The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

vik

Erg leuk om te lezen Richard. Jan heeft inderdaad een prachtige ruimte en heel herkenbaar wat je hebt geschreven.  ^^


Quote from: skyfox on April  7, 2017, 10:57:49
A night (and day) at the Mansion

Verslag
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Etiennevh

#3352
Zo te lezen weer een schitterende dag geweest!

Quote from: Jean Sibelius on April  2, 2017, 21:00:58

:) Mocht deze special edition inderdaad richting NL komen, dan hoop ik je me de exacte gegevens nog even door geeft :colgate:

Het is de Ramon Bilbao - Gran Reserva 2010. Flesje is wel aan de prijs (althans, vind ik voor een fles wijn) 27,95 maar de moeite waard! Zo te zien overigens ook verkrijgbaar in NL ;) -> http://www.bodegasramonbilbao.es/en/wine/gran-reserva/
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

chansig

@Skyfox....goed verhaal....compleet herkenbaar. Mn de rust en onopvallendheid. Als iets goed is springt het niet in het oog.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jean Sibelius

Ondertussen zijn we weer terug van een lang weekendje naar de Veluwe (lekker uitwaaien en relaxen) en flink wat kilometers gemaakt met de honden in de bossen.  :pompom:

Quote from: skyfox on April  5, 2017, 19:49:40
Komt goed, moet er even de rust voor vinden om er goed voor te gaan zitten. Zal voor mij zondag worden, denk ik. Stay tuned :)

Het is uiteindelijk vrijdag geworden. Nogmaals erg mooi verhaal geworden! :colgate:

Quote from: skyfox on April  5, 2017, 19:49:40
Grappig dat je direct die schijfjes besteld hebt! Volgens mij had ik tijdens het Room Eleven concert nog iets meer haar :lol:
Ik heb Muse in Rome direct besteld en nog gezocht naar Metallica (maar niet zo snel gevonden nog).

Ik heb ze ondertussen allemaal binnen ;). Metallica wordt, zoals ik al aangaf, een lastige om te vinden. Uiteindelijk heb ik na lang zoeken de knoop doorgehakt en de Blu-ray via Ebay gekocht. Heb er (uit mijn hoofd) E60 voor betaald excl. verzendkosten, maar het is wel een prachtige opname van een gaaf concert.

Quote from: Martijn M on April  5, 2017, 20:23:01
Je was er niet de hele tijd bij  :devil:.

Ik begreep al dat jullie inderdaad o.a. even wat elektronische muziek hadden beluisterd wat een goede indruk had achtergelaten 8). Overigens heb ik in het hele proces voor bepalen van de ideale cross-over frequentie tussen main en sub towers ook nog met hogere frequenties gespeeld en geluisterd. Voor elektronische muziek vond ik een hogere cross-over dan momenteel ingesteld nog strakker klinken, maar dat ging wat ten koste van muzikaliteit bij akoestische nummers... Compromissen, compromissen, compromissen...


Quote from: Martijn M on April  5, 2017, 20:23:01
Ik ga hier een stel Dutch & Dutch 8c's neer zetten, in combinatie met twee gesloten subs. Het betreft een woonkamer, maar ik heb flink wat ideeën om de akoestiek op discrete wijze te verbeteren. Ik denk dat het écht heel goed gaat worden  ;D . Tot dan!

Ik ben heel benieuwd hoe je uiteindelijk aan gaat pakken! Succes alvast en tot ziens.

Quote from: skyfox on April  7, 2017, 10:57:49
A night (and day) at the Mansion


<...>


Geweldig om te lezen dat je een leuke dag hebt gehad en bedankt voor het beschrijven van al je positieve indrukken 8). Moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook nog steeds regelmatig 'What the fuck' momenten heb, met name als ik naar Live muziek zit te luisteren en hoe dat bij me binnenkomt. Uiteindelijk ben ik erg blij met hetgeen wat ik heb kunnen en mogen realiseren in mijn eigen thuissituatie. Ik denk dat mp3 (inderdaad niet meer doen) niet zo'n goede keuze is om hier te draaien :), maar tevens het directe vergelijk tussen Tidal en streamen vanaf de Synology NAS viel ook weinig positief uit voor de eerste optie. Neemt niet weg dat Tidal een leuke manier blijft om nieuwe muziek te leren kennen. Zodra ik tevens muziek via Tidal of Qobuz kan streamen in de woonkamer ga ik zeker weer gebruik maken van een dergelijke dienst. Het hard kunnen spelen zonder dat je het in de gaten hebt is zeker iets wat ik herken. Dat is ook de reden waarom ik een dB-meter applicatie op mijn smartphone heb geïnstalleerd. Juist om te voorkomen dat je (onbewust) te lang op een (te) hoog volume speelt. Persoonlijk vind ik de combinatie van beeld en geluid ook het allermooiste/meeste impact hebben, ik vind het altijd moeilijk om dan weer terug naar 'gewoon' stereo te gaan. Vwb het scherpe randje van Katie, dat is iets wat ik de komende periode toch nog eens ga onderzoeken omdat Bastiaan daar ook een opmerking over maakte. Persoonlijk ben ik 'allergisch' voor scherpe randjes, maar ik weet dat ik door de gekozen target curve ook wat top hoog/micro detaillering weggooi. Toen Bas en Martijn al weg waren hebben we nog even naar een andere preset geluisterd die daar iets meer toelaat en waar Bastiaan ook direct zo'n "ja, daar is het" moment had. Dat is ook weer het leuke van dit soort bijeenkomsten, het houd je scherp vwb de keuzes die je hebt gemaakt bij het optimaliseren/tweaken van je set-up.

Quote from: skyfox on April  7, 2017, 10:57:49
Tijd om af te sluiten. Nog eentje dan, "gewoon" stereo. David Guetta, Shot me Down.

:) Even knetterhard en knetterstrak... niet omdat het moet, maar omdat het kan :pompom: :)

Quote from: skyfox on April  7, 2017, 10:57:49
Jan, bedankt voor de uitnodiging om The Mansion te mogen bezoeken. Om muziek te mogen ervaren op dit niveau is een privilige. Merci!

Bedankt voor deze mooie afsluiter en uiteraard heel graag gedaan! Zo voelt het voor mij ook nog steeds en dat besef ik me elke keer weer als in de Mansion zit  :wub:.

Quote from: vik on April  9, 2017, 08:03:33
Erg leuk om te lezen Richard. Jan heeft inderdaad een prachtige ruimte en heel herkenbaar wat je hebt geschreven.  ^^
Absoluut ^^

Quote from: Etiennevh on April  9, 2017, 09:51:00
Zo te lezen weer een schitterende dag geweest!

Het lijkt alweer zo lang geleden...

Quote from: Etiennevh on April  9, 2017, 09:51:00
Het is de Ramon Bilbao - Gran Reserva 2010. Flesje is wel aan de prijs (althans, vind ik voor een fles wijn) 27,95 maar de moeite waard! Zo te zien overigens ook verkrijgbaar in NL ;) -> http://www.bodegasramonbilbao.es/en/wine/gran-reserva/

Bedankt voor het doorgeven! Voor mij is E27,95 ook aan de prijs voor een fles wijn, maar zoiets drink je bij bijzondere momenten (en dan mag het wel). Heb even gezocht en heb een bedrijf in NL gevonden die hem kan leveren en tevens op kan sturen :)

Quote from: chansig on April  9, 2017, 09:56:20
@Skyfox....goed verhaal....compleet herkenbaar. Mn de rust en onopvallendheid. Als iets goed is springt het niet in het oog.

Gr. Hans

+1. Dat is ondertussen ook mijn ervaring. Als je direct iets hebt van 'oh, yeah of wauw' dan blijkt dat teveel op te vallen/af te leiden wat uiteindelijk niet goed is.

Volgende week dinsdag komt Garmt langs samen met het CH-precision geweld. Wat ik van de afgelopen Goldmund-sessie heb geleerd is dat ik een nieuwe kalibratie (locaal en globaal) uit ga voeren zodra alles geïnstalleerd is. Ik heb met de huidige Parasounds en met de target curve in de Trinnov op +/- 0.05dB zitten tweaken, dus als ik zeker wil weten dat ik alles uit de opstelling met CH-precision haal, dan moet ik ook netjes met dezelfde uitgangssituatie beginnen vwb CH-Precision. Heel benieuwd... 8)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Mooi verslag Richard van een weer zeer geslaagde dag in de Confidence Mansion. Wat een prachtig compliment toch weer voor de ruimte en set van Jan!

@Jan: heb je direct met DSP gespeeld? Of toch nog eerst zonder? En was het verschil goed hoorbaar?
Veel plezier dinsdag met Garmt en CH Precision...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Quote from: HTip on April  9, 2017, 21:26:18
Mooi verslag Richard van een weer zeer geslaagde dag in de Confidence Mansion. Wat een prachtig compliment toch weer voor de ruimte en set van Jan!

@Jan: heb je direct met DSP gespeeld? Of toch nog eerst zonder? En was het verschil goed hoorbaar?
Veel plezier dinsdag met Garmt en CH Precision...

Net als jouw set/ruimte is deze ruimte echt top notch. Leuk om te merken hoe jij net wat meer nadruk hebt gelegd op filmbeleving en Jan net wat meer op muziek. En toch hoe beide ruimtes op zeer hoog niveau beide kunnen weergeven.

We hebben niet meer met de DSP gespeeld, op een momentje na waarin we twee curves met elkaar vergeleken tijdens het gitaarwerk van John Mayer. Bastiaan miste net wat aan de hoge kant bij de gitaren, waarop Jan een iets andere preset met iets meer hoog aanzette. Bastiaan en Jan hoorden hierbij net dat beetje verschil wat de gitaar realistischer maakte. Ik moet eerlijk bekennen dat voor mij de wijziging te subtiel was en dat ik wellicht ook niet goed wist waar ik dan op moest letten.

Jan, veel plezier met Garmt en CH Precision morgen! Ik ben benieuwd wat dit gaat brengen en of dit voor jou ook Goldmund overklast danwel meer past bij je smaak  :headbanging:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijn M

Dutch & Dutch

bmateijsen

Quote from: skyfox on April 10, 2017, 10:28:45

Jan, veel plezier met Garmt en CH Precision morgen! Ik ben benieuwd wat dit gaat brengen en of dit voor jou ook Goldmund overklast danwel meer past bij je smaak  :headbanging:

Volgens mij pas volgende week.... ;)

skyfox

Quote from: bmateijsen on April 10, 2017, 16:41:23
Volgens mij pas volgende week.... ;)

Omg, zit ik er een week naast? Damn. Langer wachten...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Quote from: HTip on April  9, 2017, 21:26:18
Mooi verslag Richard van een weer zeer geslaagde dag in de Confidence Mansion. Wat een prachtig compliment toch weer voor de ruimte en set van Jan!

Zekers! :colgate: Deze impressie en vergelijkbare van de afgelopen jaren zijn een goede reden om ze ook eens allemaal te gaan bundelen. Kom natuurlijk niet zover qua aantallen als jij, maar dan is alvast het begin gemaakt! ;)

Quote from: HTip on April  9, 2017, 21:26:18
@Jan: heb je direct met DSP gespeeld? Of toch nog eerst zonder? En was het verschil goed hoorbaar?

Uiteindelijk hebben we nauwelijks nog met DSP gespeeld en dat was pas toen Bas en Martijn al weg waren. Bastiaan gaf op een gegeven moment aan soms wat te missen in het hoog. Een tijdje terug heb ik eens wat pre-sets gemaakt waarbij alleen kleine variaties in het hoog zitten om eens te kijken hoe ik dat zou ervaren. Ondanks de ogenschijnlijk zeer kleine numerieke verschillen is het hoorbaar verschil groot en verbluffend. Uiteindelijk ben ik na wat luisteren op 'preset 19' terecht gekomen. Voor mij geeft deze de mooiste balans tussen natuurlijkheid, onopvallendheid en toch voldoende sprankeling in het hoog zonder ooit scherp te worden. Na de opmerking van Bastiaan heb ik pre-set 17 erin geladen waarbij het 'top hoog' nog wat extra gelift wordt. In het plaatje hieronder zie het verschil van de gewenste target curve over het  frequentiebereik tussen 20Hz en 100kHz (deze curve moet dan uiteindelijk matchen op het grid binnen de Trinnov targetcurve). Je ziet hierbij een glooiend verloop waarbij het uiteindelijke verschil bij 20kHz 'slechts' 0.135dB is. Bastiaan werd meteen enthousiaster bij deze pre-set toen we o.a. John Mayer luisterde en ik hoorde ook een duidelijke toename van de hoog informatie. Gisteravond ben ik begonnen met deze pre-set en heb ik al mijn 'referentie nummers' in de playlist gegooid en ben ik gaan luisteren. Uiteindelijk kom ik (wederom) tot de conclusie dat voor mij deze + 0.135dB teveel van het goede is. Voor mij ontstaat er een onbalans en vallen bv. stemmen, gitaaraanslagen teveel op (beetje het 'Oh' en 'Ah' effect). Soms wordt het een beetje 'scherp'. Op basis van deze ervaringen is er zeer waarschijnlijk een optimum tussen deze twee pre-sets waarbij de natuurlijke balans houdt, maar waarbij je net wat meer hoog informatie hoort.

Dit is een mooie exercitie voor als de CH-precision versterkers zijn geweest (je moet natuurlijk ook niet alles tegelijkertijd willen doen). :pompom:

Quote from: HTip on April  9, 2017, 21:26:18
Veel plezier dinsdag met Garmt en CH Precision...

Thanks! :) Garmt komt overigens volgende week dinsdag met CH Precision (na het paasweekend).


The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: skyfox on April 10, 2017, 10:28:45
Net als jouw set/ruimte is deze ruimte echt top notch. Leuk om te merken hoe jij net wat meer nadruk hebt gelegd op filmbeleving en Jan net wat meer op muziek. En toch hoe beide ruimtes op zeer hoog niveau beide kunnen weergeven.

Belangrijkste is inderdaad dat de ruimte niet vol loopt qua geluidproductie met 2, 5 of ... speakers. Persoonlijk ben ik nog steeds van mening dat een ruimte kritischer is qua muziek dan qua film (omdat je bij deze laatste veel meer informatie toegestopt krijgt waardoor kleine verschillen in plaatsing, nagalmtijd minder opvallen), maar ook ik vond de muzikaliteit van de weergave bij Philip erg goed (en film ook uiteraard)  :).


Quote from: skyfox on April 10, 2017, 10:28:45
We hebben niet meer met de DSP gespeeld, op een momentje na waarin we twee curves met elkaar vergeleken tijdens het gitaarwerk van John Mayer. Bastiaan miste net wat aan de hoge kant bij de gitaren, waarop Jan een iets andere preset met iets meer hoog aanzette. Bastiaan en Jan hoorden hierbij net dat beetje verschil wat de gitaar realistischer maakte. Ik moet eerlijk bekennen dat voor mij de wijziging te subtiel was en dat ik wellicht ook niet goed wist waar ik dan op moest letten.

Het verschil is inderdaad subtiel, maar ik kan me voorstellen dat als je een dergelijk nummer vaak thuis hebt gehoord (zoals bij Bastiaan) waarbij het top hoog meer aanwezig is, dit direct opvalt. Toen ik gisteravond alleen op de bank zat te luisteren (met mijn twee extra absorbers op de kleden), was ik eerlijk gezegd verbaasd hoe groot ik het verschil ervaarde (let wel: stereo muziek zonder alle extra indrukken met beeld). Waarbij de extra top hoog pre-set me wederom niet kon bekoren (ik werd er erg onrustig van terwijl ik initieel wel zoiets had van 'Oh' en 'Wauw').

Quote from: skyfox on April 10, 2017, 10:28:45
Jan, veel plezier met Garmt en CH Precision morgen! Ik ben benieuwd wat dit gaat brengen en of dit voor jou ook Goldmund overklast danwel meer past bij je smaak  :headbanging:

Dank je! ;D Ik ben ook heel benieuwd. Als CH Precision in dezelfde richting gaat qua verbeteringen in vergelijking met Goldmund, dan ga ik een leuke audiofiele tijd tegemoet. Heb geprobeerd om zoveel mogelijk tijd vrij te houden na volgende week om optimaal gebruik te kunnen maken van deze mogelijkheid.

Quote from: Martijn M on April 10, 2017, 15:43:52
CH Precision is mooi spul, veel plezier!

Absoluut! Zodra ik wat ervaringen heb opgedaan zal ik het hier zeker laten weten.

Quote from: bmateijsen on April 10, 2017, 16:41:23
Volgens mij pas volgende week.... ;)

En ik maar wachten :D

Quote from: skyfox on April 10, 2017, 17:08:38
Omg, zit ik er een week naast? Damn. Langer wachten...

Inderdaad... eerst nog dat 'verdammte' nog paasweekend door zien te komen, haha... :popcorn:


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jan-rotterdam

QuoteAls CH Precision in dezelfde richting gaat qua verbeteringen in vergelijking met Goldmund, dan ga ik een leuke audiofiele tijd tegemoet. Heb geprobeerd om zoveel mogelijk tijd vrij te houden na volgende week om optimaal gebruik te kunnen maken van deze mogelijkheid

Have fun !
Ben benieuwd wat je ervaring zal zijn. Ik ken het merk niet maar gezien de reputatie en de ontwerpers verwacht ik ook een behoorlijk analytische versterker  ;D

Groeten Jan

Jean Sibelius

Quote from: jan-rotterdam on April 11, 2017, 21:43:13
Have fun !
Ben benieuwd wat je ervaring zal zijn. Ik ken het merk niet maar gezien de reputatie en de ontwerpers verwacht ik ook een behoorlijk analytische versterker  ;D

Groeten Jan

Hoi Jan,

Bedankt! De versterkers staan sinds gisteren (tijdelijk) in de Mansion :colgate:. Bij CH-precision werken overigens enkele voormalige ontwerpers van Goldmund en dat is wat mij betreft ook te horen (daarover later meer) ;).

Gisteren was het dan zover... Exact op de afgesproken tijd stond Garmt op de stoep met 'wat CH-Precision spullen' :). De versterkers blijven nog even in de Mansion staan, dus ik zal zeker nog uitgebreider gaan luisteren en waar nodig nog wat 'tweaken' om het maximale uit de huidige configuratie te halen. Het betreft hier twee CH-precision A1 Power Amplifiers.

Hierbij een eerste impressie. Nadat de versterkers in de ruimte stonden heeft Garmt de versterkers opgesteld en geïnstalleerd en hebben we in stappen bepaald wat uiteindelijk het beste resultaat gaf.

Allereerst zijn we begonnen met een enkele A1 in stereo mode en hebben we wat tracks beluisterd uit mijn 'favorieten lijst' (vooral 44kHz, maar ook wat High-Resolution). Meteen valt op hoe gedetailleerd, snel en vloeiend deze versterkers zijn, zonder dat dit af gaat leiden of dat dit ten koste gaat van de muzikaliteit. Een voor mij handig 'feature' is dat je kunt zien hoeveel vermogen door de versterker wordt geleverd. Dit vermogen zat qua pieken meestal op 10 tot 20 Watt, maar vaak zelfs nog daaronder. Op een gegeven moment even Nils Lofgren "Drums & Bass" op een wat luider volume geluisterd en toen zagen we vermogens tot 180 Watt verschijnen. Let wel: de subtowers hebben hun eigen versterkers, dus de versterkers voor de mains hebben het relatief makkelijk! (zie verder) Gehoormatig hebben we daarna de gain van de CH-Precisions ingesteld zodat de main towers en de subtowers mooi aansluiten en daarna nog even geëxperimenteerd met de zgn. 'Feedback gain'. Uiteindelijk is de 'Feedback gain' op 0% blijven staan aangezien extra feedback ten koste ging van de, naar onze mening, muzikaliteit. CH-precision schrijft hierover: "a lower ratio is preferred for speed and details in the high frequencies" :D. De Von Schweikerts zijn speakers die orenschijnlijk (geen typo) makkelijk aan te sturen zijn. Nog even dubbelcheck: en de impedantie van de speakers is 8 ohm nominaal (6 ohm minimaal) met een gevoeligheid van 96 dB @ 1 Watt/meter. Bovenstaande bevindingen zijn hiermee bevestigd ;).

Daarna hebben we de versterkertoren uitgebreid met een tweede A1 en zijn beide versterkers in mono mode gezet. Meteen valt op dat de kanaalscheiding en daarmee de ruimtelijke afbeelding toch nog stukken opknapt. "Shit" zeg ik direct tegen Garmt (want we realiseren ons allebei dat een enkele A1 in stereo mode niet zaligmakend is). Daarna nog van alles geluisterd en keer op keer valt op hoe makkelijk, snel en muzikaal het allemaal klinkt en hoeveel detaillering je kunt horen zonder dat het vermoeiend of overheersend wordt. Rond 15:30 vertrekt Garmt weer naar huis, ik ben nog lekker doorgegaan met luisteren.

Angelie schuift aan het einde van de middag nog even aan op de bank en vraagt terloops wat kost dat, waarop ik antwoord: "minder dan een setje Goldmund Telos-1000's" :headbanging:. 's Avonds hebben we nog doorgebracht in de ruimte en hebben we een filmpje gekeken. Ook daarbij voldoen de A1's natuurlijk meer dan prima.

De versterker 'gain' is in stapjes van 0.5dB aan te passen, dus ik wil voor de zekerheid nog even controleren of dit nu optimaal staat ingesteld, daarna lekker door de muziekcollectie gaan en vooral veel ervaringen en impressies opdoen. Ik houd jullie op de hoogte (foto's volgen uiteraard nog).


Groeten, Jan


The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R


Martijn M

Dutch & Dutch

skyfox

Wat gaaf, Jan! Klinkt alsof je enthousiaster al bent dan je over de Goldmunds was. Is dat ook zo?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

blue-eyes

Optisch erg mooi! Ik dacht dat de CH juist duurder was, zeker toen ik las dat je ze als mono in had gezet!


Benieuwd naar je volgende verslagen en je zoektocht!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jan-rotterdam

Geniet er van Jan ;D

Zie deze link: https://www.facebook.com/TrinnovAudio/posts/1240639586032735
2 maal M1, 2 maal A1 aangestuurd door de Trinnov 👍😎

Groeten Jan

HTip

Dat was weer een gave dag zo te lezen! En de keuze wordt je niet makkelijk gemaakt.
Veel luisterplezier en succes met je keuze... 👍
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Quote from: R on April 19, 2017, 21:40:38
Cool! doe eens een plaatje.

Check. Die zal ik dit weekend maken :colgate:

Quote from: Martijn M on April 19, 2017, 22:08:50
Ik krijg ineens zin in een meet & greet!

:pompom:

LOL. Zodra er iets staat wat helemaal van mezelf is, dan zal ik zeker weer eens wat gaan plannen. Pronken met andermans veren is niet zo mijn ding :).

Quote from: skyfox on April 19, 2017, 23:12:55
Wat gaaf, Jan! Klinkt alsof je enthousiaster al bent dan je over de Goldmunds was. Is dat ook zo?

Op dit moment nog geen duidelijke voorkeur qua prestaties, maar duidelijk voor mij is dat zowel CH Precision als Goldmund op een ERG hoog niveau presteren. Dat de Parasounds JC-1's deze Von Schweikert's 'te kort doen' is wederom duidelijk (voor een setje versterkers van 10 – 12K presteren ze erg goed, maar ze kunnen niet realiseren wat CH –Precision en Goldmund doen). Het is echter nog te vroeg in het hele proces om knopen door te hakken of voorkeuren uit te spreken. Wat ik ieder geval nog wil doen is de A1 versterkers in zgn. 'bridge mono' mode beluisteren. Dan zitten ze qua uitgangsvermogen ongeveer op hetzelfde niveau als de Goldmund's die ik hier heb gehad. Ik hoor wel verschillen, maar die houd ik nog even voor mezelf ;)

Quote from: Blue-Eyes on April 20, 2017, 08:33:45
Optisch erg mooi! Ik dacht dat de CH juist duurder was, zeker toen ik las dat je ze als mono in had gezet!

Dat valt 'gelukkig mee'. Een setje A1's is ongeveer de helft van de nieuwprijs van een setje Telos 1000's >:D.

Quote from: Blue-Eyes on April 20, 2017, 08:33:45
Benieuwd naar je volgende verslagen en je zoektocht!

Leuk om te horen... en die gaan ook nog zeker volgen. Wat ik me overigens realiseer is dat dingen nog steeds meer en meer op hun plek vallen en ik soms verrast ben nu ik met deze versterker zoektocht bezig ben. Helaas zijn deze verrassingen niet altijd even gunstig voor de portemonnee :-\.

Quote from: jan-rotterdam on April 20, 2017, 21:07:37
Geniet er van Jan ;D

Ga ik zeker doen :D

Quote from: jan-rotterdam on April 20, 2017, 21:07:37
Zie deze link: https://www.facebook.com/TrinnovAudio/posts/1240639586032735
2 maal M1, 2 maal A1 aangestuurd door de Trinnov 👍😎

Groeten Jan

Heb meteen even gekeken. Brute set! Wel grappig om te lezen dat deze set-up qua concept vergelijkbaar is met hetgeen wat ik hier al tijden doe. Bi-ampen met een actieve cross-over implementatie vanuit de Trinnov Altitude32. Hoorde afgelopen dinsdag van Garmt al dat er een integratie tussen Trinnov en Roon aan zit te komen... Jummie!

Quote from: HTip on April 20, 2017, 21:15:06
Dat was weer een gave dag zo te lezen! En de keuze wordt je niet makkelijk gemaakt.
Veel luisterplezier en succes met je keuze... 👍

Absoluut. Gelukkig is de snoepwinkel nog niet gesloten en heb ik nog even de tijd om deze A1's verder te evalueren en om te proberen om er 'alles' uit te halen. De keuze wordt inderdaad niet makkelijker. Aan het einde van de testperiode maak ik wederom een 'evaluatie verslag'. Een ruwe versie 'for my eyes only' welke ik aan het einde van deze zoektocht langs de andere evaluaties leg en op kortere termijn een meer gepolijste versie om hier op het forum te delen.

Ik heb vanavond de gains gecontroleerd voor de linker en rechter maintower met de meetmicrofoon en die stonden 0.3dB respectievelijk 0.6dB verkeerd in :). Dat betekent dus +0.5dB in de gain settings van de A1's aanpassen. Daarna een locale kalibratie in de Trinnov om de gains voor low and high exact te bepalen. De delay tussen de torens heb ik overgenomen uit de eerdere settings (die zijn bepaald na veel meten en luisteren). Daarna driemaal een nieuwe globale kalibratie en daarna middelen en nieuwe filters uitrekenen. Ik vind het verschil behoorlijk groot ten gunste van de nieuwe situatie. Het mooie is dat je eigenlijk op basis van de grafieken in de Trinnov al kunt zien wat er gaat veranderen. Concreet: het fase gedrag en daarmee de group delay is stukken mooier in de nieuwe situatie en ook de impuls meting laat een duidelijke verbetering zien. Als je daarna luistert tussen de oude preset (op basis van de JC-1's) en nieuwe preset (op basis van de A1's) dan hoor je nog meer rust in het geluid, maar ook meer (fijn) dynamiek. Begin volgende week eens aan de gang met de target curve. Dit weekend lekker luisteren naar hoe het nu klinkt!     


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: R on April 19, 2017, 21:40:38
Cool! doe eens een plaatje.

Hierbij wat plaatjes :) Ik weet zeker dat jij ze beter kan maken, maar het geeft een goede indruk hoe het momenteel staat.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Etiennevh

Pff wat een vervelend uitzoekwerk zeg om die vergelijkingen te moeten maken. Ik zou er geen zin in hebben  8) Interessant Jan hoe je het weer hebt beleefd!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

skyfox

Niet dat het er veel toe doet, maar qua uiterlijk heb ik toch zeker wel een voorkeur voor de Parasounds. Ik vind het richeltje op de A1's nou niet direct heel fraai. Maar goed, de muziek is hier het belangrijkst :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Maximus_Aurelius

Zo zo Jan dat staat weer sjiek hoor  ;D. Wat hebben we toch een vervelende hobby en echt een saaie hobby. Met name saai wanneer we weer iets nieuws willen ;). Mooie apparatuur in huis op proef en dan is het zo vervelend om uitvoerig te testen of iets mooi klinkt en in het straatje past qua klank.
Zo saai!!!  :D. Ik kan mij er niets bij voorstellen  :tongue2:.

Ben benieuwd hoe het bevalt en wat jouw indrukken zijn.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.