Heb gisteren de blu-ray versie bekeken maar ik vindt Up echt tegenvallen qua verhaallijn en moraal
. Beeldtechnisch is de film super maar dat is meestal zo met animatiefilms.
Wanneer de film wat begint te worden duurde de film nog maar 20 minuten

. Ik zie niet helemaal het geweldige verhaallijn en moraal in deze film , Disney en Pixar staan toch bekend om zo'n films te maken met een goed opgebouwd verhaal plus moraal.
Maar ik mis dit bij de deze film. Je ziet in het begin hoe 2 personen elkaar ontmoeten en word vervolgens binnen 5-10 min. complete levensloop afgespeelt.De vrouw sterft en hij blijft achter. Komt vaker in filmen voor die dan beter uitgewerkt zijn. Hij woont tussen een bouwput en blijft eigenwijs daar zitten.Hij vliegt uit zijn slof en valt iemand aan , wordt verplicht naar een seniorenwoning te gaan. Allemaal mooi en aardig , komt in de realitieit voor.Moraal is er iets. Maar dan...............

Hij gaat wat voltooien wat er nooit van is gekomen.Balonnen tillen huis op en vliegt weg naar de plaats wat in het adventure boek staat. Dan krijg je enorm langstuk wat gewoon waardeloos is en dan is de film helmaal het spoor bijster.Dan net na een uur komt het dan iets terug dat hij toch besluit om dat kleine jochie te helpen.
Het mooiste moraal vind ik toch wat in deze film naar boven komt.Wat gewoon helaas in de westerse wereld keiharde werkelijkheid is.Ouder(s) hebben geen tijd (meer) voor hun kind(eren) en alleen maar aan zichzelf denken.Kijk alleen maar eens het laatste stukje van de film.Gelijk ook het mooiste van de film.Waar het jochie de medaille in ontvangst neemt.
Voor mij is dit toch één van de slechtste disney en pixar films die ik gezien heb.Ik hoop dat dit niet meer veel voorkomt
.
Het bovengenoemde stukje is mijn eigen visie en is dus persoonlijk en is niet gebasseerd op beeldtechnisch maar puur het moraal en het verhaallijn!