Transport der Transporten

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 28, 2008, 20:25:56

Vorige topic - Volgende topic

FrankB

Mooi verhaal Ad! Lijkt me een indrukwekkende ervaring, de set van Erik!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Citaat van: FrankB op maart 23, 2009, 15:56:28
Mooi verhaal Ad! Lijkt me een indrukwekkende ervaring, de set van Erik!

dat was het zeker! :D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Erik van Voorst (in memoriam)

Vandaag een hele leuke onverwachte upgrade....

Een Ierse houtdraaier Fran Morin op het amerikaanse forum was ik al een tijdje mee in gesprek en hij besloot op mijn aanraden om eens wat pucks in ebben te draaien.

Als dank stuurde hij mij er ook eentje op.

Ongelooflijk maar wat een ebben puck voor een draaitafel doet.....doet hij dus ook voor een loopwerk. :o...Ik heb geen zin om me af te vragen waarom ;D...ik ga eerst eens lekker lang luisteren want hij blijft voorlopig zitten...

Kijk dat is weer eens een heel leuk effect van een forum....... O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

:)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

astrobart

ziet er ook meteen fraaier uit vinnik.
Nu nog een ebbenhouten cd en je bent helemaal blij

Jongens ik heb heel lang nagedacht om een topic te openen met groep der groepen maar ik kies ervoor om het NIET te doen.
Ik ben gewoon niet gecharmeerd van die vele kabel-topic discussies.

In plaats hiervan wil ik in vogelvlucht laten zien wat ik (met Anton) aan het doen ben en beantwoord ik alleen vragen aan forummers die mij erover PM-en.
Wees gerust een serieuze vraag zal ik met antwoord posten voor de trouwe lezers... ;)

Deze foto laat mijn groepenkast zien waarvan ik met 3 fase vertrek naar een dedicated groepenkastje 2 meter van mijn stereo vandaan. ;D

Mijn dedicated groepenkastje met nog wat oude bedrading....

...een mooie soepele Jobarco kabel uitgezocht 4 mm kwadraat met een prachtige afscherming...(EMC)

http://www.euronorm.net/content/template2.php?itemID=186

Voor degene die er wat over wil lezen.

blue-eyes

Erik, kan je iets vertellen over de relatie groepen aanpassen / verzekeren / verzegelen / etc.
Ik denk een relevante vraag die voor iedereen belangrijk is te weten.

Jouw topics lezende heb je dit vast uitgezocht.
Ook vraag ik me af of er ook wetgeving is, of de bekabeling zoals door jou gebruikt in de meterkast wel mag?

Ik ben benieuwd, staat hier nog OOIT op de planning en wil geen misere met de verzekering, Nuon, etc.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Hoi Blue-eyes

Gezien de allereerste reactie gooi ik dit topic op slot....ik kan zulke mensen missen als kiespijn.

Uiteraard blijft het zegel onaangetast alles gebeurd na de hoofdzekeringen.

Er is zelfs al een bestaand groepenkastje officieel aan gelegd...en je wil niet weten hoe slecht... :-X

Alles is uiteraard uitgezocht en Anton heeft al 200 groepenkasten op zijn conto dus samen maken we er wat moois van.

Discuseren op dit "discussie" forum....tja ik heb vanaf het eerste uur nooit dit forum gezien als een discussieforum maar een heerlijk informatie forum.
Het feit dat het nu deze naam krijgt spreekt voor mij al boekdelen....dus slotje.. ;)

Toch nog even flink wat grote punten op de I gezet.
Omdat ik in het gelukkige bezit ben van hele mooie ouderwetse bakelieten/keramische stoppen gebruik ik 4 stuks ....natuurlijk wel zwaar gemodificeerd zonder de veiligheid aan te tasten.
Dat wil zeggen alle kleine contactpuntjes via de schakelaar nu point-to-point gehardwired zijn met fatsoenlijk koper daarna opgewaardeerd naar 20Amp traag (Siemens Diazed)

De Tunami GPX gaat rechtstreeks de meterkast in zowel van loopwerk als dac. (beste steker is geen steker)

Natuurlijk heeft de overige bedrading van Aitos lens en aktief crossover Belden 19364 met Wattgate.

Inmiddels heeft de voorversterker ook Tunami GPX klinkt eigenlijk wel heel erg up-my-alley.. O0

De beroemde before and after...

ik kom aan met 3 fase en naar keuze kan ik een schone kiezen.....

ondanks discussie gevaar wilde ik dit jullie toch niet onthouden.... ;)

Uiteraard hebben we (Anton en ik) weer een leuk dagje at-the-office erop zitten en gaan na het chineesje LUISTEREN  O0

WMC

En wat nu als het onweert?

Edit:

Ik zal in dit topic wel geen serieuze vragen meer stellen...
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

phy

Citaat van: WMC op juni 24, 2009, 23:43:08
En wat nu als het onweert?

Dan moet je niet onder een boom gaan staan  :)

Gisterenavond geluisterd... :o

Het is echt een vreselijke aanrader om veel zorg te besteden aan je groepenkast.

Een ieder kan dit op zijn eigen manier invullen.

Met andere woorden diverse zg. klankmodules (niets meer dan gewone goedkope Siemens schakelaartjes (15 euro) met een verzilverd of vergulde plaatjes)
of ouderwetse stoppen bakeliet/keramiek het is al snel beter zolang het maar geen
nieuwerwetse magneetschakelaars zijn.
Ook de bekabeling naar keuze.
Ik zou zeker veel proberen want er zijn mooie resultaten te behalen.

Ik heb de Live in France cd van Patricia Barber gedraaid (ken ik uit mijn hoofd ondertussen) en zat de hele tijd met een glimlach ...het beeld weer stabieler ...meer info...meer kleur...sneller geluid...meer diepte....wat een opname zeg !!!! enz. enz.

Het is voor velen een open deur maar diegene die twijfelt...give it a go... ;)

BMW850

Citaat van: Erik van Voorst op juni 25, 2009, 09:28:14
of ouderwetse stoppen bakeliet/keramiek het is al snel beter zolang het maar geen

Dit zit ook bij mij in de meterkast, een gewone ouderwetse stoppenkast speciaal voor de audio ;)

Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

ivo1986

Citaat van: Erik van Voorst op juni 25, 2009, 09:28:14
Het is echt een vreselijke aanrader om veel zorg te besteden aan je groepenkast.

Een ieder kan dit op zijn eigen manier invullen.

Met andere woorden diverse zg. klankmodules (niets meer dan gewone goedkope Siemens schakelaartjes (15 euro) met een verzilverd of vergulde plaatjes)
Ook de bekabeling naar keuze.
Ik zou zeker veel proberen want er zijn mooie resultaten te behalen.

Een nieuwe stop doet echt wat?
Welke stop raad je aan?

Ivo

Ik moet wel even relativeren hier...die zekeringstop is in combinatie met een hoop andere zaken gedaan...

Iets wat ook de vele "stop-reviewers" wel eens vergeten te melden als ze een positieve review op de diverse sites plaatsen en de indruk wekken dat het op een stop f klankmodule neerkomt...;)

Die andere zaken zijn bij mij: zwaar modificeren van de stop zelf...gebruik van grotendeels Tunami bekabeling en Belden 19364...overslaan van Oyaide stekers :-X....en overslaan van wcd's.

Aanrader zou kunnen zijn een dedicated audiogroep (of meerdere) en/of een magneetschakelaar (bijna overal in gebruik these days :() te vervangen voor ouderwetse zekeringen (Diazed)...dus die inschroefbare zeg maar even voor de jeugd onder ons......of een klankmodule (Siemens Sitor) met daarbij talloze afzekeringsmogelijkheden qua materiaalgebruik ...keramiek/glas/zand....koper/zilver/rhodium/goud...vlakdraadzekeringen..kortom de behoefte geschapen voor de onrustige tweaker.  ;D

ivo1986

Citaat van: Erik van Voorst op juni 25, 2009, 20:31:33
Ivo

Ik moet wel even relativeren hier...die zekeringstop is in combinatie met een hoop andere zaken gedaan...

Iets wat ook de vele "stop-reviewers" wel eens vergeten te melden als ze een positieve review op de diverse sites plaatsen en de indruk wekken dat het op een stop f klankmodule neerkomt...;)

Die andere zaken zijn bij mij: zwaar modificeren van de stop zelf...gebruik van grotendeels Tunami bekabeling en Belden 19364...overslaan van Oyaide stekers :-X....en overslaan van wcd's.

Aanrader zou kunnen zijn een dedicated audiogroep (of meerdere) en/of een magneetschakelaar (bijna overal in gebruik these days :() te vervangen voor ouderwetse zekeringen (Diazed)...dus die inschroefbare zeg maar even voor de jeugd onder ons......of een klankmodule (Siemens Sitor) met daarbij talloze afzekeringsmogelijkheden qua materiaalgebruik ...keramiek/glas/zand....koper/zilver/rhodium/goud...vlakdraadzekeringen..kortom de behoefte geschapen voor de onrustige tweaker.  ;D

Ik begrijp dat het meer is dan alleen een nieuwe stop erin schroeven.
Moet ook wel met jouw set want met een goede groep is zoveel te winnen.

Maar ik hoop altijd om voor weinig een kleine upgrade te maken.
Een Belden kabel door het huis leggen zal meer effect hebben dan een andere stop maar dat kan ik niet zelf.
En een nieuwe stop erin draaien moet mij nog lukken.

ivo1986

Even iets anders.
Heb jij ook al shm-cd'tjes?
Klinkt vaak zoveel beter dan een gewoon cd'tje.
Ook laatst met een Nagra cd-speler een gewone met shm-cd vergeleken en was een erg groot verschil.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=70171.25

Nope, is een beetje langs me heen gegaan want ik had al snel geen interesse meer in dat topic.
Ik zal me er tzt eens in verdiepen...ben natuurlijk altijd wel geintereseerd in een betere bron.

Zo heb ik gisteren de remastered versie van: ..... Brother where you're bound gekocht (voor 9 euro)...Supertramp.

Grappig dat je nergens vergelijkende testen ziet tussen remastered en originelen (Alle remasters van Supertrampheb ik en klinken mooier)

Heerlijke muur van geluid met stuk voor stuk sterke liedjes....een echte test-cd voor mij.......................oja het doorstond mijn test  O0
Met name de titelsong is een groot spannend verhaal vol muzikale wendingen en kamerbrede smaakvolle effecten...check it out.

advr

Citaat van: Erik van Voorst op juni 26, 2009, 09:47:03
Nope, is een beetje langs me heen gegaan want ik had al snel geen interesse meer in dat topic.
Ik zal me er tzt eens in verdiepen...ben natuurlijk altijd wel geintereseerd in een betere bron.

Zo heb ik gisteren de remastered versie van: ..... Brother where you're bound gekocht (voor 9 euro)...Supertramp.

Grappig dat je nergens vergelijkende testen ziet tussen remastered en originelen (Alle remasters van Supertrampheb ik en klinken mooier)

Heerlijke muur van geluid met stuk voor stuk sterke liedjes....een echte test-cd voor mij.......................oja het doorstond mijn test  O0
Met name de titelsong is een groot spannend verhaal vol muzikale wendingen en kamerbrede smaakvolle effecten...check it out.

Geweldige cd, heb wel de originele uitvoering dus kan niet vergelijken. ;D

dazzdax

Erik, je maakt echt hele mooie dingen die ook functioneel zijn, bijv. de inlet voor de Furutech IEC. Met alle respect, maar is het allemaal niet te "overdone"?

Chris

Nahpets

Alle projecten van Erik zijn niet overdone maar overdone2. En ook weer niet. Want al die overdaad vertaald zich voor Erik in een ongekende muziekbeleving.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.