The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

larzie

Quote from: Jean Sibelius on June 30, 2012, 10:22:30
Dan kom je ongeveer op 8 TB uit. Daarbij extra opslag als back-up, dan zit je al snel aan circa 10 TB (NAS incl. opslag komt uit op circa E1800).

Dure NAS dan?
Als je 4x onderstaande 3TB hdd neemt:

http://tweakers.net/pricewatch/297051/seagate-barracuda-st3000dm001-3tb.html

Dan is dat 4x140=560 euro. 1800-560= 1240 euro voor de NAS?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Jean Sibelius

Vandaag een leuke dag gehad in Utrecht bij Hifi Studio Wilbert. Na de gezellige ontvangst met een kop koffie, uitleg over de set-up en de ruimte (en de beperkingen daarvan!) luisteren naar de onderstaande set-up:

- B&W 800Di's
- PS Audio PerfectWave Transport
- PS Audio PerfectWave Dac
- MIT-bekabeling
- Pass Labs XP-20 voorversterker
en
- Pass Labs X260.5 / X250.5 en XA100.5 eindversterkers
(in deze volgorde beluisterd).

Ik had zo'n 30 CD's meegenomen en Antoin had er ook nog een stuk of 10 bij (voldoende muziek dus!) Na diverse CD's beluisterd te hebben tot de conclusie gekomen dat de X260.5 geen goede match is met de rest van de set. Positief: dynamiek. Negatief: de rest (veel te hard/direct geluid in deze set-up, zelfs het aanpassen van de filters van de PS Audio had geen effect). Daarna de X250.5 in de set-up gehangen. Een oud beestje, maar eigenlijk een allemansvriend. Mooie versterker die eigenlijk alles goed moet doen wat een versterker moet doen, maar daarmee ook een beetje saai en mist duidelijk de snelheid die de X260.5 wel heeft. Bij navraag een heel ander ontwerp en voor ons lijkt de X260.5 veranderd om het veranderen. Zal ongetwijfeld goed meten, maar not 'our cup of tea'. Wat zowel de X250.5 als de X260.5 missen is de kracht om een mooie staging neer te zetten (probleem van de ruimte?). Het klinkt allemaal wat rommelig en bij veel CD's die ik recent heb geluisterd, hoor ik hier duidelijk minder details als wat ik thuis ben gewend. Schijnbaar vreet de ruimte een hoop op, maar ook de speler is verdacht. Deze ruimte staat bekend om flink wat nagalm in het laag, maar bv. Madonna's – Ray of Light klinkt eigenlijk poeslief in deze ruimte. Conclusie de X-serie van Pass Labs gaat het zeker niet worden!

Dan gaat de XA100.5 aan de B&W's en dan verdwijnen de donkere wolken als sneeuw voor de zon. Deze versterker dwingt de B&W's om in de pas te lopen, de staging knapt enorm op en ik hoor ruimte rond de instrumenten die ik zelfs thuis nog niet eerder gehoord heb! Alles wat daarna in de speler verdwijnt wordt met een brede glimlach er weer uitgehaald. Is de XP-20 + XA100.5 beter dan mijn huidige Arcam AV8 + Parasound JC-1's? Absoluut 'ja', geen twijfel over mogelijk (=> muzikaler, dynamischer en gedetailleerder). Is me dat op dat moment 30K waard? "Nee". Maar ik wil wel een keer de combinatie XP-20 + XA160.5 in mijn ruimte horen. Ik denk namelijk dat 1 + 1 = 3 kan worden. Daarom de afspraak gemaakt dat zodra ik definitief toe ben aan een nieuwe voor-/eindversterker combinatie genoemde set-up thuis kan en ga beluisteren. Wil overigens niet zeggen dat hiermee een definitieve keuze is gemaakt, want er is voor dat geld een hoop mooi anders spul te krijgen (oftewel: de zoektocht is hiermee niet beëindigd). Hieronder 2 foto's van de set-up (2 maal X260.5 en 2 maal XA100.5).

Hifi Studio Wilbert bedankt voor de gastvrijheid en het feit dat we bijna 4 uur hebben mogen luisteren!


Groeten, Jan

[Edit: 800D's => 800Di's]
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

clockwork

 Mooi verslag Jan. Jammer dat de X serie je niet kon bekoren. Had je er meer van verwacht?

Welke andere merken heb je eventueel op je short list staan? 30k is wel serieus geld. :confused:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jean Sibelius

Quote from: clockwork on July 11, 2012, 19:14:28
Mooi verslag Jan. Jammer dat de X serie je niet kon bekoren. Had je er meer van verwacht?

Welke andere merken heb je eventueel op je short list staan? 30k is wel serieus geld. :confused:

Thx! Had eigenlijk niet verwacht dat de X serie zo 'weggespeeld' zou worden in een onderling vergelijk (ze zijn tenslotte even duur).
De X600.5 zou waarschijnlijk een waardiger tegenstander zijn geweest, maar ook meteen een stuk duurder.
Qua klank zou de nieuwe X600.5 vergelijkbaar klinken als de oude X250, maar dat zoek ik niet ("dat heb ik nl. al")

Merken die ik nog hoop te kunnen beluisteren (liefst in mijn eigen ruimte):
- Classe Audio (oude Omega serie)
- Goldmund
- Devialet
- Spectral
- Ayre
- Array

Het hoeft natuurlijk niet zoveel te kosten :)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

clockwork

Quote from: Jean Sibelius on July 11, 2012, 19:58:17

Merken die ik nog hoop te kunnen beluisteren (liefst in mijn eigen ruimte):
- Classe Audio (oude Omega serie)
- Goldmund
- Devialet
- Spectral
- Ayre
- Array

Het hoeft natuurlijk niet zoveel te kosten :)


Groeten, Jan

Mooi lijstje.  :wub:
Maar klopt het dat ik er geen buizen bij zie? Ik neem aan dat dit een bewuste keuze is. Waarom bijvoorbeeld geen Audio Research's?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Robbert54

buizen zou idd nog wel een leuke optie zijn om te luisteren, beviel mij destijds erg goed, toen ik in het stereo wereldje stapte, zo ontzettend muzikaal en prachtige details zonder dat het geheel overheersend wordt. (was overigens een hybride, Audio Analogue)

die B&W's zijn wel heel mooi zeg, die zouden jouw ruimte echt prachtig opvullen :inlove:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

manta

Mooi verslag,

Zou je een Hypex versterker ook aan je lijst toevoegen?

HTip

Dat klinkt als een welbestede dag. Prachtige opstelling, maar ik moest even slikken van de prijs. Overigens vind ik jou Confidencezuilen mooier :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: HTip on July 12, 2012, 21:01:27
Dat klinkt als een welbestede dag. Prachtige opstelling, maar ik moest even slikken van de prijs. Overigens vind ik jou Confidencezuilen mooier :wub:

Pass Labs en B&W tja dat tikt lekker door  ;D

Quote from: Jean Sibelius on July 11, 2012, 19:58:17
Thx! Had eigenlijk niet verwacht dat de X serie zo 'weggespeeld' zou worden in een onderling vergelijk (ze zijn tenslotte even duur).
De X600.5 zou waarschijnlijk een waardiger tegenstander zijn geweest, maar ook meteen een stuk duurder.
Qua klank zou de nieuwe X600.5 vergelijkbaar klinken als de oude X250, maar dat zoek ik niet ("dat heb ik nl. al")

Merken die ik nog hoop te kunnen beluisteren (liefst in mijn eigen ruimte):
- Classe Audio (oude Omega serie)
- Goldmund
- Devialet
- Spectral
- Ayre
- Array

Het hoeft natuurlijk niet zoveel te kosten :)

Groeten, Jan

Ook wel een erg fijn lijstje dit. Ben wel benieuwd wat je bevindingen gaan worden.

jan-rotterdam

Quote from: Jean Sibelius on July 11, 2012, 19:58:17
Thx! Had eigenlijk niet verwacht dat de X serie zo 'weggespeeld' zou worden in een onderling vergelijk (ze zijn tenslotte even duur).
De X600.5 zou waarschijnlijk een waardiger tegenstander zijn geweest, maar ook meteen een stuk duurder.
Qua klank zou de nieuwe X600.5 vergelijkbaar klinken als de oude X250, maar dat zoek ik niet ("dat heb ik nl. al")

Merken die ik nog hoop te kunnen beluisteren (liefst in mijn eigen ruimte):
- Classe Audio (oude Omega serie)
- Goldmund
- Devialet
- Spectral
- Ayre
- Array

Het hoeft natuurlijk niet zoveel te kosten :)


Groeten, Jan

Goldmund demo kunnen we wel eens doen, laten we eens wat afspreken ;)

Groeten Jan


larzie

Quote from: HTip on July 12, 2012, 21:01:27
Dat klinkt als een welbestede dag. Prachtige opstelling, maar ik moest even slikken van de prijs. Overigens vind ik jou Confidencezuilen mooier :wub:

Smaken verschillen :) Ik vind die B&W 800D's mooier!  :pompom:

Wat moet dat een vette demo geweest zijn als ik al die mooie spulletjes zie op de foto! :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

JCL

Ik was laatst al zwaar onder de indruk van de B&W PM1. Dit is weer van een totaal andere orde grote.

[miereneuk mode]Als ik het goed zie zijn het B&W 800Di's, geen B*W 800D. De Di serie is de nieuwste serie, de 800D de vorige[/miereneuk mode]

WickedGame

Quote from: JCL on July 13, 2012, 14:02:01
Ik was laatst al zwaar onder de indruk van de B&W PM1. Dit is weer van een totaal andere orde grote.

[miereneuk mode]Als ik het goed zie zijn het B&W 800Di's, geen B*W 800D. De Di serie is de nieuwste serie, de 800D de vorige[/miereneuk mode]

Di inderdaad, heb ze zelf nog niet gehoord. Zit nog te dubben om mijn achterspeakers (nu 805S) te vervangen naar een Di variant.

Jean Sibelius

Bedankt allemaal voor jullie reacties en tips! :)

Quote from: eddy135 on July 11, 2012, 20:11:23
Linn (klimax) misschien? ;)

Ik ga zeker nog een keer naar Linn luisteren (maar dan naar het 'streaming' deel). Vooralsnog staan de C4's niet ter discussie (die heb ik in 2009 nieuw aangeschaft met het idee/voornemen dat ik daar nog jaren meer vooruit zou kunnen en hetzelfde geldt voor de C1's). Ik ken niet de hele productlijn van Linn, maar volgens mij hebben die over het algemeen actieve speakers en zou ik dus alles weg moeten doen en dat is zeker niet de bedoeling (dus streaming: 'ja', versterking: 'nee' of ik moet er helemaal langs zitten). Deze 'snuffelstage' is echt bedoeld om na te gaan wat het extra brengt als ik een dedicated stereo set langs mijn huidige HT-set plaats. Alleen de frontspeakers worden dan gezamenlijk gedeeld en daarna blijven de sets gescheiden tot de wandcontactdozen (tenzij de nieuwe Oppo de ultieme bron blijkt te zijn, maar dat betwijfel ik).

Quote from: clockwork on July 11, 2012, 20:37:41
Mooi lijstje.  :wub:
Maar klopt het dat ik er geen buizen bij zie? Ik neem aan dat dit een bewuste keuze is. Waarom bijvoorbeeld geen Audio Research's?

Thanks! In principe geen buizen omdat die niet in staat zijn om de Confidence C4's te laten zingen met het relatief lage vermogen wat buizenversterkers over het algemeen hebben. Neemt overigens niet weg dat Audio Research weldegelijk 'power amps' in de collectie heeft. Persoonlijk vermoed ik dat Audio Research teveel van het goede is qua muzikaliteit, maar er is maar 1 manier om daar achter te komen ;). Mocht Audio Research wel bevallen... dan zou dat heel goed uitkomen, want ze hebben recentelijk hun 'Reference DAC' op de markt gebracht, maar die kun je zowel gebruiken als voorversterker, DAC en streamer. Onze Oosterburen (in 'Audio') waren in ieder geval extreem lovend over dit ding (dus dat maakt me wel nieuwsgierig) met name omdat ik voor het prijsverschil tussen de XP-20 en genoemde Reference DAC geen extra separate 'high-end' streamer + DAC kan kopen. Ik ga eens kijken of ik wat kan organiseren.

Quote from: Robbert54 on July 11, 2012, 21:29:41
buizen zou idd nog wel een leuke optie zijn om te luisteren, beviel mij destijds erg goed, toen ik in het stereo wereldje stapte, zo ontzettend muzikaal en prachtige details zonder dat het geheel overheersend wordt. (was overigens een hybride, Audio Analogue)

Ik heb al verschillende malen een buizenversterker gehoord in combinatie met een hoge rendementsspeaker en dat speelt bij een goede match erg muzikaal en prettig (voor gebruik in de woonkamer 100%). Gezien het lage rendement van de C4's ben ik bang dat er erg weinig goede (+ 'betaalbare') combinaties te vinden zijn. Audio Research zou misschien nog kunnen, Audio Analogue ken ik niet (maar ik ga wel even kijken wat ze hebben). Wat ik overigens ook al ervaren heb is welke extreme invloed de luisterruimte zelf heeft op de muziekbeleving. Wat ik verder wil voorkomen is dat ik 10 verschillende merken in mijn eigen ruimte wil c.q. 'moet' gaan testen, dus nu even met een grove hark door de verschillende opties en daarna afspraken maken met de meest interessante overblijvers (en dat allemaal binnen een bepaald budget).

Quote from: Robbert54 on July 11, 2012, 21:29:41
die B&W's zijn wel heel mooi zeg, die zouden jouw ruimte echt prachtig opvullen :inlove:

haha... dat doen de C4's ook. Zoals hierboven geschreven... na bijna 25 jaar audiohobby besloten om flink te investeren in nieuwe speakers (dat is de Confidence serie van Dynaudio geworden), laten we die voorlopig maar even staan. Angelie wordt gek als ik ook die nog ter discussie ga stellen (en daar is absoluut geen reden voor, geloof me!)

Quote from: manta on July 12, 2012, 20:42:24
Mooi verslag,

Zou je een Hypex versterker ook aan je lijst toevoegen?

Dank je Manta. Ik ken het merk niet, maar ik ga er me er even in verdiepen.

Quote from: HTip on July 12, 2012, 21:01:27
Dat klinkt als een welbestede dag. Prachtige opstelling, maar ik moest even slikken van de prijs. Overigens vind ik jou Confidencezuilen mooier :wub:

Was inderdaad leuk om er even een audiofiel dagje midden in een werkweek tegenaan te gooien. Ik ben vorig jaar met Antoin en 2 van zijn vrienden naar de High-End beurs in Munchen geweest, dus ik heb dit thuis verkocht als een mini-reünie. Hij heeft o.a. de D802's staan, dus voor hem klonk de set-up eerder vertrouwd dan voor van mij. Het is inderdaad een hoop geld, vandaar dat ik echt zeker moet weten dat er nog stappen genomen kunnen worden, anders houd ik dat geld in mijn zak (en ga er andere leuke dingen voor doen). Eigenlijk alleen maar een bevestiging hoe goed de Parasound JC-1's zijn voor dat geld. Persoonlijk vind ik de C4's qua looks ook mooier (maar ach, het is een 'dedicated ruimte', dus "who care's?") ;). Mocht je overigens hier komen, dan zul je waarschijnlijk ook even slikken van de huidige speaker/luisteropstelling, want die is alles behalve conventioneel.

Quote from: WickedGame on July 12, 2012, 21:13:46
Pass Labs en B&W tja dat tikt lekker door  ;D

Is inderdaad een flinke bak geld. De prijs die ik noemde was alleen voor de voorversterker en de eindbakken. Voor de D800's komt daar schijnbaar nog 22K bij. Maakt verder niet uit, maar wat me wederom duidelijk is geworden, is dat het bij elkaar plaatsen van een paar dure componenten zeker geen garantie is voor een goede geluidsbeleving. Het moet wel matchen, dan maakt de hobby enerzijds zo leuk en veelzijdig anderzijds zo verdomd lastig om er echt grip op te krijgen (denken in algemeenheden is nl. erg gevaarlijk).

Quote from: WickedGame on July 12, 2012, 21:13:46
Ook wel een erg fijn lijstje dit. Ben wel benieuwd wat je bevindingen gaan worden.

Ik ga de komende periode af en toe wat afspraken maken en ga langzaam het lijstje met opties verder afstrepen. Misschien kom ik aan het einde van deze zoektocht tot de conclusie dat ik extreem veel geld moet investeren voor een klein beetje extra (in dat geval heb ik weer een hoop extra luisterervaring opgedaan).

Quote from: jan-rotterdam on July 13, 2012, 12:46:52
Goldmund demo kunnen we wel eens doen, laten we eens wat afspreken ;)

Groeten Jan

Hoi Jan. Ik wilde je sowieso al een keertje mailen om wat af te spreken (ik weet dat jij toch meer geïnteresseerd bent in het muziekdeel dan het filmdeel, dus we hoeven niet te wachten tot de projector er is). Oftewel: PM! 8)

Quote from: larzie on July 13, 2012, 13:24:40
Smaken verschillen :) Ik vind die B&W 800D's mooier!  :pompom:

LOL. Gelukkig maar, anders zouden we allemaal Dynaudio hebben staan ;).

Quote from: larzie on July 13, 2012, 13:24:40
Wat moet dat een vette demo geweest zijn als ik al die mooie spulletjes zie op de foto! :D

Was inderdaad een mooie demo en het was wat mij betreft een 'eye-opener' voor wat betreft diverse aspecten.

Quote from: JCL on July 13, 2012, 14:02:01
Ik was laatst al zwaar onder de indruk van de B&W PM1. Dit is weer van een totaal andere orde grote.

[miereneuk mode]Als ik het goed zie zijn het B&W 800Di's, geen B*W 800D. De Di serie is de nieuwste serie, de 800D de vorige[/miereneuk mode]

Quote from: WickedGame on July 13, 2012, 14:06:06
Di inderdaad, heb ze zelf nog niet gehoord. Zit nog te dubben om mijn achterspeakers (nu 805S) te vervangen naar een Di variant.

Je hebt helemaal gelijk (ik heb het bovenin meteen aangepast)! Het is me nog wel gezegd, maar ik was zo 'gefocussed' op die mooie Pass Labs ;). Het betreft inderdaad de 800Di's. Het 'wollige/warme' wat ik kenmerkend vind voor B&W was hier niet waarneembaar. Dat betekend dus ook dat je vroeger alles aan B&W kon hangen en dat het altijd wel lekker klonk, nu is de matching veel belangrijker geworden en kun je dus niet zondermeer alles op deze speakers aansluiten. Deze Di-versie klinkt wat neutraler, maar is ook wel weer wat directer. Vandaar dat de combinatie XP-20 + X260.5 niet lekker uitpakte op deze B&W 800Di's. Het klonk allemaal (irritant) hard/scherp. Geen typische eigenschap van de B&W's overigens, maar dus meer van de genoemde Pass Labs (hetgeen bleek toen de XA100.5 was aangesloten).
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Wijx wondere wereld

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

eddy135

Linn heeft, naast het geweldige streaming concept, ook zeer fraaie voor- en eind-versterkers, hoor!  :)

..en die C-4's zou ik ook nooit wegdoen..
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Staaled

Quote from: eddy135 on July 13, 2012, 17:50:13
Linn heeft, naast het geweldige streaming concept, ook zeer fraaie voor- en eind-versterkers, hoor!  :)

..en die C-4's zou ik ook nooit wegdoen..
Klimax is dan het minste ,maar of die een C4 laat zingen ?

Je zou ook eens naar een Halcro MC50 kunnen kijken. of mc20 + mc30.
ooit hier gestaan en ik was er zeer over te spreken.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

larzie

Quote from: Hipster on July 13, 2012, 18:24:42
Klimax is dan het minste ,maar of die een C4 laat zingen ?

Je zou ook eens naar een Halcro MC50 kunnen kijken. of mc20 + mc30.
ooit hier gestaan en ik was er zeer over te spreken.

Er staat er een MC50 op mp : http://link.marktplaats.nl/544235307 of de prijs netjes is... geen idee. :)

Overigens de MC20 staat er ook op: http://link.marktplaats.nl/563310463

Zelfde firma die 'm aanbiedt.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Staaled

Quote from: larzie on July 13, 2012, 18:42:42
Er staat er een MC50 op mp : http://link.marktplaats.nl/544235307 of de prijs netjes is... geen idee. :)

Overigens de MC20 staat er ook op: http://link.marktplaats.nl/563310463

Zelfde firma die 'm aanbiedt.
Zelf importeren via bijv Audiogon is een stuk voordeliger. Uiteraard wel ongewis.
MC series klinkt zeer krachtig en schoon.
Luid spelen is een genot. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

jan-rotterdam

Quote from: Jean Sibelius on July 13, 2012, 16:15:14

Hoi Jan. Ik wilde je sowieso al een keertje mailen om wat af te spreken (ik weet dat jij toch meer geïnteresseerd bent in het muziekdeel dan het filmdeel, dus we hoeven niet te wachten tot de projector er is). Oftewel: PM! 8)


