Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Grindtegel

Voor 900,= zou ik nu de MrSpeakers Aeon kopen, weet allen niet of die het (goed) doet op een iPhone. Dan heb je wel een gesloten hoofdtelefoon die niet storend is voor anderen onderweg of op het werk. En eentje die wel comfortabel is in tegenstelling tot de loodzware LCD2 en de knellende Hd25. Ik zou in ieder geval nooit meer een on ear hoofdtelefoon willen, wat een ondingen zijn dat. Ik heb zelf o.a. een Sennheiser Amperior, zelfde model als de hd25 en die zit zo klote dat ik hem vrijwel nooit draag en dan heb ik nog geeneens een groot hoofd of grote oren.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

garmtz

Quote from: chansig on August 23, 2017, 14:38:28
Tsja...ik moet het ook een beetje doen vanuit mijn herinnering en ik vind de Audeze neutraler/schoner klinken dan de Beyer. Dus vandaar. Vanuit optiek had ik ook kunnen zeggen: HD800 van Sennheiser.

In welk opzicht schoner? Ik vind de T1 juist extreem 'clean' en lijkt hiermee op de HD800 in mijn oren. De Audeze heeft echt veel meer laag en is bepaald niet neutraal afgestemd. 'Lekker', dat wel... :)

chansig

Ik zit net even de metingen te bekijken....je hebt gelijk en dus heeft mijn fantasie een loopje met me genomen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

stefanschreurs

Ik neig naar Audeze als ik dit zo lees! De EL8, open versie. Maar het heeft gelukkig geen haast, ik ga me eerst wens goed inlezen en eens luisteren waar mogelijk. Iemand nog suggesties voor een goede hoofdtelefoonversterker? De Fiio e12a? Of toch liever wat meer uitgeven?
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

chansig

Die Fiio is zeker niet verkeerd..ik heb nu de A5. Maar ook een SPL phonitor gehad, mini en de grote. Dat is toch wel andere koek. De Audeze verdient wel een goede versterker.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

eric_audio

Quote from: chansig on August 23, 2017, 21:13:00
Ik zit net even de metingen te bekijken....je hebt gelijk en dus heeft mijn fantasie een loopje met me genomen.

Gr. Hans

Ach, zonder fantasie is het leven ook maar saai natuurlijk [emoji6]
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

garmtz

Quote from: stefanschreurs on August 25, 2017, 10:41:26
Ik neig naar Audeze als ik dit zo lees! De EL8, open versie. Maar het heeft gelukkig geen haast, ik ga me eerst wens goed inlezen en eens luisteren waar mogelijk. Iemand nog suggesties voor een goede hoofdtelefoonversterker? De Fiio e12a? Of toch liever wat meer uitgeven?

Als je de EL8 overweegt, zou ik ook de Sine overwegen... Sommigen vinden die zelfs fijner klinken dan de EL8...

eric_audio

Quote from: garmtz on August 25, 2017, 15:42:06
Als je de EL8 overweegt, zou ik ook de Sine overwegen... Sommigen vinden die zelfs fijner klinken dan de EL8...

En die is wel behoorlijk goedkoper. Nu heb ik ze niet direct vergeleken, maar in mijn herinnering klinkt de EL8 opener en ruimtelijker dan de Sine. Maar gezien het prijsverschil zou ik ze zeker vergelijken.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Roeland

nog wat olie op het vuur  :P

Oppo PM-3

https://www.theverge.com/circuitbreaker/2016/5/31/11810750/oppo-pm3-vs-audeze-sine-review-planar-magnetic-headphones

Het is allemaal wat je eigen smaak is.

Ik heb juist meerdere hoofdtelefoons, omdat ieders sterk in zijn eigen genre is

garmtz

Quote from: eric_audio on August 25, 2017, 18:29:39
En die is wel behoorlijk goedkoper. Nu heb ik ze niet direct vergeleken, maar in mijn herinnering klinkt de EL8 opener en ruimtelijker dan de Sine. Maar gezien het prijsverschil zou ik ze zeker vergelijken.
Wel vergeleken met de EL8 closed bedoel ik dan... Een open hoofdtelefoon klinkt altijd opener (logisch... :)). Met portable gebruik zou ik NOOIT voor een open hoofdtelefoon kiezen.

Ik vind zelf de Master & Dynamic MW60 fantastisch. Maar niet goedkoop...

eric_audio

Ik heb naar de EL8 closed geluisterd. Vergeleken met de PM-3. Ik wilde weten hoeveel beter de EL8 zou zijn. Niet voldoende om mijn verjaardagscadeau duurder te maken dan nodig....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

pacific

Vrijdag krijg ik de Ifi Nano IDSD binnen die ik goedkoop op de kop heb getikt. Gisteren de nodige kabels gekocht om de koppeling met mijn LG-V20 telefoon te maken. Ben benieuwd naar welk niveau die mijn Oppo PM3 brengt. Misschien nog via massdrop een Audio Opus 11 bestellen om te vergelijken met de Ifi. De kabel heb ik alvast besteld.

Sent from my LG-H990 using Tapatalk


stefanschreurs

Quote from: pacific on August 29, 2017, 04:28:25
Vrijdag krijg ik de Ifi Nano IDSD binnen die ik goedkoop op de kop heb getikt. Gisteren de nodige kabels gekocht om de koppeling met mijn LG-V20 telefoon te maken. Ben benieuwd naar welk niveau die mijn Oppo PM3 brengt. Misschien nog via massdrop een Audio Opus 11 bestellen om te vergelijken met de Ifi. De kabel heb ik alvast besteld.

Sent from my LG-H990 using Tapatalk

Ben benieuwd naar je bevindingen!
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

evilniek

Quote from: Grindtegel on August 23, 2017, 17:42:08
Voor 900,= zou ik nu de MrSpeakers Aeon kopen, weet allen niet of die het (goed) doet op een iPhone. Dan heb je wel een gesloten hoofdtelefoon die niet storend is voor anderen onderweg of op het werk. En eentje die wel comfortabel is in tegenstelling tot de loodzware LCD2 en de knellende Hd25. Ik zou in ieder geval nooit meer een on ear hoofdtelefoon willen, wat een ondingen zijn dat. Ik heb zelf o.a. een Sennheiser Amperior, zelfde model als de hd25 en die zit zo klote dat ik hem vrijwel nooit draag en dan heb ik nog geeneens een groot hoofd of grote oren.

Pasvorm is heel belangrijk, alhoewel ik zelf nooit last heb van onears, de HD25 bvb kan ik makkelijk uren op hebben net als de Oppo PM3. Wat voor de een totaal niet zit, hoeft voor de ander geen probleem te zijn.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

sultankat

Quote from: seagull on August 22, 2017, 23:51:15
Met een budget van € 899,- zou ik kiezen voor de Audeze EL-8.
Je hebt de keuze tussen open, gesloten of titanium als je een lightning kabel nodig hebt voor je iDevice.

Voor 899 weet ik ook een demo Audeze LCD-2 te koop die alleen max 3 maanden als demo heeft gefunctioneerd in een winkel en nu door die winkel verkocht wordt, geheel compleet. Kun je voor 850 kopen.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

ajbeefde

Sinds vandaag een Sennheiser HD599

Buiten een geweldig geluid een mooie vormgeving  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

JohanH

Jarenlang met veel plezier geluisterd met mijn Sony MDR-7506, is een wat ouder model die zo nu en dan nog wel ergens voorbij komt in de aanbieding. Echt een aanrader, enorm mooi en uitgebalanceerd geluid.

Voor op de fiets gebruikte ik al jaren ook een set In Ears van Sony, vrij kostbaar zo rond de 80-90 euro en hebben het toch heel wat jaren uitgehouden. Bekende upgrade is de In Ear series van Shure, alleen dat is zo rond de 200 euro helemaal niet leuk meer.

Een leuke ontdekking zijn deze In Ears van het merk KZ, ik heb dan de ZST Carbon. Deze zijn via diverse Chinese sites wel te verkrijgen tussen een tientje en 2 tientjes en klinken na even wat geduld met inspelen echt verbazend goed! Mooi laag en zeer tevreden mee. Als ze maar een jaar meegaan koop ik ze direct weer.



Ook echt serieus netjes afgewerkt voor het geld! Goeie bekabeling die eventueel upgradebaar is, of je zet er voor een 5 euro een bluetooth setje op van KZ, ideaal.

fasteddie


JohanH

Ik heb ze bij Ali besteld omdat ik ze kon bestellen zonder hoofdtelefoon optie. Bij Gearbest maar ook op eBay komen ze voorbij.

fasteddie


Ejorne

Ik heb toevallig onlangs bij ali, of banggood, wish of whatever it was, oorkussens voor mijn Grado aangeschaft.
Wist vanwege de prijs, €2,50, niet of het om een set of om een enkel exemplaar ging. De tekst liet iets van een set doorschemeren maar de vertaling was nogal krakkemikkig. Dus ik bestelde er maar 2.

Nu heb ik een reserve set oorkussens op voorraad, welke perfect passen en logischerwijs nauwelijks slechter kunnen zijn dan de originele...
 

solitaire

autsch, zijn die originelen zo slecht dan (Grado is toch een gerenommeerde firma) ?





soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Ejorne

#747
Quote from: solitaire on December 19, 2017, 19:05:39
autsch, zijn die originelen zo slecht dan (Grado is toch een gerenommeerde firma) ?

soli

De duurzaamheid is niet best, de mijne begonnen na 3 jaar al zwart spul af te geven en na 5 jaar viel ie uit elkaar als je er alleen al naar keek.

Nu is dat op zich waarschijnlijk normaal voor het materiaal dat gebruikt wordt. Maar de prijs die je betaald voor een setje nieuwe is 'schandalig'.
In China is de prijs overigens ook schandalig.... schandalig laag...

solitaire

Een ander oorkussen is een vaak gekozen tweak route voor hoofdtelefoon gebruikers. En ook veel Grado'ers tweaken zo.  Maar nu zie ik ook de mogelijk meer down-to-earth reden om een nieuw oorkussen te proberen ... :-\

Ze maken wel enkele goed klinkende phones. Sommige zijn net te 'pittig' maar ik ben wel blij met wat 'energie' in de weergave, en Grado's hebben dat.



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Ejorne

Quote from: solitaire on December 19, 2017, 20:23:38
Een ander oorkussen is een vaak gekozen tweak route voor hoofdtelefoon gebruikers. En ook veel Grado'ers tweaken zo.  Maar nu zie ik ook de mogelijk meer down-to-earth reden om een nieuw oorkussen te proberen ... :-\

Ze maken wel enkele goed klinkende phones. Sommige zijn net te 'pittig' maar ik ben wel blij met wat 'energie' in de weergave, en Grado's hebben dat.



soli

Ik heb een sr225 en ik lees dat sommige andere gebruikers de earpads van bijvoorbeeld de gs1000 gebruiken.
Nu heb ik de headphone al een jaar of 3 niet meer in gebruik maar onlangs haalde ik ze weer eens uit de kast. De headphone zat met het gaas/behuizing tegen mijn oren omdat het schuim van de earpads was vergaan. Het zat niet prettig en de klank vond ik ook minder als dat ik me van destijds herinnerde.
Nu met de nieuwe pads staat de behuizing weer een stukje van mijn oor doordat het nieuwe schuim deze afstand brengt. Zoals het hoort. En dat klinkt aanzienlijk beter. Ook zit het aanzienlijk prettiger.

Dus de tweak om de earbuds van de gs1000 te gebruiken ga ik ook eens testen. Daarmee staat de behuizing verder van het oor dan met de standaard pads. Misschien klinkt het dan inderdaad nog beter...

De prijs van de gs1000 pads is wel een stukje hoger, volgens mij 10 euro of zo. Ik had er ook naar gekeken toen ik de bestelling deed. Maar koos toch voor de sr225 variant omdat deze aanzienlijk goedkoper was. Maar voor 10 euro wil ik wel een tweak aan deze headphone proberen. Het is inderdaad een fijn geluidje dat de Grado geeft. Ik heb ook een AKG k701. Deze vind ik ook fijn klinken maar ik weet niet zeker welke van de twee ik als de betere zou moeten bestempelen als mij dat gevraagd wordt...