Infinity Theatre > gone with the wind, but now with a livingroom HT

Started by Sonic Circle, July 25, 2008, 13:48:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sonic Circle

Weet niet of mijn set wel zoveel toevoegd aan wat jullie al kennen.
Volgens mij gaat Joris zijn interesse dan ook vooral naar de ruimte zelf uit ;)

Sonic Circle

We hebben trouwens vanavond The Chronicles of Riddick op HD-DVD en wat stukken van Planet Earth HD-DVD gekeken. Met het volume op een leuk setje decibels. Genieten! Vooral het laag en de surroundbubble in Riddick waren gaaf, in Planet Earth zijn het juist de symfonische uithalen die indruk maken.

Het beeld was bij beiden ook weer heerlijk. Denk enkel dat deze projector nog wel een uitgebreide calibratie nodig heeft over een x aantal uren. Zwart is nog niet echt zwart (ligt ook nog deels aan een aantal witte metrofusers misschien) en het schaduwdetail kan ook nog iets beter. Verder top!

MLCinema

#652
Blijven genieten heh, zei ik tegen dovenmansoren... Tijd om de panelen te verven. Overigens is mijn nieuwe nick een combinatie van de merken Marantz-Klipsch-Audiolab.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Sonic Circle

We zijn ondertussen ook aan het schilderen. Moeten nu alleen een goede balans vinden tussen het nuttige en het aangename. Afgelopen weekenden waren druk, dit weekend kunnen er veel panelen worden geschilderd!


Ahhh nu zie ik het! Stoer gevonden :)

LittleNinja

Voor mij zeker wel. Ik ben erg benieuwd naar de SPL 1500 en de Sonus Fabers! Ik vind het een stoer setje weergevers en heb er wel over gedacht om ook hier naar te kijken als opvolgers van de B&W's.

Joris is ook benieuwd naar het geluid wat er voortgebracht wordt. Daar ben ik zeker van. Hij heeft dezelfde Velodyne, echter andere aansturing. Sowieso is het leuk om eens wat anderen te leren kennen met dezelfde hobby.

Quote from: Sonic Circle on March 16, 2009, 22:12:10
Weet niet of mijn set wel zoveel toevoegd aan wat jullie al kennen.
Volgens mij gaat Joris zijn interesse dan ook vooral naar de ruimte zelf uit ;)

Niet te kritisch worden.... anders blijf je straks ook upgraden totdat je blut bent!! Gewoon genieten van de films en hoe deze nu weergegeven worden. Niet teveel analytisch de boel benaderen. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sonic Circle

Nee hoor, voorlopig geen (groot) upgrade virus. Misschien wat finetunen.

Voor de set er stond was bv ik bang van alles te missen zonder HD-audio ondersteuning.

Ondertussen heb ik al door dat het veel belangrijker is dat de opname en afmixkwaliteit van de DVD/HD-DVD/BD goed is. Een HD-Audio track die slecht is opgenomen of afgemixt, zal misschien iets meer detail weergeven dan we nu kunnen, maar minder holografisch of indrukwekkend klinken.

Ben wel benieuwd hoe de set kan klinken met een echt goede HD-audio track en een top weergever en versterker.
Dat zal voor de langere termijn ooit wel een upgrade worden.

Ben blij dat ik idd niet al te analytisch ben. Als een beeld of geluidstrack echter duidelijk ondermaats is, vind ik het wel opvallend en irriteert het me soms.. zo keken we onlangs Dresden vanaf DVD en hoewel het beeld en de cinematografie af en toe prachtig waren, waren vooral de geluidstrack en surroundbeleving ondermaats. We verwachten bij dit type film ook veel laag in het geluid en dat miste vrijwel compleet. Tja, dat valt wel weer op als je net een stukje Iron Man op BD hebt gekeken :D

celerontje

Quote from: Sonic Circle on March 16, 2009, 22:36:20
Denk enkel dat deze projector nog wel een uitgebreide calibratie nodig heeft over een x aantal uren. Zwart is nog niet echt zwart (ligt ook nog deels aan een aantal witte metrofusers misschien) en het schaduwdetail kan ook nog iets beter. Verder top!
Wat is zwart?
Het blijft een projector met een felle lamp.
Op welke stand staat je iris trouwens?
Wie heeft de projector gekalibreerd?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sonic Circle

Hij staat op iris stand 2 uit 3. Bij een (bijna) volledig zwarte scene zien we toch redelijk donkergrijs ipv zwart.
Er hangen nog wel wat witte metrofusers om het scherm, wat zeker niet helpt.

Met de maskingpanelen gesloten is het prima. Echter met een film als The Dark Knight is het irritant, ik blijf niet de panelen op en neer doen tijdens de film voor de wisselende aspect ratios. En dan valt wel op dat de balken niet zwart zijn.

Gé heeft hem gecalibreerd. Enkel was de ruimte toen volgens mij ook niet 100% verduisterd. Hij komt nog een keer terug voor wat kleine werkzaamheden, misschien kan hij hier dan nog een keer naar kijken.

Sonic Circle

#658
Net even na het laatste stuk van The Chronicles of Riddick (tof!) een stukje Swordfish op HD-DVD gekeken.

2 woorden.

Openingscene.
Waanzin.



Heb de film zeker al wel eerder gezien en er toen ook best van genoten. Ook wel van die scene. Maar dit is denk ik nu een voorbeeld van de mogelijkheden van home cinema ten voeten uit. De mensen die de film kennen snappen ongetwijfeld welke scene ik bedoel. De scene waarin de gegijzelde dame te ver van de bank wegrent en dan... laten we het netjes zeggen, zich ineens nogal verdeeld voelt :)

Qua surroundbeleving is wat volgt echt magistraal. Iemand tips voor meer van dit soort scenes?
Het toffe is dat je nu elke keer weer gave en nieuwe dingen ontdekt in films of scenes die je al lang niet meer gezien hebt. Puur omdat de techniek ons toen niet weergaf wat er al wel was.

HTip

Erg gave scenes zijn in Matrix deel 1, de redding van Morpheus, eerst in de lobby en daarna met de helikopter. De aanval op Pearl Harbor is ook wel aardig ;D

En dan kan ik nog wel een tijdje doorgaan ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

Dan stop ik morgen The Matrix erin om die scene te checken :)

Gisterenavond heb ik trouwens onze Samsung 360 HD decoder teruggebracht en geruild voor een Humax 5000. De Samsung wilde geen beeld over HDMI geven. Ondanks dat ik er speciaal op lette dat het echt een 360RA type moest zijn, werkte hij dus niet goed.

De Humax is kleiner van stuk, dus past ook beter in het audiorack. Kan de HDMI switch een verdieping omhoog en krijgt de Xbox 360 wat meer ademruimte. Mooie oplossing dus.

Tambiman

#661
Waw, fantastische kamer. Ook fijn om je enthousiaste reacties op de JVC hD350/RS10 te lezen. De mijne wordt volgende week geïnstalleerd, en in afwachting is het geweldig om  je verslagen te lezen!
Hoe zit het met de kleuren? Da 's het enige waar ik nog bang voor ben, na de vele commentaren op andere fora (AVS, AVF,...) Heb je last van de oversaturatie? Of valt dat allemaal best mee? En hoe zit het met de contrasten? Mijn grootste schrik is dat ik vroeg of laat ga denken... had ik maar voor die 750 gegaan. Maar als ik je eerste indrukken lees van de 350, zit het wel snor denk ik.
In ieder geval een heel dikke pluim voor je prachtige cinema!

MLCinema

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Sonic Circle

Quote from: Tambiman on March 22, 2009, 18:57:09
Waw, fantastische kamer. Ook fijn om je enthousiaste reacties op de JVC hD350/RS10 te lezen. De mijne wordt volgende week geïnstalleerd, en in afwachting is het geweldig om  je verslagen te lezen!
Hoe zit het met de kleuren? Da 's het enige waar ik nog bang voor ben, na de vele commentaren op andere fora (AVS, AVF,...) Heb je last van de oversaturatie? Of valt dat allemaal best mee? En hoe zit het met de contrasten? Mijn grootste schrik is dat ik vroeg of laat ga denken... had ik maar voor die 750 gegaan. Maar als ik je eerste indrukken lees van de 350, zit het wel snor denk ik.
In ieder geval een heel dikke pluim voor je prachtige cinema!

Dankje Tambiman.

In sommige scenes valt de oververzadiging wat op. Ik heb ons LCD scherm 1,5 jaar geleden ook ISF laten calibreren omdat ik enigzins gevoelig ben voor een realistisch c.q. natuurlijk plaatje. De kleurensaturatie is volgens mij wat terug gedraaid om het effect wat tegen te gaan bij onze HD-350.

Hoewel het dus soms iets opvalt, stoort het mij persoonlijk nooit. Heb dan ook geen direct vergelijk thuishangen, wat ik maar zo wil laten. Wat niet weet, wat niet deert in dit geval. Wat namelijk wel bij elke goede transfer opvalt is het fantastische contrast, de lichtsterkte, diepte, rust, scherpte en het filmische plaatje dat deze projector op het scherm tovert. Ben wel van plan om bij 200 uur een uitgebreide ISF calibratie te doen omdat de lamp dan meer ingespeeld is.

Alvast veel plezier met je HD-350, ga je volgens mij veel plezier aan beleven!

Quote from: Kamidioblitz on March 22, 2009, 19:08:36
Functioneerd de Humax nu naar wens?

Nog niet kunnen testen. In het HT liggen de kabels al klaar, maar onder het huis in de kruipruimte en in de meterkast moeten nog wat aanpassingen worden gedaan wbt bekabeling en aansluitingen. Zal hem binnenkort testen in de woonkamer.

Sonic Circle

Er zijn gisteren wel een stapel metrofusers gespoten en geschilderd. Wat een werk. Met dit weer was het gelukkig geen straf, lekker met het zonnetje op het hoofd was het buiten heerlijk.

Enige nadeel is dat de verf rond 13.00 wat te snel opdroogde :)

Resultaat is dat nu 12 van de 18 panelen klaar zijn. Volgende week zaterdag hopen we weer op een zonnetje!
Foto volgt binnenkort.

Sonic Circle

#665
We hebben vanavond de naam van ons HT eer aangedaan, we zijn namelijk de ruimte ingevlogen met Apollo 13 op HD-DVD. Het was niet to infinity and beyond, maar wel around the moon and back.

De HD-350 kwam helemaal tot leven. Het is meer dan duidelijk dat hij in overwegend donkere scenes met lichte objecten een erg dynamisch beeld levert. Mede daarom was de film een beleving op zich. We zaten er middenin. Het fantastische script, acteerwerk, special effects en de goede soundtrack en audio mix hielpen verder de ervaring op een zeer hoog niveau te krijgen. We zaten echt op het puntje van onze stoel. En dat is knap, want met die relaxstoelen is dat best balanceren :)

Ook na 2,5 week blijft het genieten in het Infinity Theatre.


LittleNinja

#666
Het zou een beetje zonde zijn als dat er na een week al vanaf zou zijn... ::) Wat is jullie referentie film op dit moment?

Wat gaat het worden deze week?

Quote from: Sonic Circle on March 22, 2009, 23:58:01
We hebben vanavond de naam van ons HT eer aangedaan, we zijn namelijk de ruimte ingevlogen met Apollo 13 op HD-DVD. Het was niet to infinity and beyond, maar wel around the moon and back.

De HD-350 kwam helemaal tot leven. Het is meer dan duidelijk dat hij in overwegend donkere scenes met lichte objecten een erg dynamisch beeld levert. Mede daarom was de film een beleving op zich. We zaten er middenin. Het fantastische script, acteerwerk, special effects en de goede soundtrack en audio mix hielpen verder de ervaring op een zeer hoog niveau te krijgen. We zaten echt op het puntje van onze stoel. En dat is knap, want met die relaxstoelen is dat best balanceren :)

Ook na 2,5 week blijft het genieten in het Infinity Theatre.


"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: LittleNinja on March 23, 2009, 06:12:07
Het zou een beetje zonde zijn als dat er na een week al vanaf zou zijn... ::) Wat is jullie referentie film op dit moment?

Wat gaat het worden deze week?

Zal ook niet zo snel gebeuren met zo'n prachtige ruimte 8)

@LN: Heb jij de ruimte al gezien?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

MLCinema

Ik zou hem ook wel eens in het echt willen zien... ;D
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Sonic Circle

#670
Quote from: LittleNinja on March 23, 2009, 06:12:07
Het zou een beetje zonde zijn als dat er na een week al vanaf zou zijn... ::) Wat is jullie referentie film op dit moment?

Refentiefilms blijven op dit moment The Dark Knight, Iron Man op BD en Harry Potter 5, The Matrix serie en Swordfish op HD-DVD.
Maar we hebben pas 15% van de HD collectie gekeken denkik :)

Quote from: HTip on March 23, 2009, 07:40:53
Zal ook niet zo snel gebeuren met zo'n prachtige ruimte 8)

@LN: Heb jij de ruimte al gezien?

Dat gaat 7 april gebeuren, samen met Joris. Helaas vorige week uitgesteld door drukte, maar dat maken we volgende week goed!

Quote from: LittleNinja on March 23, 2009, 11:33:36
Alleen op de foto...  :-\

Komt goed dus :)

Quote from: Kamidioblitz on March 23, 2009, 21:06:45
Ik zou hem ook wel eens in het echt willen zien... ;D

Misschien dat je in Mei met Philip, Celerontje en Mgwlee mee kunt komen?

Afgelopen vrijdag met 7 man (zaalvoetbalteam) zitten te genieten van Batman: The Dark Knight.
Ook wat stukjes van andere films... o.a. Iron Man.
"Hey Marius, draai dat stuk van 'Jericho' eens!!"

OK.

*Klabaaaaaaaaaam*  O0 Toffe reacties kregen we daarop. Heerlijk zo'n kamer.

GTDesign

#671
Als er nog mensen zijn die de ruimte willen bekijken mogen jullie je ook bij mij aanmelden.
Sonic circle heeft een drukke baan en is niet altijd thuis.

Ik heb een sleutel.... :tounge2:... ;D

MLCinema

Quote from: Sonic Circle on March 31, 2009, 11:41:28


Misschien dat je in Mei met Philip, Celerontje en Mgwlee mee kunt komen?

Afgelopen vrijdag met 7 man (zaalvoetbalteam) zitten te genieten van Batman: The Dark Knight.
Ook wat stukjes van andere films... o.a. Iron Man.
"Hey Marius, draai dat stuk van 'Jericho' eens!!"

OK.

*Klabaaaaaaaaaam*  O0 Toffe reacties kregen we daarop. Heerlijk zo'n kamer.

Lijkt mij erg leuk! Maar hangt af van de datum. Mei betekent veelal ook tentamens, maar wie weet, als het goed valt dat het een optie is ;D. Lijkt me erg vet!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Sonic Circle

Quote from: GTDesign on March 31, 2009, 11:44:38
Als er nog mensen zijn die de ruimte willen bekijken mogen jullie je ook bij mij aanmelden.
Sonic circle heeft een drukke baan en is niet altijd thuis.

Ik heb een sleutel.... :tounge2:... ;D

Dan wil ik me graag aanmelden bij deze ;D
(René loopt al te mopperen dat hij elke keer via de achterdeur moet LOL).

Sonic Circle

Quote from: Kamidioblitz on March 31, 2009, 11:47:03
Lijkt mij erg leuk! Maar hangt af van de datum. Mei betekent veelal ook tentamens, maar wie weet, als het goed valt dat het een optie is ;D. Lijkt me erg vet!

Volgens mij zondag 17 mei. Kijk maar even of je kunt, lijkt me gezellig.