PM terug

Groeten Jan

skyfox

Leuk om te lezen over je bezoekje aan studio Wilbert! Samen met Bas Akkerman ben ik daar ook geweest. Heb daar voor het eerst in mn leven Magnepans gehoord. Ben daar eigenlijk nog steeds wel een beetje van onder de indruk... Ben benieuwd wat je zoal nog meer gaat beluisteren. Je hebt wel een goed punt dat je het beter thuis kan horen (op je eigen set ook) dan in de winkel. Helemaal met die mooie ruimte die je hebt!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Quote from: Wijx wondere wereld on July 13, 2012, 17:30:48
ik zou wel met zo'n plaatje kunnen leven.

Ik ook wel 8). Mocht ik deze jongens kunnen betalen en mochten ze echt heel veel beter zijn dan de Confidence C4's, dan zou ik met liefde en plezier de naam van dit topic en mijn ruimte veranderen in 'Evidence Mansion' , maar voor dat geld is er ook veel ander moois op de markt (persoonlijk vind ik Kharma nog steeds een klasse apart daarin). Laten we het voorlopig maar even bij een aparte front-end voor het stereodeel houden (dromen kan altijd nog).

Quote from: eddy135 on July 13, 2012, 17:50:13
Linn heeft, naast het geweldige streaming concept, ook zeer fraaie voor- en eind-versterkers, hoor!  :)

Ik heb wel eens een complete Linn-set gehoord en eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat dit niet mijn 'cup of tea' is. Wat mij betreft, voor wat ik tot nu toe heb gehoord, is Linn te analytisch (ik maak de laatste tijd ook daar persoonlijk een evolutie in door en neig steeds meer van 'licht' analytisch naar 'licht' muzikaal).

Quote from: eddy135 on July 13, 2012, 17:50:13
..en die C-4's zou ik ook nooit wegdoen..

haha, gaat voorlopig niet gebeuren! Afgelopen week is de Velodyne DD-18 verder geïntegreerd met de C4's... Tja :wub: O0

Quote from: Hipster on July 13, 2012, 18:24:42
Klimax is dan het minste ,maar of die een C4 laat zingen ?

Ben daar ook een beetje bang voor. Zoals hierboven geschreven een set compleet bestaande uit Linn is voor mij persoonlijk 'too much' en verder betwijfel ik inderdaad of het zo'n lastige speaker als de C4 echt helemaal onder controle houdt.

Quote from: Hipster on July 13, 2012, 18:24:42
Je zou ook eens naar een Halcro MC50 kunnen kijken. of mc20 + mc30.
ooit hier gestaan en ik was er zeer over te spreken.

Heb op de website gekeken en dat ziet er op papier indrukwekkend uit. Heb het nog nooit gehoord, maar mocht de gelegenheid zich voordoen, dan zal ik zeker niet nalaten om hier eens naar te gaan luisteren.

Quote from: larzie on July 13, 2012, 18:42:42
Er staat er een MC50 op mp : http://link.marktplaats.nl/544235307 of de prijs netjes is... geen idee. :)

Overigens de MC20 staat er ook op: http://link.marktplaats.nl/563310463

Zelfde firma die 'm aanbiedt.

Bedankt voor de links, maar ik ben me op dit moment nog echt aan het oriënteren, dus voordat ik overga tot aanschaf van een extra set (nieuwe?) eindversterkers wil ik eerst verder onderzoeken welk lekkers allemaal beschikbaar is en of het mij kan bekoren. Ik houd het merk wel in mijn achterhoofd.

Quote from: Hipster on July 13, 2012, 18:59:01
Zelf importeren via bijv Audiogon is een stuk voordeliger. Uiteraard wel ongewis.
MC series klinkt zeer krachtig en schoon.
Luid spelen is een genot. :music:

Ik houd het in gedachte. De recensies zien er goed uit. Heb het merk aan mijn lijstje toegevoegd.

Quote from: jan-rotterdam on July 14, 2012, 12:08:10
PM terug

Groeten Jan

Deal! Binnenkort weet ik of Goldmund een blijvertje gaat worden of af gaat vallen, maar afgaande op wat wat ik destijds bij jou heb gehoord, weet ik eigenlijk het antwoord al.

Quote from: skyfox on July 14, 2012, 14:07:43
Leuk om te lezen over je bezoekje aan studio Wilbert! Samen met Bas Akkerman ben ik daar ook geweest. Heb daar voor het eerst in mn leven Magnepans gehoord. Ben daar eigenlijk nog steeds wel een beetje van onder de indruk... Ben benieuwd wat je zoal nog meer gaat beluisteren. Je hebt wel een goed punt dat je het beter thuis kan horen (op je eigen set ook) dan in de winkel. Helemaal met die mooie ruimte die je hebt!

Dank je Richard! Ik vond het een hele prettige zaak en vooraf hebben we alles goed telefonisch kunnen bespreken en doorgenomen. De kleinere Magnepans heb ik een jaar of 2 bij ons op de audioclub gehoord en die hebben ook op mij een goede indruk gemaakt (erg mooi voor dat geld). Daarna heb ik in dezelfde ruimte/setting ook de grotere Magnepans gehoord en die vielen toen helaas tegen (misschien omdat de verwachtingen ook wel erg hoog gespannen waren na de eerste demo). Voor wat betreft de Pass Labs: de uiteindelijke uitkomst was enigszins verwacht, maar op basis van hetgeen wat ik heb gehoord zou ik nog steeds niet 'blind' zoveel geld uit geven zonder het in mijn eigen ruimte gehoord te hebben. Wat dat betreft is de ruimte de beste upgrade ooit geweest en is het altijd de vraag of 1 + 1 = 1.1 of 3 wordt.

Dit weekend heb ik de beschikking over de Arcam D33 Reference DAC. In de ruimte waar ik deze eerder afgelopen week heb gehoord was duidelijk dat deze in ieder geval muzikaal klinkt (wel in combinatie met Rotel en B&W, dus enige sceptisch geboden!) maar ik miste duidelijk het niveau van detaillering wat ik wil horen en waar ik op zoek naar ben. Alhoewel de ruimte best aardig was, verwacht ik wel dat het thuis beter uit de verf gaat komen (na het weekend meer). Daarnaast verder onverwachts de mogelijkheid gekregen om dit weekend een Array voorversterker en monoblokken te beluisteren (beide uit de oude serie). Dit buitenkansje heb ik niet laten lopen, dus ook die staan ondertussen in de ruimte opgesteld, ook daarover later meer.

Het lijstje van hopelijk nog te beluisteren versterkers is daarmee aangepast.
Voor de merken met een 'v-tje' is loopt ondertussen e.e.a. geregeld (zie ook hierboven).

- Array ('v')
- Audio Analogue
- Audio Research
- Ayre
- Classe Audio (oude Omega serie)
- Devialet
- Goldmund ('v')
- Gryphon
- Halcro
- Spectral

Blijvertje
- Pass Labs XA-serie

Reeds afgevallen
- Hypex
- Krell
- Linn
- Pass Labs X-serie

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Hieronder het huiswerk van afgelopen weekend :)

De Arcam FMJ D33 DAC en de Array voorversterker incl. 2 mono-blokken.
- de DAC afgelopen vrijdagavond en vanochtend uitgebreid beluisterd
- de Array combi vanochtend uitgebreid beluisterd (yep, ik ben vroeg opgestaan) :D

Ondertussen een aardige indruk van wat beide wel en niet kunnen, maar doorover later meer.


Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Hans van Liempd

Quote from: Jean Sibelius on July 22, 2012, 08:59:09
Daarnaast verder onverwachts de mogelijkheid gekregen om dit weekend een Array voorversterker en monoblokken te beluisteren (beide uit de oude serie). Dit buitenkansje heb ik niet laten lopen, dus ook die staan ondertussen in de ruimte opgesteld, ook daarover later meer.

Aangezien ik deze versterkers erg goed ken :D, even een opmerking.
De kasten zijn wél uit de oude serie, maar wat er in zit is wel degelijk de laatste versie. Het zijn n.l. geupgrade modellen.
Het gaat hier om de B10 en de M10.

:smile: