk van de betreffende scene tussen een h264 broadcast en de BR.


Kijk ook eens bij #3 naar de speer die de soldaat vasthoudt  :o     En de tekst "Germania"........

devkon

Ik dacht al, ligt het aan mijn ogen, of is die uitgave toch een stuk minder dan verwacht :o
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

jaco

Gewoon de rip gaan kijken en wachten op een betere release om te gaan kopen.

Starred

Quote from: jaco on August 28, 2009, 17:38:56
Gewoon de rip gaan kijken en wachten op een betere release om te gaan kopen.

Heb ik gedaan, maar dat heeft geen toegevoegde waarde boven de h264 broadcast die al een paar jaar oud is

devkon

Quote from: jaco on August 28, 2009, 17:38:56
Gewoon de rip gaan kijken en wachten op een betere release om te gaan kopen.

Heb 'm ook gezien, weliswaar een 12G MKV. DVD/Bluray Beaver had het over referentie kwaliteit, en dat verwachte ik ook, maar kreeg het niet. Er zaten wel goede stukken in echter.
Heb nu een video-untouched-BRD-rip (40G) klaar staan om bekeken te worden, want ik dacht : ligt dat nu aan die MKV (met compressie)?  ::)
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Starred

Quote from: devkon on August 28, 2009, 18:16:40
Heb nu een video-untouched-BRD-rip (40G) klaar staan om bekeken te worden, want ik dacht : ligt dat nu aan die MKV (met compressie)?  ::)

En die is dus helaas niet beter

bart_nl

Quote from: Robbo on August 27, 2009, 08:13:37
Hier  http://comparescreenshots.slicx.com/comparison/12353/picture:6  een direct vergelijk van de betreffende scene tussen een h264 broadcast en de BR.
aaargh, met elk plaatje verbaas ik mij meer  :o
Het is zo erg dit kan toch niet echt de blu-ray release zijn  :butbut:

Nosoforos

Dit is echt vreselijk nieuws. Ik ga hem ook niet meer bestellen. Dat terwijl ik er al een jaar naar uitzag. Dit soort dingen maakt mijn hele vertrouwen in dat BD iets wordt, alleen maar minder.

devkon

Quote from: Starred on August 28, 2009, 19:28:14
En die is dus helaas niet beter

Hmmm, minder... maar nog niet bekeken.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

devkon

Quote from: Nosoforos on August 29, 2009, 09:03:08
Dit is echt vreselijk nieuws. Ik ga hem ook niet meer bestellen. Dat terwijl ik er al een jaar naar uitzag. Dit soort dingen maakt mijn hele vertrouwen in dat BD iets wordt, alleen maar minder.

Nou, ik heb meer dan genoeg BRD's die prima zijn hoor, ik vind het doorgaans een behoorlijke verbetering!
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Nooff

Ach ja, sommige shots zijn van mindere kwaliteit, anderen weer beter. Oordelen moet je als je de disc koopt. Indien je de Extended versie afspeelt schijnt het beeld een stuk beter te zijn. Overigens is de Dark Knight ook niet referentiemateriaal, niet de hele film althans, daarbij zijn de IMAX shots geweldig, maar de 2.40:1 shots kunnen echt van zeer slechte kwaliteit zijn, echt heel erg bagger!

celerontje

#74
ALLEEN de extended shots zijn van zeer goede kwaliteit, de disc werkt namelijk met seamless braching, dus je zit dan de hele tijd met zeer wisselende kwaliteit.
En mijn oordeel is al geveld, ik heb 'm geannuleerd, wat iedereen zou moeten doen: BOYCOTTEN DIE HAP!

En tot nu toe heb ik altijd goed Blu-ray's kunnen beoordelen voor aanschaf a.d.v. screenshots!

Trouwens, ik vind de 2:40:1 shots van The Dark Knight prima hoor!
Niet perfect, maar behoorlijk goed!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!