The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maximus_Aurelius

Zo zo Jan jij hebt ook niet stil gezeten  :D. Hij gaat er dan toch komen, mooi vooruitzicht heb je.
Kost het veel tijd om dan weer alles in te meten met de Trinnov of is dit zo gebeurd?

Meeste tijd zal wel in het ultieme zitten namelijk muziek weer nieuw ontdekken  :headbanging: :pompom:
Ook de de blurays qua geluid moet weer opnieuw ontdekt worden ;)
Elk nadeel hebt zijn voordeel dan ben jij ook weer even van de straat  :D  ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jean Sibelius

Quote from: RubenV. on November  5, 2014, 20:23:53
Is er al bekend wanneer dit fraaie stukje techniek naar de confidence mansion verhuisd?

Er is helaas nog geen bevestiging van de leveringsdatum, dus ik wacht nog even geduldig af, alhoewel ik direct toe geef dat dat best lastig is, want hij mag wat mij betreft morgen al komen ;). Maar ik moet realistisch zijn: Ronald van Ovost (Trinnov) en Bjorn (BB&G) hebben aangegeven eerst zelf voldoende ervaring op te willen doen met het testsysteem zodat ze goed voorbereid bij mij aan de slag kunnen om direct alles in 1 keer 'perfect' af kunnen stellen.

Quote from: maz on November  5, 2014, 22:10:31
Ieder keer als ik je luister kamer zie dan is het kwijl kwijl en kwijl..... Kan niet vaak genoeg zeggen maar wauwww....

Veel luisterplezier...

Dank je Maz! :) Ik kan de manier waarop jij snel spullen aanschaft, evalueert en direct een besluit 'houden of snel verder naar het volgende' neemt wel waarderen. In de tussentijd heb je op die manier een hele mooie set-up bij elkaar verzameld! 8)

Quote from: Maximus_Aurelius on November  6, 2014, 21:26:01
Zo zo Jan jij hebt ook niet stil gezeten  :D. Hij gaat er dan toch komen, mooi vooruitzicht heb je.

Klopt, eindelijk het besluit kunnen nemen en de knoop door kunnen hakken. Had tijdens onze laatste M&G al aangegeven dat ik erg onder de indruk was van Trinnov, dus mooi dat het nu dan toch echt gaat gebeuren.  :pompom:

Quote from: Maximus_Aurelius on November  6, 2014, 21:26:01
Kost het veel tijd om dan weer alles in te meten met de Trinnov of is dit zo gebeurd?

Het inmeten is redelijk snel gebeurd (althans bij de Amethyst) op basis van impuls responsie metingen. Denk dat het daarna verder 'op smaak brengen' van de sound en het kennis nemen van de enorme schat aan mogelijkheden en het uitproberen daarvan veruit de meeste tijd in beslag zullen nemen.

Verder krijg ik dadelijk te maken met een voor mij, tot nu toe, onbekend terrein: analoge 'XLR' kabels. Heb dadelijk na de komst van de Trinnov gelukkig de mogelijkheid om diverse merken kabels naast elkaar te testen en te evalueren. De meeste mensen die ik ondertussen gesproken heb, geven aan dat de verschillen, zeker voor de korte(re) lengtes, nihil zijn tussen de 'normale' kabels en de 'exoten'. Hoop dat ik inderdaad tevreden ben met de 'normale' kabels (en geen/nauwelijks verschillen hoor), dat scheelt weer aanzienlijk in kosten en daar kan ik dan weer mooi software voor kopen (zie onder).

Quote from: Maximus_Aurelius on November  6, 2014, 21:26:01
Meeste tijd zal wel in het ultieme zitten namelijk muziek weer nieuw ontdekken  :headbanging: :pompom:

Dat weet ik wel zeker. Gelukkig is de kerstvakantie niet al te ver weg, dan kan ik meteen mijn muziekcollectie opnieuw gaan ordenen (staat alweer even op mijn 'to-do-list'). Heb nu nog alles alfabetisch staan (van stevige metal tot klassiek en alles daartussen in), wil straks mijn collectie indelen naar type muziek en formaat (dus CD,  surround, SACD en Hi-Res apart). Als het goed is kom ik daarbij weer een hoop 'vergeten' CD's tegen die ik dan direct weer kan beluisteren (win-win).

Quote from: Maximus_Aurelius on November  6, 2014, 21:26:01
Ook de de blurays qua geluid moet weer opnieuw ontdekt worden ;)

Elk nadeel hebt zijn voordeel dan ben jij ook weer even van de straat  :D  ;)

Klopt. Na de komst van de Trinnov zal ik inderdaad verder op zoek gaan naar hoge kwaliteit muziek- en beelddragers om het maximale uit het systeem te krijgen, maar natuurlijk ook luisteren naar datgene wat ik al heb, want dat komt ineens allemaal nog beter tot zijn recht. Ik ben voorlopig weer van de straat! (goede nieuws: de audio 'bucket-list' wordt steeds korter) ;).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Quote from: Jean Sibelius on November  7, 2014, 20:16:52

Klopt, eindelijk het besluit kunnen nemen en de knoop door kunnen hakken. Had tijdens onze laatste M&G al aangegeven dat ik erg onder de indruk was van Trinnov, dus mooi dat het nu dan toch echt gaat gebeuren.  :pompom:

Het inmeten is redelijk snel gebeurd (althans bij de Amethyst) op basis van impuls responsie metingen. Denk dat het daarna verder 'op smaak brengen' van de sound en het kennis nemen van de enorme schat aan mogelijkheden en het uitproberen daarvan veruit de meeste tijd in beslag zullen nemen.

Verder krijg ik dadelijk te maken met een voor mij, tot nu toe, onbekend terrein: analoge 'XLR' kabels. Heb dadelijk na de komst van de Trinnov gelukkig de mogelijkheid om diverse merken kabels naast elkaar te testen en te evalueren. De meeste mensen die ik ondertussen gesproken heb, geven aan dat de verschillen, zeker voor de korte(re) lengtes, nihil zijn tussen de 'normale' kabels en de 'exoten'. Hoop dat ik inderdaad tevreden ben met de 'normale' kabels (en geen/nauwelijks verschillen hoor), dat scheelt weer aanzienlijk in kosten en daar kan ik dan weer mooi software voor kopen (zie onder).

Dat weet ik wel zeker. Gelukkig is de kerstvakantie niet al te ver weg, dan kan ik meteen mijn muziekcollectie opnieuw gaan ordenen (staat alweer even op mijn 'to-do-list'). Heb nu nog alles alfabetisch staan (van stevige metal tot klassiek en alles daartussen in), wil straks mijn collectie indelen naar type muziek en formaat (dus CD,  surround, SACD en Hi-Res apart). Als het goed is kom ik daarbij weer een hoop 'vergeten' CD's tegen die ik dan direct weer kan beluisteren (win-win).

Klopt. Na de komst van de Trinnov zal ik inderdaad verder op zoek gaan naar hoge kwaliteit muziek- en beelddragers om het maximale uit het systeem te krijgen, maar natuurlijk ook luisteren naar datgene wat ik al heb, want dat komt ineens allemaal nog beter tot zijn recht. Ik ben voorlopig weer van de straat! (goede nieuws: de audio 'bucket-list' wordt steeds korter) ;).

Groeten, Jan

Ik heb alleen ervaring met analoge xlr en klein beetje cinch.
Persoonlijk heb ik toch ervaren dat er (behoorlijk) klankverschil in kan zitten tussen normale kabels en exoten. Maar wat zijn exotische kabels ;) voor de een is dat al type Tyr of Siltech 770i en bij de andere begint het pas bij Valhalla :D en de een vind de Odin nog niet exotisch  :D  :P
In xlr vond ik het verschil tussen Frey en Tyr net zo groot als bij de cinch. Lengte waren 1 meter. De Tyr is het geworden. Verschil Tyr  met Valhalla vind ik weer niet heel groot terwijl prijsverschil wel groot te noemen is.
Maar nu vind ik de Siltech 550i weer beter klinken dan de Tyr. En de 550i is weer stukken goedkoper. De prijs van de 550i komt ongeveer overeen met de Frey voorheen.
Allemaal persoonlijke ervaringen dus ik zeg neem daar rustig de tijd voor.

P.s. Nordost praat ik over Norse serie niet de huidige Norse 2 serie.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

scrutinizer

Het is altijd fijn iets in het vooruitzicht te hebben.....
De voorpret die er mee gepaard gaat .....is als een kind met zijn handje in de snoepjes pot.
ik hoop dat het je bied waar je desire (nog) ligt in de weergave......
Ik zelf heb de vele opties op dit gebied geboden (nog) niet als positief ervaren in 'mijn' (stereo) beleving van de reproductie.

Je ruimte en hardware zou mijns inziens afdoende moeten zijn...... :)

Kudos voor je bezieling, inzet en volharding. ;)

Anton
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Jean Sibelius

Quote from: Maximus_Aurelius on November  7, 2014, 20:45:20
Ik heb alleen ervaring met analoge xlr en klein beetje cinch.
Persoonlijk heb ik toch ervaren dat er (behoorlijk) klankverschil in kan zitten tussen normale kabels en exoten. Maar wat zijn exotische kabels ;) voor de een is dat al type Tyr of Siltech 770i en bij de andere begint het pas bij Valhalla :D en de een vind de Odin nog niet exotisch  :D  :P
In xlr vond ik het verschil tussen Frey en Tyr net zo groot als bij de cinch. Lengte waren 1 meter. De Tyr is het geworden. Verschil Tyr  met Valhalla vind ik weer niet heel groot terwijl prijsverschil wel groot te noemen is.
Maar nu vind ik de Siltech 550i weer beter klinken dan de Tyr. En de 550i is weer stukken goedkoper. De prijs van de 550i komt ongeveer overeen met de Frey voorheen.
Allemaal persoonlijke ervaringen dus ik zeg neem daar rustig de tijd voor.

P.s. Nordost praat ik over Norse serie niet de huidige Norse 2 serie.

Hoi Nico,

Bedankt voor je uitgebreide reactie :). Ik vind het persoonlijk vanaf een Nordost Heimdall (~ E800 en hoger) al behoorlijk exotisch worden. Ik heb zelfs nog nooit een Valhalla of Odin gehoord, maar daar heb ik toch wel zeer sterk mijn twijfels bij (niet qua mogelijke prestaties, maar wel qua prijs en de relatieve bijdrage in de totale audioketen). Interessant om te constateren dat sommige doorgewinterde audiofielen vrij resoluut beweren geen/nauwelijks verschil te horen terwijl jij duidelijk andere ervaringen hebt. Ik heb zelf ook duidelijke verschillen ervaren in de Nordost Norse serie (in dit geval de RCA-serie) vandaar mijn uiteindelijke collectie RCA Tyr's. Ik ga straks eerst eens op mijn gemak genieten van de Trinnov en daarna de kabels die ik straks tot mijn beschikking heb beluisteren en onderling vergelijken als eerste 'sanity-check'. Afhankelijk van de uitkomst komt er dan straks mogelijk een nieuw 'item' bij op mijn audio bucket-list ;).

Groeten, Jan


Quote from: scrutinizer on November  9, 2014, 09:53:35
Het is altijd fijn iets in het vooruitzicht te hebben.....
De voorpret die er mee gepaard gaat .....is als een kind met zijn handje in de snoepjes pot.
ik hoop dat het je bied waar je desire (nog) ligt in de weergave......

Hoi Anton. Klopt, de voorpret is inderdaad een belangrijk onderdeel van het hele proces. Op een gegeven moment wil ik echter de knoop doorhakken en vanaf dat moment wil ik het ding dan ook zo snel mogelijk hebben :D. De 'desire' zat hem vooral in de wetenschap dat ik de ruimte en de speakers voor mijn gevoel 'tekort' deed met mijn huidige voorversterker en DAC, maar zelfs dan nog is de set-up meer dan goed genoeg om uren heerlijk ongestoord naar muziek te kunnen luisteren. Moge hopelijk duidelijk zijn dat er in mijn geval absoluut geen sprake is van onvrede, maar meer van een bepaalde mate van perfectionisme en het streven daarnaar. Zolang ik weet dat het beter kan (binnen de grenzen van redelijkheid), dan zal ik op een gegeven moment een volgende stap nemen. In dit geval was het voor mij erg duidelijk waar de volgende stap genomen moest worden, maar datgene wat ik wilde was er simpelweg nog niet of het was een oplossing met compromissen. Met de komst van de Trinnov Altitude32 heb ik dadelijk alles in 1 keer tegelijkertijd op een voldoende hoog/gelijkwaardig niveau en kom ik in het gebied van 'tweaks' terecht. Maar ook het effect daarvan kan af en toe verbluffend zijn. Afgelopen week een ervaring op een Wilson Audio / Array set-up met zeer potente draaitafel en daarbij het verschil gehoord tussen wel/niet een zeer dun matje van gevlochten koperkabeltjes voor tussen de draaitafel en de LP. Totale kosten van het matje E75, het resultaat: verbluffend... (hoorbaar meer dynamiek en een strakkere laagweergave).

Quote from: scrutinizer on November  9, 2014, 09:53:35
Ik zelf heb de vele opties op dit gebied geboden (nog) niet als positief ervaren in 'mijn' (stereo) beleving van de reproductie.
Je ruimte en hardware zou mijns inziens afdoende moeten zijn...... :)

Klopt en die ervaring had ik ook totdat ik de Trinnov Amethyst hoorde. Ik heb sinds 2005 een Velodyne DD-18 en vanaf dag 1 geloof ik absoluut (en dat heb ik ook altijd beweerd) in DSP in het laagfrequente deel van het audiogebied. Tot voor kort had ik (ook) nooit een DSP gehoord die in staat was om over het gehele frequentie bereik te corrigeren zonder dat daarbij negatieve effecten waarneembaar waren. Ik weet niet of je al een Amethyst hebt gehoord, maar ik durf te wedden dat je jouw ervaring bij zult stellen (net als ik heb gedaan). Tja, het is geen goedkope oplossing, maar zoals eerder geschreven voegt de Altitude32 voor mij heel veel aspecten samen (niet alleen DSP boven 200Hz, want het positieve effect daarvan staat in mijn situatie pas ergens op de derde/vierde of zelfs vijfde plaats van alle verbeteringen die de Altitude32 in mijn situatie brengt) mede vanwege, zoals jij ook al schrijft, de ruimte en de luidsprekers.
En natuurlijk zijn de ruimte en hardware op dit moment al van voldoende niveau dat ik daar de rest van mijn leven heel goed mee zou kunnen leven... maar waarom zou ik? (ben 'pas' 44) :D.


Quote from: scrutinizer on November  9, 2014, 09:53:35
Kudos voor je bezieling, inzet en volharding. ;)

Anton

Bedankt! Ik hoef niet altijd een pionier te zijn (qua streaming kijk ik nog steeds de kat uit de boom en gebruik ik vooralsnog een behoorlijk 'el cheapo' oplossing, omdat ik hoop dat er op een gegeven moment iets komt wat net zo goed is als Vinyl maar zonder alle nadelen), maar op dit gebied wil ik wel het voortouw nemen ;).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Jean Sibelius

Quote from: Maikel_audionerd on November 24, 2014, 20:20:04
Hoi Jan,
Al een leverdatum bekend ??  :lookaround:
Groeten Maikel

Hoi Maikel,

Goede timing qua vraagstelling! :) Ik wilde eigenlijk reageren dat ik nog geen definitief uitsluitsel heb ondanks dat ik de afgelopen weken regelmatig door Bjorn op de hoogte ben gehouden qua status en voortgang.

Vanochtend heb ik een 'bevrijdend' bericht gekregen. Als het goed is komt begin volgende week 'mijn' Trinnov Altitude32 in Nederland aan. Met Ronald en Bjorn is nu afgesproken om het ding hier op donderdag 4 december te installeren en verder optimaal af te regelen 8).

Alleen Trinnov of de vervoerder kan nog roet in het eten gooien. Ga mezelf nog maar even niet gek maken en wacht af tot het echt zover is (begin volgende week weet ik het echt definitief).

Ben niet zo goed in tellen, dus geen idee hoeveel nachtjes slapen het nog is. :popcorn: ;)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

clockwork

Goed nieuws ! :pompom:
Jammer dat het een dag te vroeg is.  ;)

Maar ik ben erg benieuwd wat een dergelijk systeem nog kan brengen in een ruimte als de jouwe.  :popcorn:

Hopelijk kun je de komende nachten slapen......  :wow:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

R


Jean Sibelius

Quote from: clockwork on November 25, 2014, 20:36:56
Goed nieuws ! :pompom:
Jammer dat het een dag te vroeg is.  ;)

Inderdaad goed nieuws. Gelukkig kunnen Ronald en Bjorn op 4 december, want 5 december was het mij echt niet gelukt om vrij te nemen op het werk. Mezelf kennende blijf ik 4 december zo lang op, dat ik ook nog wel wat van 5 december mee ga pikken! :D

Quote from: clockwork on November 25, 2014, 20:36:56
Maar ik ben erg benieuwd wat een dergelijk systeem nog kan brengen in een ruimte als de jouwe.  :popcorn:

Ik was initieel ook nogal 'sceptisch' (met exact jouw gedachte zoals hierboven beschreven in mijn achterhoofd), maar de verbeteringen ten opzichte van mijn huidige processor zijn significant. Niet volledig random qua belangrijkheid qua verbeteringen ten opzichte van mijn huidige processor en op basis van eigen en eerdere ervaringen, maar ook moeilijk om 1 voor 1 afzonderlijk te testen): 1) voorversterker, 2) DAC, 3) Optimizer, 4) Hi-res audiofiles, 5) XLR-aansluiting van de eindtrappen. Met de Trinnov Amethyst heb ik eerst 1) en 2) gehoord en toen was ik (letterlijk na 5 seconden!) al om. Met 3) erbij en dan, zelfs met de miniDSPs nog in de keten, naar de subtowers werd het nog beter... en dat straks voor alle kanalen. Bijzondere ervaring om een groot luidsprekersysteem volledig tijd-coherent te horen spelen. Iedereen weet wat 4) ('de bron') doet qua muziek beleving... crap in = crap out, maar ook andersom natuurlijk. Met 5) heb ik geen eigen ervaringen, maar op basis van de specificaties (RCA vs XLR) van de JC-1's en de ervaringen van anderen die het verschil wel hebben gehoord ook daar duidelijk hoorbare verbeteringen. Al met al een hele boel verbeteringen die allemaal de goede kant opgaan. Dus ik hoop me eind volgende week (tijdelijk) in de audiohemel te (kunnen) wanen :music: :music:.

Quote from: clockwork on November 25, 2014, 20:36:56
Hopelijk kun je de komende nachten slapen......  :wow:

Vannacht als een roos geslapen! Hopelijk de andere nachten ook nog, haha... ;D

Quote from: R on November 25, 2014, 20:46:44
Dat is al snel! Veel voorpret gewenst.

Dank je R! Uiteindelijk iets later dan verwacht, maar je hoort mij niet klagen :). Heb ondertussen al weer wat mooie nieuwe Blu-Rays binnen.
We spreken snel een keertje af...!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

vik

Mooi nieuws Jan, en het lijkt mij ook de perfecte periode om je daar nu mee bezig te houden in deze donkere dagen.  :coffee:

Ik kom graag nog een keer luisteren hoe je set is opgeknapt, misschien leuk om een keer met Philip je kant weer op te komen.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Quote from: vik on November 26, 2014, 21:42:08
Mooi nieuws Jan, en het lijkt mij ook de perfecte periode om je daar nu mee bezig te houden in deze donkere dagen.  :coffee:

Absoluut. Vrijdagavond al direct de vuurproef met een paar c(kritische) mede-enthousiastelingen, die erg benieuwd waren.
Zondag is Angelie de hele dag de hort op, dus dat wordt zondag (snel) tosti's eten en weinig daglicht zien ;).

Quote from: vik on November 26, 2014, 21:42:08
Ik kom graag nog een keer luisteren hoe je set is opgeknapt, misschien leuk om een keer met Philip je kant weer op te komen.  ;)

Prima, gaan we zeker doen! (zie PM)

Vanavond nog even druk bezig met 'alles' afbreken en klaar zetten zodat we morgenvroeg voortvarend aan de slag kunnen. Ondertussen met Angelie afgesproken dat de Arcam AV8 naar de woonkamer gaat verhuizen, nu nog op zoek naar een leuke stereo eindtrap ter vervanging van mijn 26 jaar oude Kenwood KT-1100D :).

Heb de afgelopen nachten (erg) goed kunnen slapen, maar of dat vannacht nog steeds gaat lukken? Zal morgen in ieder geval zorgen voor (extra) sterke koffie! Spannend en heel erg benieuwd hoe dit uit gaat pakken.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jan-rotterdam

Succes morgen en al vast veel luister plezier  :clapping:  :clapping:  :clapping:

Groeten Jan


clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Maximus_Aurelius

Heel veel plezier morgen.
Je zult wel zingen.
Hij komt, hij komt, die goede fijne Trinnov....... :D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Maikel_audionerd

Mooi nieuws!!  :pompom:  :pompom:  :pompom:
Ik wens je heel erg veel plezier
Leuk om je enthousiasme te lezen telkens  ;D
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

vik

Zet maar een flink sterk  :coffee: Jan. Ik kan me voorstellen dat je niet hebt geslapen.

Suc6 vandaag!  :pompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

larzie

Potver! Jij bent wel heel lief geweest dan afgelopen jaar als de Sint je zo'n mooie Trinnov komt brengen!
Iets wat ver boven mijn budget ligt, maar ik ben wel heel benieuwd naar je bevindingen als je de Altitude32 thuis hebt staan. :pompom:
Heel veel luisterplezier alvast toegewenst!  :thumbs-up:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Zo zo de sint is wel heel lief voor je :)

Ben erg benieuwd naar je bevindingen. En naar de verschillen die je o.a. ervaart met de "vorige" setup. Is dit nu het summum op processor gebied? Of zijn er nog meer spelers/concurrenten op dit level?

larsonator

Ook ik ben zeer benieuwd naar je nieuwe speeltje. Wat een fantastisch apparaat.
Met smacht wacht ik op je eerste bevindingen :)

VlisChris

Zul je zien dat Jean zich precies vandaag gigantisch verslaapt en niet wakker wordt van de deurbel :-X :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Eddye

Quote from: Christiaan S on December  4, 2014, 10:04:39
Zul je zien dat Jean zich precies vandaag gigantisch verslaapt en niet wakker wordt van de deurbel :-X :D
Denk dat hij vast meerdere wekkers heeft gezet :D

Veel plezier vandaag (en de volgende dagen, uiteraard). Hopelijk overstijgt het je verwachtingen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005