Tsja, de mening over wel of niet afgeschermd zijn verdeeld.
Een eerlijk oordeel kan alleen iemand geven die van dezelfde fabrikant beide mogelijkheden heeft uitgeprobeerd.
Onafgeschermd ben je kwetsbaarder voor stralingsinvloed en als stroom en signaalkabels bij elkaar in de buurt liggen is afgeschermd ook beter.
Bij afgeschermde kabels ontstaan wel mantelstromen. Als je ze niet aard en je houdt de spanningszoeker aan de mantel gaat spontaan het lampje branden. Je geluid en beeld lijdt daar merkbaar onder. Dus altijd aan 1 zijde aarden, de zijde van de afvoer en niet aan de apparaatzijde. Hierdoor kan de mantelstroom nooit terug naar het apparaat maar wordt afgevoerd door de aarde aan de andere zijde.
Het prijsverschil tussen een normale porceleinen groep en een speciale zekering is niet groot. Ik heb eerst de porceleinen zekering met gewone stroomkabel geprobeerd in een proefopstelling en dacht : is dit alles

?
Daarom heb ik daarna gekozen voor de klangmodule en speciale afgeschermde stroomkabel. Dat verschil was tenminste direct goed hoorbaar.....
Dat klonk naar powerrrrr.....

.
De Siemens en de Klangmodule zijn hetzelfde opgebouwd, alleen van ander metaal, maar onderschat de invloed van de zekeringen niet. Dit is gewoon hoorbaar op een set uit de hoge middenklasse zoals een Denon 4306 en 3930.
Wel moet de metaalkeuze passen bij je set up.
Kjelt geeft jou een goede uitleg maar stapt hier iets te makkelijk overheen.
Sorry Kjelt

.
Een heel goed advies is inderdaad : als je HT liefhebber bent, start je gewoon eerst met 1 groep. Uitbreiden kan altijd.
Zelf heb ik ook 1 groep, maar ik zie of hoor geen verschil als ik de rest afkoppel.
Als er maar 1 apparaat met aarde is, hoef je je ook geen zorgen te maken. Ze zullen elkaar dan ook niet storen via deze verbinding.
Belangrijk is wel dat alles in fase staat anders ontstaan er ook problemen.