The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Quote from: Jean Sibelius on August 31, 2012, 06:51:27
Hebben we inderdaad niet beluisterd. Heb ook helemaal niet meer naar jouw ontkoppelsysteem kunnen luisteren ???
Heb je voor mij nog de titel van de SACD met al die gitaarvirtuozen? Kortom: goede reden om weer wat af te spreken :happy:
Tijd is bij een M&G altijd te kort. En met afstellen ben je ook zo een uur zoet en doe je niets geks ;) Bij mijn M&G's speelt hetzelfde "probleem", teveel om te doen en te weinig tijd... Ik kom zeker graag een keer (of meer :D) terug. Ergens in oktober of zo?

De naam van die SACD moet ik even opzoeken, zo ook die andere CD's die we hebben besproken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: HTip on August 31, 2012, 12:41:33
De naam van die SACD moet ik even opzoeken, zo ook die andere CD's die we hebben besproken.
De SACD is van Blue Coast Collection - The ESE Sessions. Verder nog ALJ/Jordan - Guitar (24k Gold CD) en Groove Note - True Audiophile (SACD). Die laaste bestaat uit vol. 1 t/m 3.

Heerlijke muziek die ook bij jou goed zal uitkomen :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Quote from: HTip on September  1, 2012, 16:40:47
De SACD is van Blue Coast Collection - The ESE Sessions. Verder nog ALJ/Jordan - Guitar (24k Gold CD) en Groove Note - True Audiophile (SACD). Die laaste bestaat uit vol. 1 t/m 3.

Heerlijke muziek die ook bij jou goed zal uitkomen :music:

De SACD is van Blue Coast Collection - The ESE Sessions. Die komt me ergens bekend van voor ;).
Er is trouwens nu ook een deel twee van ;). Uiteraard ook al in mijn bezit(Hi-res).
Die Guitar 24k gold cd blijf ik een heerlijke cd vinden. Ik geniet echt van deze cd vooral Hank Shizzoe en Stytz Syndicate  8)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Erwin.VL

#2253
Beste Jan,

Ik heb dit topic ontdekt via de link van de site van Soundscapes, die ik dan weer herontdekte na een topic van Philip op HTShack.com...

Er is niets dat ik kan zeggen wat ik niet al gelezen heb gedurende de uren dat ik deze 91 pages heb doorworsteld! Er rest alleen veel bewondering voor het resultaat van zoveel wilskracht, niet in het minst met je job er bij en de studies. Werkelijk subliem ogende ruimte. Heel Japans, heel Zen.

Wij zijn zelf een huisje aan het bouwen met een multifunctionele thuisbios. Momenteel nog in ruwbouwfase. De eerste mail naar Soundscapes met info is vertrokken, hopelijk heeft de heer Dingemans een deugddoende vakantie achter de rug.
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on September  1, 2012, 19:48:25
De SACD is van Blue Coast Collection - The ESE Sessions. Die komt me ergens bekend van voor ;).
Er is trouwens nu ook een deel twee van ;). Uiteraard ook al in mijn bezit(Hi-res).
Die Guitar 24k gold cd blijf ik een heerlijke cd vinden. Ik geniet echt van deze cd vooral Hank Shizzoe en Stytz Syndicate  8)
Zie je reactie nu pas ;) Prachtige CD's met heerlijke muziek en echt goed op het schijfje gezet :music:
Ze waren ooit van jou, maar gelukkig kan ik er nu van genieten...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ch1mera1989

Quote from: Jean Sibelius on August 13, 2012, 20:12:54
Heb McIntosh tot nu toe 1 maal gehoord. Ik geloof meteen dat de match erg goed is, maar of de match met mijn budget ook goed is :-/. Wat ik me herinner van de set-up die ik toen gehoord heb was dat het allemaal erg kil en analytisch klonk. Dus dit is geen merk wat ik actief ga 'chasen'.

Goedenavond,

Dan ben ik heel benieuwd op wat voor set dit verder was, McIntosh omschrijft zich eigenlijk altijd als warm, vol, rijk en zéér vergevingsgezind :)

Jean Sibelius

Quote from: HTip on August 31, 2012, 12:41:33
Tijd is bij een M&G altijd te kort. En met afstellen ben je ook zo een uur zoet en doe je niets geks ;) Bij mijn M&G's speelt hetzelfde "probleem", teveel om te doen en te weinig tijd... Ik kom zeker graag een keer (of meer :D) terug. Ergens in oktober of zo?

De naam van die SACD moet ik even opzoeken, zo ook die andere CD's die we hebben besproken.

Hoi Philip. Sorry voor de late reactie, momenteel erg hectisch op het werk en privé (mijn schoonouders hebben bedacht dat ze in 1 maand een appartement willen opknappen en verhuizen, dus daar gaat even wat extra tijd in zitten), maar het lijkt me een prima idee om binnenkort weer wat af te spreken! Of het al in oktober gaat lukken weet ik niet, maar mogelijk kunnen we dit bezoek combineren met een reünie met een paar mensen die eerder jouw ruimte hebben bezocht en die ik heb beloofd dat ze welkom waren als de ruimte 'af' was. De mensen die het betreft weten wie ik bedoel, dus mocht je interesse hebben laat maar even weten, dan proberen we een geschikte datum te plannen.

Quote from: HTip on September  1, 2012, 16:40:47
De SACD is van Blue Coast Collection - The ESE Sessions. Verder nog ALJ/Jordan - Guitar (24k Gold CD) en Groove Note - True Audiophile (SACD). Die laaste bestaat uit vol. 1 t/m 3.

Thx! Ik heb de eerste SACD ondertussen op mijn verlanglijstje staan (is nog best duur). De andere SACD's heb ik nog niet gevonden, maar ik zal nog eens verder zoeken. Heb naar aanleiding van jouw bezoek tevens de BR gehaald van het concert van Pink.

Quote from: HTip on September  1, 2012, 16:40:47
Heerlijke muziek die ook bij jou goed zal uitkomen :music:

We gaan het binnenkort uitproberen!

Quote from: Maximus_Aurelius on September  1, 2012, 19:48:25
De SACD is van Blue Coast Collection - The ESE Sessions. Die komt me ergens bekend van voor ;).

Philip vertelde me al dat hij deze van jou had over kunnen nemen. Volgende keer aub ook aan mij denken als je afscheid neemt van een deel van je muziekcollectie ;).

Quote from: Maximus_Aurelius on September  1, 2012, 19:48:25
Er is trouwens nu ook een deel twee van ;). Uiteraard ook al in mijn bezit(Hi-res).
Die Guitar 24k gold cd blijf ik een heerlijke cd vinden. Ik geniet echt van deze cd vooral Hank Shizzoe en Stytz Syndicate  8)

Is genoteerd als interessante aanvulling op de huidige collectie.

Quote from: Erwin.VL on September  2, 2012, 13:16:19
Beste Jan,

Ik heb dit topic ontdekt via de link van de site van Soundscapes, die ik dan weer herontdekte na een topic van Philip op HTShack.com...

Er is niets dat ik kan zeggen wat ik niet al gelezen heb gedurende de uren dat ik deze 91 pages heb doorworsteld! Er rest alleen veel bewondering voor het resultaat van zoveel wilskracht, niet in het minst met je job er bij en de studies. Werkelijk subliem ogende ruimte. Heel Japans, heel Zen.

Welkom Erwin op dit forum. Ik word even stil van jouw complimenten, maar erg bedankt hiervoor! Dat is een flinke zit geweest... 91 pagina's :) Wat Philip ook al schreef... het is moeilijk om de ruimte echt te pakken op foto's (zeker door zo'n amateur als ik), dus het mooi om te lezen dat de sfeer van de ruimte toch over (b)lijkt te komen. Heb afgelopen zaterdagmiddag eindelijk, na 1 week 'ruimteloos' te zijn, weer tijd gehad om een paar uren in de ruimte door te brengen en ik word er nog steeds erg blij van wordt en ben allang weer vergeten hoeveel tijd en moeite er in is gaan zitten. Een echte aanrader als je de kans hebt om te doen!

Quote from: Erwin.VL on September  2, 2012, 13:16:19
Wij zijn zelf een huisje aan het bouwen met een multifunctionele thuisbios. Momenteel nog in ruwbouwfase. De eerste mail naar Soundscapes met info is vertrokken, hopelijk heeft de heer Dingemans een deugddoende vakantie achter de rug.

Ongetwijfeld dat Toine weer toe is aan een nieuwe leuke uitdaging. Je bent bij hem in ieder geval aan het goede adres qua advies. Vergeet je tzt ook niet jouw plannen en verdere vorderingen hier op het forum te posten?

Quote from: Ch1mera1989 on September  6, 2012, 19:39:19
Goedenavond,

Dan ben ik heel benieuwd op wat voor set dit verder was, McIntosh omschrijft zich eigenlijk altijd als warm, vol, rijk en zéér vergevingsgezind :)

De set waar ik naar refereer heb ik een hele avond kunnen beluisteren en bestond uit Mc Intosh XRT-28 luidsprekers, Mc Intosh MCD 500 SACD/CD speler, Mc Intosh 2300 voorversterker, Mc Intosh 501 mono eindversterkers en een Mc Intosh MS750 Music Server/cd speler. Zoals eerder geschreven, het was niet mijn sound (ik en meerdere met mij vonden het kil en analytisch klinken), maar dat betekent niet dat de anderen het niet geweldig kunnen vinden. We hebben het hier over mijn 'short-list' en gezien mijn eerdere ervaringen met Mc Intosh is het geen merk wat ik actief ga 'chasen'.

Qua nieuwe projector heb ik nog geen definitief besluit genomen, maar na wat ik zo lees hier op het forum en daarbuiten (b)lijkt dat JVC nu de concurrentie de gelegenheid geeft om in te lopen door slechts kleine stappen te maken ten opzichte van de modellen van afgelopen jaar, terwijl de concurrent grotere stappen en daarmee dicht(er) in de buurt komt. Je kunt je daarom afvragen of het grote verschil in prijs nog wel gerechtvaardigd is. Het lijkt erop dat een directe confrontatie tussen de verschillende (merken) projectoren noodzakelijk is om een besluit te forceren, dit zal de komende periode nog wat tijdsinvestering vergen ;). Als er geen rare dingen gebeuren dan is het maximale budget wat nu gereserveerd is voor de projector voor een aanschaf aan het einde van dit jaar voldoende om een mooi exemplaar te kopen, ik houd jullie op de hoogte.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Sonic Circle

Ha Jan, ik voel me enigzins aangesproken. Hou me van harte aanbevolen want ben ontzettend benieuwd naar de vorderingen sinds mijn laatste bezoek ;).

HTip

Quote from: Jean Sibelius on September 12, 2012, 20:04:19
Hoi Philip. Sorry voor de late reactie, momenteel erg hectisch op het werk en privé (mijn schoonouders hebben bedacht dat ze in 1 maand een appartement willen opknappen en verhuizen, dus daar gaat even wat extra tijd in zitten), maar het lijkt me een prima idee om binnenkort weer wat af te spreken! Of het al in oktober gaat lukken weet ik niet, maar mogelijk kunnen we dit bezoek combineren met een reünie met een paar mensen die eerder jouw ruimte hebben bezocht en die ik heb beloofd dat ze welkom waren als de ruimte 'af' was. De mensen die het betreft weten wie ik bedoel, dus mocht je interesse hebben laat maar even weten, dan proberen we een geschikte datum te plannen.
Je had nog niet genoeg te doen ;) Leuk, die reünie. Misschien kunnen we een geschikte datum vinden via afspreken.nl. Heb ik een paar keer gebruikt en werkt heel erg prettig. Je moet alleen de e-mailadressen van een ieder hebben.

Quote
Thx! Ik heb de eerste SACD ondertussen op mijn verlanglijstje staan (is nog best duur). De andere SACD's heb ik nog niet gevonden, maar ik zal nog eens verder zoeken. Heb naar aanleiding van jouw bezoek tevens de BR gehaald van het concert van Pink.
Ben ook continu op zoek naar goede hoge resolutie-opnames. Probleem is inderdaad dat veel out of print is en daarmee duur. Leuk dat je de BD van Pink nu ook hebt. Goed demomateriaal, zowel voor het beeld als geluid.

Quote
Qua nieuwe projector heb ik nog geen definitief besluit genomen, maar na wat ik zo lees hier op het forum en daarbuiten (b)lijkt dat JVC nu de concurrentie de gelegenheid geeft om in te lopen door slechts kleine stappen te maken ten opzichte van de modellen van afgelopen jaar, terwijl de concurrent grotere stappen en daarmee dicht(er) in de buurt komt. Je kunt je daarom afvragen of het grote verschil in prijs nog wel gerechtvaardigd is. Het lijkt erop dat een directe confrontatie tussen de verschillende (merken) projectoren noodzakelijk is om een besluit te forceren, dit zal de komende periode nog wat tijdsinvestering vergen ;). Als er geen rare dingen gebeuren dan is het maximale budget wat nu gereserveerd is voor de projector voor een aanschaf aan het einde van dit jaar voldoende om een mooi exemplaar te kopen, ik houd jullie op de hoogte.
Je zegt het inderdaad goed. JVC laat de concurrentie op dit moment dichterbij komen, maar om misschien kort erop een dreun uit te delen. Hebben ze een aantal jaar ook gedaan met de HD1. Maar of je daar op kan/wil wachten? ;) Sony maakt op dit moment waarschijnlijk de projectoren met de meest gunstige prijs-/kwaliteitsverhouding. Even los van het 4K-verhaal ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Sonic Circle on September 13, 2012, 10:43:10
Ha Jan, ik voel me enigzins aangesproken. Hou me van harte aanbevolen want ben ontzettend benieuwd naar de vorderingen sinds mijn laatste bezoek ;).
Leuk, dat zien we dan elkaar weer zien! Weet niet wanneer je voor het laatst bij Jan bent geweest, maar sowieso zal je onder de indruk zijn als je nu door de deur stapt :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

Er lag net een fundering geloof ik. Dat was de eerste keer dat ik naar jou ging. Toen hebben we een tussenstop bij Jan gemaakt. Dus het verschil gaat enorm zijn :).

HTip

Quote from: Sonic Circle on September 13, 2012, 12:28:55
Er lag net een fundering geloof ik. Dat was de eerste keer dat ik naar jou ging. Toen hebben we een tussenstop bij Jan gemaakt. Dus het verschil gaat enorm zijn :).
Dan weet je niet wat je gaat meemaken. Maar wat ik ook schrijf, niets kan je voorbereiden op die eerste stap in de ruimte... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Quote from: Sonic Circle on September 13, 2012, 10:43:10
Ha Jan, ik voel me enigzins aangesproken. Hou me van harte aanbevolen want ben ontzettend benieuwd naar de vorderingen sinds mijn laatste bezoek ;).

Hoi Marius. Helemaal terecht! Jij bent een van degene die ik had beloofd en waarvan ik het leuk zou vinden als je nogmaals langs komt zodat ik wat meer kan laten zien en horen. Ondertussen klinkt Seal iets beter als destijds in de woonkamer. Mijn plafond redt het overigens qua looks nog steeds niet ten opzichte dat van jullie! 8)

Quote from: HTip on September 13, 2012, 12:05:37
Je had nog niet genoeg te doen ;) Leuk, die reünie. Misschien kunnen we een geschikte datum vinden via afspreken.nl. Heb ik een paar keer gebruikt en werkt heel erg prettig. Je moet alleen de e-mailadressen van een ieder hebben.
Ok, dan gaan we dat binnenkort organiseren. Had inderdaad al bedacht dat zo'n afspreeksite het makkelijkste is (zelf ook goede ervaringen mee), dus zodra ik de mailadressen heb, zal ik eens e.e.a. voorstellen. Grote kans dat het een zondag wordt gezien de reisafstand voor sommigen.

Quote from: HTip on September 13, 2012, 12:05:37
Ben ook continu op zoek naar goede hoge resolutie-opnames. Probleem is inderdaad dat veel out of print is en daarmee duur. Leuk dat je de BD van Pink nu ook hebt. Goed demomateriaal, zowel voor het beeld als geluid.
Goed demomateriaal is inderdaad duur en soms lastig te vinden. Heb hier vorige week nog wat SACD's gehoord, o.a. met Chinese drum/percussie (die op een appartement niet te draaien was zonder ruzie te krijgen met de buren), maar hier ... Wauw! (perfect demo-materiaal voor de hele set-up in al zijn facetten).

Quote from: HTip on September 13, 2012, 12:05:37
Je zegt het inderdaad goed. JVC laat de concurrentie op dit moment dichterbij komen, maar om misschien kort erop een dreun uit te delen. Hebben ze een aantal jaar ook gedaan met de HD1. Maar of je daar op kan/wil wachten? ;) Sony maakt op dit moment waarschijnlijk de projectoren met de meest gunstige prijs-/kwaliteitsverhouding. Even los van het 4K-verhaal ;D
Over 2 weken naar Veldhoven om e.e.a. te bekijken/bewonderen, misschien dat daar de wijzer naar een bepaald type/merk doorslaat. Anders maar eens een (rustiger) dagje reserveren om verschillende merken/typen langs elkaar te kunnen bekijken.

Quote from: HTip on September 13, 2012, 12:07:37
Leuk, dat zien we dan elkaar weer zien! Weet niet wanneer je voor het laatst bij Jan bent geweest, maar sowieso zal je onder de indruk zijn als je nu door de deur stapt :wub:
Hopelijk blijft dat gevoel ook nog even aanwezig als je in de ruimte bent >:D

Quote from: Sonic Circle on September 13, 2012, 12:28:55
Er lag net een fundering geloof ik. Dat was de eerste keer dat ik naar jou ging. Toen hebben we een tussenstop bij Jan gemaakt. Dus het verschil gaat enorm zijn :).
Klopt, volgens mij waren toen net de binnen-/buitenmuren deels opgemetseld en was het nog steeds een openlucht theater (met op 1 van de muren een paar latten die aan moesten geven hoe groot het scherm ongeveer zou worden).

Quote from: HTip on September 13, 2012, 12:31:11
Dan weet je niet wat je gaat meemaken. Maar wat ik ook schrijf, niets kan je voorbereiden op die eerste stap in de ruimte... ;)

Mooie afsluiter, je moet de ruimte inderdaad ervaren en alles over je heen laten komen. Had hier afgelopen week 2 mede-audiofielen op bezoek en zij kunnen (ondertussen) beamen wat een uitgekiende akoestiek bij kan dragen aan de muziekbeleving.

In de tussentijd zijn er weer wat kleine puntjes afgewerkt in de ruimte zoals, dimbare lichtslangen in de koof rondom te ruimte en achter de diffusie panelen aan het plafond, via handbediening regelbare luchtverversing (zat nu nog op een tijdschakelaar wat niet altijd even handig was) en o.a. CAT6-bekabeling voor Internet! Heb nu de Playstation 3 en de Oppo bdp-95 direct op Internet aangesloten, dus het multi-media gehalte in de ruimte begint steeds groter te worden.

Nu nog de laatste 'grote' horde nemen... het programmeren van de Pronto en de extender(s) ::)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

xynyx

Quote from: Jean Sibelius on September 18, 2012, 07:26:12

Nu nog de laatste 'grote' horde nemen... het programmeren van de Pronto en de extender(s) ::)


Groeten, Jan

Jan,

Ik heb wel een 2-weg opzetje voor je dat relatief weinig programmeertijd kost.

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

xynyx


jaco


HTip

Alleen nog maar de Pronto programmeren? Dat is zo gebeurd... ;) Geen idee hoeveel uren er in mijn config zijn gaan zitten, maar het zijn er veel. En nog steeds niet helemaal naar mijn zin. Maar met xynyx in je hoek kun je wel snel meters maken. Veel van hem geleerd :thumbs-up: Alleen de pop-up nog niet aan kunnen beginnen :-X

Ben benieuwd waar je voorkeur in projectie naartoe gaat, maar dat weten we dus binnenkort...

Over de afspraak, heb je mijn e-mailadres nog?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Quote from: xynyx on September 24, 2012, 09:11:02
en retour
En ondertussen script per e-mail ontvangen waarmee ik verder aan de slag kan en waarvoor nogmaals hartelijk dank! 8)
(wordt pas na komend weekend dat ik er echt mee aan de slag kan) :-[

Quote from: jaco on September 25, 2012, 09:40:27
;D
:) Begreep dat er ook nog wat van jouw 'DNA' in het script verwerkt zit ;)

Quote from: HTip on September 25, 2012, 15:46:19
Alleen nog maar de Pronto programmeren? Dat is zo gebeurd... ;) Geen idee hoeveel uren er in mijn config zijn gaan zitten, maar het zijn er veel. En nog steeds niet helemaal naar mijn zin. Maar met xynyx in je hoek kun je wel snel meters maken. Veel van hem geleerd :thumbs-up: Alleen de pop-up nog niet aan kunnen beginnen :-X
Ondertussen zijn script binnen, dus ik kan beginnen :). Kwam er gisteren helaas ook achter dat de Philips Pronto website niet meer bestaat. Beetje jammer, maar gelukkig staat op remote central ook een heleboel.

Quote from: HTip on September 25, 2012, 15:46:19
Ben benieuwd waar je voorkeur in projectie naartoe gaat, maar dat weten we dus binnenkort...
Dat is ondertussen geen vraag meer, maar een weet. Vandaag besloten dat het een JVC RS55 gaat worden (incl. 2 x 3D bril + emitter) :headbanging:

Quote from: HTip on September 25, 2012, 15:46:19
Over de afspraak, heb je mijn e-mailadres nog?
Staat op mijn oude PC, maar als je hem nog even per PM zou willen sturen, dan graag! :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Sonic Circle

Quote from: Jean Sibelius on September 18, 2012, 07:26:12
Hoi Marius. Helemaal terecht! Jij bent een van degene die ik had beloofd en waarvan ik het leuk zou vinden als je nogmaals langs komt zodat ik wat meer kan laten zien en horen. Ondertussen klinkt Seal iets beter als destijds in de woonkamer. Mijn plafond redt het overigens qua looks nog steeds niet ten opzichte dat van jullie! 8)

De verandering moet enorm zijn. Was al erg onder de indruk van de prestaties van je set in je woonkamer, op net boven fluistervolume. Dus je uitnodiging zal ik dankbaar gebruik van maken. Overigens is ons plafond al een tijdje mank, de verlichting in de koven werkt niet goed dankzij een kapotte X10 module. Wordt binnenkort opgelost.

Quote from: Jean Sibelius on September 26, 2012, 22:01:50Dat is ondertussen geen vraag meer, maar een weet. Vandaag besloten dat het een JVC RS55 gaat worden (incl. 2 x 3D bril + emitter) :headbanging:

Gaaf en goede keuze! Wat is de levertijd? Want dat wil ik ook graag ervaren :).
Gefeliciteerd, mooie aankoop.

HTip

Proficiat met je nieuwe speeltje! Dan is het beeld op hetzelfde niveau als je geluid :thumbs-up:

Wordt het een RS55 of X70?

Mijn mailadres stuur ik je per PM...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

cardas49

Hallo Jan,

Prachtige ruimte en set heb je daar. Die Dyn's...  :inlove:. Voor jou nog niet je droomspeakers, voor mij wel  :)

Ik heb je topic nog niet uitgebreid doorgenomen, maar las het onderstaande en wou daar op reageren. Mocht het al uitgebreider aan bod zijn gekomen, mijn excuses.

Heb je ooit getest met andere pre / pro's in je set? Ik heb zelf sinds kort mijn Arcam AV8 vervangen door een Classé SSP-300, welke ik in stereo en surround beduidend beter vond dan de Arcam. Heb er hier wat over geschreven: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126028.msg2250658#msg2250658

Je parasound's spelen al op aardig hoog niveau. Wellicht valt er meer winst te halen met andere voorversterking?

Groet,
Mark

Quote from: Jean Sibelius on August 13, 2012, 20:12:54
Als ik heel eerlijk ben, dan wordt de kans dat uiteindelijk hier Classe komt staan klein. De Classé Omega's die Audiofiel vorig jaar te koop had staan, had ik graag hier willen horen en die hadden een goede kans gehad om hier te blijven staan. Ik moest er toen echter voor kiezen om de ruimte af te maken, want ook hier is het HT-budget aan grenzen gebonden. Wat ik tot nu toe heb gehoord van Classé is dat het iets anders is dan de Parasound JC-1's, maar zeker niet beter wat mijn smaak betreft.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

jaco

Quote from: Jean Sibelius on September 26, 2012, 22:01:50

:) Begreep dat er ook nog wat van jouw 'DNA' in het script verwerkt zit ;)
Geleend uit een game die barry Gordon gemaakt heeft (remote central) om concepten duidelijk te maken.
Het is in basis een systeem wat de user interface wat loskoppelt van je hardware connecties zodat je de afhankelijkheid tussen die 2 niet  hinderlijk wordt.
Als de basis goed is, dan is uitbreiden wel te doen. Zie xynyx, die is verder gegaan waar ik ben opgehouden, en dat is een flink stuk...

Jean Sibelius

Quote from: Sonic Circle on September 26, 2012, 23:03:21
De verandering moet enorm zijn. Was al erg onder de indruk van de prestaties van je set in je woonkamer, op net boven fluistervolume. Dus je uitnodiging zal ik dankbaar gebruik van maken. Overigens is ons plafond al een tijdje mank, de verlichting in de koven werkt niet goed dankzij een kapotte X10 module. Wordt binnenkort opgelost.
De verandering is inderdaad aanzienlijk. Het klinkt als een paradox, maar het exact matchen van alle componenten in het systeem is nu nog belangrijker geworden. Heb tot op heden ervaren dat bijna elke nieuwe delta qua componenten hoorbaar is. Versterker, voorversterker, maar ook bijvoorbeeld digitale interlink en stroomkabels. Het 'ruisnivo' van de externe facturen zoals akoestiek maar ook stroomvoorziening is nu zover verlaagd dat je dit soort veranderingen direct waar kunt nemen. Hoe je het nu uiteindelijk vindt klinken ten opzichte van de situatie in de woonkamer hoe ik te zijner tijd graag.

Altijd vervelend als er modules kapot gaan. Ik heb hier ook al twee keer een module moeten vervangen en heb ondertussen zelfs een kleine privé voorraad aangelegd. Fijn dat het binnenkort wordt opgelost, want het is te mooi om niet te kunnen gebruiken!

Quote from: Sonic Circle on September 26, 2012, 23:03:21
Gaaf en goede keuze! Wat is de levertijd? Want dat wil ik ook graag ervaren :).
Gefeliciteerd, mooie aankoop.
Dank je Marius. Ik heb met het voorstel qua mogelijke data rekening gehouden met de komst van de projector.

Quote from: HTip on September 27, 2012, 12:50:49
Proficiat met je nieuwe speeltje! Dan is het beeld op hetzelfde niveau als je geluid :thumbs-up:

Wordt het een RS55 of X70?
Thx! Inderdaad, dan voorlopig weer even rust in huize 'Jean Sibelius'. Het wordt overigens een JVC RS55 ;). Ben zelf ook erg benieuwd naar de extra beleving in de ruimte, maar qua Fun/Euro-ratio met stip de beste investering die ik op dit moment kan doen.

Quote from: mark235 on September 28, 2012, 10:49:06
Prachtige ruimte en set heb je daar. Die Dyn's...  :inlove:. Voor jou nog niet je droomspeakers, voor mij wel  :)

Dank je Mark voor je compliment. De Confidence C4's zijn voorlopig echt wel het eindstadion voor mij in deze ruimte tenzij de Staatsloterij nog iets moois voor me in het verschiet heeft liggen (en wat te dromen moet je natuurlijk altijd houden) ;).

Quote from: mark235 on September 28, 2012, 10:49:06
Heb je ooit getest met andere pre / pro's in je set? Ik heb zelf sinds kort mijn Arcam AV8 vervangen door een Classé SSP-300, welke ik in stereo en surround beduidend beter vond dan de Arcam. Heb er hier wat over geschreven: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126028.msg2250658#msg2250658

Het is zeker iets wat ik in mijn achterhoofd heb en wat ik feitelijk ook al heb gedaan. Heb hier ondertussen een Array en Van de Leur voorversterker gehad, maar realiseer me terdege dat ik naar een systeemoplossing moet kijken. Mijn opmerking zoals in de quote had overigens betrekking op de eindversterking van Classé en niet op de voorversterking/processor(s). De XP-20 van Pass Labs heb ik in een voor mij onbekende set-up gehoord (maar klonk ook erg goed en staat zeker nog op het lijstje om hier een keer te beluisteren). Hetgeen wat ik me momenteel afvraag en wat ik nu aan het onderzoeken ben is wat een 'dedicated' stereo opstelling extra kan brengen in deze ruimte (maar wel altijd in combinatie met de Confidence C4's). En wat is 'dedicated' stereo...? Is dat DAC + Voorversterker + Eindversterker + ... of is slechts 1 van deze componenten en wat en hoe kan ik dit combineren met de huidige HT-opstelling? Mijn zoektocht betreft dus zeker meer dan eindversterkers alleen en omvat 'dedicated stereo' (en alles wat daaronder te vangen is).

Quote from: mark235 on September 28, 2012, 10:49:06
Je parasound's spelen al op aardig hoog niveau. Wellicht valt er meer winst te halen met andere voorversterking?

Als dat uiteindelijk de uitkomst is van deze zoektocht dan is dat mooi, want eindversterkers zijn vaak een kostbaar deel uit de keten en als ik een hoger rendement kan halen door een minder kostbaar deel uit de keten te vervangen dan is dat mooi en heeft dat zeker de voorkeur. Dat dit 'helaas' niet helemaal opgaat is me recentelijk duidelijk geworden toen ik hier de Goldmund Telos 600's op bezoek had (maar deze zitten dan ook in een hele andere prijsklasse als de JC-1's). Maar voor het geld van een setje Telos 600's kan ik natuurlijk ook andere dingen vervangen in de set-up.

Ik heb me ondertussen 5 jaar de tijd gegeven om tot extra 'dedicated' stereo set-up te komen (in die tijd ga ik een hoop beluisteren en ongetwijfeld dat ik in die periode aankopen doe die me op dat moment zinnig lijken).

Quote from: jaco on October  2, 2012, 16:45:34
Geleend uit een game die barry Gordon gemaakt heeft (remote central) om concepten duidelijk te maken.
Het is in basis een systeem wat de user interface wat loskoppelt van je hardware connecties zodat je de afhankelijkheid tussen die 2 niet  hinderlijk wordt.
Als de basis goed is, dan is uitbreiden wel te doen. Zie xynyx, die is verder gegaan waar ik ben opgehouden, en dat is een flink stuk...

Ik heb ondertussen van xynyx materiaal gekregen incl. bijbehorende toelichting. Indrukwekkend stukje programmeerwerk! 8) Heb nog een hele weg te gaan, maar met zijn hulp alvast een vliegende start kunnen maken. De 100 uren die ik had gepland voor het programmeren zouden wel eens te weinig kunnen zijn, maar we zullen zien. Zodra ik iets werkend heb zal ik wat posten :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Etiennevh

Hoi Jan,

Ik heb al een tijdje niet meer gereageerd in je topic maar lees vaak enthousiast mee. Wat hebben jullie een prachtige vorderingen gemaakt zeg! Werkelijk waar is het schitterend geworden :)

Ik voelde me ook enigsinds aangesproken op die reunie, maar weet niet of ik wel op dat lijstje sta ivm zo veel interesse voor jullie beider ( HTip en jou ) ht's  ;)

En nog gefeliciteerd met de beamer aanschaf!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto