Transport der Transporten

Started by Erik van Voorst (in memoriam), June 28, 2008, 20:25:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Tja.... ;D


Na hevig geinspireerd te zijn door de grote namen op cd transport gebied en niet in de laatste plaats door een hele leuke aardige amerikaanse DIY genaamd Peter Daniel heb ik toch de stoute schoenen aangetrokken om een beginnetje te maken voor wat betreft een mooi loopwerk....

Mijn huidige Wadia doet nog steeds prima dienst en is voor mij top of the bill........maar het zou zo leuk zijn als ik in staat zou zijn om een beter loopwerk te bouwen.....helemaal van jezelf... ;D

Okay van start dan maar:

Ik begin niet met een Philips cdpro maar met een Sanyo met bijbehorend enkelvoudig printboard.
Deze combi is terug te vinden in de Shigaraki van Junji Kimura...ook een toppertje op mijn heldenlijst..... 8)

As I go along zal het wel duidelijk worden wat ik aan het doen ben.....hoop ik.. :P.

Okay hoe kom ik aan die speciale laser en servo.....gewoon een boombox halen en eruit slopen...dan heb je een begin.

Omdat ze tot nu toe alleen maar voorkomen in de door het poolse audioforum onderzochte modellen JVC 31-32-51 is het even zoeken...

Enfin even het fotootje van de betreffende Wadia/CEC/ML killer... :-X :-X :P >:D

Uiteraard heeft het wat mods nodig... ;D

http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadid=120229&perpage=25&pagenumber=1
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

okay....met chirurgische precisie uit elkaar halen....

...............................heel wat uurtjes.. ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

okay..hier gaat het dan onder andere om...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

....en spelen...

Klinkt voor geen meter ...erg rauw en een brievenbus formaat..... :(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

blue-eyes

Dus zijn de onderdelen uit de boombox voor een eerste run / test en ga je nog een overtreffende loopwerk maken?

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WMC

Dat wordt dus tijd voor een draai/frees combinatie als je van plan bent het loopwerk significant te veranderen.
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

Erik van Voorst (in memoriam)

De 2e avond echter trok het geluidsbeeld behoorlijk open maar het bleef druk en overstuurd klinken en hij verloor zijn lock met de dac telkens...te veel voltage

Toen kwam ik erachter dat ik een 300 ohm en 100 ohm weerstand moest gebruiken bij mijn dig out....tja ik blijf een DIY-er .... ;D

Dit is nu wel een different ballgame geworden  :o.......en ik hoor een enorme potentie dus heb besloten ermee door te gaan en te gaan posten... ;)


OJA ALS EERBETOON AAN JINJI KIMURA NOEM IK HEM ........THE PITBULL.. >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#7
Mijn plannen zijn om hem mechanisch en electronisch substantieel te verbeteren...maar dat gaat vanzelf met de tijd wel duidelijker worden... ;)

Let wel...misschien wordt het wel helemaal niets...ik kan tenslotte heel snel A-B schakelen met de Wadia middels de Genesis digital lens dus dat kan je weer snel met beide benen op de grond zetten.. ;)........dan heb ik in ieder geval wel een poging gewaagd en er veel van geleerd... met een hoop lol.

Enfin voor de liefhebber en eerste vragenstellers veel leesplezier met de 50 pagina's tellende link die ik je doorgaf dat geeft heel veel duidelijkheid.......
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

sphere

Ben benieuwd of het mogelijk is om het uitgangsniveau van jouw bouwproject identiek te krijgen aan je Wadia. De dubbelblind goegemeente beweert dat dan alle verschillen wegvallen. Is toch interessant om even zelf te proberen.
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

SpeedyAndré

Het is eigenlijk te gek voor woorden dat de service manual van zo'n ghettoblaster wordt opgezocht en dat mensen bijna desperate zijn omdat ze het apparaat niet kunnen vinden in hun land  :P
Leuk is wel weer dat zo'n el cheapo ding de basis is voor een loopwerk dat met de duurste highend loopwerken de strijd aan kan gaan  >:D
Het valt me wel op dat het Philips loopwerk (incl. veren) uiterlijk wordt nagebouwd, dus zo gek doen ze het niet bij Philips  ^-^

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Erik van Voorst (in memoriam)

Zo is het maar net Sphere....je kan er pas over mee-l&^llen als je praktijkervaring hebt...

Voorlopig wint de Wadia het nog ...zelfs met een oor dichtgestopt en de tv hard aan... ;D....
.....maaaarrrr ik hoor een aantal eigenschappen welke ik ZEKER wil gaan verkennen omdat de WADIA deze niet heeft...dus dan moet je denken aan wat meer ...uhh...harmonischen noem ik het maar even in lekentaal...en ook het laag heeft een mooie(re) dimensie....de viool is echter weer kamerbreed geworden dus dat is weer minder en bij een heftig "Wagnertje" wordt het wat rauwer....maar we praten (nu nog over) 50 euro....... :-X ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: SpeedyAndré on June 28, 2008, 21:25:51
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat de service manual van zo'n ghettoblaster wordt opgezocht en dat mensen bijna desperate zijn omdat ze het apparaat niet kunnen vinden in hun land  :P
Leuk is wel weer dat zo'n el cheapo ding de basis is voor een loopwerk dat met de duurste highend loopwerken de strijd aan kan gaan  >:D
Het valt me wel op dat het Philips loopwerk (incl. veren) uiterlijk wordt nagebouwd, dus zo gek doen ze het niet bij Philips  ^-^

André  8)

Sterker nog Andre...hij wordt gebruikt in de dure transporten.. ;)
Bijvoorbeeld in de Pitracer maar dan wel met tangentiale aftasting..... :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

tiptop

Hoi Erik,

Van de spanning verlost ;D

Dit wordt 'm dus. :)

Blijf het zeker volgen. Ben erg benieuwd. ;)

En ik ga van de zomer wat wijntjes proberen en een vergelijkend warenonderzoek doen :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Erik van Voorst (in memoriam)

 ;D

Het moest eruit na al dat (voor)onderzoek....ik hoop wel dat iemand eens mee gaat bouwen...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

DA BoSS

Quote from: Erik van Voorst on June 28, 2008, 20:28:27
okay....met chirurgische precisie uit elkaar halen....

...............................heel wat uurtjes.. ;D

Freak ;D




(zie het zo voor me...muziekje op de achtergrond.....lekker wijntje erbij 8))
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

eddy135

Quote from: Erik van Voorst on June 28, 2008, 22:17:10
;D

Het moest eruit na al dat (voor)onderzoek....ik hoop wel dat iemand eens mee gaat bouwen...
Volgens mij denkt iedereen: gezien voorgaande projecten van deze 'freak' waag ik me daar niet aan!  ;D
Zijdelingse betrokkenheid is voor velen al het hoogst haalbare.
Ben zelf ook wel erg benieuwd wat er uit zo'n 'apart' loopwerk te peuren is.
De kast zal ook wel weer bijzonder worden. ;)
We volgen, succes.  :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

hifiman

#17
Quote from: Erik van Voorst on June 28, 2008, 20:35:50
Toen kwam ik erachter dat ik een 300 ohm en 100 ohm weerstand moest gebruiken bij mijn dig out....tja ik blijf een DIY-er .... ;D
Leuk Erik!

Nog wat (mijns inziens) kleine potentiele verbeteringen:
- gebruik 75 ohm coax voor de digitale uitgang of twist op zijn minst de draden.
- gebruik een 1:1 pulse trafo om zo een galvanische scheiding te krijgen
- zet de weerstanden echt op de connector (niet met een draad ertussen)

Zie plaatje voor een goede manier om met een pulse trafo de uitgang te realiseren. (C1=100nF)  8)

Groetjes,

Ronald

Erik van Voorst (in memoriam)

Hardstikke leuk alle input....let wel je ziet hier gewoon een zeer toegankelijke tweak makkelijke set-up...
Het zal steeds maar weer luisteren geblazen zijn alvorens er een nieuw onderdeel in te solderen...dus  "no-where-near" het uiteindelijke resultaat  ;D

Enfin het eerste waar ik me nu druk om ga maken is een mooie 8 Volt voeding bouwen.... ;)

Vandaag staat zeer veel verschillende muziek luisteren op het programma.....om "The PitBull" te leren kennen... >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

En het wordt echt de concurrent van jou wadia? Kijk dat is nog eens een vooruitstrevend doel stellen.... ;) ben erg benieuwd naar de eerste luistertests...minder is meer  ;)

Shorty

Ik begin me zorgen te maken...... WAAR blijft de man die over I2S begint?  :o

VrGr,

Bart J.

Erik van Voorst (in memoriam)

Die uitgang zit niet op de chip dus je hoeft je geen zorgen te maken... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

stef662

Quote from: Audioloog on June 29, 2008, 09:12:09
- gebruik een 1:1 pulse trafo om zo een galvanische scheiding te krijgen

He heeft zo'n pulse trafo een goede overdracht in het hele audio frequentiegebied? Zo ja kun je ze dan ook in een 1:100 oid krijgen?

MdB

Quote from: bourne on June 30, 2008, 17:46:06
He heeft zo'n pulse trafo een goede overdracht in het hele audio frequentiegebied? Zo ja kun je ze dan ook in een 1:100 oid krijgen?
Een 1:1 signaal trafo heeft goede overdracht. Maar dezelfde overdracht (als 1:1) voor een 1:100 nog niet gevonden.

Kijk eens hier: www.amplimo.nl

Beter duur dan niet te koop.

hifiman

Quote from: bourne on June 30, 2008, 17:46:06
He heeft zo'n pulse trafo een goede overdracht in het hele audio frequentiegebied?
Ja, maar bedenk wel dat SPDIF een veel hogere frequentie is als het analoge "audio gebied".