koppelen of ontkoppelen

Started by THX-UltraII, July 30, 2008, 14:45:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AbZ

#150
.

scrutinizer

#151
Quote from: AbZ on September 14, 2010, 15:19:30
Ik vond Erics proza geestig en geef grif toe mijn addendum verhoudingsgewijs flauw was, maar geen van beiden speelt op de man.  Het heeft niets met pretenties te maken (en ook niet met Thingman).  

Wat mij betreft is het punt ook helemaal niet dat er iets mis is met gevoelstermen.  Integendeel, ze kunnen juist enorm functioneel zijn en to the point, maar dat hangt van de context af.  In dit geval demonstreerde Eric imho duidelijk wat de meest functionele benadering is.  (In mijn eigen werk kan dat overigens heel anders liggen.)
Dat kan in jouw humble opinion zo zijn A. en die respekteer ik. Maar dat neemt niets weg aan andermans visie en beleving van deze materie.

QuotePrecies.  Het moet me hier dan ook even van het hart, dat ik het niet zo sierlijk vind om Eric op één instructief bedoeld geintje aan te vallen als hij in zijn bijdragen verder zoveel expertise deelt.
Ik denk dat ik Eric meerdere malen duidelijk heb gemaakt dat hij bijdrage levert aan dit forum.

Desalniettemin wil ik aangeven met "Predik niet door de mond maar door dienende handelingen." waarin Toine (Thingman ) menig liefhebber heeft bijgestaan, voorzien van een "lekentaal" en nodige hand en span diensten, hier op het forum.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

AbZ

#152
.

jurriaan

#153
Dit topic is leerzaam en interessant, en daarmee bedoel ik dat deel wat gaat over koppelen dan wel ontkoppelen.

Gelukkig regent het nu en kruip ik zo mijn DHT weer in om te experimenteren met koppelen versus ontkoppelen. :smile:

scrutinizer

#154
Quote from: AbZ on September 14, 2010, 17:40:48
Klopt & wordt wat mij betreft in het algemeen ook gerespecteerd.
:)  

QuoteWaar ik wel moeite mee heb is het gebrek aan zelfrelativering bij mensen die zich afficheren met autoriteit en zich tegelijkertijd wegens 'subjectiviteit' immuun wanen voor reacties.  Dat komt helaas ook regelmatig voor op dit forum.  De logica en retorica deugt niet, en het getuigt van bar weinig inzicht in de gevoelens die er spelen.  (Commerciele belangen kunnen eea soms nog meer vertroebelen.)  NB ik doel hier niet op specifieke mensen.
Ik begrijp wat je zegt maar besef daarnaast ook dat het hier een hobby betreft. En zoals dat in ieder andere hobby ook het geval is komen deze met beoefenaars voorzien van een eigen aangelegd referentiekader. Maar beleven ze de 'hobby' daardoor minder intens?

QuoteWordt ook gerespecteerd & gewaardeerd.
Met de handeling van het informeren is echter ook een groot publiek gediend.
Mooi!!
Ben ik met je eens.

QuoteOverigens van harte gefeliciteerd met je mono-aanwinst!  (Het stereo-topic was opgeschoond?)
Daar komen pas echt mooie gevoelens bij kijken.

Dank je!

Als ik er aan denk schiet ik weer vol. :sigh:

;D

Anton.


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Quote from: AbZ on September 14, 2010, 17:40:48
[oeps, per abuis off topic gegaan]
Ja, voor je het weet heb je een ban te pakken. ::)


Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

solitaire

Quote from: Eric Desart on September 12, 2010, 21:36:39
...
Dat wil zeggen als jij een mat van 25 mm gebruikt materiaal snijden van grootte tot je een doorzakking van 2,5 à 3 mm hebt.
Wil je meer nominale doorzakking, wat dikker materiaal gebruiken of 2 matten op elkaar leggen.

Met die 10% mag je wat spelen afhankelijk van het materiaal. Dat vlokkenschuim kan nogal wat hebben (zijn hoofdzakelijk polyethers, deels, maar meestal in beperkte mate polyesters). En onder luidsprekers is zo'n materiaal snel vervangen bij veroudering of beschadiging. Dus je kan best gevoelsmatig een beetje meer risico nemen.
...

De mate van benutting van de (terug)veerdemping (wat niet symmetrisch hoeft te verlopen), is imo. minder afhankelijk van het type materiaal en veel meer afhankelijk van de auditieve resultaten. Het toenemend benutten (de speaker in dit geval drukt de mat steeds een stapje dieper in) kan ervoor zorgen dat de resultaten minder op de laagweergave en meer op de hoogweergave betrekking krijgen.

Afgezien van de nuttige boektips, kan ik aanraden eens (voorbij Google) te lezen over 'structural dynamics'.


Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Eric Desart

#157
Quote from: solitaire on September 14, 2010, 22:03:23
Afgezien van de nuttige boektips, kan ik aanraden eens (voorbij Google) te lezen over 'structural dynamics'.

Adviseer je dit aan mij, of vind je dat 'structural dynamics' mooi klonk? Of vertel eens exact waarom in welke juiste context? Wat exact begrijp ik niet volgens jou?

Proberen te helpen hier is zowat de zwaarste en minst leuke job die ik me momenteel kan voorstellen. En ik ga dit ook verder stoppen. En ik ben/was nog zo gek om dit te doen zonder enig direct of indirect commercieel belang, en zonder enige hulp van jullie nodig te hebben voor gelijk wat.

Edit
: Zinnen iets aangepast en uitgebreid.
Vriendelijke groeten
Eric Desart
Vragen inzake geluidsisolatie of akoestiek horen hier thuis in het forum, niet in of via persoonlijk berichtjes.
Zo leren we allen van elkaar.

AbZ

#158
Zeer begrijpelijk.  Sommige reacties zijn echt ziek.

jurriaan

Het is regenachtig en kennelijk is er dus ook meer modder om mee te gooien. Voor een lezer zoals ik wordt terug komen om tussen het modder gooien door nuttige reacties te lezen er niet leuker op.

Laat iedereen in zijn/ haar waarde. Blijkt er iemand kennis van zaken te hebben en die strookt niet met jou kennis, een uitdaging om te zien waarom die kennis niet met elkaar overeenkomt. Respecteer in ieder geval de mening en kennis van een ander.

Eric, bedankt tot zover voor je nuttige bijdrage, bij deze de vraag toch vooral hier langs te blijven komen en reactie te blijven posten. Ik als 'leek' op 'akoestisch' gebied heb er nu al veel van geleerd.

Martijn M

Quote from: AbZ on September 14, 2010, 23:01:59
[ingekort tot hoofdzaken]

ga slapen



« Laatste verandering: Vandaag om 02:54:04 door AbZ »

Note to self..  ;D
Dutch & Dutch

solitaire

#161
Quote from: Eric Desart on September 14, 2010, 23:00:28
Adviseer je dit aan mij, of vind je dat 'structural dynamics' mooi klonk? Of vertel eens exact waarom in welke juiste context? Wat exact begrijp ik niet volgens jou?

Proberen te helpen hier is zowat de zwaarste en minst leuke job die ik me momenteel kan voorstellen. En ik ga dit ook verder stoppen. En ik ben/was nog zo gek om dit te doen zonder enig direct of indirect commercieel belang, en zonder enige hulp van jullie nodig te hebben voor gelijk wat.

Edit
: Zinnen iets aangepast en uitgebreid.

Slow down ... Wat ik schrijf is geen aanval op wie dan ook ! Je posts val ik niet aan of af. De boektips waardeer ik, zoals ik schrijf, en voor die mensen die verder/meer/alternatief willen lezen geef ik mijn aanvullende leesadvies. Je advies / uitleg stel ik zeer op prijs; conclusies trek ik soms anders,en nadrukken liggen bij mij anders. Maar van 'anders' kan ik, of wie ook, veel opsteken.



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

scrutinizer

#162
Quote from: Eric Desart on September 14, 2010, 23:00:28
Adviseer je dit aan mij, of vind je dat 'structural dynamics' mooi klonk? Of vertel eens exact waarom in welke juiste context? Wat exact begrijp ik niet volgens jou?


Proberen te helpen hier is zowat de zwaarste en minst leuke job die ik me momenteel kan voorstellen. En ik ga dit ook verder stoppen. En ik ben/was nog zo gek om dit te doen zonder enig direct of indirect commercieel belang, en zonder enige hulp van jullie nodig te hebben voor gelijk wat.

Edit
: Zinnen iets aangepast en uitgebreid.

???

Eric, die veer heb ik je al meerdere malen toegestopt dus door dit weer te doen val ik in herhaling.

Een reactie als deze betreur ik dan ook. Niet zozeer voor je sneren van tijd tot tijd,
"De akoestische beleving door toepassing van ontkoppeling varieert van niets over subtiel tot dramatisch, zich veruitelijkend in een matige tot meer uitgesproken muziekdefinitie, ondersteund door een matige tot hogere transparantie, met een stage versmalling of verbreding over een matige tot grotere ruimtelijkheid en een matige tot uitmuntende bronlokalisatie die de dieptestructuur, intensiteit en verrijking van de emotionele beleving tot tranen roert, het hart sneller doet kloppen en via introspectie en dieptepsychologie de zin van het leven meer vorm krijgt."

maar vooral voor je bijdragen vwb je vakgebied 'akoestiek' en toepassingen.

Anton.

PS. Je zult zo je reden hebben (gehad) te willen bijdragen op het HT Forum.
Welke gewoon liefhebbers behelst ..... and nobody's twisting your arm. ;) 




Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Snowmaster

Tsja, een geschreven woord kan soms verkeerd vallen, de emoties lopen dan eventjes op.

Blijkbaar zijn niet alleen vrouwen gevoelig voor sentiment.
Goh, sterk spul hè, jongen.....(helaas ontbreekt tegenwoordig de snikkende smiley tussen de emoticons)  ;)

Maar eh....het is altijd jammer dat een forumlid afhaakt.
Eric, laat het gewoon even bekoelen en ik hoop dat je daarna weer terugkeert.


Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)