The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

blue-eyes

Quote from: skyfox on April 23, 2017, 21:32:10
Niet dat het er veel toe doet, maar qua uiterlijk heb ik toch zeker wel een voorkeur voor de Parasounds. Ik vind het richeltje op de A1's nou niet direct heel fraai. Maar goed, de muziek is hier het belangrijkst :)

Ik juist andersom :)

Mooie strakke bakken van CH!

Wat is er te zien op het display van de EV's Jan?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

skyfox

Quote from: Blue-Eyes on April 24, 2017, 07:08:34
Ik juist andersom :)

Mooie strakke bakken van CH!

Grappig, zo zie je maar weer hoe smaak werkt, hahaha! Ik ben dan weer veel enthousiaster over de looks van de Golmund Telos versterkers. Lekker strak lijnenspel. Maar goed, uiteindelijk is het maar smaak en is de muziek het belangrijkst  :music:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Heel fijn om te lezen, Jan! CH-Precision kan bij een verkeerde match doorslaan naar te analytisch. Bij een goede match is er een prachtige combinatie tussen analyse (wat) en waarom (muzikaal inzicht). Jij lijkt die laatste te pakken te hebben. Daarbij, helaas voor je portemonnee, vind ik bij CH-Precision ook more echt more.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Quote from: Etiennevh on April 23, 2017, 21:22:00
Pff wat een vervelend uitzoekwerk zeg om die vergelijkingen te moeten maken. Ik zou er geen zin in hebben  8) Interessant Jan hoe je het weer hebt beleefd!

Inderdaad vreselijk om te doen ;). De CH-Precision A1's blijven tot komende woensdag en dan gaan ze weer terug naar de rechtmatige eigenaar. In de tussentijd heb ik nog gespeeld met de zgn. 'bridged mono' instelling en heb ik getest hoe het systeem klinkt als het bi-amped wordt aangesloten inclusief de A1's. Zeer prettig dat ik even de tijd heb gehad om hier 'in alle rust' goed naar te luisteren. Afgelopen weekend hebben we zowel op zaterdag als zondag nog films gekeken. Op het werk is het moment erg druk, dus dan is het fijn dat je thuis weer even met de hobby bezig kunt zijn op een ontspannen manier.

Quote from: Maximus_Aurelius on April 24, 2017, 01:22:05
Zo zo Jan dat staat weer sjiek hoor  ;D. Wat hebben we toch een vervelende hobby en echt een saaie hobby. Met name saai wanneer we weer iets nieuws willen ;). Mooie apparatuur in huis op proef en dan is het zo vervelend om uitvoerig te testen of iets mooi klinkt en in het straatje past qua klank.
Zo saai!!!  :D. Ik kan mij er niets bij voorstellen  :tongue2:.

Ben benieuwd hoe het bevalt en wat jouw indrukken zijn.

Zekers en inderdaad waardeloze hobby. Gelukkig had ik nog wat mensen die nieuwsgierig waren hoe het zou klinken en die samen met we wilde luisteren naar de huidige set-up (gedeelde smart) ;).

Ik kom er nog op terug.

Quote from: skyfox on April 23, 2017, 21:32:10
Niet dat het er veel toe doet, maar qua uiterlijk heb ik toch zeker wel een voorkeur voor de Parasounds. Ik vind het richeltje op de A1's nou niet direct heel fraai. Maar goed, de muziek is hier het belangrijkst :)

Qua kleur passen de Parasounds beter bij de rest van de set-up, maar de looks/kleur is uiteindelijk zeker niet het allerbelangrijkste (uiteindelijk kan ik altijd nog alles tegelijkertijd matzwart schilderen om kleurverschillen te voorkomen) :).

Quote from: Blue-Eyes on April 24, 2017, 07:08:34
Ik juist andersom :)

Mooie strakke bakken van CH!

Wat is er te zien op het display van de EV's Jan?

Er zijn verschillende mogelijkheden om op het display te laten zien: 'niets', 'temperatuur', 'uitgestuurd vermogen' of  'Status' zijnde versterker modus (i.e. stereo, mono, bridge mono, bi-amped') + temperatuur + gekozen input + uitgestuurd vermogen in 1 oogopslag). Zelfs het LED-je links boven kun je uitschakelen als je wilt, maar ik heb gemerkt dat zelfs een situatie waarbij continue het actuele vermogen wordt weergegeven mij niet afleidt/hindert tijdens het filmkijken.

Quote from: skyfox on April 24, 2017, 08:54:42
Grappig, zo zie je maar weer hoe smaak werkt, hahaha! Ik ben dan weer veel enthousiaster over de looks van de Golmund Telos versterkers. Lekker strak lijnenspel. Maar goed, uiteindelijk is het maar smaak en is de muziek het belangrijkst  :music:

De looks zouden wel erg slecht moeten zijn mocht ik besluiten om een versterker niet te kopen ondanks dat ie waanzinnig klinkt. Persoonlijk heb ik wel een kleine voorkeur qua looks, maar dat is inderdaad heel persoonlijk en zeker niet doorslaggevend.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: Bas Akkerman on April 30, 2017, 10:06:21
Heel fijn om te lezen, Jan! CH-Precision kan bij een verkeerde match doorslaan naar te analytisch. Bij een goede match is er een prachtige combinatie tussen analyse (wat) en waarom (muzikaal inzicht). Jij lijkt die laatste te pakken te hebben. Daarbij, helaas voor je portemonnee, vind ik bij CH-Precision ook more echt more.

Ik heb mijn ervaringen nog niet klaar om te delen, maar die komen zeker :). Wat vond je van de set-up toen jij hier was? :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Bestaan er overigens sets die de muziek te muzikaal weergeven ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Quote from: Jean Sibelius on April 30, 2017, 10:40:43
Ik heb mijn ervaringen nog niet klaar om te delen, maar die komen zeker :). Wat vond je van de set-up toen jij hier was? :colgate:
Komt eraan, komt eraan. Ben nog druk in de voorbereiding van het feestje voor ons 12,5 jarig huwelijk. Maar heb het voor 90% in mijn hoofd, op papier zetten is dan vrij snel gedaan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Quote from: chansig on April 30, 2017, 10:49:15
Bestaan er overigens sets die de muziek te muzikaal weergeven ?

Gr. Hans

Waarschijnlijk niet... :) Wat ik probeer te bewerkstelligen is een zo realistisch mogelijke muziekreproductie. Kunnen we heel filosofisch over worden wat de verschillen zijn ;)

Quote from: Bas Akkerman on April 30, 2017, 11:26:41
Komt eraan, komt eraan. Ben nog druk in de voorbereiding van het feestje voor ons 12,5 jarig huwelijk. Maar heb het voor 90% in mijn hoofd, op papier zetten is dan vrij snel gedaan.

:colgate: Succes met alle voorbereidingen! 8) (er zijn belangrijkere dingen dan audio)


Voor wat betreft de zoektocht...

Ondertussen hebben de CH-Precision A1's de Mansion weer verlaten. In de afgelopen week heb ik nog een serie nieuwe kalibratiemetingen uitgevoerd, 'getweaked' met de target curve (verschillende pre-sets gemaakt en onderling vergeleken) en heb ik nog getest hoe de A1's in 'bridged-mono mode' presteren. Keer op keer is mijn conclusie dat het hele mooie versterkers zijn die erg snel zijn en zeer veel details laten horen (Livingston Taylor zal mogelijk nooit meer zo realistisch fluiten). Maar voor mij in combinatie met de rest van de set-up is dit qua sound uiteindelijk niet hetgeen wat ik persoonlijk graag wil horen c.q. prefereer (~ 'MyFi'). Alhoewel geen killer argument: Angelie heeft ongeveer dezelfde smaak als ik en het was ook niet 'HerFi' (dus we hebben er gelukkig geen ruzie over hoeven maken). Om het persoonlijke te benadrukken: ik heb mensen op bezoek gehad die het helemaal geweldig vonden klinken met deze A1's... (en bijna een bod hadden uitgebracht) :)

Mijn zoektocht gaat daarmee nog even verder. Op basis van wat ik tot nu toe heb gezien/gehoord in de Mansion in combinatie met de VR10's: ModWright KWA 150 SE (mono), Goldmund Telos 1000 (mono) en de CH Precision A1's (mono) en de ervaringen daarbij wil ik gaan testen of een volledig klasse-A versterker gaat brengen wat ik zoek. De hoogste verwachtingen heb ik eigenlijk van de Pass Labs Xs 150/300 (op basis van eerdere luisterervaringen met een Pass Labs XA-160), dus ik ga proberen om die hier binnen afzienbare tijd te krijgen om te testen. Mijn enige 'angst' is de mogelijke grote warmteontwikkeling..., maar daar hebben ze zwembroeken voor uitgevonden ;). Ik houd jullie op de hoogte!

Uiteraard wil ik Garmt en Bjorn nogmaals bedanken voor de geweldige service om het mogelijk te maken om de A1's zo uitvoerig in mijn thuissituatie te kunnen ervaren. Top!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Quote from: Jean Sibelius on May  4, 2017, 20:13:58
Waarschijnlijk niet... :) Wat ik probeer te bewerkstelligen is een zo realistisch mogelijke muziekreproductie. Kunnen we heel filosofisch over worden wat de verschillen zijn ;)

:colgate: Succes met alle voorbereidingen! 8) (er zijn belangrijkere dingen dan audio)



Soms op zijn tijd best leuk. Liever irl dan op een forum...dan toch op een forum...dan heb ik het topic van Huub hiervoor uitgekozen.  :D

Mijn reactie was meer gericht op te analytische. Daar kan ik weinig mee....net zoals te dynamisch of te strak. Je zoektocht is een mooie...en altijd leuk om te volgen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HTip

Mooi beschreven weer Jan! Als je nu moest kiezen, welke zou het dan worden? De A1's scoren hoog zo te lezen... Naast de Pass Labs ga je ook nog de Advance Acoustic X1200 testen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

victor11

het is misschien een gek idee, maar het topic lezende zou ik eens gaan kijken bij FM Acoustics.
Stereo: New Audio Frontiers Supreme 300B Special Edition | Lindemann 820S | Avantgarde Acoustics Uno

scoc

Of een Lyngdorf Millenium IV ... geen last van de hitte van een klasse A.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

garmtz

Quote from: Jean Sibelius on May  4, 2017, 20:13:58
Uiteraard wil ik Garmt en Bjorn nogmaals bedanken voor de geweldige service om het mogelijk te maken om de A1's zo uitvoerig in mijn thuissituatie te kunnen ervaren. Top!

Graag gedaan Jan! Je mag altijd een review achterlaten... ;)

http://beterbeeldengeluid.nl/anderen-over-ons-reviews/

Jean Sibelius

Quote from: chansig on May  4, 2017, 20:47:14
Soms op zijn tijd best leuk. Liever irl dan op een forum...dan toch op een forum...dan heb ik het topic van Huub hiervoor uitgekozen.  :D

Mijn reactie was meer gericht op te analytische. Daar kan ik weinig mee....net zoals te dynamisch of te strak. Je zoektocht is een mooie...en altijd leuk om te volgen.

Gr. Hans

Hoi Hans. Ben het met je eens dat je dit soort discussies beter irl kunt doen ;). Zag dat het in het topic van HuubF ondertussen weer wat rustiger is geworden :colgate:. Wat voor mij 'te' is kan voor een ander weer precies 'ok' zijn, blijft lastig ('MyFi' vs 'YourFi'). De versterkerzoektocht voor de Mansion gaat nog even door (weer wat nieuwe inzichten, zie hieronder).

Quote from: HTip on May  4, 2017, 20:57:20
Mooi beschreven weer Jan! Als je nu moest kiezen, welke zou het dan worden? De A1's scoren hoog zo te lezen... Naast de Pass Labs ga je ook nog de Advance Acoustic X1200 testen?

Dank je Philip. Op dit moment hoef ik nog niet te kiezen en dat ga ik ook zeker nog niet doen :). Alle versterkers die hier ondertussen zijn geweest hebben allemaal wel 'iets', maar ook hun 'dingetjes' wat mij betreft. Op dit moment blijven de Parasound JC-1's voor mij de referentie. Wat de combinatie met de VR10's nou zo bijzonder maakt weet ik niet, maar mogelijk dat iemand daar een onderbouwde mening over heeft. Ze leveren 400W RMS aan 8 Ohm en 800W RMS aan 4 Ohm. Spelen tot 25 Watt volledig in Klasse A en hebben een dempingfactor van 1200. De VR10's hebben een impedantie van 8 Ohm (zakt maximaal tot 6 Ohm) en een gevoeligheid van 96dB. Voor mij en Angelie vooralsnog een hele mooie combi (gisteravond hebben we weer samen uren zitten luisteren) :pompom:.

De Advance Acoustic X1200 gaan zeker nog een keertje naar de Mansion komen (incl. de CineMike modificaties!). Was behoorlijk onder de indruk van de muzikaliteit van jouw set-up (waar de modificaties zeker aan bijgedragen hebben), dus ik ben benieuwd hoe dat hier uitpakt.

Quote from: victor11 on May  4, 2017, 23:47:07
het is misschien een gek idee, maar het topic lezende zou ik eens gaan kijken bij FM Acoustics.

Bedankt voor de tip! Is qua prijsniveau 'helaas' vergelijkbaar met Goldmund (waarvan de laatste bekender lijkt). Op zich wel indrukwekkende specificaties! Mocht zich de gelegenheid voordoen, dan zal ik zeker geen nee zeggen.

Quote from: scoc on May  5, 2017, 13:01:17
Of een Lyngdorf Millenium IV ... geen last van de hitte van een klasse A.

Heb even gekeken, maar dit is volgens mij een stereoversterker met nog een paar andere 'goodies' aan boord zoals een DAC, et cetera. Dat is voor mij 1 van de redenen waarom ik niet zwaar enthousiast ben over Goldmund op dit moment. Waarschijnlijk betaald ik daarmee minstens 20% voor iets wat ik niet kan/ga gebruiken (destijds op de C4's werden de JC-1's weggeblazen door de Telos 600's, maar ik vond het verschil nu minder groot en dan gaan dat soort overwegingen meespelen). Mijn ervaring met de A1's is wederom dat ik eventueel alleen maar naar mono versterkers wil upgraden (beperkt me enigszins in mijn zoektocht, maar dan blijft er nog steeds genoeg over). Verder heb ik momenteel het gevoel dat het 'klasse A' van de JC-1's hetgeen is wat me ze enorm aantrekkelijk voor me maakt. Geen klasse A is dan een verkeerde keuze.

Quote from: garmtz on May  5, 2017, 18:36:10
Graag gedaan Jan! Je mag altijd een review achterlaten... ;)

http://beterbeeldengeluid.nl/anderen-over-ons-reviews/

Ga ik zeker doen!

Ondertussen heb ik besloten dat Soulution definitief van de short-list gaat. Daarvoor in de plaats is Chord Electronics gekomen. Liet Angelie gisteren een foto zien van de SPM 14000 MK2 en ze reageerden meteen met: "wauw, dat zijn vette versterkers" :). Inderdaad, heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat Chord Electronics veel van Parasound heeft, maar dan een stapje hoger (over de gehele linie). Qua pure klasse A heeft Accuphase o.a. de M200 in het programma. Binnenkort meer!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

garmtz

Chord versterkers hebben het 'snelle' van de CH Precision versterkers. Ik heb er jarenlang mee gespeeld en was destijds de eerste keer dat mijn Parasound werd 'weggespeeld'. Ben benieuwd!

pvd_66

Mooi zeg, je neemt er goed de tijd voor  :worship:
Ik hoop wel dat je uiteindelijk vindt wat je zoekt, er passeren nogal eindbakken  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Jean Sibelius

Quote from: garmtz on May  7, 2017, 16:00:15
Chord versterkers hebben het 'snelle' van de CH Precision versterkers. Ik heb er jarenlang mee gespeeld en was destijds de eerste keer dat mijn Parasound werd 'weggespeeld'. Ben benieuwd!

De reden om Chord electronics toe te voegen aan de lijst komt natuurlijk niet helemaal uit de lucht vallen na jouw recente bezoek ;). Denk dat we ongeveer hetzelfde zoeken qua muziekbeleving, dus de SPM 14000 MK2 of SPM 6000's MK2, zou ik graag een keer willen beluisteren in mijn eigen omgeving. Gezien mijn 'betoog' over klasse A en de wetenschap dat genoemde versterkers gebruik maken van een zgn. sliding klasse A functionaliteit, lijkt dit een ideaal compromis (wel de voordelen, maar niet de nadelen van klasse A). We gaan het tzt wel ervaren.

Quote from: pvd_66 on May  7, 2017, 16:03:14
Mooi zeg, je neemt er goed de tijd voor  :worship:
Ik hoop wel dat je uiteindelijk vindt wat je zoekt, er passeren nogal eindbakken  ;D

Al met al gaat het natuurlijk over een forse investering, dus ik wil zeker zijn dat ik met een eventuele upgrade de 'best mogelijke' maak. Het is voor mij vooral belangrijk om te ervaren wat 'verschillende typen' versterkers doen in combinatie met de Von Schweikert's (ik geloof namelijk niet dat voor die speakers ooit iets anders gaat komen). Als alles gaat zoals ik verwacht dan blijft er uiteindelijk 1 versterker (merk) over wat zoveel indruk maakt, dat ik daar de rest van mijn leven enorm gelukkig mee zou kunnen/moeten zijn. Nog steeds niet besloten of het nu over een stapje of een stap vooruit gaat, maar dat laat ik tzt wel weten.

Ondertussen staat de volgende 'versterker luisterervaring' in de Mansion gepland :colgate:. Het gaan de M600's (2 x mono) van TAD ('Technical Audio Devices Laboratories') worden. Ergens eind juni komen deze versterkers een paar dagen logeren 8). In het verleden is dit merk ook al eens langs geweest bij ons op de Audioclub en daar wordt nog steeds (erg lovend) over gesproken. Volgens de dealer een ervaring die ik (en mogelijk ook hij) nooit meer gaan vergeten. Ik ben heel benieuwd!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Sodeju Jan. Zijn allemaal geen kleine jongens die je even op proef krijgt of hebt gehad.
TAD is erg mooi, klankmatig kan ik ze alleen vanuit shows en dan klinkt het niet verkeerd.

Het merk Constellation,  laat je dit varen?

Ik lees dat je Soulution wel laat gaan ;). Is erg duur maar wel heel fraai. Nu komen ze wel met de 3 serie. Prijs is wat aantrekkelijker dan de 7 en de 5.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Quote from: Jean Sibelius on May  7, 2017, 15:55:41
Dank je Philip. Op dit moment hoef ik nog niet te kiezen en dat ga ik ook zeker nog niet doen :). Alle versterkers die hier ondertussen zijn geweest hebben allemaal wel 'iets', maar ook hun 'dingetjes' wat mij betreft. Op dit moment blijven de Parasound JC-1's voor mij de referentie. Wat de combinatie met de VR10's nou zo bijzonder maakt weet ik niet, maar mogelijk dat iemand daar een onderbouwde mening over heeft. Ze leveren 400W RMS aan 8 Ohm en 800W RMS aan 4 Ohm. Spelen tot 25 Watt volledig in Klasse A en hebben een dempingfactor van 1200. De VR10's hebben een impedantie van 8 Ohm (zakt maximaal tot 6 Ohm) en een gevoeligheid van 96dB. Voor mij en Angelie vooralsnog een hele mooie combi (gisteravond hebben we weer samen uren zitten luisteren) :pompom:.
Vraag je je soms niet af waarom je nog aan het zoeken bent? Zoveel moois al uitvoerig getest en toch zijn de Parasounds nog altijd de betere :music:

Quote
De Advance Acoustic X1200 gaan zeker nog een keertje naar de Mansion komen (incl. de CineMike modificaties!). Was behoorlijk onder de indruk van de muzikaliteit van jouw set-up (waar de modificaties zeker aan bijgedragen hebben), dus ik ben benieuwd hoe dat hier uitpakt.
Wat wij ook positief verrast heeft is dat de modificaties niet alleen meer (micro)details en (fijn)dynamiek oplevert maar ook de muzikaliteit verbetert. Ben benieuwd hoe jouw ervaringen zijn met de CM versterkers...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Quote from: Maximus_Aurelius on May  9, 2017, 20:30:43
Sodeju Jan. Zijn allemaal geen kleine jongens die je even op proef krijgt of hebt gehad.

:D Klopt, het zijn allemaal versterkers uit het serieuzere segment ;). In mijn zoektocht nu de 'extremen' opzoeken met versterkers uit dit segment om te kijken wat er nog verbeterd ten opzichte van de huidige versterkers. Tenzij dingen anders lopen dan gepland, dan wordt de volgende upgrade in de Mansion een versterker die resulteert in de ideale match met de Von Schweikert's. Deze versterker/speaker-combinatie zou dan een combinatie moeten worden waar ik heel oud mee hoop te worden en waarbij ik me nooit meer af hoef te vragen... "kan het nog beter?" 8)

Quote from: Maximus_Aurelius on May  9, 2017, 20:30:43
TAD is erg mooi, klankmatig kan ik ze alleen vanuit shows en dan klinkt het niet verkeerd.

De recensies die ik tot nu toe heb gevonden/gelezen en de mensen die ik gesproken heb verwachten dat dit mijn 'droomversterkers' zijn op basis van wat ik zoek: 'realistische en natuurgetrouwe muziekreproductie'. Eerst maar eens luisteren en ervaren uiteraard, maar het zijn wel kleine monstertjes :D.

Quote from: Maximus_Aurelius on May  9, 2017, 20:30:43
Het merk Constellation,  laat je dit varen?

Nee hoor. Deze TAD's kwamen 'toevallig' voorbij en ik maak dankbaar gebruik van de mogelijkheid om deze te kunnen beluisteren in mijn eigen ruimte (alhoewel ik tegenwoordig niet meer in 'toevallig' geloof). Voor mij blijven de andere merken (zoals Constellation) voorlopig gewoon op de lijst staan om te gaan beluisteren, tenzij ik in huilen uitbarst en me direct realiseer dat ik nooit meer naar iets anders kan/wil luisteren als deze TAD's een paar dagen hier te logeren zijn geweest ;).

Quote from: Maximus_Aurelius on May  9, 2017, 20:30:43
Ik lees dat je Soulution wel laat gaan ;). Is erg duur maar wel heel fraai. Nu komen ze wel met de 3 serie. Prijs is wat aantrekkelijker dan de 7 en de 5.

Persoonlijk had ik liever gezien dat ze met een 6 serie uit zouden komen. Ik vind de 7 serie simpelweg te kostbaar en de 5 serie gaat het voor mij niet worden (lees: ik vind de stap tussen de 5 en 7 serie te groot qua performance). Er zijn daarnaast voor mij ondertussen diverse redenen om het pad van Soulution te verlaten (gelukkig zijn er voldoende andere mooie alternatieven onder de zon) :)

Quote from: HTip on May 10, 2017, 11:57:54
Vraag je je soms niet af waarom je nog aan het zoeken bent? Zoveel moois al uitvoerig getest en toch zijn de Parasounds nog altijd de betere :music:

Nog niet ;). Vooralsnog valt bij Parasound alles op zijn plek vwb hetgeen ik zoek, maar ik heb o.a. meer muzikaliteit gehoord met de ModWright, o.a. meer controle en detaillering met Goldmund en o.a. meer snelheid en detaillering gehoord met CH-Precision. Het is nu zoeken naar een versterker die, in combinatie met de Von Schweikert's, alles tegelijkertijd naar een voldoende hoger(!) niveau tilt. Mocht uiteindelijk na het beluisteren van verschillende typen/merken versterkers blijken dat het toch een compromis van het 1 of het ander wordt, of het rommelen in de marge wordt dan stopt deze zoektocht. Vooralsnog zijn er nog voldoende richtingen/opties die ik kan en ga onderzoeken.

Quote from: HTip on May 10, 2017, 11:57:54
Wat wij ook positief verrast heeft is dat de modificaties niet alleen meer (micro)details en (fijn)dynamiek oplevert maar ook de muzikaliteit verbetert. Ben benieuwd hoe jouw ervaringen zijn met de CM versterkers...

Dat viel mij ook op. We zullen het tzt gaan merken hier in de Mansion. Vooralsnog nog niets concreet qua datum hierover afgesproken. Destijds hadden we het erover dat het mogelijk nog voor of anders na de High-End München zou gebeuren (die eerste optie gaat niet meer lukken).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

eric_audio

Quote from: Jean Sibelius on May  9, 2017, 20:06:31
De reden om Chord electronics toe te voegen aan de lijst komt natuurlijk niet helemaal uit de lucht vallen na jouw recente bezoek ;). Denk dat we ongeveer hetzelfde zoeken qua muziekbeleving, dus de SPM 14000 MK2 of SPM 6000's MK2, zou ik graag een keer willen beluisteren in mijn eigen omgeving. Gezien mijn 'betoog' over klasse A en de wetenschap dat genoemde versterkers gebruik maken van een zgn. sliding klasse A functionaliteit, lijkt dit een ideaal compromis (wel de voordelen, maar niet de nadelen van klasse A). We gaan het tzt wel ervaren.



Je zou ook met de SPM 1200 MkII kunnen beginnen. Is een doorontwikkeling van de SPM 1200 B die ik gehad heb, en de SPM 1200E die al duidelijk beter was (Garmt nam die ooit mee om uit te proberen in mijn set, en ik was complete om; nu moet ik wel zeggen dat ik die niet heb kunnen vergelijken met alles wat op de markt was, maar ik vond het toen duidelijk beter dan mijn eigen Accuphase, en de ML 383 geintegreerd). Een SPM 1200 MkII is serieus goed, snel, en krachtig, en uiteraard heel veel goedkoper (minder duur) dan een SPM 6000 MkII (en laten we het dan maar helemaal niet hebben over een SPM 14000 MkII).

Aardig leesvoer in dit verband, een review in TAS van de SPM 1050 (kleine broertje van de SPM 1200):
http://www.theabsolutesound.com/articles/chord-spm-1050-stereo-power-amp-tas-196-1/
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Bas Akkerman

Ik maak toch nog niet helemaal uit je verslag op wat je niet goed vond aan de CH Precision. Misschien wat te "bleek" qua kleur betreft?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Quote from: eric_audio on May 26, 2017, 09:25:39
Je zou ook met de SPM 1200 MkII kunnen beginnen. Is een doorontwikkeling van de SPM 1200 B die ik gehad heb, en de SPM 1200E die al duidelijk beter was (Garmt nam die ooit mee om uit te proberen in mijn set, en ik was complete om; nu moet ik wel zeggen dat ik die niet heb kunnen vergelijken met alles wat op de markt was, maar ik vond het toen duidelijk beter dan mijn eigen Accuphase, en de ML 383 geintegreerd). Een SPM 1200 MkII is serieus goed, snel, en krachtig, en uiteraard heel veel goedkoper (minder duur) dan een SPM 6000 MkII (en laten we het dan maar helemaal niet hebben over een SPM 14000 MkII).

Aardig leesvoer in dit verband, een review in TAS van de SPM 1050 (kleine broertje van de SPM 1200):
http://www.theabsolutesound.com/articles/chord-spm-1050-stereo-power-amp-tas-196-1/

Hoi Eric, Bedankt voor je uitgebreide reactie en onderbouwde suggesties!

Ik ben deze versterker zoektocht ingestapt met het volgende idee/randvoorwaarden... 1) ik doe mogelijk nog eenmaal een 'ultieme' versterker upgrade die perfect matched met de VR10's 2) ik heb hiervoor een bepaald budget in gedachten, minder mag (meer zeker niet).
Het eerlijkste vergelijk is om (nu) te kijken naar versterkers/merken in ongeveer dezelfde prijsklasse. Mocht aan het eind van deze zoektocht blijken dat zelfs in deze klasse geen enkele versterker ervoor zorgt dat ik 's nachts wakker lig met de gedachten: "die moet ik hebben", dan ben ik klaar :). Een 'goedkopere' versterker van dat merk met dezelfde kenmerken zal me dan mijn nachtrust ook niet ontnemen.

Weet jij nog met welke speakers jij toen speelde en wat de gevoeligheid was van die speakers? (bij mij Confidence C4's vs Von Schweikert VR10's is 86 dB/W vs 96 dB/W). Garmt was degene die me recentelijk tipte voor Chord Electronics en aangaf dat het voor hem destijds een duidelijke verbetering was ten opzichte van de JC-1's die hij toen zelf had. Een paar jaar terug had ikzelf een vergelijkbare ervaring met de Goldmund Telos 600's gehad, nadat ik al verschillende versterkers had gehoord in combinatie met mijn C4's. De Telos 600's lieten alle merken die ik tot dan had gehoord ver achter. In de tussentijd zijn de C4's vervangen door de VR10's en ik merk dat de verschillen qua performance tussen de versterkers minder groot zijn geworden als toen. Een groot verschil zit in de gevoeligheid van de speakers en de verder spelen de JC-1's tot 25W in klasse A en hebben een dempingsfactor van 1200. Beide specificaties hebben ook een invloed op het prima presteren van de JC-1's.

Quote from: Bas Akkerman on May 31, 2017, 08:43:52
Ik maak toch nog niet helemaal uit je verslag op wat je niet goed vond aan de CH Precision. Misschien wat te "bleek" qua kleur betreft?

Hoi Bas. Uiteindelijk vond ik sommige aspecten van CH Precision zeker beter dan de JC-1's, maar het is me uiteindelijk niet gelukt om in de tijd die ik had (die volgens mij ruim voldoende was), de set naar een niveau te tillen waar ik op had gehoopt. Uiteindelijk komt het toch neer op een match tussen componenten die er wel of niet is (heb natuurlijk de laatste jaren alles gedaan om de match tussen de JC-1's en de VS zo goed mogelijk te krijgen).

In mijn naïviteit denk ik nog steeds dat realistische muziekreproductie een optimale balans tussen 1) muzikaliteit en 2) detaillering omvat (en alles wat onder die twee takken valt). Ik merk dat hoe ouder ik wordt hoe meer de optimale balans voor mij van 2) naar 1) verschuift. Dus als een van deze twee aspecten meer toeneemt dan de andere dan, dan is de optimale balans voor mij zoek, waarbij voor mij 2) => 1) beter is dan van 1) naar 2).

Even nog wat anders...
Vanaf volgende week dinsdag komen de TAD M600's tijdelijk logeren in de Mansion :headbanging:. Ik ben benieuwd wat die gaan brengen. Komende zaterdag en zondag (17 en 18 juni) is er een demonstratie bij audiofile. Voor iedereen die graag wil horen hoe 'de' referentie TAD-setup klinkt (en waar deze M600's voor de versterking zullen zorgen), zie: http://www.audiofile.nl/ultieme-tad-reference-show-bij-audiofile-17-en-18-juni.

Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maikel_audionerd

Quote from: Jean Sibelius on June 14, 2017, 08:28:53

Even nog wat anders...
Vanaf volgende week dinsdag komen de TAD M600's tijdelijk logeren in de Mansion :headbanging:. Ik ben benieuwd wat die gaan brengen.
Ik ben ook wel erg benieuwd wat je daarvan gaat vinden. Veel plezier alvast (want plezier is waar we het allemaal voor doen, en door jouw enthousiaste manier van verslaglegging heb ik het idee dat je er ook veel plezier in hebt en dat vind ik dat weer leuk :) )
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

eric_audio

Quote from: Jean Sibelius on June 14, 2017, 08:28:53
Hoi Eric, Bedankt voor je uitgebreide reactie en onderbouwde suggesties!

Ik ben deze versterker zoektocht ingestapt met het volgende idee/randvoorwaarden... 1) ik doe mogelijk nog eenmaal een 'ultieme' versterker upgrade die perfect matched met de VR10's 2) ik heb hiervoor een bepaald budget in gedachten, minder mag (meer zeker niet).
Het eerlijkste vergelijk is om (nu) te kijken naar versterkers/merken in ongeveer dezelfde prijsklasse. Mocht aan het eind van deze zoektocht blijken dat zelfs in deze klasse geen enkele versterker ervoor zorgt dat ik 's nachts wakker lig met de gedachten: "die moet ik hebben", dan ben ik klaar :). Een 'goedkopere' versterker van dat merk met dezelfde kenmerken zal me dan mijn nachtrust ook niet ontnemen.

Weet jij nog met welke speakers jij toen speelde en wat de gevoeligheid was van die speakers? (bij mij Confidence C4's vs Von Schweikert VR10's is 86 dB/W vs 96 dB/W). Garmt was degene die me recentelijk tipte voor Chord Electronics en aangaf dat het voor hem destijds een duidelijke verbetering was ten opzichte van de JC-1's die hij toen zelf had. Een paar jaar terug had ikzelf een vergelijkbare ervaring met de Goldmund Telos 600's gehad, nadat ik al verschillende versterkers had gehoord in combinatie met mijn C4's. De Telos 600's lieten alle merken die ik tot dan had gehoord ver achter. In de tussentijd zijn de C4's vervangen door de VR10's en ik merk dat de verschillen qua performance tussen de versterkers minder groot zijn geworden als toen. Een groot verschil zit in de gevoeligheid van de speakers en de verder spelen de JC-1's tot 25W in klasse A en hebben een dempingsfactor van 1200. Beide specificaties hebben ook een invloed op het prima presteren van de JC-1's.


Jan, ik speelde indertijd met de B&W Nautilus 803. Gevoeligheid 90dB. Dat is redelijk gevoelig, maar toch hebben deze speakers de reputatie notoir stroom-hongerig te zijn (mede door de impedantie curve). Veel versterkers doen het op deze speaker best aardig, maar alleen de mannen onder de versterkers hebben hem echt onder controle.

Het was precies die versterker die Garmt kocht als opvolger van zijn JC-1s (Chord SPM-1200E) die het zo geweldig deed i.c.m. mijn N803s. Veel beter dan de Accuphase die ik toen had. Ik heb ook nog geluisterd naar de Mark Levinson 383. Dat vond ik niks. Niks op aan te merken, maar het leek wel of die alles deed met de handrem erop. Ook nog geluisterd naar een Spectral eindversterker (DMA-100S als ik me goed herinner). Dat klonk ook geweldig. Maar toen ik tijdens mijn zoektocht een tweedehands Chord eindversterker vond tegen een goede prijs heb ik niet langer nagedacht.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini