Transport der Transporten

Started by Erik van Voorst (in memoriam), June 28, 2008, 20:25:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stef662

Quote from: MdB on June 30, 2008, 18:22:40
Een 1:1 signaal trafo heeft goede overdracht. Maar dezelfde overdracht (als 1:1) voor een 1:100 nog niet gevonden.

Kijk eens hier: www.amplimo.nl



He geweldig! Ik stelde die vraag vanwege deze draad:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=75908.0

Het lijkt ook dat ze een oplossing voor 100V lijnen bieden, zie draad hierboven.

Arno P

Overdrachttrafo's? Ik heb ze hier van Lundhal (komt nog als uitgang voor de DAC) en Sowter (zit in de passieve pre-amp)....goed spul  ;)

Arno P

Wow...die link....weer een hoop messing...heeeerlijk  ;D ;)

Arno P

Als ik dit weer zo zie....vraag ik mij af of een zelfbouw platenspeler ook niet een leuk project zou zijn....extreme "tweakability"voor een flinke bak muzikaliteit  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Vandaag de Citizen 300-8441 besteld.

Dit kristalletje ga ik proberen ipv de standaard ZTT "ceramique resonator".

Buiten het feit dat velen hem mooier vinden klinken in de configuratie wordt hij ook standaard door de chipfabrikant als set ge-adviseerd. ;)

Enfin ik ga hem uittesten en mischien bouw ik voor deze 16.9344 Mhz jongen nog wel een dedicated supply.

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

 Als mechanisch uurwerkliefhebber moest ik wel even slikken om Quartz te bestellen. ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on June 30, 2008, 20:12:44
Vandaag de Citizen 300-8441 besteld.

Dit kristalletje ga ik proberen ipv de standaard ZTT "ceramique resonator".

Buiten het feit dat velen hem mooier vinden klinken in de configuratie wordt hij ook standaard door de chipfabrikant als set ge-adviseerd. ;)

Enfin ik ga hem uittesten en mischien bouw ik voor deze 16.9344 Mhz jongen nog wel een dedicated supply.



Tent Clockje erin?

Erik van Voorst (in memoriam)

Neen voor alsnog niet...de ervaringen van Peter Daniel zijn hiermee negatief (let wel in deze configuratie)...

Ik heb trouwens wel de mogelijkheid om dat zelf ook nog even persoonlijk te testen... ;)

Momenteel wijkt het klokje wel iets af...hier geeft de Wadia 6 PPM... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on June 30, 2008, 20:21:11
Neen voor alsnog niet...de ervaringen van Peter Daniel zijn hiermee negatief (let wel in deze configuratie)...

Ik heb trouwens wel de mogelijkheid om dat zelf ook nog even persoonlijk te testen... ;)

Momenteel wijkt het klokje wel iets af...hier geeft de Wadia 6 PPM... 8)

Worden hiermee het aantal bit-errors/correcties per tijdseenheid mee geteld? (Heb ooit ook eens een freq-teller aan een pin in de CD speler gehangen om dit te meten)

Audiofiel

Quote from: Erik van Voorst on June 30, 2008, 20:21:11
Momenteel wijkt het klokje wel iets af...hier geeft de Wadia 6 PPM... 8)

Een hoop! ;D Maar wel gaaf om eens te zien dat de Lens toch echt 3 posities heeft. O0

Quote from: Arno P on June 30, 2008, 20:32:08
Worden hiermee het aantal bit-errors/correcties per tijdseenheid mee geteld? (Heb ooit ook eens een freq-teller aan een pin in de CD speler gehangen om dit te meten)

Ja, maar je moet het cijfer niet al te serieus nemen. De latere versies van de Lens besteden een stuk minder tijd aan het neerpennen van een nuttig getal... En dan nog: alles onder de 100 ppm schijnt goed genoeg te zijn. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on June 30, 2008, 21:36:34
Ja, maar je moet het cijfer niet al te serieus nemen. De latere versies van de Lens besteden een stuk minder tijd aan het neerpennen van een nuttig getal... En dan nog: alles onder de 100 ppm schijnt goed genoeg te zijn. ;)
Precies, een PAL DVD loopt tenslotte zelfs 4% sneller en daar hoor je niemand over  ;D

reMC

#36
Succes Erik, ik las toevallig onlangs over het project van Peter dus weet een beetje wat je van plan bent :)

KILLorBE

Succes Erik!!

Je zet me wel aan het denken om een ~15 jaar oud :o project alsnog af te maken (Als ik alles nog kan vinden).

BTW: Je foto's staan nog steeds op m'n oude site ;)
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

Erik van Voorst (in memoriam)

ahhhh...leuk mijn Sub der Subs...U-571.........hij doet het nog steeds heerlijk  8)

Gisterenavond de dedicated power supply gemaakt met de zogenaamde  "betere componenten" 
dus a-sociaal dure Blackgates en MRS680 Schottsky dioden en een 2 maal 8 Volt 80VA bliktrafo en de LM7807 met zijn koellichaam.

Het Boombox type JVC RC-EZ-51 wijkt net iets af van de -31 voor wat betreft de controller ....dus het wordt nog even uitzoeken....geduld.... ;)

Voel me op de een of andere manier toch een beetje...."THE MYTH-BUSTERS".... ;D ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Arno P

Quote from: tiptop on July  2, 2008, 20:41:03
En??
Kloppen de mythen? ;D

Misschien op zoek naar een hulpje om the myth te busten?  ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

okay part 2.... ;D

Omdat ik niet 1-2-3 de JVC-RCEZ51 aan de praat kreeg heb ik vandaag eens een JVC-RCEZ31 op de operatietafel gelegd....weer een afvalzak plastic.. >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Daarna eerst de -31 ongemodificeerd opgebouwd ....en even naast zijn slapende broertje de -51 gezet.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Toen ik een -44.1 lock- had de blackgates met trafo en gelijkrichting eraan gehangen...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#44
..............................................en spelen.....................YESSSSSSSS O0

Ik ben erg trots op mezelf want ik ben niet zo een soldeerheld en op de printen zit alles creepy dicht op elkaar.... :o


Nu maar eens even 24 uur in laten spelen (dat was ook al zo een verschil met de vorige inspeelperiode)...deze modificatie zou al een ENORME upgrade moeten zijn als ik de Polish and American Boys mag geloven... 8)


In ieder geval kan ik nu de -51 stap voor stap nakijken....het is erg comfortabel om straks 2 machines te hebben lopen ivm modificaties beluisteren...ze zijn nl. nagenoeg identiek... ;).
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Hoi Erik,

Lekker bezig  ;D  8)

Waarom eigenlijk enkelzijdige gelijkrichting   ???

Groetjes,

Ronald

Erik van Voorst (in memoriam)

....Dan mag je die 50 pagina's gaan lezen.....enfin dat is kort door de bocht...in een vergelijk met 4 diodes klonken 2 diodes beter.....

Eerst maar eens opbouwen en modden zoals op die fora gedaan wordt..zodat ik zeker weet waar ZIJ naar luisteren....daarna....uhhh....eigen inbreng.... >:D ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Andries van Aarsen

Allereerst wil ik mij even voorstellen voordat ik een reactie plaats :). Mijn naam is Andries en ik ben net als velen hier op dit topic een fanatiek DIY 'er, van zowel elektronica als speakers. Dit forum heb ik al een tijdje gevolgd maar nu werd het wel tijd om te registreren.

Erik, dit is een heel leuk project ben benieuwd hoe het zal klinken ;).
Marantz - Accuphase en de rest zelfbouw


Audiofiel

Welkom Andries! We kunnen extra DIY forumleden van harte gebruiken.
Ik hoop dat we een hoop mooie bijdragen van jou tegemoet mogen zien. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

tiptop

Hoi Andries,
Welkom hier!

@Erik,

Fantastisch om uit een draagbare cd-speler een geweldig transport te gaan toveren.
JVC zich maar afvragen waarom er zoveel van die dingen verkocht worden straks ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.