The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Jumping Jack

Volgens mij staan ze in de hoeken achter de fronts, je ziet nog net iets van de onderzijde als je goed kijkt op de eerste foto.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

clockwork

Best knap om die enorme gevaartes 'verdekt' op te stellen.  ;D

Welkom terug Jan. Het was hier erg stil.  :(

Ben je al verder gekomen met de besluitvorming over je versterking? Of heeft dat ook allemaal stil gelegen?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RonG

Waanzin, echt gaaf :wub: :wub:, Zou er wel eens eend demo willen horen/zien :)

eddy135

Heel goed verstopt idd... :headbanging:

Ik ga ze ook maar bestellen, laat ik eerst wel deze foto aan m'n vrouw zien... :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Jean Sibelius

Allereerst allemaal bedankt voor de leuke reacties! :pompom:

Quote from: HTip on June  1, 2014, 09:44:28
Dat speelt inderdaad alles weg in je ruimte... Niets komt beter in de buurt dan het instrument zelf. Proficiat Jan! :pompom:

P.S. Erg leuk gevonden teaser ;D

Bedankt Philip! Beetje laat, maar inderdaad niets beter dan het directe geluid van een akoestisch instrument. Begin overigens ook steeds kieskeuriger te worden in mijn keuze naar welke concerten/live-optredens ik/w ga(an). Recentelijk nog naar Kate Bush in Londen geweest. Unieke ervaring, maar uitsluitend voor het geluid had ik het niet hoeven doen.

Quote from: Etiennevh on June  1, 2014, 10:30:10
Leuk Jan! Ik heb ook een gitaar gekocht en ben begonnen maar ook weer gestopt.. Gewoon gebrek aan tijd. Staat nog steeds op mijn bucketlijstje om af te gaan maken. Ik ben benieuwd naar je leercurve als je zo 30-60 min per dag oefent! Zal wel goed klinken in je ruimte ook, hoor je precies wat je wel en niet goed doet ;)

Hoi Etienne. In het begin heb ik me goed aan het schema kunnen houden, maar door alle drukte staat de gitaar alweer even werkeloos in de hoek. Hij staat nog wel in de woonkamer, dus ik kan elk moment beginnen. Op dit moment geef ik 's avonds de voorkeur om in de ruimte te gaan luisteren hoe goed andere mensen spelen, maar het staat ook nog steeds op mijn bucketlijst en het is te leuk om van de lijst te halen. Mijn buurman gaat ondertussen stevig door, dus het gat wordt steeds groter. Misschien moeten we een datum stellen dat we samen een stukje gaan spelen (als stok achter de deur).

Quote from: DD2 on June  6, 2014, 15:27:36
Zie nu het eindresultaat pas....  :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping:

Mega gaaf!

dit is pas DEDICATED HT  8)

petje af.

Bedankt! Het kostte even wat moeite en tijd, maar dan heb je ook wat. Overigens heb jij met jouw ruimte/set-up ook weinig te wensen over, heel mooi.  8)

Quote from: clockwork on August  5, 2014, 20:39:01
Wat een oorverdovende stilte hier.  :nopompom:

Heb je het zo druk met gitaarspelen Jan?

Zoals hierboven beschreven... was het maar waar. Momenteel (en alweer) even hectische periode, maar hopelijk lukt het om het dit draadje (en andere) weer op te pakken. Lekker filosoferen en informatie uitwisselen op het forum met anderen gelijkgestemden, leuk!

Quote from: Eddye on October 23, 2014, 20:29:12
Wow.  :wub:

Quote from: morca on October 23, 2014, 20:33:18
Wauw idd .....dat kan je wel stellen. :thumbs-up:

Thx!:)

Quote from: beetle99 on October 23, 2014, 20:44:04
C4's als rear speaker  O0

Cool!

Heeft wel een historie. Had oorspronkelijk C4's als fronts en na aanschaf van het Von Schweikert systeem zowel C1's als C4's 'over' voor surround. Heb daarna geluisterd wat het mooiste surround effect geeft als rear speakers. Het moge duidelijk zijn wat mijn voorkeur is. Nog even gespeeld met 7.1 (C1's + C4's als rears), maar persoonlijk vond ik 5.1 mooier, de C4's zijn uiteindelijk gebleven in de ruimte.

Quote from: chansig on October 23, 2014, 20:47:03
Waanzinnig mooie ruimte, waanzinnige set die uitblinkt in rust, rust en nog eens rust. Zo rustig dat je je gaat afvragen: Is dit wel een top set ?

Euhhhh..jahaaa.

Gr Hans

Dank je Hans! Zoals je mogelijk hebt gelezen, is na jouw bezoek een definitieve DSP oplossing gevonden in de vorm van gemodificeerde mini-DSPs. De integratie van de bas en de overall laagweergave is daardoor nog beter/mooier geworden. Het blijft een ideale ruimte om tot rust te komen (met en zonder muziek).

Quote from: Maikel_audionerd on October 23, 2014, 20:51:51
Mooi op de gevoelige plaat vastgelegd, indrukwekkende set Jan. Heel veel plezier met films kijken  :popcorn:

Dat fenomeen begin ik nu ook te ontdekken Hans, bijzondere gewaarwording. Precies de gedachte die onlangs bij mij opkwam na mijn laatste update

Bedankt Maikel! Ik zal de complimenten doorgeven aan de fotograaf (ze was zelf nog steeds niet helemaal tevreden). We proberen elk weekend wel een filmpje te pakken in de ruimte. De behoefte om naar een bioscoop te gaan is nihil. Je zult merken dat er iedere keer weer een stap(je) te maken is qua gewaarwording. Vele anderen hebben al een vergelijkbaar statement gemaakt, maar mocht je de kans hebben om de akoestiek van je luisterruimte onder handen te nemen, dan is dat eigenlijk het allereerste waar je mee zou moeten beginnen. Je kunt daar zoveel mee winnen... (en verliezen). Als je dat als uitgangspunt neemt, dan kun je daarna stapje voor stapje je set verder opbouwen. In de praktijk (en zo is het bij mij ook gegaan) begin je met een set-up en realiseer je je pas later dat de akoestiek een beperkende factor is en uiteindelijk een onneembare horde wordt.

Quote from: jazzman on October 23, 2014, 21:12:07
Fantastisch!! Ik ben al blij met mijn C1 mkII en hier staan C4's als rears... t mot nie gekker worden  :D

Haha... ik heb recentelijk mijn C1's weer eens gehoord en het was absoluut geen straf om daar naar te luisteren. Heb de C1 mkII's niet gehoord, maar ik blijf het prachtige monitoren vinden (je moet ze alleen wel strak aan kunnen sturen, maar dan... wow)

Quote from: doorofnight on October 23, 2014, 21:23:59
Wat een topic! Indrukwekkend.

Bedankt!

Quote from: vik on October 23, 2014, 22:05:27
Ziet er goed uit Jan!  :coffee:

Dank je Vik. Van de week nog verteld aan een maat van me hoe indrukwekkend het beeld was van de CineMike gemodificeerde Marantz in combinatie met de CA-plates van Philip.

Quote from: JANJWJMC on October 23, 2014, 22:36:47
Zeer mooi ruimte Jan.

Quote from: Jumping Jack on October 24, 2014, 09:12:42
:worship: erg indrukwekkend.

Quote from: skyfox on October 24, 2014, 09:17:51
Heel erg mooi, Jan!

Bedankt allemaal! :)

Quote from: Raymond187 on October 24, 2014, 09:18:04
Zucht  :wub:

Valt me op dat je de 18DD nog hebt staan. Toch bijzonder dat de sub nog steeds een toevoeging heeft ondanks je sub towers.

Ik gebruik de DD-18 alleen bij films. Heb een bewuste keuze gemaakt om niet het allerlaagste laag uit de subtowers van het Von Schweikert systeem te halen, maar die lopen nu nog steeds vlak door tot circa 22 Hz. De DD-18 begint vanaf 15Hz en die laat ik daarna direct afvallen. Bij explosies hoor je het effect van de extra DD-18, maar ook hier... ik had de DD-18 al in bezit en zolang het wat toevoegt qua beleving (en niet in de weg staat)...

Quote from: eddy135 on October 24, 2014, 09:20:00
Waar zie jij subtowers?  ???

Quote from: Raymond187 on October 24, 2014, 09:27:50
Zijn ze weg?

Quote from: Jumping Jack on October 24, 2014, 09:30:05
Volgens mij staan ze in de hoeken achter de fronts, je ziet nog net iets van de onderzijde als je goed kijkt op de eerste foto.

Klopt, de subtowers zijn nog steeds aanwezig in de hoeken. Op de foto hieronder zie je ze beter, maar ik heb zelfs al regelmatig gehad dat mensen op de bank gingen zitten en er pas later achter kwamen dat er nog twee subtowers in de hoeken staan (je vraag je af: "hoe kun je ze missen?").


The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: clockwork on October 24, 2014, 10:13:11
Best knap om die enorme gevaartes 'verdekt' op te stellen.  ;D

Hoi Rezah. Zie hierboven, zelfs als je in de ruimte staat, dan vallen ze in eerste instantie niet direct op (waarschijnlijk omdat je ze niet verwacht en de main towers zelf trekken ook al de nodige en eerste aandacht). Moge duidelijk zijn, dat 'niet opvallen' nooit het uiteindelijke streven is geweest. Als ze 'midden' in de ruimte hadden moeten staan voor het beste effect, dan hadden ze daar nu gestaan. Uiteindelijk bleek de huidige plaatsing in combinatie met de 90 graden toe-in, de meest neutrale respons op de luisterplek te geven (en dat is waar het allemaal op gaat).

Quote from: clockwork on October 24, 2014, 10:13:11
Welkom terug Jan. Het was hier erg stil.  :(

Dank je! Ga mijn best doen om weer wat vaker mijn 'gezicht' te laten zien.

Quote from: clockwork on October 24, 2014, 10:13:11
Ben je al verder gekomen met de besluitvorming over je versterking? Of heeft dat ook allemaal stil gelegen?

Heb in de tussentijd nog wel een paar andere versterkers gehoord, maar geen enkele was 'spot on' tenzij ik erg veel geld zou investeren (er staan/stonden o.a. een paar Goldmund Telos 2500's te koop, iets minder mag ook). Voorlopig blijven de Parasound JC-1's nog even staan.

Quote from: eddy135 on October 24, 2014, 10:40:26
Heel goed verstopt idd... :headbanging:

Ik ga ze ook maar bestellen, laat ik eerst wel deze foto aan m'n vrouw zien... :D

Is goed... :) Ben benieuwd naar de foto's en de reactie van je vrouw ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)


chansig

Ik hoop dat ik je goed begrijp maar als je doelt op die 2 grote jongens in de hoeken....die horen bij de von Schweikert speakers.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ruud2

Hallo Jean,

Even afwezig en meteen een stortvloed van vragen , dus kan ik niet achterblijven, maar kan ook zijn dat ik wat gemist heb.
Die ene meneer is die al op bezoek geweest ? om het kroontje te plaatsen op je investering.  :lookaround: :sigh: ;D

grtn. Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"


wolfkampf

Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

Jean Sibelius

Quote from: morca on October 25, 2014, 09:27:50
Nou ben ik wel benieuwd wat voor sub,s jij daar in je tower hebt zitten.
Is dat uit de winkel of DIY?

Zoals Hans ook al aangeeft horen de subtowers bij dit speakers systeem evenals twee bijbehorende klasse-D versterkers. Het systeem wordt geleverd in 4 grote kisten. In zijn laatste 'high-end systemen' heeft VS wederom gekozen voor aparte subtowers (maar dan iets 'minder rigoureus' uitgevoerd).

Quote from: chansig on October 25, 2014, 10:18:38
Ik hoop dat ik je goed begrijp maar als je doelt op die 2 grote jongens in de hoeken....die horen bij de von Schweikert speakers.

Inderdaad. Bedankt voor je snelle reactie! :)

Quote from: ruud2 on October 25, 2014, 10:29:00
Hallo Jean,

Even afwezig en meteen een stortvloed van vragen , dus kan ik niet achterblijven, maar kan ook zijn dat ik wat gemist heb.
Die ene meneer is die al op bezoek geweest ? om het kroontje te plaatsen op je investering.  :lookaround: :sigh: ;D

grtn. Ruud

Hoi Ruud. Liever veel vragen, dan helemaal geen :colgate:. Niets gemist. Naar wat ik begreep ging de reis van die ene meneer niet door en moet hij dus nog steeds een kroontje komen plaatsen.

Quote from: reza on October 25, 2014, 19:13:12
Heel mooi indd.

Quote from: morca on October 25, 2014, 19:19:06
Wauw.........

Quote from: wolfkampf on October 25, 2014, 20:11:01
superrrr gaaaaf!!! :pompom: :pompom:

Bedankt! :) Qua front speakers lijkt me dit dan voorlopig ook wel mijn eindstation (maar dat heb ik al vaker geroepen) :D.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

morca

Ik heb nog even zitten kijken op de site.
Dit zijn speakers naar mijn hart,snap best dat je dit als eindstation ziet........tot ze een nieuw station gaan bouwen  ;) ;)

vik

Appreciated!  ;)


Quote from: Jean Sibelius on October 25, 2014, 09:16:07
Dank je Vik. Van de week nog verteld aan een maat van me hoe indrukwekkend het beeld was van de CineMike gemodificeerde Marantz in combinatie met de CA-plates van Philip.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Etiennevh

Quote from: Jean Sibelius on October 25, 2014, 09:16:07
Allereerst allemaal bedankt voor de leuke reacties! :pompom:

Hoi Etienne. In het begin heb ik me goed aan het schema kunnen houden, maar door alle drukte staat de gitaar alweer even werkeloos in de hoek. Hij staat nog wel in de woonkamer, dus ik kan elk moment beginnen. Op dit moment geef ik 's avonds de voorkeur om in de ruimte te gaan luisteren hoe goed andere mensen spelen, maar het staat ook nog steeds op mijn bucketlijst en het is te leuk om van de lijst te halen. Mijn buurman gaat ondertussen stevig door, dus het gat wordt steeds groter. Misschien moeten we een datum stellen dat we samen een stukje gaan spelen (als stok achter de deur).
Het zelfde geldt voor mij. Hoe graag ik ook vorderingen wil maken, elke keer als ik de gitaar pak is het ding weer "vals" haha. Dat geeft alleen maar aan hoe weinig ik er op speel.

Dat laatste klinkt goed, misschien moeten we dat maar eens gaan doen :thumbs-up: (met al die hectiek van nu gaat dat overigens wel even duren helaas :/ )

Groeten aan Angelie trouwens!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

RubenV.

Wat is het toch een parel van een dedicated ruimte om zo te zien :worship: Als het net zo klinkt als het er op de foto's uitziet dan  :music:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

^^ sluit ik me helemaal bij aan.

Mooie fotos ook. Zou je ook eens in hdr of dual iso kunnen proberen zodat de dynamic range wat toeneemt. Vallen je mooie torens net iets meer op ( mogen gezien worden, toch?)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Jean Sibelius

Quote from: morca on October 26, 2014, 11:03:59
Ik heb nog even zitten kijken op de site.
Dit zijn speakers naar mijn hart,snap best dat je dit als eindstation ziet........tot ze een nieuw station gaan bouwen  ;) ;)

Sterker nog... Het nieuwe station is schijnbaar al eerder gebouwd (althans volgen eigen zeggen van Albert Von Schweikert). Het nieuwe VS vlaggenschip is dit jaar op de markt gekomen in de vorm van de VR-100 XS. Ik heb ze (nog) niet gehoord en dat zal voorlopig ook niet gebeuren ;)

Quote from: vik on October 26, 2014, 14:25:50
Appreciated!  ;)

Graag gedaan!

Quote from: Etiennevh on October 27, 2014, 21:15:50
Het zelfde geldt voor mij. Hoe graag ik ook vorderingen wil maken, elke keer als ik de gitaar pak is het ding weer "vals" haha. Dat geeft alleen maar aan hoe weinig ik er op speel.

Dat laatste klinkt goed, misschien moeten we dat maar eens gaan doen :thumbs-up: (met al die hectiek van nu gaat dat overigens wel even duren helaas :/ )

Inderdaad herkenbaar. Geen probleem halverwege volgend jaar is ook een mooie tijd! :)

Quote from: Etiennevh on October 27, 2014, 21:15:50
Groeten aan Angelie trouwens!
Done en groeten terug. ;D

Quote from: RubenV. on October 27, 2014, 22:13:53
Wat is het toch een parel van een dedicated ruimte om zo te zien :worship: Als het net zo klinkt als het er op de foto's uitziet dan  :music:

Thanks! Nu zou ik natuurlijk moeten zeggen dat het zelfs beter klinkt, maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Ik ben met allebei tevreden momenteel.

Quote from: rovinggecko on October 27, 2014, 22:21:20
^^ sluit ik me helemaal bij aan.

Mooie fotos ook. Zou je ook eens in hdr of dual iso kunnen proberen zodat de dynamic range wat toeneemt. Vallen je mooie torens net iets meer op ( mogen gezien worden, toch?)

Bedankt! Als er te zijner tijd een nieuwe lens komt, dan gaan we het nog eens proberen. En dan zal ik je tips meenemen, maar het blijft enorm lastig om de ruimte tot zijn recht te laten komen via foto's.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Valkyrie

Wowwww! :o Wat een ruimte is dit geworden! :wub: :wub: :wub:
Erg leuk dat je ons lezers al vanaf het begin hebt meegenomen in dit fantastische project. Het resultaat mag er wezen!
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Jean Sibelius

Quote from: Valkyrie on October 30, 2014, 16:36:11
Wowwww! :o Wat een ruimte is dit geworden! :wub: :wub: :wub:
Erg leuk dat je ons lezers al vanaf het begin hebt meegenomen in dit fantastische project. Het resultaat mag er wezen!

Dank je Valkyrie voor je mooie woorden! Erg leuk om te lezen dat jij (samen met velen anderen) samen met mij het geduld op hebben kunnen brengen om af te wachten waar dit allemaal toe zou leiden.

Het feit dat project 'confidence mansion' in principe gereed is, betekent niet dat ik niet meer met de audiohobby bezig ben geweest, in tegendeel zelfs... ik heb de laatste tijd een hoop gezien en gehoord. De afgelopen tijd ben ik steeds meer gecharmeerd geraakt van daadwerkelijk tijd-coherente luidsprekersystemen in mijn zoektocht naar realistische muziekreproductie. Helaas blijkt, althans in mijn ervaring, een 'absolute' tijd-coherente weergave alleen voor kleinere dynamische luidsprekersystemen met een (per definitie?) beperkt aantal luidsprekerunits dan wel voor electro/magnetostaten weggelegd te zijn. Maar uitsluitend daarmee bereik je nog steeds geen realisme omdat (mijn mening) dit tevens een full-range weergave in combinatie met voldoende drukopbouw vereist. Betekent dit dat je op basis van de compromissen die inherent aan elk genoemd type luidsprekersysteem gekoppeld lijken te zijn nooit een win-win-'win' kunt realiseren? Tot voor kort leek dit inderdaad onmogelijk, maar na een lange zoektocht blijkt de 'ideale' oplossing (binnenkort) beschikbaar. Komt hiermee mijn audiofiele zoektocht tot een einde?


Met audiofiele groet!

Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Kjelt


Raphie

Quote from: Jean Sibelius on October 31, 2014, 10:13:33
Dank je Valkyrie voor je mooie woorden! Erg leuk om te lezen dat jij (samen met velen anderen) samen met mij het geduld op hebben kunnen brengen om af te wachten waar dit allemaal toe zou leiden.

Het feit dat project 'confidence mansion' in principe gereed is, betekent niet dat ik niet meer met de audiohobby bezig ben geweest, in tegendeel zelfs... ik heb de laatste tijd een hoop gezien en gehoord. De afgelopen tijd ben ik steeds meer gecharmeerd geraakt van daadwerkelijk tijd-coherente luidsprekersystemen in mijn zoektocht naar realistische muziekreproductie. Helaas blijkt, althans in mijn ervaring, een 'absolute' tijd-coherente weergave alleen voor kleinere dynamische luidsprekersystemen met een (per definitie?) beperkt aantal luidsprekerunits dan wel voor electro/magnetostaten weggelegd te zijn. Maar uitsluitend daarmee bereik je nog steeds geen realisme omdat (mijn mening) dit tevens een full-range weergave in combinatie met voldoende drukopbouw vereist. Betekent dit dat je op basis van de compromissen die inherent aan elk genoemd type luidsprekersysteem gekoppeld lijken te zijn nooit een win-win-'win' kunt realiseren? Tot voor kort leek dit inderdaad onmogelijk, maar na een lange zoektocht blijkt de 'ideale' oplossing (binnenkort) beschikbaar. Komt hiermee mijn audiofiele zoektocht tot een einde?


Met audiofiele groet!

Jan
dit is op zich wel een interessante constatering, in de pro wereld is men al veel langer klaar met room rorrectie in het tijds en freq domein en zaken als lineair phase. De conclusie luidt steeds vaker dat NIETS actief doen (en een goede ruimte) nog steeds beter klinkt als alleen correctie of, hier komt ie: ruimte + correctie voor puntjes op de i.
Hoewel correctie beter meet, blijft dat de oren zich toch niet zo makkelijk laten bedotten en zaken als bubble en cohesie/imaging toch vaak onder correctie in het tijdsdomein te lijden hebben.
JBL PRX Power!