Transport der Transporten

Started by Erik van Voorst (in memoriam), June 28, 2008, 20:25:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

#1700
Na een aantal maanden toch wat "fine-tuning" vandaag gedaan  ;D

Al een tijdje stoor ik mij aan het feit dat af en toe het kleine puckje op de grond valt (paar keer gebeurd tijdens een paar 1000 cdtjes opzetten...ahum)
bij het plaatjes draaien.

Ik heb vandaag een Puck-rest gemaakt, geheel in de PitBull-Transportstijl.
Buiten het praktische aspect vind ik het totale design nu ook wat meer in balance...maar dat is natuurlijk een smaakkwestie... ;)

Ik had nog een restje koper 12 mm dik en 2 ronde cocobolo stukken van mijn Duelund inbouw. :devil:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Twee stukken cocobolo aan elkaar gelijmd en geklemd daarna in de boor om rond glad te schuren/polijsten...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Daarna van dezelfde diameter  :-X uit het koper een ronde plak gezaagd...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Een koperen draad-eind genomen en  aan de top het schroefdraad weggevijld (zodat de puck er glad overheen valt) een contra moer boven en onder zodat het geheel bij elkaar blijft en als laatste in de was gezet.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

En 2 fotootjes welke voor zich spreken... :yin-yang:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

diceman

#1705
Quote from: Erik van Voorst on January 21, 2011, 14:27:41
En 2 fotootjes welke voor zich spreken... :yin-yang:
Zo dat is wel een hele mooie puck houder 8), elke keer weer lees ik met verbazing hoe gediciplineerd je al je projecten behandeld, en de finishing touch er aan geeft, :worship: subliem.
Is een genot om jou projecten te zien maar vooral om door te lezen.

BMW850

Quote from: diceman on January 21, 2011, 15:23:31
Zo dat is wel een hele mooie puck houder 8), elke keer weer lees ik met verbazing hoe gediciplineerd je al je projecten behandeld, en de finishing touch er aan geeft, :worship: subliem.
Is een genot om jou projecten te zien maar vooral om door te lezen.

Perfect Erik, ben het volkomen eens met diceman hoe hij het verwoord.
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik kon het niet laten met mijn nieuwe afstandbediening...
dus even een screenshot van de eerste pagina.... :hehe:

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Quote from: Erik van Voorst on September 21, 2011, 11:11:20
Ik kon het niet laten met mijn nieuwe afstandbediening...
dus even een screenshot van de eerste pagina.... :hehe:


Haha mooi man!  :clapping:

Clifdon

Eric, waarom koop je niet gewoon een CD speler eigenlijk? Ik bedoel nu heb je best aardig wat gemaakt enz. geinig dingetje maar wat is de meerwaarde tov een mooie Rotel?


Ok, no kidding.
Wat een pracht plaatje van een speler heb jij gecreëerd! Ik dacht zelf ook eens te beginnen aan een dergelijk project. Het slopen van die speler was me gelukt :P. En daar wat het dan ook bij gebleven. Nee een project als deze zou ik nooit kunnen volbrengen. Hoe komt je eigenlijk op de ideeën om bijvoorbeeld op deze manier koper toe te passen? Er zit volgens mij nog aardig wat koper in ook. Ik heb je worklog niet geheel doorgelezen hoor. Maar wat een jaloezie komt er in mij boven als ik dat zie!

Heb je eigenlijk enig idee hoeveel uur je er in gestoken hebt? Al denk ik niet dat je het bij hebt gehouden ik ben toch wel nieuwsgierig.

Er zijn gewoon geen woorden voor dit apparaat! Transport der Transporten dat is het zeker!

Erik van Voorst (in memoriam)

Dank voor de complimentjes, het is gewoon wat Arno al eerder zei...je moet het ECHT willen.
De gehele bouw is min of meer "on-the-fly" gedaan...het ontstaat gewoon... :D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

eddy135

Quote from: Clifdon on September 21, 2011, 15:05:16
...Ik heb je worklog niet geheel doorgelezen hoor. Maar wat een jaloezie komt er in mij boven als ik dat zie!


Heb je de algemene bepalingen niet gelezen:
Doorlezen van Transport der Tranporten is verplicht. ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Clifdon

Quote from: Erik van Voorst on September 21, 2011, 15:09:15
Dank voor de complimentjes, het is gewoon wat Arno al eerder zei...je moet het ECHT willen.
De gehele bouw is min of meer "on-the-fly" gedaan...het ontstaat gewoon... :D

Ik kan nog zo graag willen maar een idee als deze ga ik nooit krijgen! Ik kan wel een simpel houten kastje maken met daarin de speler op ene iets wat aparte wijze geïnstalleerd. Maar daardoor heb ik nog steeds niet zo'n hoogstaand ontwerp als deze. Zelfs al zou ik daar tevreden mee zijn. Kan het niet tippen aan de magnifieke wijze waarop dit gemaakt is!

Overigens ga ik het hele worklog nog wel een keer doornemen als ik de tijd heb! Lijkt me heerlijk om eens te lezen. Ik kan er nog best wat van leren ook denk ik.


jeepee

#1713
Wordt het niet gewoon tijd voor een nieuwe. Eerste huis bouw je ook voor je vijand etc. Ik wil de oude wel overnemen tegen materiaal kosten.

Maar even zonder gekheid, deze speler zou niet misstaan in the Museum of Modern art.

Clifdon

Nee dit ding zou je best voor ene speciaal prijsje kunnen veilen denk ik als je er een groot 'merk' op zou kunnen krijgen is het helemaal wat:P.

Maar tegen materiaal kosten + een tientje voor de moeite neem ik hem van je over ;).

Sowieso kan ik al geen mooie speler betalen. Laat staan een ding als deze. Dit is onbetaalbaar.

Former member 78

Quote from: Clifdon on September 22, 2011, 17:58:21
Nee dit ding zou je best voor ene speciaal prijsje kunnen veilen denk ik als je er een groot 'merk' op zou kunnen krijgen is het helemaal wat:P.

Maar tegen materiaal kosten + een tientje voor de moeite neem ik hem van je over ;).

Sowieso kan ik al geen mooie speler betalen. Laat staan een ding als deze. Dit is onbetaalbaar.

Denk dat de materiaal kosten, jou ook nog wel eens tegen konden vallen ;)

Clifdon

Quote from: ArjanR1 on September 22, 2011, 20:31:10
Denk dat de materiaal kosten, jou ook nog wel eens tegen konden vallen ;)

Maar in vergelijking tot de uren denk ik dat het materiaal niet zo veel voorstelt ;). Maar dat doet er eigenlijk allemaal niet toe. Het is gewoon een pracht stukje technologie

Arno P

Quote from: Clifdon on September 22, 2011, 21:00:41
Maar in vergelijking tot de uren denk ik dat het materiaal niet zo veel voorstelt ;). Maar dat doet er eigenlijk allemaal niet toe. Het is gewoon een pracht stukje technologie

Materiaal is een hartinfarct en uren is een echtscheiding  :D

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: dazzdax on June 27, 2009, 17:47:19
Erik, je maakt echt hele mooie dingen die ook functioneel zijn, bijv. de inlet voor de Furutech IEC. Met alle respect, maar is het allemaal niet te "overdone"?

Chris

Ik denk het wel.......ik neem nu eenmaal graag het zekere voor het onzekere....en heb er de grootste lol in... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Erik, gaat het nog goed met jou? Het was een bericht uit 2009  :o :o :o :o :blink: :crazy: ;D ;)

Former member 78

Hij had zin om een beetje stof te happen :D

Kjelt

Quote from: Arno P on January 21, 2013, 14:35:24
Erik, gaat het nog goed met jou? Het was een bericht uit 2009  :o :o :o :o :blink: :crazy: ;D ;)
Hij is niet meer de snelste  :D

advr

Quote from: Kjelt on January 21, 2013, 15:07:52
Hij is niet meer de snelste  :D

Zeeeeeeeeeeeer gewaagde uitspraak ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Kjelt

Quote from: advr on January 21, 2013, 15:12:29
Zeeeeeeeeeeeer gewaagde uitspraak ;D ;D
Ach ik lees zijn reactie wel over 3 jaar en 7 maanden  :D
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

advr

 :clapping:
Quote from: Kjelt on January 21, 2013, 15:16:11
Ach ik lees zijn reactie wel over 3 jaar en 7 maanden  :D
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


:pompom:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster