Het upgrade virus heeft mij ook weer getroffen dit jaar. Gelukkig heb ik een sok met geld gevonden om dit te genezen. In eerste instantie zal ik de inhoud van de sok gebruiken om de SR7400 te vervangen voor een receiver met 2 hdmi outputs. Mijn tv heeft slechts 1 input en ik wil graag de mogelijke beamerupgrade dit jaar realiseren. Ook mijn meubel is aan vervanging toe. Ik wil streven naar een meubel waar alles netjes inpast.
Qua beamer weet ik het vermoedelijk al. Dit zal de W500 worden. Eerst is de receiver aan de beurt. Hier twijfel ik nog over. Of kiezen voor SR7002 of kiezen voor een Onkyo SR876, wat is wijsheid? Met de klank van Marantz ben ik vertrouwd, uiterlijk spreekt me aan, doet wat ik wil. Beiden beschikken over 4x2 hdmi ingangen. De Onkyo is wat uitgebreider qua instel mogelijkheden. De receiver is echt 100% bedoeld voor films en games, muziek zal ik blijven luisteren via de pre-outs op een Audiolab 8000 set. Daarom ook de twijfel. Marantz is op het gebied van muziek wat beter als Onkyo, de Onkyo beschikt over een scaler. Alles hangt natuurlijk af van de match met de speakers. Deze zullen hetzelfde blijven. Over de klipsch RF serie ben ik gewoon tevreden.
De vraag is dan ook, wat zouden jullie kiezen in mijn geval. De Marantz, waarvan ik weet dat hij mij aanspreekt qua sound, looks etc en het goedkoopste is, of de Onkyo die 250 euro duurder is?