Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Quote from: LittleNinja on November 13, 2017, 06:29:39
Jij schiet met een Sony toch?

Oef, netjes! Wat gebruikte je tot nu toe?
Heb een 7d i (100-400, 24-105, 10-22) maar daar we naar oeganda gaan wilde ik een toestel met minder ruis bij hoge ISO's.

Nu nog op zoek naar een 2e hands 70-200 2.8 om in de meer donkere  omgevingen te kunnen schieten.

Ook wil ik dan de 10-22 vervangen voor een 2 e hands l verzie groothoek.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

danielo

Mooie dag om wat nieuwe speeltjes te kopen...

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

LittleNinja

#3452
Quote from: danielo on November 24, 2017, 20:46:37
Mooie dag om wat nieuwe speeltjes te kopen...



Damn... Mooi man! Had je al lenzen voor de Sony?
Had je ook een Black Friday voordeeltje??
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

danielo

#3453
Quote from: LittleNinja on November 24, 2017, 23:28:46
Damn... Mooi man! Had je al lenzen voor de Sony?
Had je ook een Black Friday voordeeltje??

was hier al een tijdje mee bezig. De a6500's blijven voor video en ik hou denk ik een stuk of 5 a 6 lenzen voor die welke in geval van nood ook op deze kunnen zeker voor video maar zelfs in 'crop' mode met 18 megapixels en geen AA filter kom je best ver. Heb 1 body weg gedaan, 4 lenzen om deze aan te schaffen. Had de FE55f1.8 nog niet en deze wel voor 250 euro minder kunnen oppikken deze week. Daarnaast had ik al de 90mm macro, 70200G en de 100400GM met tc1.4. Plan is voor FF een prime set te maken (denk  14,28,55,90) en op de 1635GM en 2470GM. Idee is dat ik in 1 tas nog redelijk weg kan met 3 GM zooms + 1 prime of in de avond alleen met de kleine primes op pad kan.

Maar tja plannen kunnen altijd weer veranderen :). Ik verzeker alles maar voor andere is het wel fijn dat deze week deze camera komt met 5 jaar garantie (bijna normaal nu) maar ook 5 jaar val,stoot en waterschade garantie vanuit sony.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

denoontje

Quote from: denoontje on November 13, 2017, 07:29:29
Heb een 7d i (100-400, 24-105, 10-22) maar daar we naar oeganda gaan wilde ik een toestel met minder ruis bij hoge ISO's.

Nu nog op zoek naar een 2e hands 70-200 2.8 om in de meer donkere  omgevingen te kunnen schieten.

Ook wil ik dan de 10-22 vervangen voor een 2 e hands l verzie groothoek.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

en de 70-200 is ii binnen en een 18-40 f4 is.
Beide kwamen met mooie aanbieding via mp.  \O/

nu kan de 10-22 eruit.


VlisChris

DJI Phantom 3 SE.

Hopelijk woensdag binnen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

AudioEnZo

Quote from: denoontje on November 25, 2017, 14:46:16
en de 70-200 is ii binnen en een 18-40 f4 is.
Beide kwamen met mooie aanbieding via mp.  \O/

nu kan de 10-22 eruit.
Ben benieuwd of je die 8 mm nog gaat missen eigenlijk.

denoontje

Quote from: AudioEnZo on November 27, 2017, 07:30:25
Ben benieuwd of je die 8 mm nog gaat missen eigenlijk.
De 10-22 is voor op crop only, de andere is voor fullframe[emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

LittleNinja

Quote from: danielo on November 25, 2017, 00:34:48
was hier al een tijdje mee bezig. De a6500's blijven voor video en ik hou denk ik een stuk of 5 a 6 lenzen voor die welke in geval van nood ook op deze kunnen zeker voor video maar zelfs in 'crop' mode met 18 megapixels en geen AA filter kom je best ver. Heb 1 body weg gedaan, 4 lenzen om deze aan te schaffen. Had de FE55f1.8 nog niet en deze wel voor 250 euro minder kunnen oppikken deze week. Daarnaast had ik al de 90mm macro, 70200G en de 100400GM met tc1.4. Plan is voor FF een prime set te maken (denk  14,28,55,90) en op de 1635GM en 2470GM. Idee is dat ik in 1 tas nog redelijk weg kan met 3 GM zooms + 1 prime of in de avond alleen met de kleine primes op pad kan.

Maar tja plannen kunnen altijd weer veranderen :). Ik verzeker alles maar voor andere is het wel fijn dat deze week deze camera komt met 5 jaar garantie (bijna normaal nu) maar ook 5 jaar val,stoot en waterschade garantie vanuit sony.

Daniel.

Je hebt al een knappe reeks klaar staan! Heb je specifieke voorkeuren met fotografie?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Leuk lensje voor erbij, Tamron 18-400mm F/3.5-6.3 Di II VC HLD. Haalt het kwalitatief niet bij m'n andere lenzen zoals de Sigma 24-105mm f4 (FX) of de Sigma 18-35mm f1.8 (DX) maar heb deze meer als manusje-van-alles/vakantie lens voor op m'n Nikon DX camera. Het is een (in verhouding) ontzettend klein en licht lensje met een enorm bereik.  ::) Vervangt m'n Nikon 18-140mm hiervoor.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

J.A.F._Doorhof

Waarom niet de mavic Chris?
Heb een paar jaar een grotere drone gehad en vloog er amper mee omdat we hem echt moesten plannen.

De mavic geeft nagenoeg zelfde beeld kwaliteit maar nemen we overal mee naar toe.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

;)
Plus, ik reken er op dat ik een drone hoe dan ook bewust gebruik. Een beetje hetzelfde als mijn echte camera VS een compact cq telefoon.

Ik heb het geluk direct aan een prachtige lokatie te wonen. In principe wandel ik in 5 minuten naar 1 van de mooiere plekken van de provincie.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Quote from: VlisChris on November 28, 2017, 01:26:31
...

Ik heb het geluk direct aan een prachtige lokatie te wonen. In principe wandel ik in 5 minuten naar 1 van de mooiere plekken van de provincie.

Subjectief verhaal, dat wel. :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

danielo

Quote from: LittleNinja on November 27, 2017, 10:36:27
Je hebt al een knappe reeks klaar staan! Heb je specifieke voorkeuren met fotografie?

Jazeker mijn plan is om niet te serieus te nemen, zie het vooral als een aanleiding om naar buiten te gaan, plekken te bezoeken en meer te reizen :). Het is wel zo dat alles in 1 draagbare tas (rugzak) moet passen voor tijdens trips. Voorkeur voor bepaalde dingen gaat nog wat heen en weer ..

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

VlisChris

Quote from: LittleNinja on November 28, 2017, 09:56:25
Subjectief verhaal, dat wel. :P

Hij is vandaag verzonden. Dus, als het weer het toelaat, stuur ik je morgen wel wat bewijs :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Quote from: VlisChris on November 29, 2017, 01:16:52
Hij is vandaag verzonden. Dus, als het weer het toelaat, stuur ik je morgen wel wat bewijs :P

Deal! 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Ik zal sowieso wat foto's sturen van het ding ;)
Hopelijk gaat vliegen er van komen. Het pist van de regen. En morgen schijnt niet veel beter te worden.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Quote from: VlisChris on November 29, 2017, 02:33:22
Ik zal sowieso wat foto's sturen van het ding ;)
Hopelijk gaat vliegen er van komen. Het pist van de regen. En morgen schijnt niet veel beter te worden.

Toch wel beter!!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Hij is binnen :inlove:

Zoals verwacht waren de accu's bijna leeg. Dus eerst een en ander ingesteld. En nu staat alles op te laden.
Hopelijk lukt het om morgen wat te gaan vliegen. Dan moet het wat droger zijn dan vandaag en er moet iets minder wind staan.

Machine is vrij zwaar voor zijn maat overigens. Gevoelsmatig wel wat plasticerig. Maakt niet uit; vaak vliegt die meer dan dat je hem vast hebt ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Binnen, en vermoedelijk mag die weer terug.
De camera staat radicaal scheef. Het is een links georiënteerde drone ::) :)
In neutrale stand kijkt die flink naar links.

Morgen hopelijk droog wanneer ik tijd heb. Maar de e-mail naar de winkel is alvast verstuurd.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Dday

#3473
Voor de Seven5 set een nieuwe etui aangeschaft en leescaps. De Seven5 0.3 GND ben ik kwijt geraakt dit jaar in NY. Niet handig, maar deze toch maar weer aangeschaft En voor de 100mm set de 1.2 soft aangeschaft.
Lee Sev5n System Pouch Black
Lee Sev5n lenscap set
Lee Sev5n ND 0.3 Hard Grad
Lee ND 1.2 Soft Grad 100x150mm

En de peak design field pouch charcoal om klein grut te ordenen. Past mooi in de rugzak nu.

br@m

Rodenstock HR Digital Super MC Circular Polarizer.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile