UP

Started by rijstfj, July 27, 2008, 20:10:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marsh

#25
Net gekocht;

4 disc special edition:

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Geert




Quote from: Marsh on January 18, 2010, 22:33:44
Net gekocht;

4 disc special edition:



Nou.........gefeliciteerd dan maar. Ongetwijfeld ben je er net zo blij mee als ik toen ik deze voor de hoofdprijs gekocht had bij de mediamarkt. De blijheid zat met name tussen het moment van de aankoop en die van het kijken in. Na het kijken heb ik de film vrij snel te koop aangeboden.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Marsh

Quote from: Geert1962 on January 19, 2010, 09:36:43


Nou.........gefeliciteerd dan maar. Ongetwijfeld ben je er net zo blij mee als ik toen ik deze voor de hoofdprijs gekocht had bij de mediamarkt. De blijheid zat met name tussen het moment van de aankoop en die van het kijken in. Na het kijken heb ik de film vrij snel te koop aangeboden.


What the... waarom?
Staat vanavond op het programma.. can't wait..
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


ksi

hij is ook super, hij raakte mij persoonlijk best wel.
en dat het tussen stuk weinig toevoegd dat is juist het mooie. als je space oddysey kijkt, kijk je toch ook in feite naar niks?
iets dat niks zegt en toevoegd kan wel degelijk belangrijk en mooi zijn.

Marsh

Quote from: ksi on January 19, 2010, 19:48:45
hij is ook super, hij raakte mij persoonlijk best wel.
en dat het tussen stuk weinig toevoegd dat is juist het mooie. als je space oddysey kijkt, kijk je toch ook in feite naar niks?
iets dat niks zegt en toevoegd kan wel degelijk belangrijk en mooi zijn.

Exact.
Dan snap ik niet zo goed wat Geert bedoeld.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Geert

#30
Oke dan nog even ter verduidelijking. Film is zonder meer een visueel hoogstandje. Echter op de een of andere manier raakte ik op geen enkele wijze betrokken bij de film op het begin na dan. Daarna vond ik de film vrij stabiel worden in zoverre dat ik deze vrij saai vond en dat ook bleef vinden. Het padvindertje in de film vond ik vrij irritant uitgewerkt.

Wellicht heb ik de lat iets te hoog gelegd door te hoge verwachtingen. De eerste pixar film die ik zag was ratatouille en die vond ik heel erg goed. De animatie films die ik daarna heb gezien, Wall E en Up dus, vond ik alleen maar minder. Up is naar mijn idee de slechtste animatie film die ik heb gezien.

Na enkele miskopen, heb ik toch wel besloten om in de toekomst iets meer op de recensies te gaan letten.

Ben trouwens benieuwd wat Marsh van de film vind als hij deze gezien heeft.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Marsh

Quote from: Geert1962 on January 19, 2010, 20:13:40
Oke dan nog even ter verduidelijking. Film is zonder meer een visueel hoogstandje. Echter op de een of andere manier raakte ik op geen enkele wijze betrokken bij de film op het begin na dan. Daarna vond ik de film vrij stabiel worden in zoverre dat ik deze vrij saai vond en dat ook bleef vinden. Het padvindertje in de film vond ik vrij irritant uitgewerkt.

Wellicht heb ik de lat iets te hoog gelegd door te hoge verwachtingen. De eerste pixar film die ik zag was ratatouille en die vond ik heel erg goed. De animatie films die ik daarna heb gezien, Wall E en Up dus, vond ik alleen maar minder. Up is naar mijn idee de slechtste animatie film die ik heb gezien.

Na enkele miskopen, heb ik toch wel besloten om in de toekomst iets meer op de recensies te gaan letten.

Ben trouwens benieuwd wat Marsh van de film vind als hij deze gezien heeft.


Ratatouille is een van mijn favoriete animatie films. Wall-E eigenlijk idem, dus vandaar ook mijn zeer hoge verwachting van UP.
However; je verhaal klinkt enigszins overtuigend, ik kan ook vaak niet tegen die irritante kinderen, maar dat ligt vaak aan de voice-over dan over de personage zelf, dus ik ben zeer benieuwd.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Marsh

#32
Zojuist klaar met kijken.
Ik moet zeggen; hij heeft me wel érg verrast.
Het begin van de film vind ik erg sterk, zeer zeker hoe leuk de opbouw is na mate je Frederics ziet verouderen.
Idem voor de emotionele scene waarin hij het boek doorbladerd en ziet wat ze er in heeft geplakt tegen het einde van de film aan.
Wel weer apart dat ze een dokter-scene hebben ingebakken terwijl het een kinderfilm is.. alsof deze doelgroep snapt dat er daar bedoeld wordt dat mevr. Frederics geen kinderen kan krijgen.
Verder wel heel erg gelachen, het vrouwtje overigens ook.
Die padflikker was in het begin van de film wel een matige stoorzender, maar uiteindelijk had ik meer moeite met de pratende honden die eigenlijk maar weinig toevoegde aan het verhaal.

Hoe dan ook; een erg leuke vermakelijke film.. Pixar done it again.. however, het lijkt in mijn ogen alsof ze meer aandacht in het begin van de film hebben gestopt wat me erg heeft vermaakt dan het "hoofdstuk" van de film, het einde viel me dus een beetje tegen.

Geen spijt van de aankoop, enkel is dit puur weer een film die zo is opgeblazen dat je er weer teveel van verwacht. En dat is jammer.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Geert

De pratende honden, met die rare stemmetjes die ze eraan toegevoegd hadden, waren inderdaad ook niet iets op echt opgetogen van te raken. Het positieve eraan was dat ze niet door de hele film heen zaten. Wel een fraai plaatje........dat dan weer wel. Maar ja met alleen fraaie plaatjes red je een film niet.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

ksi


Wolf

erg grappige animatie Film
proud member of www.htforum.nl

celerontje

Quote from: Marsh on January 19, 2010, 23:03:12
Wel weer apart dat ze een dokter-scene hebben ingebakken terwijl het een kinderfilm is.. alsof deze doelgroep snapt dat er daar bedoeld wordt dat mevr. Frederics geen kinderen kan krijgen.
Ik vatte dat ook niet meteen, maar je ziet naast de deur een soort van poster met een baby hangen. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Marsh

Quote from: celerontje on August 24, 2010, 17:28:16
Ik vatte dat ook niet meteen, maar je ziet naast de deur een soort van poster met een baby hangen. ;)

Dan alsnog. Mijn 4 jarige nichtje snapt dat echt niet. Die weet waarschijnlijk net dat baby's niet door vogels thuis worden gebracht.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


lestat1234

Quote from: Marsh on August 24, 2010, 18:21:47
Dan alsnog. Mijn 4 jarige nichtje snapt dat echt niet. Die weet waarschijnlijk net dat baby's niet door vogels thuis worden gebracht.

Maar goed dat de adviesleeftijd dan op 6 jaar ligt!

Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

squeek

de moderne tekenfilms zijn voor alle leeftijden. uiteraard zitten in elke tekenfilm wel dingen die de allerkleinsten niet snappen, maar dat maakt hun kompleet niets uit. ze snappen het basisverhaal wel.

kijk een keer naar de laatste ice age. daar heb je volgende quote uit :

QuoteBuck: [Buck sees a large butterfly as it takes off] I knew that guy when he was a caterpillar, you know, before he came out.

dat laatste is toch oergrappig als je het in de film ziet maar kleintjes weten niet waar het over gaat. :)
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

idd vooral Ice Age films zitten vol met dat soort grapjes, (vooral het 1e deel) dat maakt het ook juist zo leuk. de kleintjes lachen vaak om hele andere dingen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

jon81

Quote from: squeek on August 24, 2010, 21:40:10
de moderne tekenfilms zijn voor alle leeftijden. uiteraard zitten in elke tekenfilm wel dingen die de allerkleinsten niet snappen, maar dat maakt hun kompleet niets uit. ze snappen het basisverhaal wel.

kijk een keer naar de laatste ice age. daar heb je volgende quote uit :


dat laatste is toch oergrappig als je het in de film ziet maar kleintjes weten niet waar het over gaat. :)

Komt meestal ook niet echt over in de NL-versie die de kleintjes meestal kijken.

Up vond ik een hele leuke film om te kijken, net als Ratatouille, die ik ook deze maand pas voor het eerst gezien heb.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

BramD

Ze zijn zeker leuk om ook als volwassen persoon te kijken maar dan moet je inderdaad de originele engelse versie kijken anders komen de subtiele woordgrappen en toespelingen niet tot hun recht of gaan compleet verloren.