The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jean Sibelius

Quote from: Bas Akkerman on April 15, 2016, 08:50:10
Lieffff!

Zekers! Ondertussen is het definitief dat de pup op de foto degene is die op 8 mei met ons mee naar het tuinhuis gaat. De enige beperking die de fokker heeft 'opgelegd' is dat ze minimaal 8 kilogram moet wegen, maar gezien de eetlust en de wijze waarop de pups momenteel groeien voorzien we geen problemen :).

Quote from: michel69 on April 15, 2016, 13:12:32
Ghe wat een heerlijk boevenkopje hebben ze als pup......dat had die van mij ook als pup ;D (Rottweiler) en nu met iets meer als een jaartje oud begint de grote frons kop te komen.

Als ze klein zijn, zijn de allemaal lief! Oók mooie honden Rottweiler's (mijn oom heeft de afgelopen 40 jaar niets anders gehad en zou ook niets anders willen en de voorliefde is overgeslagen naar mijn neefje en nichtje die ze nu ook hebben). Vanaf 10 maanden beginnen ze inderdaad echt volgroeid te worden. Binnenkort dus voor jou de 'pubertijd'. Zijn ze spontaan weer alles vergeten wat je ze geleerd hebt (maar het komt een keer weer goed).

Quote from: michel69 on April 15, 2016, 13:12:32
Een beetje on topic chapeau voor de mooie uitgebreide verslagen van de bezoekers het leest heerlijk weg en je kan een klein beetje je voorstellen hoe gigantisch mooi deze set klinkt wel niet klinkt.

Dank je! De verslagen geven een mooi overzicht van alle impressies en het is leuk om te lezen hoe iedereen toch weer op zijn eigen manier met de hobby bezig is en een dergelijke dag beleefd.

Quote from: skyfox on April 15, 2016, 16:55:47
Wat een leuke M&G verslagen! Leuk altijd om te lezen hoe andere mensen een luisterruimte ervaren. En die pup...  :wub:

Iedereen heeft inderdaad erg veel tijd en moeite gestoken om zijn ervaringen hier op het forum te zetten. Erg leuk en dat wordt ook door mij enorm gewaardeerd. Vanavond weer naar de pup geweest en ja hoor, ze is weer wat gegroeid.

Quote from: skyfox on April 15, 2016, 16:55:47
Waar ik overigens nog wel benieuwd naar ben... Gebruik je in je setup de Velodyne DD18 nog? Of is die inmiddels afgekoppeld? Als je em nog gebruikt, hoe is het dan gedaan met inmeten? Via de Trinnov, via de Velodyne software of een combinatie van beide?

De Velodyne DD-18 gebruik ik nog steeds in de surround-opstelling. De Velodyne filters zijn helemaal open gezet en alle actieve filtering gebeurd vanuit de Trinnov. De DD-18 doet mee tot 80Hz en valt daarna af (volgens de gangbare normen). Tijdens het inmeten wordt er als laatste ook een testsignaal naar de subwoofer gestuurd vanuit de Trinnov en de Trinnov bepaald op basis daarvan de benodigde filterkarakteristieken. Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik tot nu toe nauwelijks kijk naar wat de Trinnov van de achterspeakers en de LFE maakt (ik vind vooral de response van de fronts belangrijk). :D


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: RubenV. on April 19, 2016, 15:15:02
Het is inmiddels alweer even geleden maar hierbij mijn luisterverslag van de 26ste.

Alvast vooruitlopend op wat komen gaat... Dat heb je lekker verwoord! 8)

Quote from: RubenV. on April 19, 2016, 15:15:02
Zaterdag 26 maart j.l. was het dan zo ver. Ik zou voor het eerst niet alleen kennis mogen maken met de uiterst imposante Von Schweikert's VR10-MKII maar ook nog eens in een dedicated room die weinig te wensen over laat. Nadat Jan ons eind december had uitgenodigd kon het aftellen beginnen. Druk met van alles en nog wat en dan is het ineens de 26ste.

Klopt, bijna 4 maanden vooruit plannen lijkt best lang, maar voor je weet is het zover.

Quote from: RubenV. on April 19, 2016, 15:15:02
Na een vlotte autorit kwam ik enkele minuten te vroeg op de plaats van bestemming. Na een gastrvij welkom van Jan, Angelie en natuurlijk Bartok is het eerst tijd voor koffie met een heerlijke appelflap. Van het gezelschap ben ik de enige die nog niet eerder in het Confidence Mansion heeft mogen vertoeven. Het uitgebreide topic hiervan, waar alles van A tot Z mooi gedocumenteerd is, heeft mij uiteraard erg nieuwsgierig gemaakt. Ik merk dat de rest van het gezelschap ook wederom zeer benieuwd is naar de aanpassingen en upgrades van apparatuur die Jan heeft doorgevoerd. Op naar de ruimte dan maar!

Iedereen was inderdaad vooral erg benieuwd naar de Trinnov en wat deze nog extra had te bieden ten opzichte van de vorige keer :)

Quote from: RubenV. on April 19, 2016, 15:15:02
Het Confidence Mansion bevindt zich in een aparte ruimte die los staat van het huis. Bij de bouw van deze ruimte heeft Jan alles uit de kast getrokken om de perfectie zo dicht mogelijk te benaderen, zonder dat deze onpraktisch wordt. Wat meteen opvalt bij binnenkomst is de akoestiek van de ruimte. De stemmen van het gezelschap zojuist buiten klinken hier binnen anders. Zonder al te zweverig over te komen, je merkt meteen dat er een bepaalde rust in de akoestiek zit. Al pratend naar binnen lopen heeft gelijk een enorm effect. Dat belooft nog wat denk ik bij mij zelf. Eerst maar eens mijn ogen de kost geven  8).

Dat is inderdaad een grappig effect. Ik ben natuurlijk vaker in een akoestisch aangepaste ruimte geweest bij vrienden en kennissen en ook voor mijn werk waarbij ik talloze malen de akoestisch dode kamer en nagalm kamer bij Philips Research in Waalre heb bezocht.

Quote from: RubenV. on April 19, 2016, 15:15:02
Hoewel ik de foto's meerdere malen heb bekeken ziet de ruimte er toch iets anders uit dan ik mij had voorgesteld. In mijn beleving zou de ruimte langer moeten zijn dan dat deze breed is, maar zo op het eerste oog lijkt deze bijna even breed. Dit heeft met name te maken met de ruimte die de basstraps in nemen liet Jan ons weten. Aan de voorkant van de ruimte zijn deze 60cm diep, aan de achterzijde maarliefst 1 meter! Zo'n basstrap van een meter diep weegt ongeveer zo'n 300 kilo als ik mij niet vergis. Pas na zo'n unit goed bestudeerd te hebben zie ik dat er over het gehele front sleufjes in gezaagd zijn. Dit moet gedaan worden met een tolerantie op tienden millimeters. Je kan je voorstellen dat het vervaardigen van de 7 basstraps die de ruimte rijk is een tijdrovend klusje moet zijn geweest. Iets dat zowel Jan als Angelie 's avonds tijdens het eten konden beamen.

De grootste basstrap (afstemfrequentie 43Hz) is opgebouwd uit stroken MDF met een dikte van 38mm een lengte van 120 cm en een breedte van 15 cm. De totale hoogte van de basetrap is ongeveer 260cm. Rekening houdend met 38mm dikte en een tussenruimte van 3mm tussen elke strook MDF kom je uit op 63 stroken. Alle stroken zijn vervolgens met behulp van tijdelijke afstandstukjes ten opzichte van elkaar geplaatst en in een 'frame' vastgeschroefd. Totaal gewicht ongeveer 63 x 1.2m x 0.15m x 0.038m x 750kg/m3 = 323 kg >:D. Dat is ook de reden waarom ik deze en de andere basstraps uiteindelijk heb opgebouwd uit 3 of 4 delen (anders was het niet hanteerbaar). Daarachter zit 10cm dik Akotherm en de rest van de afgesloten ruimte is 'gevuld' met lucht. Naast het zorgvuldig monteren is er ook erg veel tijd in het netjes plamuren en schilderen van deze panelen gaan zitten.


Quote from: RubenV. on April 19, 2016, 15:15:02
Ook in de difusie panelen moet aardig wat werk hebben gezeten gezien de aparte constructie. Zo'n diffusie paneel kan nogal wat diepte innemen, hetgeen niet op iedere plek gewenst is. Het Confidence Mansion herbergt dan ook maaliefst twee type diffusers, een diep model en een model dat half zo diep is. Door het diffusie paneel als het ware "hol" te maken kan je af met een minder diep exemplaar. Een mooie innovatie vind ik zelf. Maar er is meer. Wat te denken van een cd/dvd/blu ray opbergrek netjes verscholen achter verschuifbare diffusie panelen? Of een verschuifbaar paneel voor de (deels) glazen deur. Ook daar is gedacht aan het aanpakken van reflectieplekken. Daarnaast verduistert het de ruimte ook optimaal. Dat is niet alleen een mooi meegenomen bij het gebruik van de projector maar creëert ook bij het luisteren naar stereo een prettige ambiance waarbij je je in het dimlicht geheel op de "voorstelling" kan focussen.

Het eerste type diffusie panelen zijn de zogenaamde WaveWeaver Type 1 (bedacht door Toine Dingemans). Ik heb in totaal ruim 80 van deze panelen in de ruimte hangen. De grootste hangen op de zijwanden en zijn 2.44 meter hoog. Al deze panelen heb ik 1 voor 1 gemonteerd, gegrond (2x), geschuurd (2x) en daarna geschilderd (2x). Die op de voorwand zijn nog extra geplamuurd waardoor geen enkel gat/schroef te zien is. Aangezien ik ongeveer 10 uur met een dergelijk paneel bezig was, heb ik besloten om dat niet overal zo te doen, maar dan ben je nog steeds 6 – 7 uur per paneel bezig. Het andere type diffusiepaneel betreft zogenaamde QRD-Diffractals. Deze hangen op de 1e reflectiepunten van de hoofdspeakers en de werking is nog meer breedbandig dan die van de WaveWeavers. Uiteindelijk besloten om die niet zelf te maken. Ik denk dat ik uiteindelijk ergens tussen de 1700 en 2000 uur bezig ben geweest met de realisatie van deze ruimte (vandaar de bevestiging door Angelie en mij).

Quote from: RubenV. on April 19, 2016, 15:15:02
Met de deur dicht, sfeerverlichting aan en Bartok binnen (extra mobiele diffusie) spelen de eerste noten en kan het refinen van mijn eigen referentiekader beginnen.

"Let the fun begin" :colgate:

Quote from: RubenV. on April 19, 2016, 15:15:02
Voor mij is het de eerste keer dat ik de fraaie Von Schweikert's in het echt zie en hoor spelen. De hoogte van deze fronts zijn imposant, maar de afmetingen van de subtowers gigantisch. De twee torens voor het hoog en midden herbergen een 'd Appolito configuratie, hetgeen ook imposant oogt. Maar hoe klinkt dat dan? Niet! En hiermee bedoel ik niet als in geen speakerkleuring, geen eigen sausje etc. Het klinkt niet alsof je aan het luisteren bent naar een stereoset. Het kllinkt alsof je bij een optreden aanwezig bent. Al snel wordt duidelijk dat de set een enorme mate van rust etaleert tijdens het spelen. Ook als later op de dag er meer uitdagender muziek wordt weergegeven, moeilijk laag of complexe dynamiek, de set geeft alles nagenoeg perfect weer  O0. Een beter samenspel tussen ruimte en apparatuur ben ik nog niet eerder tegengekomen.

Mooi om te lezen dat mijn zoektocht naar realisme en vanzelfsprekendheid volgens jou is geslaagd! :).

Quote from: RubenV. on April 19, 2016, 15:15:02
Na een hoop gewissel van plaats en muziek die de verschillende forummembers hebben meegenomen is het tijd om te horen wat de Trinnov in surround kan laten horen. De Trinnov krijgt hierbij hulp van een projector die projecteert op een zeer fraai weggewerkt scherm dat uit het plafond komt zakken na een druk op de knop. Ook hier geldt weer dat Jan de gehele constructie hiervan mooi heeft uitgedacht en weggewerkt. De concerten van oa. Sade en Stromea gaven echt de indruk dat je er zelf bij bent. Dan heb je het einddoel zo goed als bereikt in mijn ogen.  Ondertussen werd het langzaamaan weer tijd om iets te eten. Uiteraard een goed teken dat de tijd zo voorbijvliegt.

Het blijft natuurlijk ook wel afhankelijk van de kwaliteit van de opname, maar Stromae en bv. het concert van Muse (op 2 april gedraaid) zijn toch wel erg overtuigd om lekker vanaf je bank mee te maken.

Quote from: RubenV. on April 19, 2016, 15:15:02
Na een overheerlijke lasagne gaan we nog eenmaal terug naar het Confidence Mansion. Dit keer voor een stukje film. Jan laat ons enkele scenes zien van de meest recente Bond film (Spectre). Ik heb voor de mensen die de film nog niet gezien hebben het volgende maar even tussen spoilers gezet. 
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Inderdaad gewoon Spectre in je speler stoppen en je hebt meteen voldoende laag te pakken! (verder gewoon weer een vette openingsscène zoals je van James Bond gewend bent)

Quote from: RubenV. on April 19, 2016, 15:15:02
Daar ik niet bekend ben met hoe het klinkt in surround zonder Trinnov kan ik daar geen uitspraken over doen. Wel heeft Jan aan het begin van de dag stereo laten horen met en zonder gebruik te maken van de DSP. Ik kan mij daarom goed voorstellen dat de toegevoegde waarde van de Trinnov voor surround erg groot is. Wat is het toch een veelzijdig apparaat! Er is volgens mij maar een andere gegadigde met een vergelijkbare veelzijdigheid, de Datasat. Daar ben ik stiekem nu ook wel een beetje benieuwd naar...

Wat ik hoor/lees is dat de Datasat duurder in aanschaf is en wat complexer is qua functionaliteit. Maar dat is volgens mij maar net wat je gewend bent. Voordat je alle(?) ins- en outs kent van de Trinnov ben je ook even bezig ('understatement'). Qua surround is er ook een hoop verbeterd, maar ik baseer me daarbij vooral op enkele specifieke Blu-rays waar alleen high-res muziek op staat en waar alle speakers tot het gaatje moeten gaan (omdat de opname microfoons geplaatst te midden van een groot orkest wat in een cirkel is opgesteld) en je dus midden in de cirkel van geluid zit (althans zo moet het overkomen).

Quote from: RubenV. on April 19, 2016, 15:15:02
Hiermee kom ik wel zo'n beetje aan het einde van mijn luisterverslagje. Graag wil ik Jan, Angelie en ook Bartok bedanken voor hun gastrvijheid en de uitstekende catering. Erg tof om een lekker op het gemakje zo'n hoogwaardige set in een dito ruimte te mogen ervaren. Verbeterpunten kan ik niet noemen maar ik ben wel erg benieuwd wat andere versterkers of een ander rack nog bij kunnen dragen. Daarnaast was het ook erg leuk om deze ervaring te delen met de overige forumleden die op bezoek waren. Tof om jullie eens in het echt te ontmoeten!

Bedankt voor je verslag en de gezelligheid! :) Het was leuk om je een keer te ruimte te laten zien en te laten ervaren na al die keren dat we elkaar al op andere plekken hadden ontmoet.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: Raymond187 on April 19, 2016, 16:32:01
Mooi verslag Ruben.

+1 8)

Quote from: Raymond187 on April 19, 2016, 16:32:01
Vind de speakers op de afbeeldingen al enorm imposant. Zal in het echie nog wel wat mooier zijn.

Qua formaat passen de Von Schweikert's optisch beter in de ruimte dan de Confidence C4's, maar die laatste waren echter al enorm in de woonkamer. Het hangt er dus erg veel vanaf waar ze staan en hoe ze zijn opgesteld. Desalniettemin, de VS zijn natuurlijk grote speakers... (en ik kan me niet voorstellen dat ik deze ooit vervang tenzij ze op een gegeven moment echt 'op zijn').

Quote from: Raymond187 on April 19, 2016, 16:32:01
Wat me het meeste nieuwsgierig maakt is die lasagne die elke x terug komt :D

Angelie vindt het leuk om te koken. Aangezien ze oorspronkelijk beide zaterdag rond etenstijd niet thuis zou zijn, was het wel handig om wat te hebben wat je 'even' in de oven kunt mikken. Plan B zou chinees zijn geweest, maar dat was gelukkig niet nodig :pompom:

Quote from: Martijn M on April 20, 2016, 01:09:43
Mooie verlagen! Het is al geruime tijd geleden dat ik op bezoek was. Leuk om te lezen dat het nog steeds beter wordt.

Inderdaad erg leuk om te lezen. Volgens mij is het alweer ruim twee en half jaar geleden dat je hier bent geweest. Met de Trinnov erbij heb ik de grootste stappen die mogelijk waren wel genomen (denk ik).

Quote from: Martijn M on April 20, 2016, 01:09:43
Jan en Angelie, al vast gefeliciteerd met Barraine! Wat een schatje 8) .

Dank je! Vanavond zijn we weer wezen kijken.

Quote from: maz on April 20, 2016, 10:35:48
jeetje zeg , wat een hoop vreugde in maison Jan, zoals gewoonlijk pis ik weer naast de pot  :nopompom: :nopompom: :nopompom: :nopompom:

Zekers! Hoezo, jij hebt het toch te druk met het wisselen van componenten? :D

Quote from: maz on April 20, 2016, 10:35:48
Wordt weer wachten op de volgende bijeenkomt en hopen dat ik het dan niet mis. Of komt er nog iets in de dichte toekomst voor de gene die niet konden aanwezig zijn?lol

Uhmmm..... Ik heb een hele duidelijke 'regel' die hier al verschillende malen in dit topic voorbij is gekomen: iedereen die hier recentelijk is geweest, had ik al een keer ergens anders ontmoet en ik had op dat moment tevens goede 'vibes' bij deze personen. Alhoewel ik daar 98% van de gehele populatie hier op het HT-forum mee uitsluit (wat jammer is omdat ze geen kwade bedoelingen hebben), zit ik op de andere 2% niet te wachten en val ik dus altijd terug op mijn 'regel'. Ondertussen heb ik al gepolst bij wat mensen voor een eventuele volgende keer.

Quote from: maz on April 20, 2016, 10:35:48
ieder geval leuk dat je zo gastvrij bent om je set te delen met andere.
Top!!! :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:

Zekers! :)Het is gewoon leuk om de hobby te delen me anderen!

Quote from: scrutinizer on April 20, 2016, 11:08:44
.....misschien een reden waarom je niet uitgenodigd was of gaat worden, Maz. :D

;)

Ben ik zo voorspelbaar? :D

Quote from: maz on April 20, 2016, 11:19:03
Ik kreeg net van Jan te horen dat er een VIP avond georganiseerd gaat worden met champagne ,oesters ,haring , kaviaar en een complete wijn bar , speciaal voor de gene die er niet bij konden zijn. ;)

Dat moet een andere Jan zijn geweest, want dat spul lust ik niet. Ik ben meer het type bruine bonen met spek :D.

Quote from: vik on April 20, 2016, 11:47:38
Wat een drukte hier zeg..  :)  ;D

Zal wel met de stand van de maan te maken hebben, Bartók is ook erg onrustig de laatste dagen ;D ;)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Het is erg rustig  ;).

Volgens mij komt Jan de mansion niet meer uit, We weten dat hij er met heel veel plezier steeds van kan genieten maar ik denk dat het meer is dat hij Bartok en Barraine (te) goed heeft opgevoed.Bartok en Barraine laten hem ook niet meer uit zijn eigen Mansion  :D :tongue2:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

vik

Nogmaals via deze weg: Thanks again voor de moeite Nico! Erg leuk om de tracks in huis te hebben die werden gespeeld bij Jan. Die gaan mee in de benchmark list  :pompom: :thumbs-up: :thumbs-up:


Quote from: Maximus_Aurelius on May 22, 2016, 14:10:18
Het is erg rustig  ;).

Volgens mij komt Jan de mansion niet meer uit, We weten dat hij er met heel veel plezier steeds van kan genieten maar ik denk dat het meer is dat hij Bartok en Barraine (te) goed heeft opgevoed.Bartok en Barraine laten hem ook niet meer uit zijn eigen Mansion  :D :tongue2:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Quote from: Maximus_Aurelius on May 22, 2016, 14:10:18
Het is erg rustig  ;).

Klopt, ik heb sinds de komst van Barraine nauwelijks tijd gehad om nog op het forum te kijken... Mijn enige 'aufiofiele' actie thuis is het opzeggen van mijn Tidal-abonnement geweest. Ik hoor regelmatig mooie/interessante muziek bij de thuisdemo's van onze audioclub of tijdens de reguliere clubavonden. Met de applicatie 'SoundHound' is het dan een eitje om deze albums te (laten) herkennen en zelf aan te schaffen. Ik gebruikte Tidal te weinig gezien de kosten van 20 Euro/maand.

Quote from: Maximus_Aurelius on May 22, 2016, 14:10:18
Volgens mij komt Jan de mansion niet meer uit, We weten dat hij er met heel veel plezier steeds van kan genieten maar ik denk dat het meer is dat hij Bartok en Barraine (te) goed heeft opgevoed.Bartok en Barraine laten hem ook niet meer uit zijn eigen Mansion  :D :tongue2:

Haha... als je dit volgend jaar zou schrijven, dan heb je ongetwijfeld helemaal gelijk. De 'harde' werkelijkheid is dat ik al ruim twee weken de ruimte niet eens meer in ben geweest. Barraine vereist nogal wat aandacht en onze eigen dagschema's zien er daardoor momenteel dan ook flink anders uit dan voorheen, mede door extra drukte van zowel het reguliere werk van Angelie als dat van mijzelf. Barraine is ondertussen begonnen met puppytraining en sinds ruim een week hebben zij en Bartók ook vriendschap gesloten (dat geeft al een hoop rust, die foto hieronder). Alle vertrouwen erin dat het snel goed gaat goedkomen, maar ze is dus nog niet in de ruimte geweest (ze moet eerst '100%' zindelijk zijn en die hapgrage Piranha tandjes wil ik niet in de buurt van mijn dure apparatuur/kabels hebben zolang de kaakjes nog te onvoorspelbaar dichtklappen ) :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

R


Jean Sibelius

Het is hier weer even wat rustiger aan het 'front', een korte update... ;)

Ondertussen heeft onze nieuwe pup (Barraine) kennis gemaakt met de hobbyruimte (de ruimte was na haar komst drie weken niet betreden). De eerste kennismaking met de ruimte was wel direct een 'klein drama', want ze wilde vooral met Bartók spelen (resultaat: twee rollende honden door de ruimte...) :devil:. Toen bleek dat dat niet mocht, plaste ze vervolgens direct op één van de kleden (gelukkig een oud kleed van de Ikea). Het eigenlijke idee was om 'The Revenant' te kijken en dat is uiteindelijk ook gelukt nadat we de film 4 keer opnieuw hebben opgestart (na drie keer tevergeefs opstarten hebben we de bench vanuit de woonkamer in de ruimte gezet en Barraine daarin opgesloten). Het weekend daarna direct een reis bench gehaald die nu tijdelijk in de ruimte staat (scheelt een hoop gesleep en frustratie). Het streven is uiteindelijk om bij het woord 'Bios' twee grote honden bij de achterdeur te hebben staan die niet kunnen wachten om plaats te nemen in de ruimte (nog even trainen dus, haha).

Wat meer HT-gerelateerd... :)

Recentelijk is Frank Doorhof op bezoek geweest om mijn JVC RS-55 projector ISF te kalibreren (mede naar aanleiding een opmerking tijdens een recente HT-forum M&G). Ondertussen stonden er ruim 800 uren op de teller, dus het werd inderdaad wel weer tijd! Naast de gebruikelijke kalibratie (RGB balans / gamma / ...) heeft Frank ook een setting aangepast waardoor het wit niet meer 'clipped' zoals bij de standaard HDMI setting. Al met al weer een genot om naar het beeld te kijken en wat een verschil met voorheen :colgate:.

"Last but not least", na alle recente aanpassingen/upgrades aan/om huis en binnenshuis is de hobby weer aan de beurt en ben ik gestart met het definitief selecteren van een nieuw audiomeubel of meubel(s) voor in de 'Mansion'. Heb hierbij gekeken naar de effectiviteit van een dergelijk meubel in mijn huidige set-up maar tevens naar de set-up zoals ik verwacht dat deze in de toekomst gaat worden (zou jammer zijn als ik nu een nieuw meubel koop wat straks onbruikbaar blijkt ze zijn). Als de onderhandelingen verlopen zoals ik verwacht, dan binnenkort (een mooie) nieuwe upgrade(s) in de Mansion! :) Ik houd jullie op de hoogte.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Daar vergis ik me denk ik wel in als ik dit zo lees, het opvoeden van een hond. Ze heeft in ieder geval een eigen willetje en dat is natuurlijk ook wel mooi.

Je maakt me wel nieuwsgierig met dat meubel én je hint naar andere spulletjes. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Verschilt erg per ras. Neem een Herder en die leert "wat" makkelijker dan een Basset.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jean Sibelius

Quote from: Bas Akkerman on July 12, 2016, 20:24:38
Daar vergis ik me denk ik wel in als ik dit zo lees, het opvoeden van een hond. Ze heeft in ieder geval een eigen willetje en dat is natuurlijk ook wel mooi.

Hoi Bas. Mijns inziens loont het de moeite om zeker in het begin (erg) veel tijd in je hondje te steken, want die investering krijg je later dubbel en dwars terug. Dit was in ieder geval het teefje met de meeste energie uit het nest en degene die nooit onderdeed voor haar broertjes (zij deed altijd het licht uit) :D. Het is wel heel leuk om te zien dat haar karakter totaal anders is dan dat van Bartok en dat maakt het ook interessant om haar te trainen. Barraine is veel meer mens gericht, wil constant bezig zijn en gehouden worden en ze pikt dingen erg snel op, terwijl Bartok slaapt, waakt en zich af en toe meldt (als hij zin heeft) ;). Op deze leeftijd kun je ze erg veel en snel dingen aanleren en afleren, dat is ook de reden geweest waarom we onze zomervakantie rondom de komst van Barraine hadden gepland. Enige valkuil voor ons is, omdat ze dingen zo snel leert, dat we nonchalant worden, maar we moeten dingen blijven herhalen en herhalen (en op tijd nieuwe dingen aanleren). Gelukkig besteedt Angelie ook veel tijd aan de opvoeding, dus dat gaat helemaal goed komen! 8)


Quote from: Bas Akkerman on July 12, 2016, 20:24:38
Je maakt me wel nieuwsgierig met dat meubel én je hint naar andere spulletjes. ;)

Hopelijk duurt het niet te lang allemaal, maar zodra alles rond is zal ik het hier posten (ik wil mijn onderhandelingspositie nog niet al teveel om zeep helpen).

Quote from: chansig on July 12, 2016, 20:28:48
Verschilt erg per ras. Neem een Herder en die leert "wat" makkelijker dan een Basset.

Klopt en in ons geval is een Landseer een totaal ander ras dan een Pyreneese berghond. Gelukkig hebben we met Bartok bijna twee jaar lang wekelijks getraind, dus die kan nu het goede voorbeeld geven en die gedraagt zich dan ook voorbeeldig (voor een Pyreneese berghond maatstaf) :angel:.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Quote from: Jean Sibelius on July 14, 2016, 17:53:31
Hoi Bas. Mijns inziens loont het de moeite om zeker in het begin (erg) veel tijd in je hondje te steken, want die investering krijg je later dubbel en dwars terug. Dit was in ieder geval het teefje met de meeste energie uit het nest en degene die nooit onderdeed voor haar broertjes (zij deed altijd het licht uit) :D. Het is wel heel leuk om te zien dat haar karakter totaal anders is dan dat van Bartok en dat maakt het ook interessant om haar te trainen. Barraine is veel meer mens gericht, wil constant bezig zijn en gehouden worden en ze pikt dingen erg snel op, terwijl Bartok slaapt, waakt en zich af en toe meldt (als hij zin heeft) ;). Op deze leeftijd kun je ze erg veel en snel dingen aanleren en afleren, dat is ook de reden geweest waarom we onze zomervakantie rondom de komst van Barraine hadden gepland. Enige valkuil voor ons is, omdat ze dingen zo snel leert, dat we nonchalant worden, maar we moeten dingen blijven herhalen en herhalen (en op tijd nieuwe dingen aanleren). Gelukkig besteedt Angelie ook veel tijd aan de opvoeding, dus dat gaat helemaal goed komen! 8)
Dat geloof ik graag. Hoewel het nooit een eerlijk vergelijk zal zijn, kan ik me voorstellen dat het enigszins lijkt op of in ieder geval een beetje voldoening geeft als wanneer je kinderen in huis zou hebben.

QuoteHopelijk duurt het niet te lang allemaal, maar zodra alles rond is zal ik het hier posten (ik wil mijn onderhandelingspositie nog niet al teveel om zeep helpen).
Volgens mij kun je goed onderhandelen, laat ik je daar dus niet teveel van afleiden.
Maar nieuwsgierig blijf ik!

[...]

Groeten, Jan
[/quote]

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

#3163
Hoi allemaal,

Ik doe even een beroep op de collectieve ervaringen binnen het forum over het ontkoppelen van streaming componenten (in een apart topic, die link hieronder).

Zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=158827.0

Mocht iemand ervaringen hiermee hebben, dan zie ik het graag! :)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Hoi allemaal,

De kogel is door de kerk qua keuze voor de nieuwe audiorack(s)! 8)

Binnenkort komt de onderstaande combinatie van racks het huidige Spectral rack vervangen:
1 x Artesania 3 Level Exoteryc rack (tbv A51, Trinnov, Oppo);
2 x Artesania Aire platform (tbv JC-1 mono-eindversterkers).

Uiteindelijk blijkt de filosofie van de ontwerper van deze racks - van alle racks die ik de afgelopen periode heb bestudeerd en geanalyseerd - het meest overeen te komen met mijn eigen ideeën/ervaringen over hoe een technisch goed audiorack opgebouwd zou moeten zijn. Ik heb deze racks recentelijk (nogmaals) aan een nauwkeurige inspectie onderworpen (en wat laatste definitieve keuzes gemaakt) en het oog voor detail van deze racks is geweldig. Na input vanuit diverse hoeken besloten om de streaming gerelateerde componenten (NAS, voedingen, switch, router, ...) niet op 1 van deze racks te zetten. Deze componenten krijgen straks een eigen 'low-budget' ontkoppelde ondersteuning, waar ze tevens optisch minder opvallen vanaf de luisterpositie.

Zodra het spul binnen is en alle apparatuur is aangesloten plaats ik uiteraard wat foto's! (en laat ik weten wat een technisch rack doet qua muziekbeleving). Kan niet wachten totdat ze er zijn :coffee:

Mooi, deze kan ook van het wensenlijstje/de 2-do-list ;).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Heel chic Jan  :thumbs-up:.
Ook een onderschat fenomeen in de audio wereld, een goed audio meubel.

Ben benieuwd hoe het staat in jouw ruimte. Klankmatig zal je er zeker op vooruit gaan.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

vik

Ziet er mooi uit Jan!

Ik denk dat die zeker wel een winst gaan geven in je set.  En Spaans..nooit van gehoord om eerlijk te zijn. Ik vind het er strakker uitzien als Finite Elemente  ^^



Quote from: Jean Sibelius on July 23, 2016, 19:59:35
Hoi allemaal,

De kogel is door de kerk qua keuze voor de nieuwe audiorack(s)! 8)

Binnenkort komt de onderstaande combinatie van racks het huidige Spectral rack vervangen:
1 x Artesania 3 Level Exoteryc rack (tbv A51, Trinnov, Oppo);
2 x Artesania Aire platform (tbv JC-1 mono-eindversterkers).

Uiteindelijk blijkt de filosofie van de ontwerper van deze racks - van alle racks die ik de afgelopen periode heb bestudeerd en geanalyseerd - het meest overeen te komen met mijn eigen ideeën/ervaringen over hoe een technisch goed audiorack opgebouwd zou moeten zijn. Ik heb deze racks recentelijk (nogmaals) aan een nauwkeurige inspectie onderworpen (en wat laatste definitieve keuzes gemaakt) en het oog voor detail van deze racks is geweldig. Na input vanuit diverse hoeken besloten om de streaming gerelateerde componenten (NAS, voedingen, switch, router, ...) niet op 1 van deze racks te zetten. Deze componenten krijgen straks een eigen 'low-budget' ontkoppelde ondersteuning, waar ze tevens optisch minder opvallen vanaf de luisterpositie.

Zodra het spul binnen is en alle apparatuur is aangesloten plaats ik uiteraard wat foto's! (en laat ik weten wat een technisch rack doet qua muziekbeleving). Kan niet wachten totdat ze er zijn :coffee:

Mooi, deze kan ook van het wensenlijstje/de 2-do-list ;).

Groeten, Jan
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bas Akkerman

Mooi rack Jan. In een goede ruimte hoor je meer, dus ik denk wel dat je er iets van gaat merken.

Quote from: vik on July 24, 2016, 09:19:02
Ziet er mooi uit Jan!

Ik denk dat die zeker wel een winst gaan geven in je set.  En Spaans..nooit van gehoord om eerlijk te zijn. Ik vind het er strakker uitzien als Finite Elemente  ^^
Mwah, Finite Elemente vind ik er dan weer mooier uitzien.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Quote from: Maximus_Aurelius on July 23, 2016, 20:13:16
Heel chic Jan  :thumbs-up:.
Ook een onderschat fenomeen in de audio wereld, een goed audio meubel.

Ben benieuwd hoe het staat in jouw ruimte. Klankmatig zal je er zeker op vooruit gaan.

Dank je Nico! Heb ondertussen al verschillende malen gehoord wat het effect is van een goed rack en deze racks staan bekend om hun extreme neutraliteit. 8)

Quote from: vik on July 24, 2016, 09:19:02
Ziet er mooi uit Jan!

Ik denk dat die zeker wel een winst gaan geven in je set.  En Spaans..nooit van gehoord om eerlijk te zijn. Ik vind het er strakker uitzien als Finite Elemente  ^^

Bedankt Viktor. Dat weet ik wel zeker. Ik heb deze racks voor de eerste keer in Munchen gezien in 2014 en vorig jaar op de X-Fi. Toen al uitgebreid gesproken met de importeur. Nu is het moment aangebroken om ze eindelijk naar de Mansion te halen. Ik vind de Finite Elemente ook wel mooi, maar vanuit een technisch oogpunt zitten (voor mij) daar teveel haken en ogen aan.

Quote from: Bas Akkerman on July 24, 2016, 09:35:07
Mooi rack Jan. In een goede ruimte hoor je meer, dus ik denk wel dat je er iets van gaat merken.
Mwah, Finite Elemente vind ik er dan weer mooier uitzien.

Bedankt Bas. Dit gaat zeker een flink verschil opleveren. Heb destijds een keer een CA-plate onder de Oppo gehad en de versterkers gehad en dat was een enorm verschil. Ieder zijn ding (deze racks zijn puur op 'techniek' gebouwd, niet ieder zijn ding)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Ik weet het van de CA-plaat, daar was ik toen bij. Met wisselend effect moet ik zeggen, maar ik denk dat dit rek wat subtieler te werk gaat.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Quote from: Bas Akkerman on July 24, 2016, 15:01:50
Ik weet het van de CA-plaat, daar was ik toen bij. Met wisselend effect moet ik zeggen, maar ik denk dat dit rek wat subtieler te werk gaat.
De theorie is dat dit rack niets toevoegt, maar we zullen tzt wel zien/horen hoe dat hier uitpakt :) Bij de Oppo was het verschil inderdaad wel erg groot (misschien zelfs wel te), maar we zullen het hier gaan ervaren.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Krijg zojuist goed nieuws!

De Artesania audioracks worden (na onderling overleg) eind volgende week geleverd, dus ik kan niet wachten om te ervaren hoe dat er uitziet, maar nog belangrijker hoe het klinkt :colgate:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Etiennevh

Quote from: Jean Sibelius on August  2, 2016, 17:19:54
Krijg zojuist goed nieuws!

De Artesania audioracks worden (na onderling overleg) eind volgende week geleverd, dus ik kan niet wachten om te ervaren hoe dat er uitziet, maar nog belangrijker hoe het klinkt :colgate:

Groeten, Jan
Ik ben benieuwd Jan! Spannend, zal ongetwijfeld mooi staan in je ruimte :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

vik

 :clapping:


Quote from: Jean Sibelius on August  2, 2016, 17:19:54
Krijg zojuist goed nieuws!

De Artesania audioracks worden (na onderling overleg) eind volgende week geleverd, dus ik kan niet wachten om te ervaren hoe dat er uitziet, maar nog belangrijker hoe het klinkt :colgate:

Groeten, Jan
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

chansig

Zien er mooi uit hoor Jan. Inderdaad een kers op de pudding.

Wel een prikkelende vraag: Als het zoveel doet met het geluid.....zou het dan ook tegen kunnen vallen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.