Satelliet ontvanger + schotel voor in Frankrijk

Started by deeltje, May 17, 2008, 17:25:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

deeltje

Beste Forummers,

In juni ga ik een maandje richting Frankrijk (Poil / Dom Martin, helemaal onderin Frankrijk) en nou wil uiteraard niets missen van het EK. Vooral Nederland tegen Frankrijk is natuurlijk iets wat je niet mag missen :)

Nou neem ik mijn Epson TW700 mee voor het beeld maar uiteraard heb ik dan nog een satelliet ontvanger/schotel nodig.

Ik hoef alleen de voetbalzenders te ontvangen en het hoeft uiteraard ook geen prachtige HD te zijn. Het is ook niet persé nodig dat ik NL zenders ontvang, Franse zenders zijn ook voldoende, ik ga er vanuit dat hun ook alles uitzenden. Ik heb zo her en der wat opgevangen als 'dreambox' etc. maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wat kunnen jullie aanraden, het is maar voor kort gebruik dus het hoeft echt geen superkwaliteit te zijn. Wat ik wil kopen zal ik sowieso 2e hands proberen te krijgen.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen in het kiezen van een ontvanger en een schotel.

frank2

Een schotel en een eenvoudige ontvanger ( heb er over 2 weken trouwens 1 te koop) neem geen dream, dat zijn hobby sat ontvangers en op vakantie lijkt mij een CD goedgkeurde ontvanger goed, wel een abbo van Canal Digitaal erop anders ontvang je geen nl zenders. Let wel op astra 3 zul je waarschijnlijk slecht of niet kunnen ontvangen maar NL 1 zit op astra 1 en deze is wel te ontvangen, grootte van de schotel zou ik niet kunnen zeggen, maw. 60 cm heb je altijd nodig maar ik weet niet of dat voldoende is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

deeltje

#2
http://webshop.canaldigitaal.nl/article.asp?articleid=19864



EUR 99,- voor een compleet pakket, schotel/ontvanger/smartcard of werkt zoiets alleen in NL ?

http://webshop.canaldigitaal.nl/article.asp?articleId=19865

Een ander pakket voor EUR 119,-.

donaldk

Koop die ene goedkope hdbox van wat was het ook al weer 200,- euro en kijk via beeb (ITV? gedoe met MHEG5 navigatie). TW700 verdient dat.

deeltje

#4
Quote from: donaldk on May 17, 2008, 17:47:15
Koop die ene goedkope hdbox van wat was het ook al weer 200,- euro en kijk via beeb (ITV? gedoe met MHEG5 navigatie). TW700 verdient dat.

Als het een vaste opstelling zou zijn voor thuis had ik dat wel gedaan, maar ik zoek echt naar een basisoplossing die in Frankrijk goed zal werken, de schotel moet het liefst ook niet vast gemonteerd worden. Ik weet niet of er een soort van statief oplossingen zijn?

celerontje

#5
Ik maak een mooi lijstje voor je,
Men proppen in den kofferbak:

-Schotelstatief
-Makkelijk te verstellen schotel, liefst 60 cm
-Universele LNB, gewoon een simpel ding
-Seca ontvanger of CI ontvanger met Canal Digitaal CAM
-Smartcard, probeer of je deze ergens kan lenen, anders moet je een abbo afsluiten á 3,95 p.m.
-Coaxkabel naar lengte, goeie kwaliteit incl. bijpassende F stekkers.
-En kabeltjes, S-video, tulp etc.
-Kompas en lijstje met Azimuth en Elevatie in heel europa.
-Gereedschapkist

Ik zou zeggen stap naar een goede satelliet zaak toe, want het uitrichten van een schotel kan aardig lastig zijn.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

deeltje

Quote from: celerontje on May 18, 2008, 21:45:09
Ik maak een mooi lijstje voor je,
Men proppen in den kofferbak:

-Schotelstatief
-Makkelijk te verstellen schotel, liefst 60 cm
-Universele LNB, gewoon een simpel ding
-Seca ontvanger of CI ontvanger met Canal Digitaal CAM
-Smartcard, probeer of je deze ergens kan lenen, anders moet je een abbo afsluiten á 3,95 p.m.
-Coaxkabel naar lengte, goeie kwaliteit incl. bijpassende F stekkers.
-En kabeltjes, S-video, tulp etc.
-Kompas en lijstje met Azimuth en Elevatie in heel europa.
-Gereedschapkist

Ik zou zeggen stap naar een goede satelliet zaak toe, want het uitrichten van een schotel kan aardig lastig zijn.


Dankjewel! hier heb ik tenminste wat aan :)

donaldk

Quote from: deeltje on May 18, 2008, 20:11:44
Als het een vaste opstelling zou zijn voor thuis had ik dat wel gedaan, maar ik zoek echt naar een basisoplossing die in Frankrijk goed zal werken, de schotel moet het liefst ook niet vast gemonteerd worden. Ik weet niet of er een soort van statief oplossingen zijn?

Schotel (wel merk nemen, want die presteren toch beter dan die van 15,- euro), inderdaad op een pijpje aan de dissel of op statief en LNBF en wat kabek zijn relatief de kosten niet dus thuis een schotel ophangen voor de rest van het jaar BEEB HD kijken valt te overwegen. Maar zo goedkoop mogelijk SD is ook een goede keuze. Ze hebben nu ook een recreatie abo voor de zomerperiode, mocht je perse de NL zenders willen kijken.