The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Zeker veel zin in! Nog even wat nummers op de USB-stick zetten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Martijn M

Dutch & Dutch

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Jean Sibelius

Thx allemaal :headbanging: Ik heb er ook alweer enorm veel zin in...  :D Momenteel bezig met de laatste puntjes op de 'i' zetten voor morgen :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Dat ben je bijna klaar, want ik tel maar 2 i's :D

Heel veel plezier morgen! :pompom:

Edit: herstel, het zijn er veel meer :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

#3331
Veel plezier mannen :pompom:. Maar eigenlijk is het zo'n cliché gezegde :D.
In the Mansion en een M&G is altijd veel plezier ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Etiennevh

Quote from: Jean Sibelius on March 26, 2017, 14:29:23
Thx! Angelie en ik waren gisteren in Rotterdam en liepen daar tegen die onwijs lekkere wijn aan die jij destijds had meegenomen. We hebben twee flessen meegenomen!  :coffee:
Haha, leuk om te horen! Dit is geloof ik de 6e of 7e keer dat ik dat van iemand hoor, dus ik heb dit voor mijzelf bestempeld als de beste cadeauwijn ;-)

Wij waren onlangs in Spanje en hebben met een vertegenwoordiger van het betreffende wijnhuis staan praten. Lekker "special edition" flesje meegenomen ook, na wat proeven. Was niet verkeerd, hopen dat ook die naar Nederland komt ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

skyfox

Heb er ook enorm veel zin in! Even lekker focussen op de hobby: muziek in een fantastische ruimte. Tot morgen!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

audiomanagement

Heel fijn er bij te mogen zijn!
Was een hele aangename dag.
Dank aan Jan, Angelique, Richard, Bas en Martijn.
Tot een volgende ...

Automaat

Reading the HTForum is learning every day!!

Bas Akkerman

Quote from: Automaat on April  2, 2017, 10:43:02
En wij moeten het met dit soort posten doen?
Ja! ;D Gewoon eens lekker kort en krachtig. :tounge:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Quote from: HTip on March 31, 2017, 16:29:56
Dat ben je bijna klaar, want ik tel maar 2 i's :D

Heel veel plezier morgen! :pompom:

Edit: herstel, het zijn er veel meer :P

Quote from: Maximus_Aurelius on March 31, 2017, 16:30:45
Veel plezier mannen :pompom:. Maar eigenlijk is het zo'n cliché gezegde :D.
In the Mansion en een M&G is altijd veel plezier ;).

O0 Thx!

Quote from: Etiennevh on March 31, 2017, 21:09:26
Haha, leuk om te horen! Dit is geloof ik de 6e of 7e keer dat ik dat van iemand hoor, dus ik heb dit voor mijzelf bestempeld als de beste cadeauwijn ;-)

Wij waren onlangs in Spanje en hebben met een vertegenwoordiger van het betreffende wijnhuis staan praten. Lekker "special edition" flesje meegenomen ook, na wat proeven. Was niet verkeerd, hopen dat ook die naar Nederland komt ;)

:) Mocht deze special edition inderdaad richting NL komen, dan hoop ik je me de exacte gegevens nog even door geeft :colgate:

Quote from: chansig on March 31, 2017, 21:13:56
Nogmaals veel plezier morgen.

Gr. Hans

Bedankt, wat mij betreft weer helemaal gelukt.

Quote from: Bas Akkerman on April  2, 2017, 00:39:33
Zo, dat was een mooie dag!

Quote from: skyfox on April  2, 2017, 01:03:27
Absoluut! Enorm genoten :)

Wederzijds! Was goed om te zien dat jullie weer veilig thuis waren gekomen :).

Quote from: audiomanagement on April  2, 2017, 09:45:42
Heel fijn er bij te mogen zijn!
Was een hele aangename dag.
Dank aan Jan, Angelique, Richard, Bas en Martijn.
Tot een volgende ...

Graag gedaan Bastiaan. Was gezellig om je erbij te hebben en bedankt voor de mooie muziek die je had meegenomen en de leuke gesprekken 8).

Quote from: Automaat on April  2, 2017, 10:43:02
En wij moeten het met dit soort posten doen?

Quote from: Bas Akkerman on April  2, 2017, 10:53:40
Ja! ;D Gewoon eens lekker kort en krachtig. :tounge:

Quote from: HTip on April  2, 2017, 11:17:45
LOL :D

Beter dan helemaal niks hé Bas :D

:D

Kan me goed voorstellen dat je 's nachts rond 00:30 liever naar bed gaat dan nog hele verhalen te schrijven ;)

Angelie, ik en de honden hebben vandaag wederom in de ruimte doorgebracht (alle apparatuur was al warm gespeeld op zaterdag) ;) :tongue2:. Allereerst hebben we 'Fantastic Beasts and Where to Find Them' gezien en daarna hebben we nog 'Jack Reacher 2' gekeken. Nu nog even chillen en morgen weer aan de slag.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Martijn M

Het was weer een zeer geslaagde dag! De set en ruimte van Jan blijven jaloersmakend mooi. Het klinkt ontzettend goed bij elk volume. Heerlijk hoe je de boel hard kunt zetten en hoe strak het dan blijft. En dan dat laag...  8).

In vergelijking met de vorige keer was ik nu meer geïnteresseerd in de kwaliteit van projectie. Sinds enkele maanden heb ik zelf een projector, dus ik heb enig referentiekader opgebouwd. Met name de zwartweergave vond ik fantastisch bij Jan. Dat zal ongetwijfeld verklaard worden door een combinatie van zijn mooie JVC projector en de compleet verduisterde ruimte. Dat laatste gaat in mijn woonkamer helaas niet lukken.

Het was leuk om Jan en Bas weer eens te zien en het was gezellig kennismaken met Richard en Bastiaan. Het blijkt wel weer dat htforummers over het algemeen vriendelijke en boeiende mensen zijn. Aan allen bedankt voor de gezelligheid en interessante conversaties. Bas stelde voor om een volgende M&G bij mij thuis te doen. Er is nog flink werk aan de winkel (er staat op dit moment een stel goedkope afgedankte PA speakers van Behringer), maar ik ga zorgen dat er tegen de zomer iets beluisterenswaardigs zal staan!

Jan, hartelijk bedankt voor de gastvrijheid en de leuke dag. Tot een volgende keer!
Dutch & Dutch

chansig

Mannen, fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad...maar ik zou het persoonlijk erg leuk vinden als de ervaringen wat uitvoeriger beschreven worden. Ik kan natuurlijk niemand verplicht...maar toch... :D

^^ X 1000

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Ga ik ook zeker doen! Probleem is dat ik de komende twee weken niet thuis ben in verband met de lift die verbouwd wordt. Omdat ik nu geen wifi heb op mijn kamer., wordt een goed verslag wat lastig. Anders moet ik het op mijn mobiel doen. :)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Bedankt voor je indrukken Martijn! 8)

Quote from: Martijn M on April  2, 2017, 21:35:33
Het was weer een zeer geslaagde dag! De set en ruimte van Jan blijven jaloersmakend mooi. Het klinkt ontzettend goed bij elk volume. Heerlijk hoe je de boel hard kunt zetten en hoe strak het dan blijft. En dan dat laag...  8).

+1. Dank je! Ik denk dat we over het algemeen op een niveau van 75 - 80dB hebben geluisterd (met soms pieken daarboven), maar het kan inderdaad veel harder. Het is lekker om wat extra vermogen achter de hand te hebben mocht het nodig zijn, wat weer veel rust in het geluidsbeeld geeft. Ben me gelukkig bewust dat de combinatie van de akoestiek + 2 x 2kW + 8 x 15 inch + DSP een mooi strak laag neer kan zetten :colgate:. Charles Torno die hier recentelijk met de Goldmund apparatuur was bleef daar ook met regelmaat op terugkomen. Bijkomend voordeel is dan weer dat het (sub)laag heel veel positiefs brengt vwb de ruimtelijke weergave van de muziek. Blijkt een leuke hobby met al zijn facetten.

Quote from: Martijn M on April  2, 2017, 21:35:33
In vergelijking met de vorige keer was ik nu meer geïnteresseerd in de kwaliteit van projectie. Sinds enkele maanden heb ik zelf een projector, dus ik heb enig referentiekader opgebouwd. Met name de zwartweergave vond ik fantastisch bij Jan. Dat zal ongetwijfeld verklaard worden door een combinatie van zijn mooie JVC projector en de compleet verduisterde ruimte. Dat laatste gaat in mijn woonkamer helaas niet lukken.

Dank je Martijn! Dat is momenteel ook zeker 1 van de redenen dat ik voorlopig niet denk aan het vervangen/upgraden van de projector. Verder is Frank Doorhof afgelopen jaar bij me thuis geweest om de projector opnieuw te kalibreren. Hij heeft toen behoorlijk wat tijd gestoken in het goed instellen van het zwart en het is mooi om te lezen dat dit ook wat jou betreft goed heeft uitgepakt. Misschien een idee voor jouw/jullie situatie... in de tijd dat we nog gewoon in de woonkamer muziek luisterde en film keken hebben we rolluiken laten plaatsen. Naast dat je de ruimte perfect kunt verduisteren, scheelt het ook in de stookkosten en verminder je de inbraakgevoeligheid.

Quote from: Martijn M on April  2, 2017, 21:35:33
Het was leuk om Jan en Bas weer eens te zien en het was gezellig kennismaken met Richard en Bastiaan. Het blijkt wel weer dat htforummers over het algemeen vriendelijke en boeiende mensen zijn. Aan allen bedankt voor de gezelligheid en interessante conversaties. Bas stelde voor om een volgende M&G bij mij thuis te doen. Er is nog flink werk aan de winkel (er staat op dit moment een stel goedkope afgedankte PA speakers van Behringer), maar ik ga zorgen dat er tegen de zomer iets beluisterenswaardigs zal staan!

Zodra er iets 'HT-forum' waardigs te beluisteren/bekijken is, dan zie ik graag de uitnodiging voorbij komen. Zoals je zelf ook al schrijft, deze M&G's zijn altijd supergezellig :colgate:

Quote from: Martijn M on April  2, 2017, 21:35:33
Jan, hartelijk bedankt voor de gastvrijheid en de leuke dag. Tot een volgende keer!

Graag gedaan en tot ziens!

Quote from: chansig on April  5, 2017, 14:04:19
Mannen, fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad...maar ik zou het persoonlijk erg leuk vinden als de ervaringen wat uitvoeriger beschreven worden. Ik kan natuurlijk niemand verplicht...maar toch... :D

^^ X 1000

Gr. Hans

:D

Ik weet dat iedereen hun ervaringen leuk kan verwoorden, dus ik heb goede hoop dat dit gaat gebeuren ;D

Quote from: Bas Akkerman on April  5, 2017, 14:15:53
Ga ik ook zeker doen! Probleem is dat ik de komende twee weken niet thuis ben in verband met de lift die verbouwd wordt. Omdat ik nu geen wifi heb op mijn kamer., wordt een goed verslag wat lastig. Anders moet ik het op mijn mobiel doen. :)

Ik ben benieuwd Bas. Ik had overigens niet begrepen dat het direct na afgelopen weekend zou zijn. Wel lastig als je twee weken niet thuis kunt slapen... :unhappy:

Naar aanleiding van de M&G heb ik alvast Room Eleven – Live in Carre (ben toch wel benieuwd naar Richard van een paar jaar terug) ;) en Phil Collins – Live At Montreux 2004 besteld.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Quote from: Jean Sibelius on April  5, 2017, 19:41:25
Ik weet dat iedereen hun ervaringen leuk kan verwoorden, dus ik heb goede hoop dat dit gaat gebeuren ;D

Naar aanleiding van de M&G heb ik alvast Room Eleven – Live in Carre (ben toch wel benieuwd naar Richard van een paar jaar terug) ;) en Phil Collins – Live At Montreux 2004 besteld.

Komt goed, moet er even de rust voor vinden om er goed voor te gaan zitten. Zal voor mij zondag worden, denk ik. Stay tuned :)

Grappig dat je direct die schijfjes besteld hebt! Volgens mij had ik tijdens het Room Eleven concert nog iets meer haar :lol:
Ik heb Muse in Rome direct besteld en nog gezocht naar Metallica (maar niet zo snel gevonden nog).
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijn M

Quote from: Jean Sibelius on April  5, 2017, 19:41:25
+1. Dank je! Ik denk dat we over het algemeen op een niveau van 75 - 80dB hebben geluisterd (met soms pieken daarboven), maar het kan inderdaad veel harder.

Je was er niet de hele tijd bij  :devil:.


Quote from: Jean Sibelius on April  5, 2017, 19:41:25
Dank je Martijn! Dat is momenteel ook zeker 1 van de redenen dat ik voorlopig niet denk aan het vervangen/upgraden van de projector. Verder is Frank Doorhof afgelopen jaar bij me thuis geweest om de projector opnieuw te kalibreren. Hij heeft toen behoorlijk wat tijd gestoken in het goed instellen van het zwart en het is mooi om te lezen dat dit ook wat jou betreft goed heeft uitgepakt. Misschien een idee voor jouw/jullie situatie... in de tijd dat we nog gewoon in de woonkamer muziek luisterde en film keken hebben we rolluiken laten plaatsen. Naast dat je de ruimte perfect kunt verduisteren, scheelt het ook in de stookkosten en verminder je de inbraakgevoeligheid.

Die JVC zou ik voorlopig zeker laten hangen! Mijn eigen projector is gekalibreerd en hier ter plekke door vrienden met verstand van zaken nog eens goed afgesteld qua pixeluitlijning, brightness en contrast. Dat deed een hele hoop! Rolluiken ga ik hier niet laten plaatsen (11 hoog en ontzettend veel ramen). Er komt nog wel iets van raambedekking om de boel te verduisteren.


Quote from: Jean Sibelius on April  5, 2017, 19:41:25
Zodra er iets 'HT-forum' waardigs te beluisteren/bekijken is, dan zie ik graag de uitnodiging voorbij komen. Zoals je zelf ook al schrijft, deze M&G's zijn altijd supergezellig :colgate:

Ik ga hier een stel Dutch & Dutch 8c's neer zetten, in combinatie met twee gesloten subs. Het betreft een woonkamer, maar ik heb flink wat ideeën om de akoestiek op discrete wijze te verbeteren. Ik denk dat het écht heel goed gaat worden  ;D . Tot dan!
Dutch & Dutch

skyfox

A night (and day) at the Mansion

Een mooie avond (en dag) uit begint altijd met een uitnodiging of ticket... Zo blij en verrast was ik met de uitnodiging van Jan om een luisterdag mee te mogen maken in zijn "mansion". Af en aan heb ik de bouw hiervan gevolgd in het topic en ik ben altijd onder de indruk geweest van hoeveel werk en hoeveel details erin gingen zitten om de best klinkende luisterruimte te maken die mogelijk was. Nu was dan het moment daar dat ik dit voor mezelf mocht gaan ervaren.

De dag begon iets later dan gepland, zo bleek. Bastiaan was reeds aanwezig en had al een paar tracks kunnen beluisteren. Toen ik met de rest van het gezelschap ongeveer gelijk binnenkwam konden we mooi even acclimatiseren in de ruimte en elkaar even kort leren kennen, onder het genot van een drankje en met op de achtergrond een lekker rustig muziekstuk om de apparatuur warm te houden.

Daarna was het tijd voor... muziek! Voor de tracklisting verwijs ik even door naar Martijn, die via Shazam het een en ander heeft bijgehouden. We hadden allemaal een aantal nummers meegenomen die we graag wilden horen en Jan had ook een aantal tracks, waar we mee begonnen. Het eerste wat opviel was hoe de akoestiek veranderde toen Jan het schuifpaneel voor de toegangsdeur dichtschoof. Je hoort dan de muziek anders plaatsnemen, coherenter worden. Ik had dit al eens bij Philip mogen ervaren, maar bij Jan was het verschil voor mijn gevoel nog een stukje groter.
Het eerste wat mij opviel was dat de muziek "echt" klinkt. Levensecht. Live. Alsof elk nummer met echte instrumenten voor je neus door de muzikanten in levende lijven worden gespeeld. Ik dacht dat gevoel thuis al wel een beetje te hebben, maar daar kom ik nu echt wel op terug. Niet dat het thuis slecht is, maar dit is gewoon zó goed, zo écht.

Door met mijn eigen playlist. Ik had een mix meegenomen van muziek die ik graag luister. Nummers als Duel of the Fates (als echte Starwars nerd), Piece by Piece van Katie Melua, Swimmer van Room Eleven en Dragonborn van Jeremy Soule. Eigenlijk had ik nog Nickelback erop willen zetten, maar dat was me even ontschoten. Wat ik gaaf vond bij DotF is dat er geen greintje vervorming te horen was, ook niet bij hoger volume. Thuis willen de stemmen van het koor dan gruizig worden, een scherp randje krijgen. In de Mansion is daar geen hintje van te bespeuren. De muziek werd duidelijk neergezet en blijft ondanks de extra detaillering die ik hoor toch één geheel. Prachtig! Swimmer is een fragiel nummer, live in Carré opgenomen. Je hoort de ruimte, Janne klinkt écht, aanwezig. De weinige instrumenten die gebruikt worden komen mooi over zonder te overheersen. Zoals ik het me herinner van die avond, en zoals ik het zou willen horen. Katie is dan net even een ander verhaal. Het nummer heeft een zeurviool (ben even de naam kwijt...) en in dit nummer verwacht ik een scherp randje hieraan, wat nu afwezig is. De rest van het nummer stáát er, voor me neus, maar ik mis net dat beetje emotie wat het nummer afmaakt. Noem het smaak, denk ik, want ik kan in de weergave verder geen enkele verdere opmerking maken. Dragonborn is een gevalletje apart. Ik had geen flac versie beschikbaar, dus heb snel de mp3 meegepakt. Thuis is dit nummer prima te beluisteren zonder dat ik denk dat ik iets mis. Jan z'n set laat horen dat een mp3 hier absoluut niet thuishoort. Het koor is opeens leeg, krakelend, niet overtuigend. Het orkest lijkt ook delen te missen in de instrumenten. Genadeloos maakt de set korte metten met dit bestandsformaat. Ik zal het nooit meer doen. Nooit. :)

Tijd voor lunch. Jan heeft ons fantastisch verzorgd met lekker broodjes, waarbij de gesprekken over muziek, akoestiek, apparatuur en meer lekker loskwamen. Heel gaaf ook dat bijvoorbeeld Bastiaan z'n eigen speakers maakt. Indrukwekkend! Leuk om op zo'n manier forumgenoten te leren kennen!

Meer muziek! Nu is het tijd voor de playlists van de andere aanwezigen. Ik blijf daar kort over, daar het hun moment was. Onder de indruk was ik van Creeper, welke Bas had meegenomen. Dit nummer is absoluut niet mijn genre, maar onder de indruk was ik absoluut. Het nummer bevat bizar veel laag en een creepy, industrieel achtige cyberpunk sfeer. Hoe de set en vooral ook de ruimte omgingen met de enorme hoeveelheid laag en het neerzetten van de sfeer, was indrukwekkend en héél erg gaaf. Ik heb dit nummer thuis nog eenmaal geprobeerd, uit interesse, maar daar valt zoiets grotendeels toch tegen. Het "setje" thuis weet de sfeer gewoon niet neer te zetten. Voor eeuwig verpest, denk ik dan... :lol:

Toen Jan voor ons ging koken en we zelf even los gingen met Tidal en Jan z'n bibliotheek bleek hoe strak de set blijft klinken als je omhoog gaat in volume. Zonder dat je het merkt kan je zo hard gaan dat je gehoor in gevaar komt. Daft Punk liet dit merken met het nummer Giorgio by Moroder. Een geweldig nummer, waarbij je de gesproken tekst aan het begin wellicht voor lief moet nemen. Het blijft strak klinken naarmate je harder gaat. We gingen uit ons dak! De set swingde, de track zwol aan, zalig! Toen we doorhadden dat we elkaar nog maar amper konden verstaan (we zaten naast elkaar op de bank) ging het volume snel weer een stukje naar beneden. Bizar.

Na een heerlijke lasagne met het gezelschap was het alweer tijd voor het laatste deel van de avond. We besloten gezamenlijk dat het tijd was voor een stukje beeld. We hebben de avond genoten van bijna louter concertstukjes, met een een klein stukje van de films Deadpool en Xmen Apocalupse om te ervaren hoe de Mansion hiermee omgaat.
Bij dit stuk van de dag merkte ik dat ik toch echt een beeldman ben, muziek komt bij mij zoveel meer binnen als ik naar een concert zit te kijken. We keken naar o.a. Room Eleven – Live in Carré, Muse – Live in Rome, Phil Collins – Live in Montreux en John Mayer – Where the Light is. Stuk voor stuk lekkere muziek, uit verschillende genres. Ik merk dat ik lekker meedein op de muziek. Genieten! Het drumtrio van Phil en zijn team golft heerlijk weg. Zelfs John Mayer, waar ik z'n stem niet kan waarderen, speelt lekker weg en vooral z'n gitaarwerk maakt indruk op mij.

Na John Mayer blijf ik als laatste over en Jan en ik besluiten nog heel even door te gaan. We besluiten Tiësto en Metallica uit Jan z'n collectie te pakken en gaan nog even los! Het maakt niet uit wat je op de set afspeelt, dynamisch of ingetogen, de set lijkt het gewoon allemaal te kunnen. Live muziek op blu-ray, mijn gevoel zegt dat ik erbij ben, in het publiek. Gaaf.

Tijd om af te sluiten. Nog eentje dan, "gewoon" stereo. David Guetta, Shot me Down.

Jan, bedankt voor de uitnodiging om The Mansion te mogen bezoeken. Om muziek te mogen ervaren op dit niveau is een privilige. Merci!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Hoi Richard. Bedankt voor je geweldige impressieverslag! 8) Ben nu even niet in de gelegenheid om uitgebreid te reageren, maar dat ga ik nog zeker doen. :pompom: Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)