Bolle's A’dam appartement HT - kleine updates zomer 2023

Started by Bolle, May 14, 2005, 23:17:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Mooie ruimte zo...genieten na al dat werk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

skank1

Quote from: Bolle on March 22, 2021, 22:31:50
Weer aan de praat krijgen unRaid media server

We moeten even terug in de tijd, maar in 2012 vlak voor ik vertrok had ik veel problemen met mijn unRaid server. Disks die uitvielen, niet zichtbaar waren.

Ik heb de server weer tevoorschijn gehaald en de problemen weer eens geanalyseerd. Elke keer kwamen de problemen als ik de drives via de Norco 5-in-3 hotswap bays aansloot. Deze dus maar gedag gezegd, ook omdat er meer reports waren van mensen met problemen met Norco backplanes uit deze periode.



Ik heb deze vervangen door wat cheapo aliexpress cages, met een fan ervoor gemonteerd. Dit met idee dat ik de boel gewoon weer aan de praat wou krijgen, en daarna kijken of ik uberhaupt weer een server wou hebben. Na een aantal jaren minder intensief met de hobby bezig geweest te zijn wist ik niet of daar nog interesse in had.



Daarna heb ik mijn antieke unRaid 4.7 release voorzien van een update naar 6.8 wat vlekkeloos ging. Ik was ook 1 drive uit mijn array ergens kwijtgeraakt, dus een nieuw Toshiba 2 Tb bijgeplaatst en deze laten rebuilden.
De server werkt nu zonder problemen, maar moet zeggen dat met alle nieuwe streaming diensten ik deze weinig meer gebruik. De kwaliteit is daarmee weliswaar minder, maar het gemak zoveel groter. Los daarvan merk ik dat ik ook gewoon minder films kijk.
Dus ik gebruik de server vrij beperkt nu, en kijk wel wat mijn plannen zijn mocht deze het begeven.

Echt leuk om dit allemaal terug te lezen, ik heb ook die norco bays, niks van problemen mee nochtans
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

stevefilmfreak54

Zweet breekt uit op mijn voorhoofd na het lezen van al jouwe kluswerk, toch heb je alles knap opgelost. Ik ben ook tevreden met de Denon X3600H, Nvidia Shield Pro (gaat naar mijn Q800A soundbar) voor de HT gebruik ik een Dune Real Vision 4k.

Was ook in conclave met iemand uit A`dam om de SVS 1000 pro te kopen, uiteindelijk heb ik een XTZ12 17 edge gekocht, stuk groter dan wat ik gedacht had, maar wel een mooie geluid, spel nog steeds met dat ding.

Fijne dagen en geniet van je HT
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Gerjan1994


Bolle

Quote from: Gerjan1994 on December 26, 2022, 16:59:07
Mooie woonkamer zo !
Ook die oude kist wow  :inlove:

Thanks! Die kist is extra cool, het is een oude verhuis/reis kist van mijn opa van zijn tijd in voormalig Nederlands Indië. Zijn naam staat erop, en hij had dezelfde initialen en achternaam als ik, samen met bestemming 'Batavia'. Dus leuk persoonlijk iets.

Om de oude man beetje in ere te houden gebruik ik hem nu als opbergkist voor mijn drank voorraad.  ;)
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

vik

Erg fraai!  8)

Als ik iets mag roepen.. de wandcontactdoos in een donkere kleur past dat niet beter in het geheel?

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bolle

Thnank! En yep, donkere wandcontactdoos zeker mooier. Maar deze (wat oudere) serie is niet in donker te krijgen.... Zal nog ens goed zoeken....
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

Overigens zie ik in die foto dat een hoekje van de Attema holle plinten nog niet afgewerkt is, dat is nu ook gedaan.

Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kerre

Quote from: Bolle on December 29, 2022, 00:04:38
Thnank! En yep, donkere wandcontactdoos zeker mooier. Maar deze (wat oudere) serie is niet in donker te krijgen.... Zal nog ens goed zoeken....

Spuitbus mat zwart/grijs/antraciet en een beetje vrije tijd kan al veel goed doen voor die wandcontactdoos doos. Is wel een gokje natuurlijk tov kant en klaar kopen (mits mogelijk)

Verder hele mooie setup. Vooral die donkere kleur muur doet veel voor het minder laten opvallen van de tv. Tevens complimenten voor het werk met de atmos luidsprekers. Heel netjes gedaan.  :worship:
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

skyfox

Heel mooi geworden zeg! Ik kan me er geen Parasound meer voorstellen ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Remco

Hier houd ik van ;). Super netjes hoor, knap werk!
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Bolle

Quote from: skyfox on January  5, 2023, 20:53:36
Heel mooi geworden zeg! Ik kan me er geen Parasound meer voorstellen ;)

Thanks! Mis hem wel een beetje... was ook gelijk een handige verwarming van de kamer! ;-)

Hoop dat jij er veel plezier van hebt, mooie ruimte en set-up is het!
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

Een paar kleine updates van afgelopen paar maanden.

Bij wat rondneuzen kwam ik wat informatie over het 'tweaken' van de Nvidia Shield Pro (2019). Het gaat dan over 'downgraden' naar een oudere versies van de firmware, het verwijderen van een aantal services die op de achtergrond draaien, en een andere 'launcher'.

Het resultaat hiervan is dat de performance zou verbeteren, en er ook een ander home menu komt met minder reclames etc.
Ik heb de services verwijderd en de alternatieve 'launcher' geïnstalleerd. Wat ik mn het voordeel vind is het wat 'rustigere' home menu, wat ook meer te customizen is.
Meer informatie hierover en wat links naar de 'tweaks' is in de Shield thread: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?msg=3637045

Het huidige home menu, met de streaming services en video players wat meer op de voorgrond gezet.

Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

jahtari

Quote from: vik on December 28, 2022, 20:31:29Erg fraai!  8)

Als ik iets mag roepen.. de wandcontactdoos in een donkere kleur past dat niet beter in het geheel?
Hij is nu oranje...!  :D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

jaco

Quote from: Bolle on December 29, 2022, 00:04:38Thnank! En yep, donkere wandcontactdoos zeker mooier. Maar deze (wat oudere) serie is niet in donker te krijgen.... Zal nog ens goed zoeken....
Is een iets ander type maar in een wel beter passende kleur niet mooier dan een zelfde type wat af steekt ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Dura

Of gewoon heel rustig even loshalen en met een kwastje bijwerken? Zie je ook niets van als je er niet met je neus bovenop zit.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Bolle

 ;D Haha, wou nog idd de opmerking toevoegen dat ik nog niet aan de wandcontactdoos ben toegekomen!

Heb ze gevonden, te lui geweest om te bestellen....
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

pameijer

Quote from: Dura on October 30, 2023, 10:21:55Of gewoon heel rustig even loshalen en met een kwastje bijwerken? Zie je ook niets van als je er niet met je neus bovenop zit.
Ik heb al mijn schakelmateriaal gewoon met een spuitbusje Motip gespoten. Hartstikke mooi en blijft goed tot 800ºC  :D
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Bolle

Een ander projectje van afgelopen tijd, wat eigenlijk een beetje iets doorlopends is - dit omdat het een server betreft en dat is meestal iets dynamisch.

Achtergrond
Mijn Unraid media server had ik ooit in 2010 gebouwd omdat ik volledig naar (lokaal) streaming wou. Voor muziek had ik al een kleine server waar Logitech Media Server op draaide. Begon deze ook ongepland wat te gebruiken voor video opslag, maar deze liep daarmee snel uit z'n opslagcapaciteit en bood geen ruimte voor uitbreiding. Na wat inlezen heb ik destijds voor een 'DIY NAS' op basis van Unraid gebouwd.
Meer info daarover (en een link naar de Unraid thread hier op HTForum) kan je vinden in deze post: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?msg=1858936

Probleem
Bij terugkomst in Nederland had ik mijn Unraid server weer aan de praat gekregen. De gebruikte 'hot swap' bays gaven problemen, toen ik die eruit had gehaald werkte alles weer prima.

Nu ik de server weer gebruikte kwamen twee issues naar voren:
1) Ik liep uit opslagcapaciteit.
2) Het file systeem van de drives was verouderd en wou ik updaten.

Beide punten hadden tot resultaat dat ik als oplossing (tijdelijk) extra hard disks in de server moest gaan zetten. Dit alles begon december 2022 een beetje te spelen, zie mijn eerste hersen spinsels hoe dit aan te pakken: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?msg=3615829

Aan de slag
In maart 2023 begin ik met de stappen te zetten voor uitbreiding en update van de server. Ietwat op het verkeerde pad gebracht door een niet werkend stukje nieuwe hardware (een SATA expansie kaartje) escaleerde dit project (ja, is dat niet altijd zo?) naar een totale upgrade van de server.
Omdat Unraid niet per se de nieuwste hardware nodig heeft, en ik de kosten wat beheersbaar wou houden (en omdat het beetje hobby'en is) heb m.n. gebruikte hardware via Marktplaats en Tweakers gekocht. Midden mei was alles afgerond, en was de nieuwe server in gebruik.

Huidige server
De huidige server is een mini-ITX build. Dit omdat ik ook een fysiek wat kleinere server wou aangezien ik in een appartement woon, en omdat met de grotere capaciteit hard-disks die tegenwoordig beschikbaar zijn je met veel minder disks afkan. Dus het past allemaal in een kleinere pc-kast.

De server is gebaseerd op een Asus moederbord met Intel chipset. Het moederbord was gekozen omdat het 2 M2 slots had, en daarnaast een netwerk interface met een Intel chipset die in algemeen stabieler zijn onder Unraid/Linux. De M2 slots waren gewenst omdat je zo SSD drives (die ik gebruik voor cache en system doeleinden) direct op het moederbord kan plaatsen. Met de kleinere mini-ITX kast had ik alle fysieke ruimte voor hard-disks nodig voor de data drives.

Als processor koos ik een Intel i3-8100. Zeker geen super snelle, maar ruim voldoende voor server gebruik. De keuze voor Intel was omdat hun integrated graphics vrij goed zijn. En daarmee transcoding (omzetten van 4K media naar andere resoluties en/of audio formats) gewoon door de processor kon gebeuren. Dat scheelt weer een losse grafische kaart die je in de kleinere kast kwijt moet.
Overigens gebruik ik transcoding nauwelijks, 99% van mijn gebruik is via de Nividia Shield Pro die gewoon alles 1-op-1 aankan. Maar ja het idee dat je ook op je iPad in bed kan kijken naar een film die dan transcoded moet worden is wel zo leuk.

Voor hard-disks ben ik stap voor stap naar grotere capaciteit aan migreren. Zoals het nu opgezet is kan ik maximaal 16 Tb drives plaatsen. Momenteel heb ik 26 Tb opslagcapaciteit, met nog ongeveer 9 Tb vrij. Ik kan in het huidige systeem relatief makkelijk zonder verdere hardware aanpassingen nog 54 Tb groeien door het vervangen van de oudere/kleinere drives die nog in het systeem zitten. Daar kan ik wel even mee vooruit...

Alles is in een mini-ITX kasje van Fractal Design gezet. Een leuk compact, net ogend en slim ontworpen kastje met ruimte voor 6 hard-disks.

In aanbouw.


Fysiek een stukje kleiner dan de oude server - wel krachtiger en meer opslagruimte!


En alles weer netjes in de gangkast.


Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

Met de nieuwe Unraid server weer lekker werkend, was het tijd om wat te werken aan hoe content beste te benaderen

Muziek - Logitech Media Server
Ik gebruik al jaren Logitech Media Server (LMS). Dit sinds ik in 2009 verhuisde en besloot naar lokaal streaming te gaan i.p.v. kasten met CD's. Dit was een beetje de tijd voor Spotify en andere diensten. LMS was toen een van de beste systemen met een server-client model, dus een centrale server en verschillende losse spelers. De Squeezebox spelers stonden bekend om hun goede geluidskwaliteit, en LMS bood veel functionaliteit. LMS draaide ik van een klein ITX servertje, wat ik in 2021 wat heb upgedate met een SSD.

Logitech is sindsdien gestopt met Squeezebox en LMS, maar het wordt nog onderhouden en er is een actieve community die veel aan nieuwe functionaliteiten toevoegt. Met Airplay en uPnP plugins kan je naar veel devices streamen (ik ga via Airplay direct naar mijn Denon receiver), en met Spotify/Tidal/Deezer/Quboz kan je de meeste streaming diensten integreren in het platform. LMS is gratis down te loaden en te gebruiken, en werkt op veel systemen (Windows, MacOS, Linux, Raspberry)
Naar mijn mening is LMS nog een van de beste systemen om in één platform lokale bestanden, meerdere streaming diensten, podcasts, internet radio, wekkers samen te voegen. Ik heb wel eens met Roon gespeeld, daar is de 'rijkdom' in informatie, naadloze integratie van lokaal en streaming, en gemak van door verzamelingen, artiesten te bladeren zeker beter. Ook de naadloze integratie van 'Roon Ready' devices is erg mooi. Maar daar hangt wel een prijskaartje aan, en zaken als internet radio, podcasts, en wekker doet LMS weer beter.
Zie een paar posts terug voor meer informatie over LMS.

Anyways, lang verhaal kort. Met de nieuwe server besloten de oude 'dedicated' LMS server te pensioneren. LMS installeren op Unraid was een paar muisklikken gedaan. Daarna was het de muziek overzetten via het netwerk, de plugins die ik had installeren, en alles werkte weer prima.

Video - Jellyfin
Ik kijk mijn lokaal opgeslagen video content 99% van de tijd via mijn Shield Pro op de TV in de woonkamer. Dus een server-client model zoals Plex is hier niet echt nodig, ik gebruik eigenlijk toch geen andere devices. Daarom werkte Kodi voor mij prima.

Maar met een goede server nu, die ook transcoding aankan voor andere devices. Toen ging het idee van een centraal beheerde video content server waar je makkelijk een client 'aan kan hangen' toch trekken. Geen lokale databases en 'scrapen' op de devices meer.
Na wat rondkijken kwam je beetje uit op Plex, Emby en Jellyfin. Jellyfin is gratis en leek een actieve community te hebben. Bij Plex en Emby leek je voor veel functionaliteit de betaalde versie te nemen. Daarom Jellyfin geprobeerd met idee, dat ik altijd over kan stappen als niet bevalt. Met een paar muisklikken was Jellyfin geïnstalleerd en geconfigureerd op de Unraid server.
Vervolgens de Jellyfin clients geïnstalleerd op de Shield Pro, LG OLED, iPad, iPhone, en de web client als favoriet opgeslagen op Safari op de Mac. Daarnaast de Kodi plug-in zodat Kodi gebruikt maakt van de library van de Jellyfin server.
Werkte eigenlijk meteen prima. De volgende dag heb ik meteen een donatie aan Jellyfin gedaan, zo tevreden was ik met het systeem!

Daar begon het tweaken natuurlijk een beetje. Ik vond de Jellyfin client app op de Shield Pro meteen prettiger dan Kodi. Netter, makkelijker te navigeren, betere presentatie van film/serie informatie. Waarschijnlijk kan je Kodi met wat tweaken ook redelijk zo krijgen, maar de Jellyfin app was eigenlijk meteen goed.
Waar nog wel een issue in zat is dat ik de playback van Kodi meer solide vond. Betere herkenning en weergave van HD surround formats, en Dolby Vision ondersteuning. De player in de Jellyfin app was hier minder.
Gelukkig kan je in de Jellyfin app makkelijk instellen dat je gebruik wil maken van een externe player. Na wat proberen gebruik ik nu 'Just Player'. Probleemloze playback, geen haperingen, bufferen, en pakt alle audio en HDR codecs op.
De samenwerking tussen de Jellyfin app, die nu eigenlijk meer een 'library' is, en de externe speler is naadloos. Je start een film en de player komt op, zonder flikkeren, pauzes, of het gevoel dat je naar een andere applicatie gaat. Als je terug gaat naar de Jellyfin app, geeft de speler ook door waar je gebleven was. Je kan dus makkelijk later verder gaan, of op een ander device. Prima gedaan!

Weer heel wat tekst, dus wat plaatjes nu!

'Home' scherm van Jellyfin op de Shield. Als je naar beneden scrollt krijg je ook opties voor 'recent added movies', de gehele bibliotheek, trailers van internet, volgende aflevering van een serie waar je inzit, etc.


Videowall van alle films, hier op datum gesorteerd.


Info pagina van een film.


Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

pameijer

Met de huidige mediaplayers is transcoding echt niet meer nodig. In welke situatie zou je dat nog willen? Het is toch altijd een verlies van kwaliteit.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Bolle

Quote from: pameijer on November  4, 2023, 15:19:05Met de huidige mediaplayers is transcoding echt niet meer nodig. In welke situatie zou je dat nog willen? Het is toch altijd een verlies van kwaliteit.

Ik gebruik het inderdaad nauwelijks. Kijk eigenlijk nooit op iPad / iPhone of zo. Maar soms is het idee dat het mogelijk is even leuk als het daadwerkelijk gebruiken...  ;D

Quote from: Bolle on October 31, 2023, 01:15:00Overigens gebruik ik transcoding nauwelijks, 99% van mijn gebruik is via de Nividia Shield Pro die gewoon alles 1-op-1 aankan. Maar ja het idee dat je ook op je iPad in bed kan kijken naar een film die dan transcoded moet worden is wel zo leuk.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis