The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Sibelius

Quote from: clockwork on April  2, 2015, 13:54:28
Heb je inmiddels al verder kunnen experimenteren met het streamen? Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat de schijfjes in jouw geval het beter blijven doen dan rechtstreeks van de NAS streamen.
Hoi Rezah,

Ondertussen ben ik weer wat verder met experimenteren en luisteren. Heb óók enkele malen originele CD's direct vergeleken met streamen via de Trinnov.

Alhoewel je denkt dat je via CD niets te kort komt, blijkt bij schakelen tussen CD en streaming dat die laatste optie via de Trinnov toch echt superieur is. Dit is voor mij eerlijk gezegd de eerste keer dat streaming zo positief uitpakt in een onderlinge vergelijking. Nu even bij mezelf te raden hoe verder... want dit smaakt naar meer :D.

Qua verder optimaliseren van de Trinnov weer mooie stappen gemaakt, zodra ik vind dat het 'af' is zal ik (kort) beschrijven wat ik allemaal heb uitgespookt.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

clockwork

#2976
Quote from: Jean Sibelius on April 27, 2015, 19:51:20

Alhoewel je denkt dat je via CD niets te kort komt, blijkt bij schakelen tussen CD en streaming dat die laatste optie via de Trinnov toch echt superieur is. Dit is voor mij eerlijk gezegd de eerste keer dat streaming zo positief uitpakt in een onderlinge vergelijking. Nu even bij mezelf te raden hoe verder... want dit smaakt naar meer :D.

Qua verder optimaliseren van de Trinnov weer mooie stappen gemaakt, zodra ik vind dat het 'af' is zal ik (kort) beschrijven wat ik allemaal heb uitgespookt.


Groeten, Jan

Dat je positieve verschillen ervaart tussen streaming en een schijfje verbaast me om de waarheid te zeggen niets. Wat zouden de volgende stappen dan nog kunnen zijn? De Trinnov kan dat alles toch gewoon zonder problemen?

Ik pak je hint uit een van de vorige Posts natuurlijk graag op om de verschillen te ervaren.  ;)


Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jean Sibelius

Quote from: Bas Akkerman on April  3, 2015, 18:39:34
Geweldig hoe je het weet te beschrijven! Ik geloof graag dat het nu nog meer genieten is, een ruimte als de jouwe laat erg goed horen wat er verandert en ongetwijfeld nu verbetert.
Dank je Bas! :) Ik blijf gewoon af en toe mijn 'kronkels' en ervaringen delen hier op het forum.

Quote from: clockwork on April 28, 2015, 02:36:18
Dat je positieve verschillen ervaart tussen streaming en een schijfje verbaast me om de waarheid te zeggen niets. Wat zouden de volgende stappen dan nog kunnen zijn?

Mijn ervaringen met streaming waren tot nu toe (afgezien van jouw Linn) niet overtuigend. Ik heb nu de mogelijkheid om de 1-op-1 verschillen voor langere tijd in alle rust te beluisteren en dat voor verschillende soorten muziek. Ik kan qua volgende stappen nog wel wat bedenken (bron{2}, stroomkabels, meubel, aankleding, eindversterkers, ...), maar dat is allemaal voor in de (verre) toekomst, als het al ooit zover komt.

Quote from: clockwork on April 28, 2015, 02:36:18
De Trinnov kan dat alles toch gewoon zonder problemen?

In principe ja; de Trinnov pakt dan ook meteen een groot deel van de winst die nog te halen valt. Mijn ervaring is echter dat hoe beter de uitgangssituatie is voordat je de Trinnov zijn kunsten laat doen, des te beter het eindresultaat (mogelijk dat in een 'normale' ruimte alles wat ik doe niet eens meer waarneembaar is, maar deze set-up speelt nu op een dusdanig niveau dat een verschil waarneembaar is als je ook maar iets aanpast). Met de recent geïmplementeerde actieve cross-over setting voor FL en FR kan ik nu bepalen waar (= frequentie) en hoe (= type filter) de sub en main towers elkaar overnemen met direct de goede onderlinge vertraging (en er blijken in de gekozen oplossingsruimte goede en zéér goede kandidaten te zitten). Eén en ander is te bepalen op basis van metingen, maar natuurlijk is en blijft het gehoor hierbij het allerbelangrijkste instrument. In het gebied waar ik nu aan het optimaliseren ben zijn de verschillen in de metingen dusdanig klein, dat je op basis daarvan geen conclusies meer kunt trekken, maar de verschillen zijn nog wel steeds gehoormatig waarneembaar. Ik ben nu verschillende opties qua pre-sets aan het vergelijken om uiteindelijk de beste(?) te kiezen. Daarna nog kleine variaties rondom de optie(s) die het mooiste resultaat geeft/geven (waarschijnlijk blijven er uiteindelijk twee pre-sets over met allebei hun sterke eigenschappen zonder nadelen; welke je dan kiest/beluistert, is dan puur een smaakkwestie). Verder al grote stappen gemaakt met de instelbare target curve, bizar dat verschillen van 0.1dB in bv. het gebied tussen 4.5 kHz en daarboven waarneembaar zijn en dat je zelfs kunt benoemen waarom iets wel/niet de voorkeur heeft. Later meer over dit 'audiogeneuzel'.

Quote from: clockwork on April 28, 2015, 02:36:18
Ik pak je hint uit een van de vorige Posts natuurlijk graag op om de verschillen te ervaren.  ;)

Gaaf, dan heb ik volgens mij weer een mooi/leuk gezelschap compleet voor de volgende M&G! Geniet ze nog! :D

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

clockwork

Leuk! We Pm'en tegen die tijd wel. Omgekeerd ben je hier natuurlijk ook van harte welkom.

Dat genieten lukt momenteel wel... ☺️
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jean Sibelius

Het is al weer even stil in dit topic vandaar een korte update

Onder het motto: 'stilstaan is geen optie' :D ondertussen weer wat mooie 'tweaks' aan de Confidence Mansion toegevoegd. De Nordost Baseline SW RCA's en Neutrik-converter pluggen die oorspronkelijk tussen de Trinnov Altitude32 en de klasse-D versterkers van de twee subtowers hingen zijn nu vervangen door AudioQuest Yukon XLR's (2 x 3m). Op de klasse-D versterkers zit echter geen XLR input, dus de XLR naar RCA overgang wordt nu gerealiseerd door Lundahl-converter pluggen. Voordeel hiervan: de hele kabel lengte tot aan de versterkers is gebalanceerd uitgevoerd.

Het streaming gedeelte is verder aangepakt door een aparte switch achter de router te hangen; uitsluitend de NAS en de Trinnov hangen aan de high priority ingangen van deze switch, de overige netwerk apparatuur hangt nog steeds aan de router om de hoeveelheid overspraak te minimaliseren. Verder zijn de switch en router onderling galvanisch ontkoppeld door een Acousence Giso (GB) transformer. Naast de initiële AQ Vodka netwerk kabel hangen nu een paar mooie Chord netwerk kabels in het relevante deel. De laatste stap is nu om geschikte lineaire gestabiliseerde voedingen voor zowel de switch (9V 0.85A) als de router (12V 0.5A) te vinden. Valt nog niet mee (tenzij ik bereid ben om meer geld uit te geven aan de voedingen dan voor de switch en router ;)), maar als iemand nog tips heeft... graag!

De klasse-D versterkers zijn ter controle weggebracht naar de importeur. De subtowers worden nu tijdelijk aangestuurd via twee CI Audio MKII (klasse-D) monoblokken die ik tijdelijk mag lenen. Bedankt Cor voor deze mooie oplossing! Tevens mooie versterkers (deze hebben wel een XLR-input!), maar ze missen toch wat reserves ten opzichte mijn eigen versterkers (0.5kW vs 2kW) wat helaas merkbaar is. Nu hopen dat mijn eigen  blokken snel terugkomen, dan kan ik (eindelijk) de laatste puntjes op de 'i' zetten wat betreft de definitieve afregeling van het systeem met behulp van de Trinnov.

Op de 'short-term-list' staat momenteel alleen nog een nieuwe universele speler, op de 'mid-term-list' staan powercords(?), het tapijtje en andere (een) audiorack(s) en op de 'long-term-list' mogelijk andere eindversterkers en wellicht toch een platenspeler. Verder momenteel druk bezig om mijn gehele CD-collectie te rippen via dBPoweramp en dat neemt óók nog wel de nodige tijd in beslag. O ja, muziek luisteren en film kijken gebeurd ook nog regelmatig tussen werk en slapen door ;).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Erwin.VL

Jan, altijd prettig om over je ruimte en installatie te mogen lezen.

Op 14 januari is er de post van de Trinnov meting waaruit de dip bij 100Hz blijkt te bestaan. Zou het niet helpen om bijvoorbeeld paneelabsorbers getuned naar de probleemfrequentie toe te passen?

Ethan Winer heeft ooit gepost dat een basstrap van 60 cm breed en 10 cm dikte met gebruik van triplex van 6 mm werkzaam is tussen 62 en 125 Hz (90Hz tune). Als jij dus 9 cm dikte en 5 mm triplex zou gebruiken zou dit ideaal moeten zijn voor 100 Hz.

De sectie, met maten in inch:
http://ethanwiner.com/BTPlans.gif
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

Maximus_Aurelius

Hoi Jan,

Zo te lezen heb je weer aardig huis gehouden in "the Mansion"  ;D .Helemaal mee eens dat stilstaan geen optie is  :D en dat fenomeen herken ik ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jean Sibelius

Quote from: Erwin.VL on July 25, 2015, 20:02:50
Jan, altijd prettig om over je ruimte en installatie te mogen lezen.

Op 14 januari is er de post van de Trinnov meting waaruit de dip bij 100Hz blijkt te bestaan. Zou het niet helpen om bijvoorbeeld paneelabsorbers getuned naar de probleemfrequentie toe te passen?

Ethan Winer heeft ooit gepost dat een basstrap van 60 cm breed en 10 cm dikte met gebruik van triplex van 6 mm werkzaam is tussen 62 en 125 Hz (90Hz tune). Als jij dus 9 cm dikte en 5 mm triplex zou gebruiken zou dit ideaal moeten zijn voor 100 Hz.

De sectie, met maten in inch:
http://ethanwiner.com/BTPlans.gif
Hoi Erwin,

Mooi om te lezen! :) Ondertussen is de situatie hier in de ruimte sinds 14 januari enorm veel veranderd en is de dip geen enkel probleem meer. Ik wil nadat mijn eigen klasse-D's terug zijn nog 1 ding proberen/testen: 'optimale' fase bepaling tussen de main towers en de sub towers en dan nog 1 of 2 definitieve targetcurves bepalen. Zodra dat allemaal klaar is, zal ik hier het nieuwe eindresultaat posten.

Quote from: Maximus_Aurelius on July 25, 2015, 20:29:26
Hoi Jan,

Zo te lezen heb je weer aardig huis gehouden in "the Mansion"  ;D .Helemaal mee eens dat stilstaan geen optie is  :D en dat fenomeen herken ik ;).
Hoi Nico. Alhoewel ik niet altijd post, houd ik je topic wel goed in de gaten en zie ik regelmatig de upgrades voorbij komen, gaaf :) Geniet ervan!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

ruud2

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Jean Sibelius

Quote from: ruud2 on July 26, 2015, 12:14:16
daar zit het "grote"geheim... ;D
Inderdaad ;) 8) Nu iedere toren wordt aangestuurd via een eigen eindversterker en in de Trinnov een actieve cross-over configuratie is ingesteld, moet het uiteindelijk lukken om de towers per paar (main + sub) op enkele honderdste ms exact te krijgen. Mogelijk dat de Trinnov dit al meer dan prima doet, maar ik ben gelukkig niet een beetje eigenwijs (en wil dit nog op een andere manier testen) :). Later meer!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Erwin.VL

Dus toch geen room-mode probleem, maar een crossover sat-sub bijverschijnsel?
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

Mr.M

oefff, ik heb nog veeeeel te leren zo te zien. altijd leuk om je topic te volgen . wat een droom set\dedicated room... :inlove: :inlove: :inlove:
**UNDER CONSTRUCTION**

Jean Sibelius

Quote from: Erwin.VL on July 26, 2015, 22:08:45
Dus toch geen room-mode probleem, maar een crossover sat-sub bijverschijnsel?

Het verschuiven van de speakers noch het aanpassen van de locatie van de luisterplek had het gewenste effect/ resultaat. Met de komst van de Trinnov is het probleem nu definitief verholpen :).

Quote from: maz on July 28, 2015, 12:53:51
oefff, ik heb nog veeeeel te leren zo te zien. altijd leuk om je topic te volgen . wat een droom set\dedicated room... :inlove: :inlove: :inlove:

Dank je Maz! Ik lees óók regelmatig in jouw topic en jouw set-up is ondertussen benijdenswaardig geworden. Ben van mening dat een 'dedicated' ruimte veel onrust weg neemt bij het combineren van componenten, omdat je de factor 'ruimte' nagenoeg elimineert (en dat blijkt/blijft een hele grote component in de gehele keten). Vind het overigens wel bijzonder/grappig dat onze manier van aanpak van de hobby totaal anders is, maar hé wat maakt het uit... allebei de wegen leiden naar Rome! :D

Verder is er (binnenkort) geen 'short-term-list' meer. De vervanger voor mijn huidige Oppo is besteld en onderweg ;). Daarna nog wachten op de terugkomst van mijn klasse-D versterkers om vervolgens de laatste puntjes op de 'i' te tunen met behulp van de Trinnov Altitude32. Kan niet wachten totdat het zover is! Dan ben ik voorlopig ook wel weer even klaar met hardware upgrades >:D.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

clockwork

Een groter contrast tussen jouw aanpak en die van Maz kan ik me inderdaad niet voorstellen. Ik bewonder jouw geduld ten zeerste.

Welke bron is het geworden?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Mr.M

Quote from: clockwork on August  8, 2015, 19:50:33
Een groter contrast tussen jouw aanpak en die van Maz kan ik me inderdaad niet voorstellen. Ik bewonder jouw geduld ten zeerste.

Welke bron is het geworden?
Hobby is het zelfde maar de manier van hobby is totaal anders.

Leuk om te zien ...
Zou heel graag zoeen ruimte willen als jan en als ik de mogelijkheid ooit krijg dan zanik het niet laten .
Maar tot dan  is het lekker hobbyen op me eigen bijzondere manier ..

Leuk om je te volgen jan ..
**UNDER CONSTRUCTION**

Jean Sibelius

Quote from: clockwork on August  8, 2015, 19:50:33
Een groter contrast tussen jouw aanpak en die van Maz kan ik me inderdaad niet voorstellen. Ik bewonder jouw geduld ten zeerste.

Dank je Rezah! Uiteindelijk gaat het erom dat we plezier hebben in onze gezamenlijke hobby :)

Quote from: clockwork on August  8, 2015, 19:50:33
Welke bron is het geworden?

Het is een Oppo bdp-105D geworden. Stond al een hele tijd op mijn lijst en lang getwijfeld of ik zou wachten op een eventuele opvolger. Naar het schijnt brengt het nieuwe model niets waar ik echt op zit te wachten.  Met name de extra functionaliteiten van de 105 vs 95 hebben de doorslag gegeven (en het ontbreken van die irritante ventilator natuurlijk) ;).

Quote from: maz on August  8, 2015, 20:13:08
Hobby is het zelfde maar de manier van hobby is totaal anders.

Klopt en je hebt natuurlijk ook nog bv. de mensen die zelf hun apparatuur/speakers bouwen, wat ook een heel mooi aspect is van deze hobby. Als we maar lol hebben toch? 8)

Quote from: maz on August  8, 2015, 20:13:08
Leuk om te zien ...
Zou heel graag zoeen ruimte willen als jan en als ik de mogelijkheid ooit krijg dan zanik het niet laten .
Maar tot dan  is het lekker hobbyen op me eigen bijzondere manier ..

Inderdaad en voor mij is het ook heel lang een droom geweest om een dergelijke ruimte te kunnen realiseren. Ik zeg maar zo: "waar een wil is, is een weg" en het hoeft ook niet allemaal tegelijkertijd, want dan heb je niets meer om naar uit te kijken ;).

Quote from: maz on August  8, 2015, 20:13:08
Leuk om je te volgen jan ..

Dank je Maz. Ik volg jouw zoektocht ook en ben benieuwd naar de volgende stappen.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

vik

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Jan.  ^^

Ik heb intussen Philip ook maar weer eens een mailtje gestuurd, en misschien kunnen we binnenkort weer eens gezellig een meeting organiseren. Lijkt me leuk :)



Quote from: Jean Sibelius on August  9, 2015, 12:00:11
  Het is een Oppo bdp-105D geworden. Stond al een hele tijd op mijn lijst en lang getwijfeld of ik zou wachten op een eventuele opvolger. Naar het schijnt brengt het nieuwe model niets waar ik echt op zit te wachten.  Met name de extra functionaliteiten van de 105 vs 95 hebben de doorslag gegeven (en het ontbreken van die irritante ventilator natuurlijk) ;).
Groeten, Jan
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Quote from: vik on August  9, 2015, 22:35:59
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Jan.  ^^

Dank je Viktor! Vanwege de vakantieperiode duurt het helaas iets langer voordat het ding hier uiteindelijk binnen is dan normaal, maar het is nu eerlijk gezegd toch veel te lekker weer om de ruimte in te duiken ;). Heb ondertussen nog een bestelling weggedaan voor twee gestabiliseerde voedingen van 9V en 12V (tbv de router en de switch respectievelijk), dus qua 'streaming' ben ik binnenkort óók helemaal up-to-date.

Quote from: vik on August  9, 2015, 22:35:59
Ik heb intussen Philip ook maar weer eens een mailtje gestuurd, en misschien kunnen we binnenkort weer eens gezellig een meeting organiseren. Lijkt me leuk :)

Lijkt me een goed plan om binnenkort iets af te spreken! :) Ondertussen is er weer een hoop veranderd aan de set-up sinds jullie de laatste keer hier waren (maart vorig jaar?). Ik wacht nog even tot de klasse-D versterkers terug zijn en de Trinnov Altitude32 optimaal 'getuned' is alvorens een datum te prikken, maar hopelijk duurt dat niet al te lang meer.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Etiennevh

Leuk om te lezen Jan, je bent aardig aan het tweaken geweest weer :) Waar ik wel benieuwd naar ben, heb je het idee dat die galvanische ontkoppeling van je switch en router iets toevoegt? :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Jean Sibelius

Quote from: Etiennevh on August 11, 2015, 20:15:20
Leuk om te lezen Jan, je bent aardig aan het tweaken geweest weer :) Waar ik wel benieuwd naar ben, heb je het idee dat die galvanische ontkoppeling van je switch en router iets toevoegt? :)

Hoi Etienne. Goede vraag, waar ik momenteel eerlijk gezegd nog geen uitsluitend antwoord op heb :). De 'netwerk tweaks' zijn allemaal binnengekomen nadat mijn eigen versterkers weg waren. Op dit moment valt de delta tussen die versterkers en de leenversterkers zoveel op, dat ik nog niet 'serieus' heb geluisterd laat staan dat ik er weer dingen tussenuit heb gehaald om te testen. Zodra ik mijn set weer compleet heb, dan ga ik het nog zeker doen 8). De galvanische ontkoppeling was overigens 'by far' de kostbaarste tweak, dus ik hoop dat er wel verschil hoorbaar is (heb overigens wel het idee dat het allemaal is opgeknapt, maar nogmaals... er zijn teveel dingen zowel in het positieve als negatieve verandert om een uitsluitende uitspraak te kunnen doen). Die houd je nog van me tegoed! Morgen komen naar alle waarschijnlijkheid de twee voedingen binnen, ben benieuwd.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

vik

Prima Jan ik hoor het wel!  ;)


Quote from: Jean Sibelius on August 11, 2015, 20:04:00
Dank je Viktor! Vanwege de vakantieperiode duurt het helaas iets langer voordat het ding hier uiteindelijk binnen is dan normaal, maar het is nu eerlijk gezegd toch veel te lekker weer om de ruimte in te duiken ;). Heb ondertussen nog een bestelling weggedaan voor twee gestabiliseerde voedingen van 9V en 12V (tbv de router en de switch respectievelijk), dus qua 'streaming' ben ik binnenkort óók helemaal up-to-date.

Lijkt me een goed plan om binnenkort iets af te spreken! :) Ondertussen is er weer een hoop veranderd aan de set-up sinds jullie de laatste keer hier waren (maart vorig jaar?). Ik wacht nog even tot de klasse-D versterkers terug zijn en de Trinnov Altitude32 optimaal 'getuned' is alvorens een datum te prikken, maar hopelijk duurt dat niet al te lang meer.

Groeten, Jan
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Het is weer even stil geweest in dit topic, maar vandaag eindelijk (weer) een positief bericht ontvangen vwb mijn subtower versterkers. De nieuwe versterker module voor één van mijn klasse-D eindtrappen is vanuit de US bij de importeur gearriveerd en zal snel worden ingebouwd door de reparateur. Daarna nog even een laatste test en vervolgens kunnen beiden eindtrappen weer terug naar de 'Confidence Mansion'. :)

Daarna de boel opnieuw kalibreren, optimale fase tussen de sub/main towers bepalen en tot slot de 'target curve' tweaken. Zodra ik dat op orde heb, tijd voor het inschieten/plannen van enkele leuke M&G's (wat mij betreft) 8)

Afgelopen zaterdag nog even op de X-Fi geweest en een hoop (oude) bekenden getroffen (helaas wat tijdsdruk, dus kon niet overal uitgebreid gaan luisteren). Ben me momenteel aan het oriënteren op de aanschaf van een nieuw audiorack ter vervanging van het huidige Spectral rack. Heb zaterdag nog een tijdje met de importeur van Artesania audio gesproken en heb nog eens nagedacht over het concept van het Exoteryc rack. Qua verstoringonderdrukking voor vloertrillingen zit het wel snor, maar ik heb vraagtekens bij de onderdrukking van interne stoorkrachten naar andere componenten. Om hierover uitstelsel te krijgen zojuist een vraag naar ze gestuurd, ben benieuwd... Of ik zie iets over het hoofd of er zijn goede redenen om naar aan alternatief rack/merk te kijken (qua financiën is dat in ieder geval een goed idee, want het liefst zou ik alle eindversterkers op een eigen platform zetten). Disclaimer: dit wil niets zeggen over een eventuele aankoop op korte termijn ;).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

#2997
Misschien een tip. Kan dit niet iets zijn voor de toekomst?
http://www.bassocontinuo.biz/

Importeur is Moremusic en die hebben ook een prijslijst erbij gezet. Zitten ook behoorlijke prijzen tussen.
Die carbon look, past bij mij iedergeval bij de luidsprekers  ;).

Ben benieuwd naar de nieuwe versterker module. Staat je weer wat te wachten met tweaken  ;). Maar daarna kun je weer mooi genieten :D. Eigenlijk zodra je de ruimte in loopt geniet je al, zonder dat er muziek speelt of iets dergelijks  :D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

vik

Dag Jan. Ik zag je zaterdag van een afstand maar je liep zo snel weer door dat ik de kans niet kreeg je even aan te spreken.  :D

Goed om te lezen van je versterker.

Wat betreft een rack; ik zou mij niet al te gek laten maken en geef er echt geen fortuin aan uit.

Creaktiv heeft zeer mooie racks :

http://www.creaktiv-hifi.com/

Philip heeft ook een rack van dit merk, en ik heb zelf pas geleden 2dehands de Trend line gekocht voor in mijn ruimte. Vul deze met zand, paar mooie voetjes en je bent goed op weg.

Ik hoor wel wanneer er een weer een M&G voorbij komt.  ;)


Quote from: Jean Sibelius on September 28, 2015, 20:50:04
Het is weer even stil geweest in dit topic, maar vandaag eindelijk (weer) een positief bericht ontvangen vwb mijn subtower versterkers. De nieuwe versterker module voor één van mijn klasse-D eindtrappen is vanuit de US bij de importeur gearriveerd en zal snel worden ingebouwd door de reparateur. Daarna nog even een laatste test en vervolgens kunnen beiden eindtrappen weer terug naar de 'Confidence Mansion'. :)

Daarna de boel opnieuw kalibreren, optimale fase tussen de sub/main towers bepalen en tot slot de 'target curve' tweaken. Zodra ik dat op orde heb, tijd voor het inschieten/plannen van enkele leuke M&G's (wat mij betreft) 8)

Afgelopen zaterdag nog even op de X-Fi geweest en een hoop (oude) bekenden getroffen (helaas wat tijdsdruk, dus kon niet overal uitgebreid gaan luisteren). Ben me momenteel aan het oriënteren op de aanschaf van een nieuw audiorack ter vervanging van het huidige Spectral rack. Heb zaterdag nog een tijdje met de importeur van Artesania audio gesproken en heb nog eens nagedacht over het concept van het Exoteryc rack. Qua verstoringonderdrukking voor vloertrillingen zit het wel snor, maar ik heb vraagtekens bij de onderdrukking van interne stoorkrachten naar andere componenten. Om hierover uitstelsel te krijgen zojuist een vraag naar ze gestuurd, ben benieuwd... Of ik zie iets over het hoofd of er zijn goede redenen om naar aan alternatief rack/merk te kijken (qua financiën is dat in ieder geval een goed idee, want het liefst zou ik alle eindversterkers op een eigen platform zetten). Disclaimer: dit wil niets zeggen over een eventuele aankoop op korte termijn ;).


Groeten, Jan
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Etiennevh

Lekker bezig Jan! Ben benieuwd naar het eindresultaat, zal vanzelfsprekend weer geweldig zijn :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto